Adoptivbarns biologiske forældre
Fra : Erik Rahbek Østergaa~

Dato : 29-05-03 14:51

Jeg har fået en henvendelse fra barnebarn til kvinde, der i 1926 har
født et barn på Rigshospitalet, hvor barnet blev adopteret bort.
Barnet, der blev adopteret, lever ikke længere, men nu vil hendes børn
gerne vide mere om deres biologiske mormors oprindelse.

Der findes en dåbsattest for moderen hvor mormoderens navn også står.
Hvad kan man gøre for at finde ud af mere .. ?

mvh.
Erik

Fra : agerlund

Dato : 29-05-03 15:25

"Erik Rahbek Østergaard" skrev d. 29-05-03 14:51 dette indlæg :
> [...]
>
> Der findes en dåbsattest for moderen hvor mormoderens navn også står.
> Hvad kan man gøre for at finde ud af mere .. ?

Du kan henvende dig på rigshospitalets degnekontor.
med de oplysninger du har. Så undersøger de sagen.
Men de har meget travlt i øjeblikket, så der kan sagtens gå et par mdr.
inden man får svar
Med venlig hilsen Grete Skatka

http://www.kandu.dk/

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 29-05-03 16:28

"agerlund" <agerlund.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med de oplysninger du har. Så undersøger de sagen.
> Men de har meget travlt i øjeblikket, så der kan sagtens gå et par mdr.

Kan disse bøger ikke ses på LAK eller RA?

Har de ikke afleveringspligt, som de andre?
--
Ole P. Bielefeldt
Ry

ole.bielefeldt@adslhome.dk
FTM: www.familytreemaker.dk

Fra : Erik Hemming Johanse~

Dato : 29-05-03 17:00

Landsarkivet for Sjælland har kirkebøger fra Rigshospitalet (ikke mange), jo
de har afleveringspligt som alle andre, men det er jo lige det, med at det
osse bliver afleveret.

Mvh. Erik Johansen

Fra : Erik Rahbek Østergaa~

Dato : 30-05-03 12:48

Tak for de gode råd.

Jeg har besøgt degnekontoret på Rigshospitalet.
Her har jeg fået at vide, at de ikke har udleveret deres bøger til
Landsarkivet.

Men efterkommerne kan sende brev til degnekontoret og få alt (hvad de
har)at vide. Man kan også kontakte kirken, hvor barnet er døbt.

Denne besked lader jeg nu gå videre ..

mvh.
Erik