Bios til Asus A7v333
Fra : Paf

Dato : 29-05-03 17:01

Min søn har været så uheldig under en update af bios at lave total koks i
det og har mistet den gamle bios uden at installere en anden/korrekt. .

Er der nogen der ved hvordan man kan reetablere den igen, da computeren ikke
vil starte nu og kun kommer med meddelelse om :disklæsningsfejl, tryk
Ctrl-Alt-Delete og genstart...hvorved problemet bare fortsætter .

Jeg har desværre kun selv en ældre computer med andet bundkort (Asus
A7V266-E) og kan ikke umiddelbart hjælpe ham, bortset med evt. download fra
internet og at poste dette indlæg/nødråb til NG.

Er der nogen der ved hvordan man kan få gang i den igen.

Jeg kan oplyse at han brugte "Asus Update" v5.07.01 til at updatere, og i
dette program fanen "Update Bios from the Internet" til at opdatere den nye
Bios, hvorefter resten skulle "gå" af sig selv......Men noget er gået
grueligt galt..... HJÆÆÆÆLP.

Med venlig hilsen Palle

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 29-05-03 19:54

Paf wrote:

> Er der nogen der ved hvordan man kan få gang i den igen.

Jeg har en IDE-Flasher fra loet.de
Hvis du er i nærheden af Fyn eller gider at sende den, skal jeg gerne
flashe den gratis.
Det er dog ikke alle chips mit apparat kan bruge.

Hvad står der på bios-chippen under klistermærket?

Fra : Paf

Dato : 29-05-03 22:36

Min søn spørger om det er den chip der i manualen er benævnt som en: 2Mbit
Programmable Flash EEPROM?

Denne chip har et klistermærke med teksten:

A7KT7
1004
GMI9

og fjerner man klistermærket står der på chippen:

SST
49LF020
33-4C-NH
0203012-A

Vi bor i henholdsvis Grenå og Århus
og kan det ikke være anderledes, er vi selvfølgelig meget villig til at
sende den.....kan man være andet

Med venlig hilsen
Palle