Nogen Paradise Lost fans her i gruppen?
Fra : Thomas

Dato : 28-03-01 08:34

Hej!

Nu har jeg kigget med i den her gruppe i ret lang tid, og jeg kom til at
tænke på, om der er andre Paradise Lost fans end mig der skriver her?

I så fald vil det nok interessere jer at høre, at Paradise Lost spiller
på Train i Århus d. 2. juni (det er her, jeg skal høre dem). De spiller
også i Amager Bio d. 24. maj. Dato'erne for deres Europa tour kan ses
på: http://www.paradiselost.co.uk

For de uindviede: Paradise Lost har gennemgået noget af en udvikling
siden de i 1990 udgav deres første album, som nærmest er i genren
døds-metal. Sidenhen har de bevæget sig henover gothic metal og efter et
enkelt eventyr med en ret elektronisk plade er de nu endt i noget, jeg
vil kalde dark rock. Der burde være noget for de flestes smag ... i
hvert fald hvis man kan lide de hårde genrer. Personligt synes jeg de er
det mest interessante band, der er kommet frem i 90'erne ... de er i
hvert fald ikke bange for at forny sig. Og så kan de finde ud af at
skrive tekster!

Håber, det har interesse for nogen ... :)

Rock on,
Thomas

Fra : Niles

Dato : 28-03-01 11:35

"Thomas" <noreply@toemail.th> skrev i en meddelelse
> [...]
> på Train i Århus d. 2. juni (det er her, jeg skal høre dem). De spiller
> også i Amager Bio d. 24. maj. Dato'erne for deres Europa tour kan ses

Forrygende! Tak for tippet. Er der iøvrigt nogen der har hørt deres nye
skive? Er den god??

/Niles

Fra : Thomas

Dato : 28-03-01 11:52

> Forrygende! Tak for tippet. Er der iøvrigt nogen der har hørt deres nye
> skive? Er den god??

Jep, selvfølgelig har jeg hørt den. Den er fed ... kræver et par
gennemspilninger før den rigtig fænger, men sådan plejer det at være med god
og langtidsholdbar musik. Mht. stil er de gået tilbage til noget mere
guitar/bas/trommer i forhold til "Host". Flere synes at den ligger et sted
mellem "Draconian Times" og "One Second". Jeg er dog ikke helt enig ....
selvom der er mere guitar er det ikke et tilbageskridt ... tværtimod har de
igen lavet et album der ikke lyder som nogle af de forrige. Det skal de
selvfølgelig nok få hug for .... læste lige Kerrangs anmeldelse som smadrer
pladen fuldstændigt.

Men lyt og døm selv ... tag ikke mine ord for gode varer ;)

Rock on,
Thomas

Fra : Jens Laursen

Dato : 28-03-01 19:39

"Thomas" <noreply@toemail.th> wrote in message

.. Det skal de
> selvfølgelig nok få hug for .... læste lige Kerrangs anmeldelse som
smadrer
> pladen fuldstændigt.

Jeg har også hørt meget dårligt om den men tog lige en hurtig lytter nede i
pladeforretningen i dag og må sige at jeg blev positivt overrasket.
Umiddelbart synes jeg ikke den når op på samme niveau som materialet før One
Second, men som sagt var det kun lige en hurtig lytter jeg fik taget.

Mht. bands der udvikler sig fra plade til plade: de er jo oftest de mest
spændende at følge i det lange løb, selvom jeg nok må indrømme at Host
stadigvæk ikke er faldet til bunds hos mig.

Jens

Fra : Ken Larsen

Dato : 28-03-01 15:08

Thomas skrev i meddelelsen <3AC193FE.3332C222@toemail.th>...
>Hej!
>
>Nu har jeg kigget med i den her gruppe i ret lang tid, og jeg kom til at
>tænke på, om der er andre Paradise Lost fans end mig der skriver her?

Paradise Lost er sammen med Manowar det absolut fedeste heavyband der
findes, og live er i også oppe i superligaen, men koncerten i Amager bio
ligger desværre dagen efter CL finalen, så jeg må nok springe over i år.

MVH
Ken Larsen

Fra : Staalanden

Dato : 28-03-01 15:40

On Wed, 28 Mar 2001 16:08:24 +0200, "Ken Larsen" <tacconi@image.dk> wrote:

>Paradise Lost er sammen med Manowar det absolut fedeste heavyband der
>findes, og live er i også oppe i superligaen, men koncerten i Amager bio
>ligger desværre dagen efter CL finalen, så jeg må nok springe over i år.
Syns nu ikke der er så meget heavy over dem mere - heldigvis

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 28-03-01 16:20

Reverend "Ken Larsen" <tacconi@image.dk>, High Priest of Bollocks
Talking mumbled:

> [...]
>findes, og live er i også oppe i superligaen, men koncerten i Amager bio
>ligger desværre dagen efter CL finalen, så jeg må nok springe over i år.

Det er jo ikke sikkert at MUFC kommer i finalen Ken

Fra : Ken Larsen

Dato : 28-03-01 18:03

Thomas Lund Hansen skrev i meddelelsen
<3ac2011a.1138864@news.inet.tele.dk>...
>Reverend "Ken Larsen" <tacconi@image.dk>, High Priest of Bollocks
>Talking mumbled:

>Det er jo ikke sikkert at MUFC kommer i finalen Ken

Titanic kunne jo ikke synke, så det er vel også muligt at MUFC ikke kommer i
finalen.

MVH
Ken Larsen