masser af mapper?
Fra : Morten Lind

Dato : 29-05-03 16:30

Er det muligt at definere antallet af nye mapper?

Jeg har en mappe, der skal indeholde et klassesæt, så for at slippe for
at trykke æbleN tyve gange, ville jeg gerne trykke 20+æble+N?

Umuligt eller en anden kombination?

OS 8.6

Tak fra
Morten

--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Lone Schmidt

Dato : 29-05-03 16:42

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg har en mappe, der skal indeholde et klassesæt, så for at slippe for
> at trykke æbleN tyve gange, ville jeg gerne trykke 20+æble+N?

Hej Morten.
Jeg er desværre ikke dygtig nok endnu til at svare men forstår i det
mindste dit spørgsmål og er selv interesseret i "genvejen".
Ja, du gør mig sgu´ helt ked af at jeg ikke kører mere i bus end jeg
gør!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge! )

Lone Schmidt.

Fra : Morten Lind

Dato : 29-05-03 16:55

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> [...]
> mindste dit spørgsmål og er selv interesseret i "genvejen".
> Ja, du gør mig sgu´ helt ked af at jeg ikke kører mere i bus end jeg

Hvåfdet?.......Ka´ du ikke tjekke din post på Netscape? Ligger
noget til dig

M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 29-05-03 16:53

> [...]

> Jeg har en mappe, der skal indeholde et klassesæt, så for at slippe for
> at trykke æbleN tyve gange, ville jeg gerne trykke 20+æble+N?

Du mener ikke bare at slippe for at lave 20 nye mapper, vel!

Hvis det 20 nye sæt af mapper med en masse undermapper, vil jeg foreslå
at lave eet komplet sæt og derefter dupplere den.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen
preben@ravnekrogen.dk . ICQ 138052172 . AIM prebenbodker

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-05-03 02:04

Hej Morten

Morten Lind wrote:

> Er det muligt at definere antallet af nye mapper?

Nej, ikke i klassisk Mac OS.

> Jeg har en mappe, der skal indeholde et klassesæt, så for at slippe for
> at trykke æbleN tyve gange, ville jeg gerne trykke 20+æble+N?

Den nemmeste måde for dig at lave et sådant klassesæt er at gøre flg.
Lav en enkelt mappe med COM+N i det aktive vindue. Hvis du fx. vil
navngive den, så kald den fx. '¨Klassesæt 7B'. Åbn så denne mappe og lav
en ny mappe med COM++N. Hvis du så skal have flere mapper inden i denne
mappe til forskellige fag, - lad os fx. sige i alt 8... Så åbner du denne
mappe og laver en ny mappe. Marker den og tryk COM+D (dubler), vælg så alt
- COM+A og tryk COM+D, så har du nu 4 mapper, - vælg igen alt og tryk
COM+D, og du har nu ialt otte mapper, som du kan give navn til de
forskellige ting der skal være....

Luk den mappe, der nu indeholder de 8 undermapper. Marker den mappe, du
lige har lukket, og tryk COM+D, - så har du 2, - vælg alt og tryk COM+D,
så har du 4, vælg alt og tryk COM+D, aå har du 8, vælg alt og tryk COM+D,
så har du 16. Vælg nu kun 4 mapper ved at holde SHIFT nede, mens du
markerer 4 mapper og tryk COM+D, - og nu har du 20 stk. en mappesæt.

Giv så hver enkelt mappesæt en elevs navn og alt er klart til at putte
filer i... - Det er en lidt kompliceret måde at gøre det på, men dog langt
nurtigere end at trykke COM+N 20 gange, - eller endnu flere, hvis der skal
være undermapper i hver elevmappe.

Jeg har selv benyttet denne metode, når jeg skal lave mapper til
musikredigering og arkivering af musikfiler, så fremgangsmåden er den
samme.

> Umuligt eller en anden kombination?
>
> OS 8.6

Som sagt, så har jeg aldrig hørt eller set noget til noget værktøj, der
skulle kunne gøre det. - Idéen vil ellers være genial, da det, - som du
siger, - er bøvlet at skulle trykke så mange gange...

mvh. Erik Richard