pc to phone
Fra : keldorff

Dato : 28-03-01 09:00

Hej

Er der noglen her der kender et godt og gratis "pc to phone" program. Jeg
kan ikke få www.hottelephone.com til at virke?

Fra : Jakob B. Sørensen

Dato : 28-03-01 21:05

prøv www.ritstele.com

siden er godt nok på tysk/hollands, men produktet fejler intet.

Fra : Juul

Dato : 29-03-01 16:37

"Jakob B. Sørensen" <shaggy@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> prøv www.ritstele.com
>
> siden er godt nok på tysk/hollands, men produktet fejler intet.

Mit tysk er ikke noget at snakke om så jeg vil lige spørge her.
Er det gratis? Er i helt sikker på man ikke få tilsendt en regning?
Hvor på siden downloader man programmet?

På forhånd tak.
Juul

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 29-03-01 20:50

> Mit tysk er ikke noget at snakke om så jeg vil lige spørge her.
> Er det gratis? Er i helt sikker på man ikke få tilsendt en regning?
> Hvor på siden downloader man programmet?

Anmelden betyder tilmelding. Så skal du registrere dig som bruger og bl.a.
skrive dit postnummer (Postleitzahl) i Tyskland f.eks. 76461, hvis du nu
skulle bo i Baden
Husk en gyldig e-mail adresse, da du skal modtage dit password på e-mail.

Og ja, jeg har tilmeldt mig, og det lykkedes mig da i første forsøg at tale
i telefon med både mig selv og min mor. Det eneste problem jeg oplevede
var, at talen ikke kom ordentligt igennem fra mikrofonen til telefonen i
perioder, så mange gentagelser var nødvendige. Så hvis man ikke har en
telefon, eller kun et dyrt taletidskort, så er det et billigt alternativ. En
regelmæssig bruger tror jeg dog aldrig at jeg vil blive.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Niels Callesøe

Dato : 29-03-01 18:23

"keldorff" <renekeldorff@hotmail.com> wrote in
<99s5lq$en5$1@news.inet.tele.dk>:

>Er der noglen her der kender et godt og gratis "pc to phone"
>program. Jeg kan ikke få www.hottelephone.com til at virke?

Hvis du skal ringe til USA er < link: www.dialpad.com > gratis i brug.
Jeg kender ikke - og tror ikke der findes, men man kan jo aldrig vide -
et gratis program til at ringe til DK-numre.

--
Niels Callesøe - nørd light @work
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-03-01 22:46

"Niels Callesøe" <usenet.20.niels2000@spamgourmet.com> wrote in message
> Hvis du skal ringe til USA er < link: www.dialpad.com > gratis i brug.
> Jeg kender ikke - og tror ikke der findes, men man kan jo aldrig vide -
> et gratis program til at ringe til DK-numre.

Der findes mange der også kan ringe til andre lande, der iblandt DK. Men
problemet er at man skal betale og ofte ca. det som svarer til 1,- pr.
minut.

HotTelephone er indtil videre den mest kendte, som kan anvendes til DK numre
gratis (mobil og 90 numre undtaget)

--
Bjarke Andersen

Fra : Frank Kornum

Dato : 30-03-01 11:14

Jeg har anvendt www.callserve.com til at ringe til Japan. Efter jeg har fået
ADSL virker det dog ikke da min ADSL er fra Cybercity ved bruge af en Cisco
677 router.

www.callserver.com anvender en protokol der hedder H.323, der er en protokol
til IP telefoni og video. Cisco 677 understøtter ikke H.323 og callserver
virker derfor ikke.

Check om hottelephone (eller hvad du har i tankerne) anvender H.323 og om
din ADSL udbyder understøtter H.323.

PS. Ved nogen om der er udbydere der leverer en adsl-router, som
understøtter H.323? Jeg skal bruge en router, da vi har et LAN via en hub.

mvh
Frank

Fra : Juul

Dato : 30-03-01 14:25

Jeg har tilmeldt mig www.ritstele.com og har fået tilsendt Brugernavn og
Adgangskode.
Men jeg kan ikke logge på

Jeg har ASDL 384/128 ved CC med 1-Meg Modem

Mvh
Juul

Fra : Juul

Dato : 30-03-01 15:01

Nu har jeg fået det til at virke men.
Jeg har lige ringet til en bekendt fra www.ritstele.com
Og han siger den falder ud hele tiden, så han kun høre det halve af hvad jeg
siger.
Er der nogle af jer som har et bud på hvad det kan være? Evt. en løsning.

Mvh
Juul

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 30-03-01 15:45

"Frank Kornum" <fkornum@hotmail.com> wrote:

>Cisco 677 understøtter ikke H.323 og callserver
>virker derfor ikke.

Har du overvejet om det er H.323 der ikke understøtter NAT?

--
mvh.
Lasse Jarlskov