/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
CBB får 10.000 nye kunder på to dage
Fra : Jacob Riis


Dato : 29-05-03 17:41

Ja, jeg synes godt nok det er imponerende, det ser ud til at de har ramt
plet med deres seneste kampagne. Det kunne være at Telmore skulle begynde at
sælge taletidskort i Netto nu hvor CBB har succes med at sælge kort i Fakta


kilde: http://dk.mobil.nu/nyheter/visa.asp?id=4525&sid=1

--
Jacob



 
 
Søren (29-05-2003)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 29-05-03 17:53


"Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> skrev i en meddelelse
news:3ed6380e$0$264$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Ja, jeg synes godt nok det er imponerende, det ser ud til at de har ramt
> plet med deres seneste kampagne. Det kunne være at Telmore skulle begynde
at
> sælge taletidskort i Netto nu hvor CBB har succes med at sælge kort i
Fakta
>
>
> kilde: http://dk.mobil.nu/nyheter/visa.asp?id=4525&sid=1
>

Tror nogenlunde det samme vil ske når Telmore lancere gratis MMS og GPRS...

Venligst



Claus E Beyer (29-05-2003)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 29-05-03 17:59

"Søren" <Nospam@Hotskod.com> skrev i en meddelelse
news:LVqBa.21321$YZ6.904134@news010.worldonline.dk
> "Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> skrev i en meddelelse
> news:3ed6380e$0$264$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>> Ja, jeg synes godt nok det er imponerende, det ser ud til at de har ramt
>> plet med deres seneste kampagne. Det kunne være at Telmore skulle begynde at
>> sælge taletidskort i Netto nu hvor CBB har succes med at sælge kort i Fakta
>>

>> kilde: http://dk.mobil.nu/nyheter/visa.asp?id=4525&sid=1

> Tror nogenlunde det samme vil ske når Telmore lancere gratis MMS og GPRS...

Hvor mange mon der bruger MMS og GPRS? De fleste taler vel blot i deres telefon
og sender nogle SMS'er af og til.

Claus


John H. (29-05-2003)
Kommentar
Fra : John H.


Dato : 29-05-03 18:32

On Thu, 29 May 2003 18:58:49 +0200, "Claus E Beyer"
<cebeyer@hotmail.com> wrote:
>Hvor mange mon der bruger MMS og GPRS? De fleste taler vel blot i deres telefon
>og sender nogle SMS'er af og til.

Jeg bruger aldrig MMS, men jeg vil ikke undvære GPRS. Bruger det
adskillige gange om dagen.

John

Dennis Pedersen (30-05-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 30-05-03 10:51


"John H." <ingen@email.adresse> wrote in message
news:lugcdvkkejdqdsrc63lrhbpdmug1a30hqj@4ax.com...
> On Thu, 29 May 2003 18:58:49 +0200, "Claus E Beyer"
> <cebeyer@hotmail.com> wrote:
> >Hvor mange mon der bruger MMS og GPRS? De fleste taler vel blot i deres
telefon
> >og sender nogle SMS'er af og til.
>
> Jeg bruger aldrig MMS, men jeg vil ikke undvære GPRS. Bruger det
> adskillige gange om dagen.

Du tilhører vist fåtallet.
Der er stort set ingen af min omgangskreds (som tilhører gruppen af folk der
ikke er bange for det nymodens skift)der overhovedet aner hvad GRPS er. Hvis
der endelig er nogen der kende rlidt til det 'nåååeja - det er det system så
man kan finde ud af hvor man er henne af'.
Personligt skifter jeg også telefonen ud til en model med GRPS når Telmore
lacerer det :)


--
/Dennis
Pug 106GTI
http://daydreamer.dk/diverse/pug/page_01.htm



John H. (30-05-2003)
Kommentar
Fra : John H.


Dato : 30-05-03 14:33

On Fri, 30 May 2003 11:50:32 +0200, "Dennis Pedersen"
<usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote:

>Personligt skifter jeg også telefonen ud til en model med GRPS når Telmore
>lacerer det :)
Af samme årsag har jeg både et Telmore abonnement samt et Mobildata
abonnement hos TDC. Jeg glæder mig til at kunne slippe TDC.

Jonas Rasmussen (29-05-2003)
Kommentar
Fra : Jonas Rasmussen


Dato : 29-05-03 19:02

"Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> wrote in message
news:3ed6380e$0$264$ba624c82@nntp05.dk.telia.net

> Ja, jeg synes godt nok det er imponerende, det ser ud til at de har ramt
> plet med deres seneste kampagne. Det kunne være at Telmore skulle begynde at
> sælge taletidskort i Netto nu hvor CBB har succes med at sælge kort i Fakta
>
>
> kilde: http://dk.mobil.nu/nyheter/visa.asp?id=4525&sid=1
>
> --
> Jacob


Jeg tror at mange af kunderne har købt mere end et taletidskort,
idet man jo fik 100 kr. taletid med for i alt 39 kr,
og 100 kr. taletid normalt alene koster 100 kr. (ret mig hvis jeg tager
fejl,
kender ikke helt CBB's priser)


--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Th Frydensberg (29-05-2003)
Kommentar
Fra : Th Frydensberg


Dato : 29-05-03 19:20



Jonas Rasmussen wrote:

CBB startpakke for
39,95. Startpakken er inklusive 15 kroners taletid.
/th

Fischer (29-05-2003)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 29-05-03 19:41

> CBB startpakke for
> 39,95. Startpakken er inklusive 15 kroners taletid.

Og med dette "super-tilbud" er CBB's skjulte oprettelsesgebyr da også nedsat
med ca. 66% til 25,- kr.
Normalt giver man jo 99,- kr. for 25,- kr. taletid.

Næh - så hellere Telmore, hvor man får fuld valuta for oprettelsen.

*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.



Ivar Madsen (29-05-2003)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 29-05-03 19:21

Jonas Rasmussen skrev Torsdag den 29. maj 2003 20:02 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

>> kilde: http://dk.mobil.nu/nyheter/visa.asp?id=4525&sid=1
> Jeg tror at mange af kunderne har købt mere end et taletidskort,
> idet man jo fik 100 kr. taletid med for i alt 39 kr,
> og 100 kr. taletid normalt alene koster 100 kr. (ret mig hvis jeg
> tager fejl,
> kender ikke helt CBB's priser)

Det er tilladt at tro på at der er grænser for hvor dumme de kan være,
og så læse den artikkel der henvises til. Men her kommer lidt fra
den,,,

| Kampangnen er rettet både som outdoor, i dagspressen og båret frem af
| et knaldtilbud hos Fakta, hvor man kan købe en CBB startpakke for
| 39,95. Startpakken er inklusive 15 kroners taletid.

--
Med venlig hilsen

Ivar Madsen

MaRk (29-05-2003)
Kommentar
Fra : MaRk


Dato : 29-05-03 23:10

> | Kampangnen er rettet både som outdoor, i dagspressen og båret frem af
> | et knaldtilbud hos Fakta, hvor man kan købe en CBB startpakke for
> | 39,95. Startpakken er inklusive 15 kroners taletid.

De har da haft det til 29,- i føtex..
meen med telmore koster oprettelsen 199,- og man får 200,- kroners taletid,
dvs de giver dig 1kr for at oprette

Mvh
Mark



Jean (30-05-2003)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 30-05-03 09:41

MaRk skrev:
> De har da haft det til 29,- i føtex..
> meen med telmore koster oprettelsen 199,- og man får 200,- kroners
taletid,
> dvs de giver dig 1kr for at oprette

Nej, det gør Telmore ikke... har hjulpet flere med at få Telmore, og de har
alle sammen fået 199 kr. i taletid og der er osse blevet trukket 199 kr. på
deres konto...

Mvh Jean
www.black-wolves.com



Lasse Hedegaard (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 05-06-03 10:47

MaRk skrev:

>meen med telmore koster oprettelsen 199,- og man får 200,- kroners taletid,
>dvs de giver dig 1kr for at oprette

Der står nu, at man "kun" får taletid for 199,- på deres hjemmeside.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- låsesmeden til din mobiltelefon!

Jacob Riis (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Riis


Dato : 05-06-03 11:14


"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:qb4udv8t9uefikcdn3jrd0brqrp0p68kve@news.tele.dk...
> MaRk skrev:
>
> >meen med telmore koster oprettelsen 199,- og man får 200,- kroners
taletid,
> >dvs de giver dig 1kr for at oprette
>
> Der står nu, at man "kun" får taletid for 199,- på deres hjemmeside.
>
> Venligst,
> Lasse Hedegaard

Det var jo det Jean skrev...

--
Jacob



Dennis Pedersen (30-05-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 30-05-03 10:53


"Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> wrote in message
news:3ed6380e$0$264$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Ja, jeg synes godt nok det er imponerende, det ser ud til at de har ramt
> plet med deres seneste kampagne. Det kunne være at Telmore skulle begynde
at
> sælge taletidskort i Netto nu hvor CBB har succes med at sælge kort i
Fakta
>

Som jeg ser det er det også her telmore taber kunder.
Mange har ikke Dankort eller tør ikke bruge det til internet handel (guderne
må vide hvorfor.) og vælger derfor et andet selvskab hvor man kan købe
taletiden i butikker.
Alle dem jeg kender der har taletid ved et andet firma bruger ikke telmore
fordi de skal tanke online (at få tilsendt giro kort er vist udelukket -
hvem gider vente flere dage på at få penge på kontoen igen? :))
Så hvis telmore fik samme mulighed så begynder det for alvor at ligne noget
:)


--
/Dennis
Pug 106GTI
http://daydreamer.dk/diverse/pug/page_01.htm



Telmore - Frank Rasm~ (30-05-2003)
Kommentar
Fra : Telmore - Frank Rasm~


Dato : 30-05-03 17:02


"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message
news:3ed729da$0$83039$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> wrote in message
> news:3ed6380e$0$264$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> > Ja, jeg synes godt nok det er imponerende, det ser ud til at de har ramt
> > plet med deres seneste kampagne. Det kunne være at Telmore skulle
begynde
> at
> > sælge taletidskort i Netto nu hvor CBB har succes med at sælge kort i
> Fakta
> >
>
> Som jeg ser det er det også her telmore taber kunder.
> Mange har ikke Dankort eller tør ikke bruge det til internet handel
(guderne
> må vide hvorfor.) og vælger derfor et andet selvskab hvor man kan købe
> taletiden i butikker.

Men i butikkerne er prisen pr. minut mig bekendt 2.25 + evt. 50 øre til
viderestilling.

Med venlig hilsen


Frank Rasmussen
Telmore A/S



Jacob Riis (30-05-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Riis


Dato : 30-05-03 18:42


"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> skrev i en meddelelse
news:3ed78086$0$13268$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message
> news:3ed729da$0$83039$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
> > "Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> wrote in message
> > news:3ed6380e$0$264$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> > > Ja, jeg synes godt nok det er imponerende, det ser ud til at de har
ramt
> > > plet med deres seneste kampagne. Det kunne være at Telmore skulle
> begynde
> > at
> > > sælge taletidskort i Netto nu hvor CBB har succes med at sælge kort i
> > Fakta
> > >
> >
> > Som jeg ser det er det også her telmore taber kunder.
> > Mange har ikke Dankort eller tør ikke bruge det til internet handel
> (guderne
> > må vide hvorfor.) og vælger derfor et andet selvskab hvor man kan købe
> > taletiden i butikker.
>
> Men i butikkerne er prisen pr. minut mig bekendt 2.25 + evt. 50 øre til
> viderestilling.
>
> Med venlig hilsen
>
>
> Frank Rasmussen
> Telmore A/S

De køber et kort til 39,95 og får 15 kr. taletid. De 15 minutters taletid er
til 99 øre jævnfør dk.mobil.nu. De skriver også at de håber at en del af
kunderne bagefter lader deres kort op via internettet.

--
Jacob



Christian Poulsen (30-05-2003)
Kommentar
Fra : Christian Poulsen


Dato : 30-05-03 19:34

> Men i butikkerne er prisen pr. minut mig bekendt 2.25 + evt. 50 øre
> til viderestilling.

Korrekt. Det er KUN på cbb.dk at man kan gøre gavn af de billige takster.



Søren -CBB Mobil (30-05-2003)
Kommentar
Fra : Søren -CBB Mobil


Dato : 30-05-03 22:00

Hvis man tanker op i en af Telekædes 70 butikker, er minutprisen også
99 øre.

Dette kræver ikke Netbank,dankort eller Internet. Det eneste det
kræver er at man er registeret med navn og adresse hos CBB Mobil.
Det kan også gøres hos Telekæden.

Det er korrekt at der i vores vilkår står at viderstilling koster
minutpris+ 50 øre. Dette gebyr er dog aldrig opkrævet hos nogen af
vores kunder.

Der vil i den nærmeste fremtid komme en ændring af vores vilkår,
således at det vil fremgå at denne service kun koster gældende
minutpris.



Med venlig hilsen


Søren E.
CBB Mobil

Claus E Beyer (31-05-2003)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 31-05-03 16:52

"Søren -CBB Mobil" <se@cbb.dk> skrev i en meddelelse
news:7ea56c20.0305301300.7693e759@posting.google.com

> Hvis man tanker op i en af Telekædes 70 butikker, er minutprisen også
> 99 øre.

Det er noget forvirrende noget. Tanker man op dér bliver minutprisen 99 øre,
tanker man op et andet sted bliver minutprisen 225 øre. Hos Telmore véd man at
minutprisen er 100 øre, uanset hvordan man har tanket op. Hvis CBB nogensinde
skal blive et fornuftigt selskab, skal man ophøre med dette minutprissjov og
ophøre med at tømme folks konto uden varsel, hvis man ikke har tanket op i 6
måneder.

> Det er korrekt at der i vores vilkår står at viderstilling koster
> minutpris+ 50 øre. Dette gebyr er dog aldrig opkrævet hos nogen af
> vores kunder.

Hvorfor skriver I så sadan noget, hvis I alligevel aldrig har opkrævet det
tillæg? Sådanne tillæg er med til at jeg (og andre) synes, at CBB er et
selskab man skal holde sig fra.

Claus


Henning Lund (30-05-2003)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 30-05-03 17:04

Dennis Pedersen skrev:

> Som jeg ser det er det også her telmore taber kunder.
> Mange har ikke Dankort

Nemlig.


> Så hvis telmore fik samme mulighed så begynder det for alvor at ligne
> noget :)

Tjae det sker vist ikke.

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/


John H. (30-05-2003)
Kommentar
Fra : John H.


Dato : 30-05-03 18:01

On Fri, 30 May 2003 18:04:25 +0200, "Henning Lund"
<hlafjerndette@tdcspace.dk> wrote:
>> Som jeg ser det er det også her telmore taber kunder.
>> Mange har ikke Dankort
>
>Nemlig.
>
Jeg har heller ikke Dankort, og er alligevel Telmore kunde.

Jeg har Netbank hos Nordea, og der er ingen problemer med at indsætte
penge på min Telmore konto.

Jeg mener også man kan bruge Danske Bank og BG bank, og det er en ret
stor del af danskerne der er dækket af de tre banker.


John H

Henning Lund (30-05-2003)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 30-05-03 18:54

John H. skrev:

> Jeg har Netbank hos Nordea, og der er ingen problemer med at indsætte
> penge på min Telmore konto.
>
> Jeg mener også man kan bruge Danske Bank og BG bank, og det er en ret
> stor del af danskerne der er dækket af de tre banker.

Vi er flere som ikke bruger de pengeinstitutter.

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/


John H. (30-05-2003)
Kommentar
Fra : John H.


Dato : 30-05-03 20:03

On Fri, 30 May 2003 19:54:14 +0200, "Henning Lund"
<hlafjerndette@tdcspace.dk> wrote:

>
>Vi er flere som ikke bruger de pengeinstitutter.
Bestemt, men de dækker dog en ganske stor del af den danske
befolkning.

Henrik Stidsen (30-05-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 30-05-03 20:45

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in
news:3ed729da$0$83039$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Som jeg ser det er det også her telmore taber kunder.
> Mange har ikke Dankort

Så er det da smart at man kan bruge netbank :)

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://hs235.dk/blog/ ::...
"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at
blive virkelighed. Man kan ikke lave omelet af hårdkogte æg."
[Charles De Gaulle]

Henning Lund (30-05-2003)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 30-05-03 21:19

Henrik Stidsen skrev:
> "Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in
> news:3ed729da$0$83039$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
>
>> Som jeg ser det er det også her telmore taber kunder.
>> Mange har ikke Dankort
>
> Så er det da smart at man kan bruge netbank :)

Tør grinet af, kun de 3 store netbank, ingen af de "normale"
pengeinstitutter eller sparekassers.


--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/


Henrik Stidsen (30-05-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 30-05-03 23:03

"Henning Lund" <hlafjerndette@tdcspace.dk> wrote in
news:bb8egq$706a0$1@ID-138513.news.dfncis.de

>> Så er det da smart at man kan bruge netbank :)
>
> Tør grinet af, kun de 3 store netbank, ingen af de "normale"
> pengeinstitutter eller sparekassers.

Har du haft en dårlig oplevelse med en af de tre store banker siden
du kalder dem unormale ? - svjv dækker de tre banker størstedelen af
danskerne.
Derudover er det jo de små bankers fejl at Telmore ikke fungere med
deres system - de har jo ikke gjort dem tilgængelige ligesom BG,
Danske og Nordea.

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://hs235.dk/blog/ ::...
"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at
blive virkelighed. Man kan ikke lave omelet af hårdkogte æg."
[Charles De Gaulle]

Henning Lund (31-05-2003)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 31-05-03 08:44

Henrik Stidsen skrev:

> Har du haft en dårlig oplevelse med en af de tre store banker siden
> du kalder dem unormale ?

Med normale banker mener jeg _alle_, hvorfor skal man altid favorisere
de store pengeinstitutter, hvorfor ikke lave noget som alle kan tilgå
med deres homebanking/netbank whatever?

> Derudover er det jo de små bankers fejl at Telmore ikke fungere med
> deres system -

Er det, du kan sq da betale de fleste andre netbutikker mm fra de små
banker.



--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/


Henrik Stidsen (01-06-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 01-06-03 16:29

"Henning Lund" <hlafjerndette@tdcspace.dk> wrote in
news:bb9n5l$6l66q$1@ID-138513.news.dfncis.de

>> Derudover er det jo de små bankers fejl at Telmore ikke fungere
>> med deres system -
>
> Er det, du kan sq da betale de fleste andre netbutikker mm fra
> de små banker.

Så er det jo en normal bankoverførsel - ca. det mest usikre der
findes på dette internet.
Det forstår jeg godt Telmore ikke vil være med til - specielt når man
overvejer den ekstra administration der kommer på.

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://hs235.dk/blog/ ::...
"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at
blive virkelighed. Man kan ikke lave omelet af hårdkogte æg."
[Charles De Gaulle]

Henning Lund (01-06-2003)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 01-06-03 18:13

Henrik Stidsen skrev:

> Så er det jo en normal bankoverførsel - ca. det mest usikre der
> findes på dette internet.

Det er også farligt at køre bil.

> Det forstår jeg godt Telmore ikke vil være med til - specielt når man
> overvejer den ekstra administration der kommer på.

Arbejde er roden til alt ondt.

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/


Henrik Stidsen (01-06-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 01-06-03 20:37

"Henning Lund" <hlafjerndette@tdcspace.dk> wrote in
news:bbdcf6$85uun$1@ID-138513.news.dfncis.de

>> Så er det jo en normal bankoverførsel - ca. det mest usikre der
>> findes på dette internet.
>
> Det er også farligt at køre bil.

Dårlig sammenligning.

Jeg regner ikke med Telmore snyder dig, men du har kun *en* mulighed
hvis de gør og det er en retssag som du selv kommer til at bekoste.
Har du betalt med dankort er sagen strakt meget nemmere.

>> Det forstår jeg godt Telmore ikke vil være med til - specielt
>> når man overvejer den ekstra administration der kommer på.
>
> Arbejde er roden til alt ondt.

Og det siger du fordi ... ??

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://hs235.dk/blog/ ::...
"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at
blive virkelighed. Man kan ikke lave omelet af hårdkogte æg."
[Charles De Gaulle]

Henning Lund (02-06-2003)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 02-06-03 05:02

Henrik Stidsen skrev:

> Dårlig sammenligning.

Jamen så at flyve.

>
> Jeg regner ikke med Telmore snyder dig, men du har kun *en* mulighed
> hvis de gør og det er en retssag som du selv kommer til at bekoste.
> Har du betalt med dankort er sagen strakt meget nemmere.

Jeg har gennem min tid som selvstændig erhvervsdrivende og som privat,
betalt til adskillige hundrede konti på den måde, aldrig oplevet nogle
former for problemer.
>
>>> Det forstår jeg godt Telmore ikke vil være med til - specielt
>>> når man overvejer den ekstra administration der kommer på.
>>
>> Arbejde er roden til alt ondt.
>
> Og det siger du fordi ... ??

Administration


--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/


Henrik Stidsen (02-06-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 02-06-03 14:36

"Henning Lund" <hlafjerndette@tdcspace.dk> wrote in
news:bbeiha$8iir8$1@ID-138513.news.dfncis.de

>> Jeg regner ikke med Telmore snyder dig, men du har kun *en*
>> mulighed hvis de gør og det er en retssag som du selv kommer
>> til at bekoste. Har du betalt med dankort er sagen strakt meget
>> nemmere.
>
> Jeg har gennem min tid som selvstændig erhvervsdrivende og som
> privat, betalt til adskillige hundrede konti på den måde, aldrig
> oplevet nogle former for problemer.

Det ændrer ikke på hvordan din retsstilling er i tilfælde af snyd.

>>>> Det forstår jeg godt Telmore ikke vil være med til - specielt
>>>> når man overvejer den ekstra administration der kommer på.
>>>
>>> Arbejde er roden til alt ondt.
>>
>> Og det siger du fordi ... ??
>
> Administration

Og det koster penge - hvis det koster dobbelt så meget i
administration, som fortjenesten er på de teleminutter der sælges,
hvis der betales via bankoverførsel forstår jeg godt de ikke vil være
med.

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://hs235.dk/blog/ ::...
"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at
blive virkelighed. Man kan ikke lave omelet af hårdkogte æg."
[Charles De Gaulle]

Henning Lund (02-06-2003)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 02-06-03 17:55

Henrik Stidsen skrev:

> Det ændrer ikke på hvordan din retsstilling er i tilfælde af snyd.

Hvorfor skulle det ske?


>> Administration
>
> Og det koster penge - hvis det koster dobbelt så meget i
> administration, som fortjenesten er på de teleminutter der sælges,
> hvis der betales via bankoverførsel forstår jeg godt de ikke vil være
> med.

Det regnestykke tror jeg ikke helt på.


--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/


Henrik Stidsen (02-06-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 02-06-03 22:51

"Henning Lund" <hlafjerndette@tdcspace.dk> wrote in
news:bbfvna$8tqt4$1@ID-138513.news.dfncis.de

>> Det ændrer ikke på hvordan din retsstilling er i tilfælde af
>> snyd.
>
> Hvorfor skulle det ske?

Prøv at spørge i markedsgrupperne om nogen har været udsat for folk
der snyder ved forudbetaling.

>>> Administration
>>
>> Og det koster penge - hvis det koster dobbelt så meget i
>> administration, som fortjenesten er på de teleminutter der
>> sælges, hvis der betales via bankoverførsel forstår jeg godt de
>> ikke vil være med.
>
> Det regnestykke tror jeg ikke helt på.

Det er sådan set også ligemeget - jeg tror på det er fordi det er 1.
for dyrt rent administrationsmæssigt og 2. for besværligt at finde
rette ejer af alle indbetalingerne. Jeg forstår godt Telmore ikke
gider det.

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://hs235.dk/blog/ ::...
"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at
blive virkelighed. Man kan ikke lave omelet af hårdkogte æg."
[Charles De Gaulle]

Henning Lund (03-06-2003)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 03-06-03 04:37

Henrik Stidsen skrev:

> Prøv at spørge i markedsgrupperne om nogen har været udsat for folk
> der snyder ved forudbetaling.

Dårlig sammenligning, der er himmelvid forskel på private handler og
erhvervsmæssige.


> jeg tror på det er fordi det er 1.
> for dyrt rent administrationsmæssigt

Jeg tror det er ret begrænset, du siger selv at hovedparten af danskerne
bruger kort, så er der jo kun ganske få tilbage som jeg, det kan da ikke
koste en bondegård, og ja og man har jo kunnet benytte den
indbetalingsform før hos telmore, det overlevede de da.

og 2. for besværligt at finde
> rette ejer af alle indbetalingerne.

Hvorfor det, da jeg drev firma og folk indbetalte penge til min konto
var det da ret enkelt for selv sådan en som jeg at finde ud af, der stod
da altid fakt.nummer i afsender id, det havde jeg anført i
fakturateksten, og tænk, det kunne folk finde ud af, det samme er da
gældende alle de andre steder jeg handler på nettet, de beder også om
fakturanummer, ingen problemer.


--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/


Henrik Stidsen (03-06-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 03-06-03 13:56

"Henning Lund" <hlafjerndette@tdcspace.dk> wrote in
news:bbh5og$9he9j$1@ID-138513.news.dfncis.de

>> Prøv at spørge i markedsgrupperne om nogen har været udsat for
>> folk der snyder ved forudbetaling.
>
> Dårlig sammenligning, der er himmelvid forskel på private
> handler og erhvervsmæssige.

Men retsstillingen bagefter er præcis den samme - og der skal ikke
ret meget rod til før en betaling kan forputte sig.

>> jeg tror på det er fordi det er 1.
>> for dyrt rent administrationsmæssigt
>
> Jeg tror det er ret begrænset, du siger selv at hovedparten af
> danskerne bruger kort, så er der jo kun ganske få tilbage som
> jeg, det kan da ikke koste en bondegård, og ja og man har jo
> kunnet benytte den indbetalingsform før hos telmore, det
> overlevede de da.

Nej, det har jeg da vist aldrig sagt... Hvis der er 2-3 om dagen der
indbetaler via bankoverførsel kræver det jo at der er en medarbejder
der afbryder hvad vedkommende ellers lavede og checker de her 2-3
overførsler og indsætter dem i systemet....
Du siger selv man har kunnet det før - det understøtter da bare
teorien om at det var for dyrt og besværligt at man ikke kan længere.

> og 2. for besværligt at finde
>> rette ejer af alle indbetalingerne.
>
> Hvorfor det, da jeg drev firma og folk indbetalte penge til min
> konto var det da ret enkelt for selv sådan en som jeg at finde
> ud af, der stod da altid fakt.nummer i afsender id, det havde
> jeg anført i fakturateksten, og tænk, det kunne folk finde ud
> af, det samme er da gældende alle de andre steder jeg handler på
> nettet, de beder også om fakturanummer, ingen problemer.

Og rigtig mange private kunder er så dumme så de ikke kan finde ud af
det.

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://hs235.dk/blog/ ::...
"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at
blive virkelighed. Man kan ikke lave omelet af hårdkogte æg."
[Charles De Gaulle]

H3nrik V! (03-06-2003)
Kommentar
Fra : H3nrik V!


Dato : 03-06-03 20:57

Henning Lund wrote:

> Med normale banker mener jeg _alle_, hvorfor skal man altid favorisere
> de store pengeinstitutter, hvorfor ikke lave noget som alle kan tilgå
> med deres homebanking/netbank whatever?

Hvorfor man skal favorisere de store pengeinstitutter? Fordi de _er_ store -
det er da nemmest og giver adgang til flest kunder...


--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...



Michael (30-05-2003)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 30-05-03 23:06

Jeg har skrevet til min bank, ang. betaling ved Telmore.
Og fik dette svar:

[start]
Hej Michael

Vi har lovet dig at undersøge dine betalingsmuligheder når du køber taletid
hos Telmore. For du har jo ret, det forudsætter at du som kunde enten har et
af de kort eller netbanker de har anført på deres hjemmeside.

Den såkaldte "betalingsknap" (som Danske Bank, Nordea og BG Bank har på
Telmore´s side) tilbyder Roskilde Bank ikke. Betalingsknappen gør det muligt
at overføre penge via disse bankers NetBanker.

Til september/oktober 2003 (den nøjagtige dato kender vi ikke endnu) kommer
der en ny betalingsmulighed på internettet - e-Dankort. Som navnet også
udtrykker er der tale om et visuelt betalingskort. Forudsætningen er at du
har NetBank (hvilket jeg kan se at du har) hvorfra beløbet kan overføres.
Sikkerheden fra NetBank videreføres således til nethandler, da alle
transaktioner skal godkendes med din egen underskriftskode (digitale
signatur). Dette er faktisk en udvidet "betalingsknap" som alle
pengeinstitutter kan tilslutte sig.

Vi kan ikke love at fx. Telmore vil tilbyde denne betalingsmulighed, da det
er den enkelte internet-forretning der afgør hvilke betalingsmuligheder de
stiller til rådighed for kunderne. Vi har dog en forventning om at
e-Dankortet bliver et meget udbredt betalingsmiddel i fremtiden, da det
netop opfylder mange kunders ønske om at kunne købe via nettet uden at
oplyse kortnummer.


Med venlig hilsen

Alis Nielsen
Roskilde Bank
Team Betalingsformidling
Algade 14
4000 Roskilde
Direkte tef.: 46 34 84 88
E-mail: aln@roskildebank.dk

[Slut]
Så håber jeg Telmore kommer med e-Dankort til den tid.
--
Mvh
Michael



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408596
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste