Regal foder
Fra : Battlefield´s

Dato : 29-05-03 14:02

Hej
Er der nogen, der kender til dette foder?
Vores katte havde vundet en pose killingefoder og det har vi lige prøvet at
give dem, de var helt vilde med det. Nu tænker jeg så på om hundene (der er
temmelig kræsne) kan lide Regals hundefoder lige så godt som kattene kan
lide kattefoderet.
Foderet ser ud til at være amerikansk og fåes i forskellige typer.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 29-05-03 16:55

On Thu, 29 May 2003 15:02:18 +0200, "Battlefield´s"
<battlefield@mail1.stofanet.dk> wrotd:

> [...]
>lide kattefoderet.
>Foderet ser ud til at være amerikansk og fåes i forskellige typer.

,,,,ja min mening får du ikke, for så kommer de gamle sure damer
herindefra og sviner mig til men hvis du kender nogen der lyder
flinke og bruger det og deres hunde er glade og indpakningen er flot
så bare brug det , det er ligemeget hvad der er i foderet "ironi"
herinde er alt fodder supergodt hvis der bare er en der bruger det
eller kender en der bruger det ! for åh nej man må jo ikke sige noget
negativt om andre flinke menneskers hundemad

Fra : Ann K

Dato : 29-05-03 17:55

Hejsa.
Aner ikke hvorfor Punish er så ironisk i sit svar til dig Vibeke... men
antager at det er pgr en anelse om den diskussion, der _altid_ blusser op,
når der diskuteres foder i denne gruppe

Nå men... Vi fodrer faktisk med Regal
Lean Bites til både hunde og katte...
Vi skiftede foder af to årsager:
1, Den ene af kattene er _vild_ med kattefoderet!
2, Foderet til hunde (og katte) indeholder glucosamin... et absolut plus her
i huset, hvor vi har en gammel vaps - der har fået lidt slidgigt...

Vores gamle hund er dog den eneste, der kun får Regal... alle andre får
enten et mix af Regal og andre fodermærker eller dyrlægens slankefoder (en
meget fed kat)...
Hunden kan vist ikke bruges som indikator for om foderet smager godt... hun
er et konstant sultent og altædende lab-x Men hun ser ud til at trives
på Regal - og har ikke taget på, selv om hun nu er taget helt væk fra al
form for træning... selv om hun har mistet muskelmasse, vejer hun nøjagtig
det samme, som da hun var i topform

Mvh Ann

Fra : Battlefield´s

Dato : 29-05-03 19:22

"Ann K" <tsarsFJERN@DETTEos.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> form for træning... selv om hun har mistet muskelmasse, vejer hun nøjagtig

Hej Ann
Tak for dit svar. Mine to er jo også labbere, men af en eller anden grund
i hvert fald ikke fordi de er forkælede!!!) spiser de altså ikke hvad som
helst.
Derfor håber jeg at kunne finde et foder de dels kan lide, men også et
foder, der kan give den yngste lidt ekstra da han skal meget på prøver/jagt
fremover.
Hvor har du købt dit foder?
Regals hjemmeside består kun af en adresse.
Hilsen Vibeke

---

Fra : regal

Dato : 01-08-03 23:21

http://www.kandu.dk/

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 02-08-03 08:29

On Fri, 01 Aug 2003 22:20:39 GMT, "regal" <regal.news@kandu.dk> wrote:

> [...]

Faktisk er du ikke blevet overfaldet endnu, tror ikke rigtig at nogen
gider at bruge kræfterne på dig. Alle hundeejee ønskere at deres hunde
er glade at det skyldes maden naaajr det kan også skyldes andet som
fx. at hunden bliver stimuleret så den er tilfreds= glad hund.

Ofte anbefaler andre hundeejere fodret dels pga trivelsen på foderet
men også pga de kan se at pelsen, tandkødet osv er flot og sund.

Mht. til indpakning: Hmmm så kender du vist ikke til Regal, flot
indpakning tjaaa de bruger ikke mange penge på reklamer så det er en
forholdvis enkelt og simpel indpakning. Og anyway så kender jeg ingen
der vælger deres foder ud fra indpakningen.

Er det lige meget hvad der er fodret, hvis man har den holdning så kan
man lige så godt tage til den nærmeste foderstof fabrik og få et xx
antal kilo med stor rabat.

Læs mit svar ovenover...og så lige en tilføjelse, mange vælger deres
foder ud fra det der er i foderet og som de mener er det bedste for
deres hund.

Ja alt foder er godt, og jo man må da sagtens sige både det positive
og negative om hundemaden hvis vel og mærket det bliver skrevet i en
bedre tone end den du har skrevet.

--
Camilla Sabroe

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-08-03 19:47

,,,,,,,,,,,,,Jammen siden du nu kopierer et gammelt indlæg fra mig, så
må det jo betyde at du skriver til mig .

Så kunne jeg godt tænke mig en perfekt oversætelse af den ovenstående
ingrediensliste på dansk, jeg kunne ikke finde noget på jeres danske
hjemmeside. For jeg er i tvivl om nogle ting i listen

klippet fra den amerikanske side:

Nutrition Made Simple
Puppy Bite

klip>
PROTEIN 28 FAT 18 FIBER 3%
"The ideal choice for puppies 3 weeks to 12 months of age. Regal Puppy
Bites contain 5 major sources of protein - turkey, chicken, fish,
whole eggs, and skim milk for a well balanced diet. A high energy,
easy to digest,
klip>

,,,,,,,,,,,,,,,,Jeg kunne godt tænke mig at få at vide hvor meget der
er af de fem forskellige typer protein i den færdige pakke ? hvis der
er 28% i det hele hvor meget er der så af æg osv ? det kunne være
intersant at vide ! og hvor meget af det i % er biprodukter/
benmel/kødmel eller hvad i nu vælger at kalde det ?

nedestående behøver du ikke at oversætte, da det jo bare er "ordfyld"
efter min mening, alle foddermærker har vitaminer i foderet , det er
det billigste at proppe i og derfor ikke særligt intersant efter min
mening, og indholdet af fedtsyrer imponerer nu heller ikke mig da man
stadig forsker i hvad der er det sundeste for mennesker at indtage så
tvivler jeg på at forskningen er nået længere inde for hundefodder,
men ret mig gerne hvis jeg tager fejl.
klip>

fully balanced and complete food for growing puppies. Breeders prefer
Regal because of the balance of Omega 3 and Omega 6 fatty acids and
proteinated mineral package."
k.cal per 8oz cup =370
Available in: Cans 5.5oz, 13.5oz; Bags 33#/15k, 16.5#/7.5k,
4#/1.8k

klip>

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 04-08-03 19:59

On Mon, 04 Aug 2003 20:47:11 +0200, "Punish the deed, not the breed"
<Nobody@home.com> wrote:

>,,,,,,,,,,,,,Jammen siden du nu kopierer et gammelt indlæg fra mig, så
>må det jo betyde at du skriver til mig .

Hej Punish

Hvem henvender du dig til.???

--
Camilla Sabroe

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-08-03 20:02

On Mon, 04 Aug 2003 20:58:54 +0200, Camilla Sabroe
<pepperNOSPAM1@albertsen.org> wrotd:

>Hej Punish
>
>Hvem henvender du dig til.???

til "regal", måske jeg fik den postet forkert, sorry ! men hvis du kan
svare for "regal" er du da velkommen

Fra : regal

Dato : 01-08-03 23:23

Fra : regal

Dato : 01-08-03 23:24

Fra : Camilla Larsen

Dato : 29-05-03 20:36

<battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>lide kattefoderet.
>Foderet ser ud til at være amerikansk og fåes i forskellige typer.

hej Vibeke

Jeg har ikke selv erfaring med Regal, men har en veninde som fodre
sine katte samt hund med det foder. Hendes begjestring for foderet er
ikke til at tage fejl af da det endelig viste sig at være et foder som
både hund og katte trives på.

Hendes hund havde det dårligt på andet foder men efter regal er den
holdt op med at bide i sine forpoter og kattene står lige frem og
tigger om at få fodret især en af dem som før altid fik RC og aldrig
var synderlig interesseret i mad ja den er blevet et madøre på det
foder.
--
Camilla

Fra : regal

Dato : 02-08-03 09:44

"Camilla Larsen" skrev d. 29-05-03 20:36 dette indlæg :

> [...]
> tigger om at få fodret især en af dem som før altid fik RC og aldrig
> var synderlig interesseret i mad ja den er blevet et madøre på det

Hej kære debatører,

Vort firma Regal Sales er importører af Regal Pet Foods. Jeg siger tak
for de positive tilkendegivelser om Regal som er et helt naturligt
produkt. Hvis der er behov for yderligere oplysninger kan man blot ringe
til 70213070. Vi har kontor i Hørsholm. Email adressen er
regal@70213070.dk Hjemmesiden er næsten oppe at stå på
www.regalpetfoods.dk Man kan også gå ind på den amerikanske på
www.regalpetfoods.com

http://www.kandu.dk/

Fra : regal

Dato : 02-08-03 10:11

"regal" skrev d. 02-08-03 09:44 dette indlæg :

> [...]
ringe
> til 70213070. Vi har kontor i Hørsholm. Email adressen er

Venlig hilsen,
Steen Hauerbach

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren Voigt

Dato : 02-08-03 19:08

"regal" <regal.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> produkt. Hvis der er behov for yderligere oplysninger kan man blot ringe
> til 70213070. Vi har kontor i Hørsholm. Email adressen er

Hej regal,

Jeg har altid haft lyst til at spørge en importør af foder, præcis hvad det
er ved deres foder der gør at det kan retfærdiggøres at transportere det
over Atlanterhavet. Ca. 8% af et moderne fuldkostprodukt er vand. Det vil
sige hver gang vi transporterer en 15 kg. sæk over fra USA har vi fragtet
rundt med over 1 liter vand. Hvordan kan det være bæredygtigt? Og hvordan
kan man så kalde produktet "helt naturligt". Hvis man tager den forurening
som transporten er årsag til med i vurderingen er produktet da ikke længere
"naturligt". I hvert tilfælde ikke naturvenligt.

Og ifølge de oplysninger som er på Regals hjemmeside er produktet jo ikke
lavet på friske råvarer, men netop oparbejdet på basis af kødmel fra
forskellige proteinkilder. Er det naturligt?

Så er der problemet med genmodificeret majs (og GMO i det hele taget). I
Danmark er der ikke mange der vil anse genmodificerede råvarer som
"naturlige". I USA er det ikke engang deklareret.

Endelig er det lidt af en tilsnigelse at kalde produktet for "naturligt" når
det er opvarmet til temperaturer som slår vitaminbalancen helt i stykker.
Derfor er de14 vitaminer og de 21 mineraler altså tilsat til produktet efter
nedkøling. Dette er et problem for alle foderprodukter, men samtidig
forklaringen på at der vel ikke er nogen produkter der kan kalde sig
"naturlige".

Bedste hilsner
Søren Voigt

Som i parantes bemærket ikke overhovedet har noget som helst med hundefoder
at gøre og som aldrig ville anbefale andre at bruge eet bestemt produkt.

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 02-08-03 19:42

On Sat, 2 Aug 2003 20:07:36 +0200, "Søren Voigt"
<soren_voigtfjerndette@hotmail.com> wrote:

Hej Søren

Nu er det jo ikke første gang du stiller der op som skeptikeren ved et
færdiglavet hundefoder

> [...]
>som transporten er årsag til med i vurderingen er produktet da ikke længere
>"naturligt". I hvert tilfælde ikke naturvenligt.

Hmm sjovt nok så husker jeg at du skrev i et indlæg for en del år
tilbage at du fodre med RC...jamen hov det er jo også amerikansk og
bliver fragtet over atlanten samt bringer forurening med sig....hmmmm
hænger ikke helt sammen med den holdning skriver her

>Og ifølge de oplysninger som er på Regals hjemmeside er produktet jo ikke
>lavet på friske råvarer, men netop oparbejdet på basis af kødmel fra
>forskellige proteinkilder. Er det naturligt?

Er Royal Canin så mere naturligt?

>Så er der problemet med genmodificeret majs (og GMO i det hele taget). I
>Danmark er der ikke mange der vil anse genmodificerede råvarer som
>"naturlige". I USA er det ikke engang deklareret.

Hvor læser du at Regal har genmodificeret majs i???

> [...]
>nedkøling. Dette er et problem for alle foderprodukter, men samtidig
>forklaringen på at der vel ikke er nogen produkter der kan kalde sig

Hmmm jeg undre mig over at du lægger så stor vægt på at foderet skal
være naturlig....hvorfor fodre du så ikke efter BARF metoden???? så
undgår du færdiglavet foder, laver mad der er naturligt og et
vitaminindhold der balancerer sådan som du gerne ser det.
--
Camilla Sabroe

Fra : Søren Voigt

Dato : 02-08-03 20:37

"Camilla Sabroe" <pepperNOSPAM1@albertsen.org> skrev i en meddelelse
> On Sat, 2 Aug 2003 20:07:36 +0200, "Søren Voigt"

Hej Camilla,

> [...]
> bliver fragtet over atlanten samt bringer forurening med sig....hmmmm
> hænger ikke helt sammen med den holdning skriver her

Nej der må jeg korrigere dig. Jeg har i et indlæg for ganske nylig skrevet
at jeg pt. brugte et struvitopløsende (veterinært) foder fra RC Weltham.
Dette foder produceres ikke tilsvarende i Danmark, og hundene skal være på
foderet i ca. 4 uger. Det går nok - for der produceres ikke et sådant foder
i Danmark (og Regal har det heller ikke m ). Iøvrigt er RC produceret i
Frankring, men din pointe er sådan set god nok, og det behager mig bestemt
ikke. Så snart mine hundes blæresten er opløst kommer de tilbage på deres
normale foder (det er vores vand der har forårsaget blærestenen hos alle
mine tre hunde).

> Hvor læser du at Regal har genmodificeret majs i???

Fordi alle amerikanske produkter enten direkte indeholder eller er forurende
med GMO-fødevarer, da der i USA ikke stilles krav om adskillelse af disse
f.eks. under transport og fordi GMO råvarer ikke deklareres. Det er derfor
ikke muligt for en amerikansk producent at oparbejde et produkt der er
garanteret uden GMO. Hele dette spørgsmål er en del af den fødevarekrig der
pt. udspiller sig mellem EU og USA, hvor EU forsøger at opretholde en linje
hvor GMO skal være deklareret og hvor USA ønsker at GMO skal være
udeklareret og at det skal være muligt frit at blande GMO med
ikke-GMO-fødevarer.

> [...]
> undgår du færdiglavet foder, laver mad der er naturligt og et
> vitaminindhold der balancerer sådan som du gerne ser det.

Jeg har forlængst slået mig til tåls med at hundefoder i al almindelighed
ikke er "naturligt". Det er ikke mig der lægger vægt på dette, men jeg
kommenterede på at regal skrev at deres foder var "et helt naturligt
produkt". Det mener jeg sådan set ikke at der er noget tørfoder som er. Når
jeg ikke fodrer med BARF skyldes det, at mine hunde er brugshunde og med
BARF ville jeg ikke være i stand til at sikre, at deres foder var
hensigtsmæssigt sammensat. I mine øjne er BARF det dårligst deklarerede
foder der findes, da man i bedste fald gætter på indholdet af og balancen
mellem protein, kulhydrat, fedt og vitaminer.

Mine hunde klarer sig da også helt fint på tørfoder. De spiser det med stor
vellyst, og jeg er da også helt sikker på at regal er et helt fint produkt
som de også ville fungere fint på.. Min pointe var bare, at det er lidt
oversolgt at kalde det "et helt naturligt produkt". Og blandt alle de
ikke-naturlige tørfoderprodukter der findes mener jeg stadig at det f.eks.
er ufornuftigt at transportere mel fra lammekød fra New-Zealand til USA for
her at blande det med f.eks. GMO-majs og 8% vand for så at sende det til
Danmark. OK hvis vi taler om højteknologi som vi ikke har kompetence til at
producere på disse breddegrader, men ikke-OK hvis vi taler om et ret
generisk produkt som hundefoder. Det er i mine øjne ikke sund fornuft og
heller ikke bæredygtigt.

Med venlig hilsen
Søren Voigt

Fra : Jette Egeland

Dato : 02-08-03 23:00

Søren Voigt wrote:
[...]
> [...]
> BARF det dårligst deklarerede foder der findes, da man i bedste fald
> gætter på indholdet af og balancen mellem protein, kulhydrat, fedt og

BARF er ikke dårlig deklarert. Det er ikke deklarert i det hele tatt. BARF
er ikke noe ferdig fôr, du setter sammen fôret selv og har dermed svært god
kontroll på hva slags mat hunden får.

At du har brukshunder burde være en enda større grunn til å bruke, om ikke
BARF, så i alle fall rått oppmalt fôr. Den norske vinneren av Iditarod
bruker rått oppmalt fôr til sine hunder. I Norge og Sverige produseres det
slikt fôr, gjør det ikke i Danmark? Det jeg bruker er sammensatt av kylling,
fisk, vom (kumage) og annet slakteavfall. Mine hunder har i alle fall blank
pels, svært fast og svært lite avføring og ikke minst null tannstein.
--

Jette Egeland
http://jet-ege.hos.online.no

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 02-08-03 23:57

On Sun, 3 Aug 2003 00:00:08 +0200, "Jette Egeland"
<jette.egeland@FJERN.start.no> wrote:

Hej Jette

Er der ikke noget med at man i Norge eller så er det nok Sverige at
der findes såkaldte "butikker" som har speciale i BARF råvarer til
private??? Eller er det bare mig der har set syner på nettet engang?

--
Camilla Sabroe

Fra : Jette Egeland

Dato : 03-08-03 17:19

Camilla Sabroe wrote:
> [...]
> der findes såkaldte "butikker" som har speciale i BARF råvarer til
> private??? Eller er det bare mig der har set syner på nettet engang?

Jeg vet det er en oppdretter i Sverige som selger BARF-mat, og at det er et
rått fôr som selges ferdig oppmalt som heter Fodax. I Norge finnes noen få
produsenter, jeg vet om to ulike. En selger kokt og vitaminisert fôr, som
kalles Norwegian Polar, og en annen leverer hovedsaklig til
hundekjører-miljøer og leverer rått oppmalt fôr. Begge fôr hjelper for noen
hunder som har problemer med kløe og andre hud-/pelsproblemer. Smaken er
tydeligvis også mye bedre enn tørrfôr.

Jette

Fra : Søren Voigt

Dato : 03-08-03 08:42

"Jette Egeland" <jette.egeland@FJERN.start.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> er ikke noe ferdig fôr, du setter sammen fôret selv og har dermed svært

Det er præcis det jeg mener. Og _jeg_ vil ikke påtage mig at lege den lille
kemiker og eksperimentere med mine hundes velfærd.

> [...]
> BARF, så i alle fall rått oppmalt fôr. Den norske vinneren av Iditarod
> bruker rått oppmalt fôr til sine hunder. I Norge og Sverige produseres det

Jeg anerkender naturligvis at der er mennesker der vil påtage sig dette, og
jeg siger jo også bare at _jeg_ ikke vil/kan.

> Det jeg bruker er sammensatt av kylling,
> fisk, vom (kumage) og annet slakteavfall. Mine hunder har i alle fall
blank
> pels, svært fast og svært lite avføring og ikke minst null tannstein.

Hvad er proteinindholdet, fedt, kulhydrat, vitaminer, mineraler og vand i
dette foder?

Med venlig hilsen
Søren Voigt

Fra : Jette Egeland

Dato : 03-08-03 17:40

Søren Voigt wrote:
> "Jette Egeland" <jette.egeland@FJERN.start.no> skrev i en meddelelse

> Det er præcis det jeg mener. Og _jeg_ vil ikke påtage mig at lege den
> lille kemiker og eksperimentere med mine hundes velfærd.

Det er ikke så vanskelig. Faktisk syns jeg det er lettere enn å sette seg
inn i alle tørrfôrenes forskjellige fordelinger på fett, proteiner osv.

> [...]
> dette, og jeg siger jo også bare at _jeg_ ikke vil/kan.

> Hvad er proteinindholdet, fedt, kulhydrat, vitaminer, mineraler og

Det vet jeg ikke. Men jeg vet at det inneholder ca 25% kylling med bein, 25%
fisk med bein og innmat, 25% vom og 25% annet slakteavfall. I tillegg er det
tilsatt vitaminer. For meg er dette nesten optimalt i forholdt til det jeg
har lest om BARF, kanskje litt lite bein og blod, men det er ikke noe
problem å supplere med selv.

Siden du spør sånn, hvorfor er det så interessant hvor mye protein osv.
fôret inneholder? F.eks tørket protein vil ikke tas opp like effektivt av
hunden, og dermed vil den ikke kunne nyttiggjøre seg det proteinet den
faktisk får i seg gjennom tørrfôret. Så lenge jeg gir rått kjøtt og fisk så
VET jeg at det proteinet hunden min får i seg er høyverdig, svært lett fordø
yelig (for hunden) og dermed lett opptakelig. Samme gjelder for fett.
Kullhydrater trenger hunden strengt tatt svært lite av siden den i hovedsak
er kjøtteter. Vitaminer og mineraler er svært omfattende, men når det
gjelder mineraler er vel kalsium-fosfor balansen viktigst. Og så lenge det
er ca 30% andel bein i det hunden spiser så skal denne balansen være riktig
(iflg det jeg har forstått i alle fall). En annen faktor her er jo at
proteiner og mineraler bl.a inngår nye forbindelser når de blir varmet opp.
Hundens fordøyelses-system er ikke laget for å bryte ned disse forbindelsene
og vil derfor ikke kunne nyttiggjøre seg næringsstoffene selv om de finnes i
fôret.

Jeg kan ikke annet enn å si at min hund ble bra av hundproblemer etter å ha
gått over til rått fôr. Inntil jeg fant denne leverandøren satte jeg sammen
maten hans selv. Jeg forsøkte å gi ham tørrfôr i fjor sommer (Hills) med
store utbrudd av våteksem som resultat. Dermed kommer ikke han til å få
tørrfôr noe mer. Valpen jeg har nå får samme fôret, og vokser som hun skal
sammenlignet med de andre valpene i kullet. Hvis jeg ikke blir absolutt nødt
kommer jeg ikke til å gi henne tørrfôr heller.

Men finnes det ikke hundekjører-miljø i Danmark? De får garantert tak i
ferskt rått kjøtt av ett eller annet slag. Belastningene disse hundene
utsettes for gjør at de ville ha blitt alt for tynne hvis de kun skulle
spist tørrfôr. Hundekjørere i Norge fôrer i alle fall på annet i tillegg til
eventuelt tørrfôr de gir hundene.

Jette

Fra : Søren Voigt

Dato : 03-08-03 21:03

"Jette Egeland" <jette.egeland@FJERN.start.no> skrev i en meddelelse

Hei Jette,

> Det er ikke så vanskelig. Faktisk syns jeg det er lettere enn å sette seg
> inn i alle tørrfôrenes forskjellige fordelinger på fett, proteiner osv.

Nu troede jeg lige vi var enige om, at BARF var udeklareret, mens tørfoder
jo i.h.t. dansk markedsføringslov skal være deklareret. Selv regal (selvom
de if.eks. kke deklarerer indhold af kulhydrater og vand).

BARF er en sær størrelse. Det er umuligt at deklarere holdbarhed (da det som
bekendt ikke er varmebehandlet, og ingen kender dermed til kimtal etcl). Man
kan kaste nogle vitaminer ned i foderet (efter hvad man føler), men hvad er
egentlig den færdige deklaration??? Vi aner ikke om der er for mange
proteiner, eller for få??? Vi ved ikke om der er for mange kulhydrater etc.
etc. etc.

Man aner ikke hvad kvaliteten af foderet er forstået på den måde at man ikke
ved hvilke levevilkår dyrene har haft. Man køber det hos sin slagter ud fra
devisen at det han/hun vil sælge til os er nok godt nok til vores dyr. Ingen
ved rent faktisk om de komaver som købes overhovedet har været under
veterinær-kontrol.

Jeg anerkender at BARF er madkemi på et højere niveau ligesom jeg anerkender
at det er mere "naturligt" end tørfoder. Dog kun forstået på den måde, at
man "stifter bekendtskab" med råvarerne. Ikke at man har nogen som helst
bedre kontrol over deres tilvirkning eller det færdige produkt. Faktisk
mener jeg at dette er BARF's svaghed. Jeg anser ikke BARF for at være et
moderne foder, og min holdning er, at et foder, hvor fabrikken har haft
ansvaret for sin leverancekæde er langt bedre deklareret end et BARF-foder
hvor alting i mine øjne er bestemt af tilfældigheder.

Man kan godt være uenig med fabrikkernes metoder, og "naturlige" er de
bestemt ikke, men deres produkter er trods alt nogenlunde deklarerede
(specielt dem der er forabejdet i vores del af verden),

> [...]
> tilsatt vitaminer. For meg er dette nesten optimalt i forholdt til det jeg
> har lest om BARF, kanskje litt lite bein og blod, men det er ikke noe

Det du svarer her er god nok grund til at jeg fastholder at jeg ikke vil
bruge det til mine kære hunde. Der er tale om brugshunde, og de bør fodres
som atleter. Ikke noget med "andet slagteaffald" af ubekendt herkomst!!

Hvordan tilsætter du vitaminer? Anerkender du at hundene har forskellige
behov som hvalpe, i jagtsæson, når de er drægtige etc. etc. etc? Det er
klart at hundene har utroligt varierende behov for proteiner.

> [...]

fordø
> yelig (for hunden) og dermed lett opptakelig. Samme gjelder for fett.

Det er korrekt at tørrede proteiner optages nogle ganske få procent
dårligere end helt friske proteiner. Problemet er dog, at hundens udnyttelse
af forskellige proteinkilder er meget mere forskellig. Svinekød er lavest.
Oksekød kommer lidt højere, mens kylling er virkelig høj. Allerhøjest er dog
fisk. Når du nu tror at den proetin din hund får er "højværdigt", så er jeg
med på at du mener at det er "kød". Men der er jo ingen
kvalitets-tørfoderprodukter der er baseret på korn alene. Derfor er det en
lidt slidt kliche når BARF tilhængere mener at de (bare de refererer til
kødindholdet alene) kan hævde at de fodrer med "højværdig" foder.

BARF-enthusiasterne burde hellere se på værdien af de proteiner de putter
ind i hunden frem for at se på om der er tale om tørrede proteiner eller ej.
For deres hundes skyld selvsagt.

> [...]
nødt
> kommer jeg ikke til å gi henne tørrfôr heller.

Jeg synes naturligvis, at det er fint, men bortset fra at din gamle hund var
allergisk overfor Hills (hvilket ikke er et enestående fænomen) hvad beviser
du så?

> [...]
> utsettes for gjør at de ville ha blitt alt for tynne hvis de kun skulle
> spist tørrfôr. Hundekjørere i Norge fôrer i alle fall på annet i tillegg

Du tager fejl. Det danske "hundekjører-miljøet" på Grønland er langt mere
krævende end det du kender fra Norge. Den mest prominent del af dette miljø
er Sirius patruljen. De bruger et dansk produceret tørfoder. Se her:
http://www.henne-pet-food.dk/sirius.htm

Jeg bruger det samme foderet til mine hunde når de bliver brugt på jagt. Og
dette foder er rent faktisk deklareret udenpå pakken.

Med venlig hilsen
Søren Voigt

Fra : Jette Egeland

Dato : 04-08-03 08:43

Søren Voigt wrote:
[snip]

Vi blir nok ikke enig. Tenk kanskje heller over dette: Jeg har fôret opp tre
barn. Jeg har nok bare satt sammen kosten deres etter hva jeg har lært er
sundt for menneskebarn. Dessverre finnes det ikke noen pellets som jeg kunne
gi mine barn da de var små og hvor alt innhold var deklarert, og som dekket
hele deres behov for proteiner, fett, kullhydrater, mineraler og vitaminer.
Alle tre barna er friske og raske. Selv om jeg noen gang skulle ønske det
fantes ett fullfôr for mennesker, så gjør det ikke det. Mine barn fikk et
variert kosthold. Noen dager fikk de sikkert for mye proteiner. Noen dager
kanskje for mye fett. Kanskje masse C-vitaminer en dag, men mer B-vitaminer
den annen. Over tid ble det balanse, de fikk de næringsstoffene de trengte.
De fleste foreldre klarer dette helt utmerket (også foreldre til fremtidige
toppidrettsutøvere...). Hvorfor skulle da ikke hundeeiere klare det samme?

På samme måte fôrer jeg mine hunder. De får variert mat (det oppmalte fôret
er en basis), og får den næringen de trenger. Jeg syns egentlig det er litt
rart jeg, hvor opptatt man har blitt over hva hundefôr inneholder, men man
putter da i ungene *nesten* hva som helst! Det morsomme er jo også at vi har
blitt overbevist om at hunder trenger ALLE næringsstoffene de behøver HVER
dag, i hvert måltid, og dermed er tørrfôr optimalt. Men vi aksepterer like
lett at vi selv trenger variert kost. Hvis det var så enkelt, hvorfor er det
ikke laget et fullfôr til oss? (det er min drøm... jeg hater å lage mat)

Du kan mene hva du vil, men jeg er likevel overbevist at ferskt rått
kjøtt/rå oppmalte grønnsaker er bedre enn korn og benmel oppvarmet og
presset sammen for deretter å bli oversprøytet med halvharskt fett.... (satt
på spissen!)

Jette

Fra : Jytte

Dato : 04-08-03 08:47

> [...]

> kjøtt/rå oppmalte grønnsaker er bedre enn korn og benmel oppvarmet og
> presset sammen for deretter å bli oversprøytet med halvharskt fett....

Hej Jette.

Jeg er helt enig med dig. Men efterhånden er det blevet en videnskab at
fodre hunde. Man glemmer at hunden er menneskets ældste husdyr, i 12000 år
har hunden været knyttet til mennesker. Det er først de sidte 30 år
tørfoderet er blevet almindeligt.
Man er så begyndt at gå tilbage til frisk foder og kalder det BARF.
Det er ganske nemt at fodre hunde: 1/3 kød, 1/3 ris eller brød og 1/3
grøntsager, tilsæt en mineral-vitaminblanding f.eks. Vitabena. Et råt kødben
en gang i mellem er godt for tænder og fordøjelse.

Hilsen
Jytte

Fra : Jette Egeland

Dato : 04-08-03 09:22

Jytte wrote:
[...]
> [...]
> grøntsager, tilsæt en mineral-vitaminblanding f.eks. Vitabena. Et råt
> kødben en gang i mellem er godt for tænder og fordøjelse.

Er ikke helt enig i din oppskift her. Hunder trenger ikke karbohydrater, og
det er dermed ikke nødvendig å gi dem kornprodukter som brød eller ris. De
trenger også bein som de kan tygge og fordøye. 60-75% rå kjøttfulle bein
(som er bein/kjøtt 50/50), ca 10-15% innmat og resten rå oppmalte grønnsaker
og annet tilskudd som egg, oljer og vitaminer.

Jeg vet ikke om det er spesielt for min eldste hund, men han trenger faktisk
ikke å gnage på bein for å kvitte seg med tannstein. Det virker som rå mat
forhindrer tannstein uansett. Han er 4 år nå, og har ikke tannstein
overhodet og har aldri hatt det.

Jette

Fra : Søren Voigt

Dato : 04-08-03 20:31

"Jytte" <vingekatten@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er helt enig med dig.

Det tror jeg ikke. Din diæt med ris, brød og grøntsager indeholder massevis
af kulhydrater noget som Jytte Egeland mener overhovedet ikke hører hjemme i
hundefoder.

Mvh
Søren Voigt

Fra : Jette Egeland

Dato : 04-08-03 21:57

Søren Voigt wrote:
> [...]
>
> Det tror jeg ikke. Din diæt med ris, brød og grøntsager indeholder
> massevis af kulhydrater noget som Jytte Egeland mener overhovedet

Bortsett fra at du ikke har fått navnet mitt riktig, så har du rett... Men
jeg syns ikke det er vanskelig å fôre hund uten å bruke tørrfôr.

Jette

Fra : Søren Voigt

Dato : 04-08-03 22:12

> Bortsett fra at du ikke har fått navnet mitt riktig, så har du rett... Men
> jeg syns ikke det er vanskelig å fôre hund uten å bruke tørrfôr.

Det må du meget undskylde. Jeg fik vist skrevet Jytte i stedet for Jette.
Pyha jeg må vist skærpe mig her....... Dit dansk er næsten lige så godt som
mit norsk

Jeg har forstået at du ikke synes, at det er vanskeligt at fodre med
hjemmelavet mad. Mine hunde er brugshunde, og jeg har slet ikke kompetence
til at påtage mig det ansvar det er at lege lille kemiker med foderets
indhold. Sådan er vi jo så forskellige, og jeg respekterer naturligvis din
holdning.

Med venlig hilsen
Søren Voigt

Fra : Jette Egeland

Dato : 04-08-03 22:27

Søren Voigt wrote:
> [...]
>

> Det må du meget undskylde. Jeg fik vist skrevet Jytte i stedet for
> Jette. Pyha jeg må vist skærpe mig her....... Dit dansk er næsten

Det er helt greit - fort gjort å skrive feil... Og nå skriver jeg ikke dansk
heller, men norsk...

> [...]
> kompetence til at påtage mig det ansvar det er at lege lille kemiker
> med foderets indhold. Sådan er vi jo så forskellige, og jeg

Mine hunder er også brukshunder... Du nevner ikke hva du bruker dem til,
mine trenes til redningshunder. Og som jeg har sagt tidligere, jeg tror ikke
det er mer heksekunst å fôre hunder enn det er å fôre
mennesker/menneskebarn. Bare man tar hensyn til opprinnelse og
fordøyelsessystem.

Traff forresten på en dame med valp i dag. Valpen hadde diare, og det fikk
meg til å tenke - Hverken den voksne hunden min (schäfer) eller valpen
(rottweiler) har hatt diare. Den voksne ikke siden jeg sluttet med tørrfôr.
Det virker for meg som om magen tåler mer når den får mat den er laget for å
fordøye. Uten at det er vitenskapelig bevist, bare en observasjon fra min
side.

Jette

Fra : Jytte

Dato : 05-08-03 06:03

"Søren Voigt" <soren_voigtfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
massevis
> af kulhydrater noget som Jytte Egeland mener overhovedet ikke hører hjemme

Jeg er enig med Jette Egeland i at det ikke er svært at lave frisk foder til
sin hund. At hun så ikke er enig med mig i mine fodringsmetoder er der jo
ikke noget at gøre ved.

Mine hunde er godt nok ikke brugshunde, men min ene tæve blev dog
verdensvinder i Dortmund og blev rost for sin gode kondition.
Hun var i ringen flere gange og var på toppen til det sidste.
Hun spiser ris hver dag.

Hilsen
Jytte

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-08-03 19:58

> [...]
>ind i hunden frem for at se på om der er tale om tørrede proteiner eller ej.

,,,Jeg er tildels enig med dig, bortset fra at det bedste protein er
fra æggehviden , men det er jo selvfølgelig heller ikke kød, proteiner
fra mælk er også højt på listen, men er jo ikke så konsentrerede som i
et æg. Min hund får æg rå i ny og næ fra mine forældres hønsehus så
det er jeg ret sikker på at er sundt. Jeg giver ham også rå lever en
enkelt eller to gange om ugen men vil dog ikke fodre udelukkende efter
BARF-princippet da det som du også siger bliver kompliseret at
sammensætte lige så perfekt som det færdige tørfodder så jeg fodrer
ham med Nutro resten af tiden så han får sine vitaminer mineraler osv
derfra. Udelukkende at fodre med BARF kræver vist meget tid med mindre
man har en stor fryser til at fryse kødet ned i, for ellers skal man
jo købe kød hver dag næsten, og så er spørgsmålet igen hvor sundt det
er at fryse kød ned ? min hund ville absolut ikke røre lever der havde
været frosset ned så det gjorde jeg kun en gang

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 04-08-03 17:51

On Sat, 2 Aug 2003 21:36:32 +0200, "Søren Voigt"

> [...]
>hvor GMO skal være deklareret og hvor USA ønsker at GMO skal være
>udeklareret og at det skal være muligt frit at blande GMO med

Hej Søren

Vedrørende dit udsagn om at alle amerikanske produkter indeholder GMO
synes jeg at du skal læse dette her vedr. Regal foder:

http://www.it-entre.dk/demo/regal/produkter/produkter_01a_hvorfor.htm

Scroll ned til overskriften :
"Alle Regal kødproteiner er hormonfri og produceret på forarbejdnings
faciliteter beregnet til menneskeføde "

God læselyst
--
Camilla Sabroe

Fra : Søren Voigt

Dato : 04-08-03 20:55

> Vedrørende dit udsagn om at alle amerikanske produkter indeholder GMO
> synes jeg at du skal læse dette her vedr. Regal foder:
>
> http://www.it-entre.dk/demo/regal/produkter/produkter_01a_hvorfor.htm

Det står ikke helt klart hvem der er bag http://www.it-entre.dk/demo,
regal kan vel næppe tages til indtægt for det som står her. Og hvis du ser
på den amerikanske hjemmeside, så garanterer de på intet sted at foderet er
GMO-frit. Den danske side, som du henviser til tror jeg kort og godt er en
misforståelse. GMO har intet med hormoner at gøre, så når der står "Alle
Regal kødproteiner er hormonfri og produceret på forarbejdnings faciliteter
beregnet til menneskeføde" så har det intet med GMO-garanti at gøre.

På samme side står det iøvrigt at hvis man bruger regal så vil man opleve at
den "samlede hårvækst kan nå op på så meget som 35 meter per dag.".
Supertroværdigt!!!

Når jeg bestyrkes i at dit link er useriøst så skyldes det især, at hvis man
kllikker på "Analyse" så får man intet frem. Det er jo helt fantastisk. Som
om deklarationen intet betød for mit valg af hundefoder.

Men nu hvor importøren har optrådt i gruppen her, så kunne det være
interessant at se vedkommende stå frem og udstede en garanti for, at der
intet GMO-materiale findes i råvarerne til regal hundefoder. Indtil da er
jeg meget skeptisk. Og samtidig kunne det være interessant at høre hvad
kulhydrat- og vandindholdet er i de forskellige foderprodukter som regal
udbyder. For det er jo ikke deklareret på de amerikanske sider. De danske
regal-sider findes ikke! Og www.ti-entre.dk/demo er en latterlig reference
så længe siderne ikke er i stand til at levere en ordentlig deklaration på
de produkter som de anpriser.

Mvh
Søren Voigt

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 04-08-03 22:38

On Mon, 4 Aug 2003 21:55:20 +0200, "Søren Voigt"
<soren_voigtfjerndette@hotmail.com> wrote:

>"Camilla Sabroe" <pepperNOSPAM1@albertsen.org> skrev i en meddelelse

>Det står ikke helt klart hvem der er bag http://www.it-entre.dk/demo,

IT-entre er firmaet som laver den danske importørs Regal
informationsside.

>Når jeg bestyrkes i at dit link er useriøst så skyldes det især, at hvis man
>kllikker på "Analyse" så får man intet frem. Det er jo helt fantastisk. Som
>om deklarationen intet betød for mit valg af hundefoder.

Som det er skrevet i et tidligere indlæg så er der tale om en
halvfærdig side...fakta om analyse osv vil komme på snart.

> [...]
>så længe siderne ikke er i stand til at levere en ordentlig deklaration på

Dette vil jeg så overlade til importøren selv at besvare
--
Camilla Sabroe

Fra : Ragna

Dato : 05-08-03 11:02

>Men nu hvor importøren har optrådt i gruppen her, så kunne det være
>interessant at se vedkommende stå frem og udstede en garanti for, at der
>intet GMO-materiale findes i råvarerne til regal hundefoder

Er det kun mig, der har laft mærke til det besynderlige tilfælde, at
IP-nummeret for "regal" er det samme som for "eifelvuf"?

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 05-08-03 16:34

On Tue, 5 Aug 2003 12:01:54 +0200, "Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk>
wrotd:

>Er det kun mig, der har laft mærke til det besynderlige tilfælde, at
>IP-nummeret for "regal" er det samme som for "eifelvuf"?

,,,,,ja åbenbart , han spilder åbenbart stadig sin tid på at få andre
til at spilde deres tid med hans meningsløse indlæg, som virker
alvorlige men det eneste alvorlige ved dem er at de er alvorligt spild
af tid. Gad vide om man kan smide et IP-nr i killefiltret også? det må
undersøges. Manden er jo syg.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-08-03 11:06

> [...]
>
> Scroll ned til overskriften :
> "Alle Regal kødproteiner er hormonfri og produceret på forarbejdnings

Hej Alle

Nu ved jeg ikke hvordan man skal definere det, men var det ikke netop,
hormon behandlingen, som stadig holder Amerikanske bøffer ude af Europæiske
forretninger, og vel netop den ting, som gør Amerikanerne godt sure på os
Europæere. Da det ikke skal deklareres, om det er GMO, eller tilsat
hormoner, så bliver det pokkers svært at stille noget op med. Det samme
gælder bemærkningen, som det vist var Søren Voight der kom med "Tilfældigt
slagteriaffald" Der er ikke noget tilfældigt over det. At det er slagteri
affald, betyder bare, at det normalt ikke anvendes som menneskeføde, men det
faktum alene, gør det ikke uegnet som dyrefoder. Det er bare os mennesker,
der af og til bliver så krævende, at vi ikke aner hvilket ben vi skal stå
på, og gerne ofrer os, for en god varedeklaration, som ikke fortæller spor
om produktet, men fortæller hvad vi gerne vil høre.

M.V.H.....Benny..

Fra : Søren Voigt

Dato : 06-08-03 22:06

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Europæere. Da det ikke skal deklareres, om det er GMO, eller tilsat
> hormoner, så bliver det pokkers svært at stille noget op med.

Det er i mine øjne forbrugerne der skal bestemme om vi vil have GMO eller
ej, og mens EU ønsker en deklaration af GMO så er amerikanerne altså imod
dette. Formentlig fordi de ved, at europæerne ikke ønsker dette og fordi
amerikanske producenter har været meget ivrige for at tage disse intensive
fødevarer og råprodukter til sig. Naturligvis er der noget at stille op mod
dette. Vi må forlange at de produkter vi køber er deklareret for
GMO-indhold. Både når det gælder de varer vi selv indtager og de varer vi
serverer for vores dyr. Hvis ikke de amerikanske produkter bliver købt
herefter, så er det jo værst for dem.

> [...]
> på, og gerne ofrer os, for en god varedeklaration, som ikke fortæller spor
> om produktet, men fortæller hvad vi gerne vil høre.

Hvor vil du hen med dette synspunkt? Mener du at deklaration af foder er et
"skråplan" som bør forbydes når du siger at deklarationer bare fortæller os
hvad vi gerne vil høre.

Med venlig hilsen
Søren Voigt

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-08-03 12:26

> [...]
et
> "skråplan" som bør forbydes når du siger at deklarationer bare fortæller

Hej Søren

Ja du er på rette spor. Den fortæller jo alligevel intet, og er derfor helt
overflødig. Hvis man tænker nogle år tilbage, så fik vi også at vide, at
ost var kræftfremkaldende. Men det tog sin tid, at få fremført det sidste.
Det var faktisk korrekt, Ost er kræftfremkaldende, bare du spiser mere end
50 Tons om dagen. Rullepølser og spegepølser ligeså, da de indeholder
nitritsalt. Spegepølsen må ikke sælges i Norge, ikke fordi den indeholder
Nitritsalt, som altså er kræftfremkaldende, men fordi det er farvet kød
)...Franskmændene vil også gerne have spegepølse, den skal bare være
blå, så til alt held, har de ingen regler om farvet kød , for i mine
øjne, ville blå grise se lidt underlige ud. Se nu er det bare svært med
sådan noget, for Nordmænd vil have spegepølsen rød, så de må selv hente den,
Danskerne ville måske også have en blå, den må bare ikke sælges i DK.
Samtidig med det, opdagede man, at DK havde en handelsaftale, som gjorde at
man skulle købe noget der ligner 85 - 90% af vore bananer et sted, men vi
købte dem et andet sted. Dette forhold blev så rettet, men banansalget
styrtdykkede, for folk kunne ikke tåle disse bananer, men skidt med det, for
aftalen siger de skal købes der. Til gengæld er der ingen der kan forklare,
hvorfor jeg, og mange andre, ikke kan tåle disse bananer. Så her ville jeg
gerne have en deklaration, der fortæller mig, hvad er det jeg ikke kan tåle,
for vi kan jo hermed fastslå, at bananer ikke bare er bananer.

M.V.H.....Benny..

Fra : Søren Voigt

Dato : 10-08-03 19:59

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Hej Benny,

> [...]
sidste.
> Det var faktisk korrekt, Ost er kræftfremkaldende, bare du spiser mere end

Jeg kender ikke dit osteeksempel, men alting er jo skadeligt i de "rette"
doser. Det bedste eksempel er måske rødvin, hvor et eller to glas pr. dag
siges at forlænge din livsprognose, mens tre og især fire og flere glas pr.
dag er skadeligt for dit helbred.

> [...]
> nitritsalt. Spegepølsen må ikke sælges i Norge, ikke fordi den indeholder
> Nitritsalt, som altså er kræftfremkaldende, men fordi det er farvet kød

Det er sådan set bare sund fornuft. Grunden til at nitrit er godkendt er, at
det forhindrer væksten af mikroorganismer i kødet. Her har man vejet
kræftrisiko i nitrit op mod forgiftningsrisko ved ikke at bruge nitrit og
fundet at sidstnævnte er samlet set
et større problem. Grunden til at farvet kød er forbudt i Norge skyldes, at
farve er ren kosmetik som indeholder en vis kræftrisiko. Kosmetik har man
valgt at sætte
til nul i værdi og selv en lille kræftrisiko gør at den samfundsmæssige
omkostning overstiger værdien.

> [...]
> øjne, ville blå grise se lidt underlige ud. Se nu er det bare svært med
> sådan noget, for Nordmænd vil have spegepølsen rød, så de må selv hente

Det er ikke korrekt. Der findes et naturligt rødt farvestof (cochenille) som
udtrækkes af
en mexikansk flue. Dette farvestof kan bruges af nordmænd i deres pølser,
men den røde flue er dyr og nordmænd er ekstremt nærige i deres køkkener.

> Danskerne ville måske også have en blå, den må bare ikke sælges i DK.

Så længe vi har et godt princip om at det offentlige tager sig af os når vi
får kræft, så har jeg det ok med at der også findes begrænsninger i hvad det
er tilladt at putte i vores mad. Faktsik har vi i dette land en relativ
liberal lovgivning (som f.eks. tillader røde pølser).

> [...]
tåle,
> for vi kan jo hermed fastslå, at bananer ikke bare er bananer.

På samme måde er foder ikke bare foder.

Din argumentation virker lidt besynderlig, for du fremfører på den ene side
det synspunkt at deklarationer intet fortæller og derfor er helt
overflødige. Du havde helst været foruden. På den anden side mener du at
lige præcis bananer bør deklareres for det kan være at der er et farligt
stof i som vi ikke kan tåle og derfor ville en deklaration være på sin
plads.

Jeg går ud fra at du er een af den slags mennesker som foretrækker Statoils
det billigste til dine hunde, ud fra devisen om, at "det er squ det samme
der er indeni alle poserne": Hvorfor skulle du købe noget der var dyrere da
det alligevel ikke er muligt at se hvad skidtet indeholder?

Hvis vi nu lige går tilbage til Regal-foderet.

Firmaet deklarerer omhyggeligt mængden af Proteiner, fedt, fiber. Det er ca.
halvdelen af produktet. Så må man jo spørge sig selv om hvad resten er....
Det er f.eks. vand (!!) , kulhydrater og vitaminer.

Desværre får du på en måde ret, da denne deklaration da virkelig intet
fortæller! Men det er et dårligt eksempel. Mine erfaringer med danske
foderproducenter er, at de har ganske udemærkede deklarationer som giver dig
de data du har brug for, hvis du vil vide hvad det er der kommer i din hund.
Og hvis du er i tvivl så kan du jo altid ringe til fabrikken for at høre
noget om GMO eller hvilke råvarer de bruger. De gange jeg har gjort det har
de såmænd været flinke til at informere om deres produkter.

Udover det miljømæssige er ovennævnte i mine øjne endnu en god grund til at
vælge et dansk produkt.

Med venlig hilsen
Søren Voigt

Fra : regal

Dato : 11-08-03 21:56

"Søren Voigt" skrev d. 10-08-03 19:59 dette indlæg :

> [...]
> de såmænd været flinke til at informere om deres produkter.
>
> Udover det miljømæssige er ovennævnte i mine øjne endnu en god grund

Du er velkommen til at sende mig din "fod"post adresse til
regal@70213070.dk , så vil jeg meget gerne tilsende dig alle oplysninger
om Regal. Vi har intet at skjule, og er selv meget entusiastiske omkring
det. Hvis du så har yderligere spørgsmål er du altid velkommen. Hvis
ikke det var et unikt produkt ville jeg slet ikke beskæftige mig med
det.

mvh
Regal

Steen Hauerbach

http://www.kandu.dk/

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-08-03 08:16

> [...]
>det. Hvis du så har yderligere spørgsmål er du altid velkommen. Hvis
>ikke det var et unikt produkt ville jeg slet ikke beskæftige mig med

,,,,,,du har åbenbart ikke nok viden til at besvare de spørgsmål du
har fået ! alle kan sende matriale det er bare at gå ned i postkassen
! det kunne være spændende hvis du kunne besvare de spørgsmål der er
kommet ? så vi alle kunne læse dem ? det virker meget amatøragtigt
ikke at svare på spørgsmålene !

Fra : Søren Voigt

Dato : 12-08-03 18:57

> [...]

> det. Hvis du så har yderligere spørgsmål er du altid velkommen. Hvis
> ikke det var et unikt produkt ville jeg slet ikke beskæftige mig med

Hej Steen Hauerbach,

Hvad er det præcis ved deklarationen som gør, at den ikke kan vises på jeres
hjemmeside? Og hvis den ikke kan vises på jeres hjemmeside, hvorfor er det
så lige at den ikke kan postes her i gruppen? Hvad er det egentlig ved denne
deklaration som gør at den kun kan sendes via "fod"post? Jeg spørger
bare.... Ideen med nyhedsgrupper er jo netop at vi oplyser bestemte ting for
hinanden. Vi er ikke altid enige, men vi udveksler netop synspunkter. Hvis
du ikke vil have debat om dit produkt så skal du lade være med at poste
indlæg i gruppen.

Kan Regal koncernen garantere at produktet er GMO-frit? Hvordan bevises
dette i givet fald?

Jeg anerkender naturligvis at du er vanvittig seriøs, men jeg kender dig
ikke. Der har været indlæg i gruppen som antydede at du var lig med
eifelvuf, og hvis du vil overbevise mig om at du er seriøs er du nødt til at
tilbagevise dette for en start. Jeg anerkender helt og holdent folks ret til
at mene hvad de gør, men det er klart, at jeg tilsvarende forbeholder mig
ret til at være skeptisk overfor deres dømmekraft.

med venlig hilsen
Søren Voigt

Fra : regal

Dato : 13-08-03 06:08

"Søren Voigt" skrev d. 12-08-03 18:57 dette indlæg :

> [...]
mig
> ret til at være skeptisk overfor deres dømmekraft.

Jeg har bestemt intet imod at vort produkt debateres. Vore
varedeklarationer fylder vel ½ A4 side, så det var mere af praktiske
grunde jeg foreslog fodpost. Hjemmesiden har vi ikke fået lavet færdig
endnu, men jeg havde oprindeligt ikke forestillet mig at de fulde
varedeklarationer skulle medtages, men det vil jeg overveje.
Jeg vil undersøge om hvordan og om jeg kan bevise at vore produkter er
GMO fri som vi hævder. Så indtil videre må det betragtes som et
postulat.

med venlig hilsen

Steen Hauerbach

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren Voigt

Dato : 13-08-03 08:28

> [...]

> endnu, men jeg havde oprindeligt ikke forestillet mig at de fulde
> varedeklarationer skulle medtages, men det vil jeg overveje.

Hvad er der at overveje? I stedet for reklamegas ville lidt hårde fakta da
være at foretrække.

Det er jo ikke noget problem at lægge den halve A4-side ind går jeg ud fra,
og det er jo helt central information hvis man overvejer jeres
foderprodukter. Det undrer mig også at jeres amerikanske sider er så
sparsomme med at deklarere jeres foder. Som jeg har skrevet et andet sted er
kun ca. halvdelen af foderets indhold deklareret, og det er i mine øjne lige
så godt som ingen deklaration.

> Jeg vil undersøge om hvordan og om jeg kan bevise at vore produkter er
> GMO fri som vi hævder. Så indtil videre må det betragtes som et
> postulat.

Ja det står på jeres danske "kladde" til hjemmeside, men jeg har ikke kunnet
finde det nogen steder på de amerikanske sider.

mvh
Søren Voigt

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 13-08-03 14:49

Hejsa

Nu har jeg siddet og nærlæst alt det matriale Steen Hauerbach har
været så venlig at sende mig vedr. Regal foderet.

Et spørgsmål som jeg synes er interessant: er der nogen som kender til
andre fodermærker der er lavet på havre og ikke hvede???
--
Camilla Sabroe

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-08-03 18:50

On Wed, 13 Aug 2003 15:48:58 +0200, Camilla Sabroe
<pepperNOSPAM1@albertsen.org> wrotd:

>Hejsa
>
>Nu har jeg siddet og nærlæst alt det matriale Steen Hauerbach har
>været så venlig at sende mig vedr. Regal foderet.

,,,det er for amatøragtigt at det matriale ikke bliver sendt herind i
denne NG ! det tyder lidt på at der er fusk med det eller nogen vil
skjule noget eller det ikke er nogen fra regal der poster, men måske
"eifelmanden der leger en ny syg leg "

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 13-08-03 19:58

On Wed, 13 Aug 2003 19:50:21 +0200, "Punish the deed, not the breed"
<Nobody@home.com> wrote:

> [...]
>denne NG ! det tyder lidt på at der er fusk med det eller nogen vil
>skjule noget eller det ikke er nogen fra regal der poster, men måske

jeg kan oplyse at matrialet jeg har fået tilsendt fylder i alt 29 A 4
sider. Tror bestemt at det er noget der vil tage laaaang tid at hente
ned som post her på nyhedsgruppen. Men som sagt havde jeg ingen
problemer med at få matriale tilsendt da Sten Hauerbach i en tidligere
tråd oplyste sin email

--
Camilla Sabroe

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-08-03 10:34

"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> denne NG ! det tyder lidt på at der er fusk med det eller nogen vil
> skjule noget eller det ikke er nogen fra regal der poster, men måske

Tror det ikke, jeg har dog aldrig troet jeg selv skulle sige dette, men hvis
han skal følge reglerne, må han faktisk ikke. Han må gerne sende den til
folks private email, og besvare spørgsmål her, så godt han nu kan, men
resten ville være reklame, og det må han ikke. Der sidder så nogen, og
siger, at det er noget pjat, medens andre sidder på spring, for gør han det,
skal han få et gok i nødden. Så ganske fornuftigt at sende den til mandens
egen mailadresse.

M.V.H.....Benny..

Fra : Søren Voigt

Dato : 14-08-03 18:16

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Så ganske fornuftigt at sende den til mandens
egen mailadresse.

Hej Benny,

Manden ville ikke sende det til min mailadresse, men insisterede på at jeg
skulle sende ham min snailmail adresse og så skulle han nok sende den halve
A4-side (som tilsyneladende er forbudt for Internet) via almindelig post.

Mvh
Søren

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 14-08-03 20:09

On Thu, 14 Aug 2003 19:16:03 +0200, "Søren Voigt"
<soren_voigtfjerndette@hotmail.com> wrotd:

> [...]
>A4-side (som tilsyneladende er forbudt for Internet) via almindelig post.

,,,,,,nå ja men hvem siger også at internettet er fremtiden ?
måske han er en af de tyskere fra reklamen der vil udkonkurere
postdanmark lidt mystisk vil jeg nok mene, og igen hvem var det
der sagde at regals IPnr var det samme som eifels ?

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 14-08-03 20:25

Til jeres orientering modtog jeg de 29 A- 4 sider fra Regal Pet Foods
med Post Danmark og ikke via internettet

--
Camilla Sabroe

Fra : Søren Voigt

Dato : 14-08-03 21:11

> Til jeres orientering modtog jeg de 29 A- 4 sider fra Regal Pet Foods
> med Post Danmark og ikke via internettet

Nu citerer jeg Sten Hauerbach fra denne tråd:

"Vore varedeklarationer fylder vel ½ A4 side, så det var mere af praktiske
grunde jeg foreslog fodpost"

Det er jo lidt fantastisk, at varedeklarationer på en halv A4-side ikke kan
postes via email eller på Regal's hjemmeside. Enhver anden foderproducent
jeg kan komme i tanke om, har sine varedeklarationer på nettet. Her er det
noget regal "overvejer". Hvad er det der er så hemmeligt? Jeg går ud fra, at
du har brudt den hemmelige kode efter nærlæsning af 24 sider om regals
foder.

De 24 sider som du fik.... Handlede de om kattefoder eller hundefoder?
Indeholdt de noget vigtigt som vi her i hundegruppen kan lære noget af? I
givet fald - hvad? Hvad er dine personlige erfaringer med Regal hundefoder?
Hvem anbefalede det til dig i første omgang og hvorfor syntes du at det lød
perfekt for dine hunde? Hvor længe har du brugt det og hvilken slags hunde
har du? Er der tale om brugshunde?

Mvh
Søren Voigt

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 15-08-03 15:37

On Thu, 14 Aug 2003 22:10:33 +0200, "Søren Voigt"
<soren_voigtfjerndette@hotmail.com> wrote:

Hej Søren

Hvad mener du med hemmeligheder og at jeg skulle have brudt en
hemmelig kode...at det er som en hemmelig klub for dig er kun noget du
gør det til.Hemmeligheder aner jeg intet til, sikker på din fantasi
ikke spiller dig et puds? og de ting jeg skriver er det jeg kan
forholde mig til fra egen erfaring med hunde og kattefoder og de
deklarationer jeg har læst i gennem tidens løb både på fodersækken
samt producentens hjemmeside. Går ud fra det er vel samme erfaring du
skriver ud fra.

De 29 sider jeg fik omhandler, både hunde og kattefoder. Om man her i
hundegruppen kan lære noget af det, er vel individuelt. Men ved at
læse alt det informationsmatriale man kan få fra alle foderproducenter
får man da et ordentligt sammenligningsgrundlag for egne øjne med
henblik på det foder man bruger nu samt alle de andre der findes på
markedet og så kan man selv vurderer om hvilket foder der er noget for
ens dyr. Fordi min kat trives så godt på det og fordi jeg er en
nysgerrig person bad jeg om at få det danske informationsmatriale
tilsendt...for at lære uden at afvente fra andre, det kommer man jo
ingen vegne med.

Den som anbefalede mig foderet er en veninde jeg har som selv bruger
foderet til sin hund og sine katte. Årsagen til at jeg blev nysgerrig
er flg:
[...]

Jeg har nu brugt Regal i godt og vel en måned til min kat, og jeg har
før haft hunde af racen tervueren(udstilling/lydighed/agility) og
havde jeg dem idag havde jeg faktisk fodret dem med Regal idet at en
af dem havde tarmproblemer og Regal er lavet på havre som er kendt for
sin gode indvirkning på tarme og fordøjelse..dette er endda
dokumenteret...søg under google og havre! Den anden af mine hunde var
kræsen som pokker så her ville jeg også have forsøgt og den sidste ja
han spiste hvad der blev serveret uanset mærke.
Måden jeg klarede disse 3 hunde før var på BARF metoden..tidskrævende
ja! Og med de info jeg har om Regal fra både den amerikanske og det
jeg har modtaget af Hauerbach så er fodret i mine øjne et godt
alternativ til BARF.

--
Camilla Sabroe

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-08-03 16:02

On Fri, 15 Aug 2003 16:36:31 +0200, Camilla Sabroe
> [...]

>ja! Og med de info jeg har om Regal fra både den amerikanske og det
>jeg har modtaget af Hauerbach så er fodret i mine øjne et godt

,,,det kan måske godt være at det er det ? men det når bare ikke
særlig langt omkring når man ikke kan få oplyst hvad der er i fodret
her på nettet, total amatøragtigt

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 15-08-03 16:07

On Fri, 15 Aug 2003 17:01:41 +0200, "Punish the deed, not the breed"
<Nobody@home.com> wrote:

>,,,det kan måske godt være at det er det ? men det når bare ikke
>særlig langt omkring når man ikke kan få oplyst hvad der er i fodret
>her på nettet, total amatøragtigt

tjaaa sådan er vi jo forskellige, men mund til mund metoden fungerer
jo udmærket og det samme gør snail mail samt post danmark

--
Camilla Sabroe

Fra : Søren Voigt

Dato : 15-08-03 19:05

"Camilla Sabroe" <pepperNOSPAM1@albertsen.org> skrev i en meddelelse

Hej Camilla,

Hvis du sender mig din snailmail-adreses så skal jeg svare dig på dette
indlæg....... Nej vel? Jeg erindrer om, at det var regal der startede tråden
her med tre indlæg som alle var _rene_ reklameindlæg for deres foder. Da så
diskussionen blev lidt mere præcis - f.eks. svar på spørgsmålet om GMO - så
har vi ligesom ikke længere den samme hede interesse fra regal i Danmark.
Når jeg efterspørger en helt almindelig deklaration af foderet, så bliver
jeg bedt om at aflevere min snailmail-adresse. Hvorfor gik regal i gruppen
her i første omgang? De vil gerne have mulighed for at sprede deres
information, men de vil helst ikke have at informationen bliver "farlig" -
det vil sige for tæt på konkrete produktoplysninger.

Een ting har vi da lært: Regal DK har ikke nogen specielt god support fra
Regal USA. For så havde de jo forlængst fremlagt dokumentation for at deres
foder - som påstået på den danske hjemmeside - ikke indeholdt GMO. Men det
overrasker jo ikke. Se på den amerikanske hjemmeside. De deklarerer kun ca.
halvdelen af deres foder. Useriøst!!

Jeg er nødt til at konkludere at regal har noget at skjule. Ellers
publicerede regal jo den halve A4-side som han sidder på. Problemet er vel,
at denne halve A4-side ikke ligefrem udstiller produktet i dets bedste lys.
Derfor skal den ikke på hjemmesiden, og derfor skal den ikke ud her i
gruppen. Dette er helt på linje med den amerikanske informationspolitik. Vi
forbrugere er for dumme til at forstå denne slags information.

Hør her: Hvis nu regal faxer mig den deklaration han omtaler og som fylder ½
A4-side på telefonnummer +45 55 46 27 29, så skal jeg sørge for at den
bliver skrevet ned og sendt ud her i gruppen. Som bekendt er hundefoder
noget helt andet end kattefoder, så det kunne være fint at få
deklarationerne på hundefoderet publiseret.

Og så tilbage til din rolle. Det undrer mig stadig at det var dig der før
regal selv ville gøre dette kunne offentliggør regals hjemmeside i DK. Jeg
forstår ikke at du allerede efter en måned på et nyt foder er _så_
begejstret. Jeg plejer at sige, at et foderprodukt i bedste fald viser sig
fra sin gode side efter 3-5 måneder! Det er den tid det tager hundens system
at reagere optimalt på det nye produkt. Men måske er det anderledes med
katte og det forklarer at du allerede efter en måned kan konstatere at
katten er glad for regal kattefoder. Hvad det siger om deres hundefoder
forstår jeg ikke helt, men jeg anerkender naturligvis at du kender een der
er glad for regal.

Du opfordrer mig til at "...søge under google og havre" for så vil jeg se
hvor fantastisk regal er. Jeg får flere tusinde hits på "havre" hos google.
Kan du ikke give lidt flere konkrete links, for jeg er ærligt talt meget
skeptisk til hundens evne til at have noget somhelst fodermæssigt udbytte af
korn?

mvh
Søren Voigt

Fra : RJ

Dato : 15-08-03 19:26

NU bliver jeg så nødt til at blande mig .. jeg gider normalt ikke men NU
bliver I sq for grove!

Ingen tvinger jer til at købe regal men hvorfor er I så mistroiske over for
det Camilla fortæller??

Jeg er en MEGET tilfreds bruger af regal. Jeg har brugt det i over et år, og
lærte det at kende igennem min dyrlæge samt har en anden dyrlæges ord for,
at det er et superfoder (og det er selv om denne dyrlæge ikke kendte regal
før jeg kom forbi med en folder)

Jeg kan se på mine dyr at de trives virkeligt godt, jeg kan se det på deres
øjne, pels, afførring og opførsel.

Jeg sværger til regal og vil ALDRIG bruge andet til mine dyr så længe de
ikke har brug for en speciel nyre, hjerte eller anden special diet.. i det
tilfælde vil jeg bruge det min dyrlæge anbefaler - men IKKE specifik da det
aldrig er faldet i nogen af mine dyrs smag

Jeg skifter ikke ofte foder men har sat mig RET grundigt ind i hvad der skal
til for mien dyr trives

...og Hvis regal var gensplejset mon man så ville kunne købe det i en
helsekost butik?

Ja jeg har set det til salg hos min dyrlæge, i en helsekost butik og nogle
få dyrehandler ..

Det er helt ok i er skeptiske.. men i stedet for at hagle ned på et foder i
ikke kender hvorfor så ikke give det en chance?

Det er et super godt foder, og ikke engang dyrt...

mvh

Rikke

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-08-03 20:32

>Jeg skifter ikke ofte foder men har sat mig RET grundigt ind i hvad der skal
>til for mien dyr trives

jammen hvis du er så grundigt inde i det kan du så ikke svare mig og
andre der godt vil vide hvad fodret består af ??????????
Så kunne jeg godt tænke mig en perfekt oversætelse af
ingredienslisten på dansk

[...]

,,,,,,,,,,,,,,,,Og jeg kunne godt tænke mig at få at vide hvor meget
[...]

,glæder mig til at få et svar og hvis ingen svarer så er det fordi at
der er noget at skjule eller at firmaet er total amatøragtigt, og så
kan de da aldrig nogensinde tiltrække kunder som gerne vil have en
konkret viden om hvad fodret indeholder.

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 15-08-03 20:38

On Fri, 15 Aug 2003 21:32:03 +0200, "Punish the deed, not the breed"
<Nobody@home.com> wrote:

> [...]
>kan de da aldrig nogensinde tiltrække kunder som gerne vil have en
>konkret viden om hvad fodret indeholder.

Hvordan kan et firma være total amatør agtigt hvis et par BRUGERE af
produktet ikke kan fortælle dig hvor mange æg der er i fodret????

I stedet kan vi som brugere fortælle hvad det indeholder men ikke i pr
stk æg eller lign....det er jo ikke os der står i produktionsfabrikken

Hmmm tror vist at du og Søren skal liiiiige finde den rette
person...og hovsa ham fik I vist til at føle sig temmelig uvelkommen
her tsk tsk

--
Camilla Sabroe

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-08-03 21:02

On Fri, 15 Aug 2003 21:37:42 +0200, Camilla Sabroe
> [...]

>Hmmm tror vist at du og Søren skal liiiiige finde den rette
>person...og hovsa ham fik I vist til at føle sig temmelig uvelkommen

,jeg syntes bare at du skrev at du havde sat dig grundigt ind i hvad
foderet var ?? jeg snakker ikke om æg i stk men hvor mange % der er af
de forskellige ting i varen ! så lad være med at blive sur på mig over
at du løj om at du havde sat dig grundigt ind i det ! jeg kommer bare
med spørgsmål det er jo det NG er lavet til ikke !

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 15-08-03 21:16

On Fri, 15 Aug 2003 22:02:18 +0200, "Punish the deed, not the breed"
<Nobody@home.com> wrote:

> [...]
>at du løj om at du havde sat dig grundigt ind i det ! jeg kommer bare
>med spørgsmål det er jo det NG er lavet til ikke !

Punish prøv lige at læse de to indlæg...det ene har en RIKKE
underskrevet og det du svarer på nu er mig som hedder CAMILLA...hvem
af os lyver
--
Camilla Sabroe

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-08-03 21:34

On Fri, 15 Aug 2003 22:15:37 +0200, Camilla Sabroe
<pepperNOSPAM1@albertsen.org> wrotd:

>Punish prøv lige at læse de to indlæg...det ene har en RIKKE
>underskrevet og det du svarer på nu er mig som hedder CAMILLA...hvem
>af os lyver

,opgiver at følge med længere, min newsreader kan snart ikke se
indlægene og hvem de er fra mere. men det var til den der sagde at
han/hun havde sat sig grundigt ind i det.

Fra : RJ

Dato : 15-08-03 21:55

> jammen hvis du er så grundigt inde i det kan du så ikke svare mig og
> andre der godt vil vide hvad fodret består af ??????????

Du kan vel kigge på deres hjemmeside eller gå ned i en butik som forhandler
det? Og hvorfor interesse disse oplysninger dig? ingen andre foderproduker
har lige så mange oplysninger som regal kommer med..

At jeg og andre siger dette at vi kan mærke mærkbar forskel på vores dyr alt
efter hvad vi foder med burde vel egentligt være vigtigere end noget andet?

> Så kunne jeg godt tænke mig en perfekt oversætelse af
> ingredienslisten på dansk

Jamen så går igang eller få en forhandler til at læse højt for dig, jeg
gider ikke bruge min tid på folk som hagler et foder ned uden at kunne
henvise til et produkt som er bedre

> [...]
> intersant at vide ! og hvor meget af det i % er biprodukter/
> benmel/kødmel eller hvad i nu vælger at kalde det ? ???

ja? hvilke andre firmaer fortæller dig da det? men bortset fra det så vil
regal sikkert fortælle dig det hvis du spørg importøren pænt - og jeg ved at
regal i USA er meget hjælpsomme og gerne sender dig alle mulige oplysninger
til brug for din dyrlæge hvis du ønsker at sætte et dyr som normalt får
diætmad på regal - sådan at du sammen med din dyrlæge kan vudere om dit dyr
kan få fordel af regal

> [...]
> kan de da aldrig nogensinde tiltrække kunder som gerne vil have en
> konkret viden om hvad fodret indeholder.

Eller også så gider folk med viden blot ikke svare fordi du og Søren er helt
længe om at opfatte hvad der hele tiden er blevet sagt, nemlig det vigtigste
af alt

vi kan SE at vores dyr trives bedre på regal end på noget andet foder og for
dyreejere som camilla og jer er det vist den vigtigste indikation på at det
foder er i absolut topklasse

Rikke

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-08-03 22:18

> [...]
>dyreejere som camilla og jer er det vist den vigtigste indikation på at det

,,,,,,,,,,det siger alle jo om det de fodrer med ! måske der er en
anden grund til at folk ikke svarer ? måske det er fordi de ikke aner
hvad deres fodder indeholder ? jeg vil bare gerne vide hvad det
indeholder ! det er da ikke så slemt syntes jeg ! men ingen kan svare
så er den vel ikke længere ? der er vel ingen grund til at svine
hinanden til vel ? jeg ville bare have svar.

Fra : Søren Voigt

Dato : 15-08-03 22:33

"RJ" <softlips_sugarbabyremovethis@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det? Og hvorfor interesse disse oplysninger dig? ingen andre foderproduker
> har lige så mange oplysninger som regal kommer med..

Hvad er det for oplysninger som regal har som ikke oplyses fra noget andet
foderprodukt.?

> At jeg og andre siger dette at vi kan mærke mærkbar forskel på vores dyr
alt
> efter hvad vi foder med burde vel egentligt være vigtigere end noget
andet?

Det siger vi jo allesammen. Og det er helt sikkert rigtigt. Vores erfaringer
er i bund og grund begrænsede.

> Jamen så går igang eller få en forhandler til at læse højt for dig, jeg
> gider ikke bruge min tid på folk som hagler et foder ned uden at kunne
> henvise til et produkt som er bedre

Så længe kun halvdelen af produktet er deklareret - det vil sige at mængden
af kulhydrater og vand slet ikke er oplyst af regal, så vil ethvert andet
foder med en anstændig deklaration være bedre. Alene ud fra en betragtning
om at her er der tale om "hvad-du_ser-er_det_du_får" og ikke
"det_du_får_er_det_du_får" som tilsyneladende er regal's politik.

> [...]
> til brug for din dyrlæge hvis du ønsker at sætte et dyr som normalt får
> diætmad på regal - sådan at du sammen med din dyrlæge kan vudere om dit

Kan du oplyse om der er GMO i regal? Nu har vi spurgt importøren pænt og han
har sagt at det vil han undersøge. Men han har da ikke oplyst noget endnu.
Og regals hjemmeside oplyser intet om dette.

> [...]
helt
> længe om at opfatte hvad der hele tiden er blevet sagt, nemlig det

Men det er vel ok at folk ikke gider svare. Det er en ret at lave et indlæg
i nyhedsgrupperne. Det er ikke en pligt.

> [...]
for
> dyreejere som camilla og jer er det vist den vigtigste indikation på at

Hvilke andre produkter har du længerevarende erfaringer med? Nu har Camilla
kun erfaring med kat og regal og kun i en måned. Det giver jeg intet for i
forhold til at anprise deres hundefoder.

Med venlig hilsen
Søren

Fra : RJ

Dato : 15-08-03 22:48

dette er mit absolut sidste indlæg , OK?

> [...]
> så er den vel ikke længere ? der er vel ingen grund til at svine
> hinanden til vel ? jeg ville bare have svar.

Du har fået svar, du er blevet bedt om at fremkomme med de samme oplysnigner
som du efterlyser fra andre mærker - du er blevet fortalt at du kan kigge
bag på en fodersæk eller tage mod til dig og sende importøren din adresse

Hvem er det lige der ikke er seriøs her? hvem er det der ikke bemærker hvad
der bliver skrevet i tråden her?

gjode du havde du ikke skrevet:
,,,,,,,,,,det siger alle jo om det de fodrer med!

For så havde du bemærket at jeg faktisk SAMMEN LIGNER regals indvirkning på
mine dyr i forhold til andre lødige og anderkendte mærker!

.... Beklager men jeg gider ikke bruge mere tid på dig eller Søren, vil I
vide noget om regal så spørg importøren pænt eller let rumpen og find en
butisk som forhandler regal og læs bag på en fodersæk..

bare fordi DU syenes dit foder er det bedste..er det så det? hvad indeholder
det? hvordan lugter det? hvordan smager det? hvordan trives din hund på det
i forhold til andre mærker? hvor ivrig går den til fodret i forhold til
andre mærker du har prøvet?

Hvis du ikke har prøvet andet foder hvordan kan du så udtale dig om
kvaliteten af det foder?

... man skal ikke skyde med sten når man bor i et glashus...

EOD

Rikke

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-08-03 22:57

On Fri, 15 Aug 2003 23:47:33 +0200, "RJ"
<softlips_sugarbabyremovethis@yahoo.com> wrotd:

>dette er mit absolut sidste indlæg , OK?

,,ja det er da ok med mig så kan du få fyret det sidste ordgas af,
uden at komme med svarene der blev bedt om.

> [...]
>bag på en fodersæk eller tage mod til dig og sende importøren din adresse

,,,,,,,,,,jeg gidder ikke at skulle komme med nogen svar når det er
mig der stiller spørgsmålet ! som jeg lærte i skolen man besvarer ikke
et spørgsmål med et spørgsmål .

> [...]
>
>For så havde du bemærket at jeg faktisk SAMMEN LIGNER regals indvirkning på
>mine dyr i forhold til andre lødige og anderkendte mærker!

,,,,,,,,,,,,jammen det har jeg aldrig spurgt om ! det tager jeg ikke
for god argumentation ! for det siger alle jo ! endnu en gang ! det
kan ikke bruges til noget at en enkelt siger at det er godt , det må
du da kunne forstå ?

>Hvis du ikke har prøvet andet foder hvordan kan du så udtale dig om
>kvaliteten af det foder?
>
>.. man skal ikke skyde med sten når man bor i et glashus...

,jammen jeg går ikke ud fra hvad min hund kan lide eller ej på den
måde ! for hvis du spørger et lille barn vil det jo også gerne leve af
rød sodavand og røde pølser hele livet ikke ! og det trives sikkert
fint det første stykke tid , men så kommer alle sygdommene også
pludselig det er da helt sikkert ! så du kan sagtens komme og sige at
regal er supergodt lige nu men hvad når hunden er ældre eller får
alergi pga det, hører vi så også fra dig ? og er det så ikke for sent
? ville det så ikke have været bedre hvis vi havde sat os ind i hvad
det indeholder istedet for bare at lytte til en snak om at hunden godt
kan lide det ?

der skal fakta på bordet før jeg bliver imponeret, og nej man besvarer
ikke et spørgsmål med et spørgsmål !

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 15-08-03 23:00

Punish skrev
< måske der er en anden grund til at folk ikke svarer ? måske det er fordi
de ikke aner hvad deres fodder indeholder ? jeg vil bare gerne vide hvad det
ndeholder ! det er da ikke så slemt syntes jeg ! >

Næh det er da ikke så slemt, men hvad jeg ikke forstår er at når du så gerne
vil vide det, hvorfor
kontakter du så ikke en forhandler og får en
indholdsfortegnelse tilsendt, det ka' sgu da ikke være så svært.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-08-03 23:05

On Sat, 16 Aug 2003 00:00:28 +0200, "Marianne Hellemose"
<hellemose.som1@mail.dk> wrotd:

> [...]
>vil vide det, hvorfor
>kontakter du så ikke en forhandler og får en
>indholdsfortegnelse tilsendt, det ka' sgu da ikke være så svært.

,fordi så interseret er jeg heller ikke ! jeg har et fint fodder her
som jeg er tilfreds med ! men hvis nogen kan overbevise mig om at
noget andet er bedre kunne det da være rart. Og jeg syntes at det er
ret amatøragtigt at regal smider et eller var det 3 ens reklameindlæg
ind her og så ikke kan svare på spørgsmål, uden at man skal dele sin
adresse ud på internettet. Jeg ville bare have svar og der er åbenbart
ingen at få her så længere er den vel ikke.

Fra : Søren Voigt

Dato : 15-08-03 23:19

> dette er mit absolut sidste indlæg , OK?

Det må du selv styre, men det er da ærgerligt at den eneste der
tilsyneladende har erfaringer med regals hundefoder nu trækker sig ud af
diskussionen.

> [...]
> bag på en fodersæk eller tage mod til dig og sende importøren din adresse

Jeg har aldrig set regal i en forretning, og hvis jeg ser på regal's
hjemmeside så står der under "Forhandlere":

Forhandlere

Regal Pet Foods forhandlere i Danmark:

· Regal anvender fire ægte animalske proteinkilder:
· Kalkunkød, hele æg, sild og kylling
· Optimal aske / magnesium balance
· Regal tilsætter den essentielle aminosyre: TAURIN
· Ingen HVEDE, en almindelig irritationskilde for kattes
fordøjelsessystem
· Fås også i Lean samt i Kitten foder.

Denne information kom jeg ikke så langt med.

> [...]
>
> For så havde du bemærket at jeg faktisk SAMMEN LIGNER regals indvirkning

> mine dyr i forhold til andre lødige og anderkendte mærker!

Hvilke andre lødige og anerkendte mærker har du erfaring med?

> ... Beklager men jeg gider ikke bruge mere tid på dig eller Søren, vil I
> vide noget om regal så spørg importøren pænt eller let rumpen og find en
> butisk som forhandler regal og læs bag på en fodersæk..

Importøren følger jo med i tråden her, så hvis han har noget at tilføje gør
han vel det. Sådan er det her på usenet. Han har jo ingen pligt til at
skrive, men kan gøre det hvis han lyster.

> [...]
det
> i forhold til andre mærker? hvor ivrig går den til fodret i forhold til

Vi mener jo alle sammen at vi gør det bedste for vores hund.

> Hvis du ikke har prøvet andet foder hvordan kan du så udtale dig om
> kvaliteten af det foder?
>
> .. man skal ikke skyde med sten når man bor i et glashus...

Jeg har da prøvet massevis af foderprodukter på de hunde jeg har og har
haft. Men jeg tror du misforstår. Jeg taler ikke nedsættende om regal og jeg
bøjer mig helt for, at du er glad for produktet (jeg betragter det næsten
som en naturlov at vi forsvarer det produkt vi bruger). Jeg er da helt
sikker på at det er godt for dig og din hund. Jeg synes bare godt at
importøren og producenten kunne være noget mere åbne om, hvad der er
indholdet i deres produkt. Jeg har intet problem med, at du køber dette
produkt som det er, men jeg har vel tilsvarende lov til at sige, at det ikke
under nogen omstændigheder bliver serveret for mine darlings så længe jeg
ikke kan få åben og klar besked om hvad den sidste halvdel af produktet er
for noget.

Ikke noget med at jeg skal opgive min snailmail-adresse for at få denne
information. Nej hvis importøren reklamerer for sit produkt her i gruppen,
så må vedkommende være klar til at svare for det åbent og redeligt. Alt
andet er i mine øjne med til at sætte produkt og firma i et besynderligt
lys.

Med venlig hilsen
Søren

begin 666 pote_small.gif
M1TE&.#EA'@`@`+,``" <(&QH;+JVNNKFZO_W_____P``````````````````
M`````````````````````"'Y! $```4`+ `````>`" ```3%L,A)J[TXZWT'
MX: T",)'#%[8!<$W!H-J#4%9$ (L4\29XH+8[C9*$4F?$.K$TA5H@%KH%!0`
MKJW1%6#CX&J!+0`5QGJ2&2!T2Q+71FA+#[6^MK<UDK"3"Y;M5FPC71>!8'A:
M@D$]&'\D925K>6\"&&Z/02@DFW@!EHA433%?;I]F3W]9@7B-;!^K47YNGH6G
M=7:W.1@X2XF7J20<OF*Q+)F5&B_$ET9Q<K#+6,A>T-%<4]71T\+ .:E[U'UG
*H<%#YN?HYA$`.P``
`
end

Fra : Søren Voigt

Dato : 15-08-03 21:51

> NU bliver jeg så nødt til at blande mig .. jeg gider normalt ikke men NU
> bliver I sq for grove!

Det er vel ikke groft at debattere i en nyhedsgruppe. Hvis produktet ellers
er ok kan det jo nok tåle at vi diskuterer. Problemet her er, at vi har med
en importør at gøre der ikke ønsker at fortælle noget om sammensætningen af
sit produkt.

> Ingen tvinger jer til at købe regal men hvorfor er I så mistroiske over
for
> det Camilla fortæller??

Såmænd fordi Camilla's gode erfaringer med regal kommer fra hendes brug af
foderet på en kat!! Hvorefter hun udtrykker begejstring for foderet i en
hundegruppe formentlig ud fra den misforståelse, at kattefoder og hundefoder
nok er det samme.

> [...]
> at det er et superfoder (og det er selv om denne dyrlæge ikke kendte regal

Det er da et prisværdig input. Hvorfor gik du til din dyrlæge med en folder
på Regal? Og var din dyrlæge i stand til - alene ud fra folderen at anbefale
dig foderet? Kan du ikke gengive hovedpunkterne fra folderen i denne gruppe?
Og hvad med deklarationer - fandtes de i folderen? Øs af din erfaring!!

> Jeg kan se på mine dyr at de trives virkeligt godt, jeg kan se det på
deres
> øjne, pels, afførring og opførsel.

Det siger vi jo næsten allesammen om vores foretrukne produkt.

> [...]
det
> aldrig er faldet i nogen af mine dyrs smag

Helt fint for mig. Men hvis jeg lige skal gætte, så siger 90% af deltagerne
i gruppen her netop sådan om deres fodermærke. Og det er slet ikke temaet
for diskussionen her. Det der er så pinligt er, at regal ikke ønsker at
deklarere deres foder. Hverken på den hemmelige danske side (bagdør oplyst
af Camilla i et tidligere indlæg) eller på den amerikanske side oplyst af
regal selv ønsker regal at forklare detaljeret om produktet.

Kun hvis man vil oplyse sin bopæl til dem kan man få tilsendt ½A4-side med
yderligere oplysninger. Ikke ti vilde heste kan få regal til at skrive denne
halve A4-side ind i en posting her i gruppen. Men regal vil gerne eksponere
sit navn i gruppen her. Du må da give mig ret i, at dette er suspekt.

> Jeg skifter ikke ofte foder men har sat mig RET grundigt ind i hvad der
skal
> til for mien dyr trives

Det hævder vi også allesammen.

> ..og Hvis regal var gensplejset mon man så ville kunne købe det i en
> helsekost butik?

Påstår du at regal er økologisk da? Ellers ville de vel ikke handle med det
i en "helsekost"-butik? I givet fald har du endnu en interessant og
udokumenteret egenskab ved foderet.

Kan du ikke nævne hvad det er for en "helsekost"-butik som sælger regal? Og
hvis du spørger dem i butikken om regal-foderet er GMO-frit - hvad svarer de
så?

Ikke engang regal kan bekræfte at foderet er GMO-frit, så hvordan skulle en
forhandler så kunne gøre det?

> Det er helt ok i er skeptiske.. men i stedet for at hagle ned på et foder
> ikke kender hvorfor så ikke give det en chance?

Der rammer du sådan set hovedet på sømmet. Jeg tror da gerne at produktet er
glimrende, og jeg hagler jo ikke ned på det. Mit problem er, at regal ikke
ønsker at deklarere foderet. Og jeg vil ikke servere noget for mine hunde
som jeg ikke ved hvad indeholder. Derfor får produktet ikke en chance hos
mig.

Mvh

Søren Voigt

Fra : RJ

Dato : 15-08-03 22:10

læs mit indlæg igen. Min egen dyrlæge sælger det, en anden - meget skeptis -
dyrlæge har sagt god for det

Regal er lige så godt deklaret som alt muligt andet foder .. kik bag på en
sæk

Mit grundlag for at udtale mig er at jeg skiftede fra et meget anderkendt
foder til regal - i første omgang fordi min dyrlæge solgte det OG det var
billigere.. men jeg har beholdt det og giver det nu til alle mine dyr, både
hund og kat + har anbefaldet det til venner som nu bruger det til både hund
og kat FORDI dyrene bare trives meget bedre

- og jeg sammenligner regal med et mærke som bestemt ikke er dansk
produceret og kun kan købes hos dyrlægen..

Men nu gider jeg ikke skrive mere herinde

Jeg har intet med regal at gøre, synes blot det er et kanon godt produkt -
importøren har tilbudt at sende information til dem der måtte ønske det - at
I så ikke ønsker det fordi I ikke vil opgive jeres postadresse siger jo
egentligt mere om jeres seriøsitet end om importørens

Jeg er ret ligeglad med hvad I fodre jeres hunde med.. blande mig kun fordi
ejg er træt at at I hagler et foder ned som I intet kender til ..

men ok.. er da nemmere at sidde ned og taste end at undersøge selv

Men jeg håber ikke i skræmmer nogen væk med jeres holdning.. de ting I vil
have at vide fra regal.. kan I ikke lige henvise til de samme ting for
specifik, eukanuba, precriptions diet, olivers, nutro, precept etc..???

Rikke

Fra : Søren Voigt

Dato : 15-08-03 23:26

> [...]
> dyrlæge har sagt god for det
> Regal er lige så godt deklaret som alt muligt andet foder .. kik bag på en

Du svarede ikke på hvad det var for en helsekostbutik der solgte regal. Kan
jeg ikke også få oplyst noget om hvad din dyrlæge hedder, for så kan jeg jo
gå derhen og finde produktet. Regal oplyser ikke om forhandlere på deres
hjemmeside.

Med venlig hilsen
Søren Voigt

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 16-08-03 07:19

On Sat, 16 Aug 2003 00:25:53 +0200, "Søren Voigt"
<soren_voigtfjerndette@hotmail.com> wrote:

> Regal oplyser ikke om forhandlere på deres
>hjemmeside.

Hej Søren

Hvis du oplyser hvor i landet du bor så skal jeg oplyse dig nærmeste
forhandler
--
Camilla Sabroe

Fra : Søren Voigt

Dato : 16-08-03 12:35

> Hvis du oplyser hvor i landet du bor så skal jeg oplyse dig nærmeste
> forhandler

Den nærmeste by er Skælskør som jeg bor ca. 15 km. fra. (En lille by langt
ude på landet der hedder Tornemark). Mit nuværende foder får jeg faktisk
sendt fragtfrit til døren direkte fra den danske fabrik. Med regal kan jeg
forstå at jeg skal ud og køre for at skaffe det.

Rikke nævnte, at der er en helsekostforretning der forhander foderet. Hvor
er det? Fordelen ved at købe foderet her er jo, at så er man helt sikker på
at foderet er GMO-frit og økologisk.

Jeg har besluttet mig for at tage een af mine unge hunde af det normale
foder og så bruge de ekstra penge det kommer til at koste at fodre med regal
i en måned (hvis det ellers kan skaffes og hvis jeg overhovedet kan forliges
med deklarationen uden på pakken). Så vil jeg give en anmeldelse af foderet
her i gruppen efter denne måned.

Jeg kommer garanteret ikke til at fodre med regal på lang sigt, da jeg som
sagt anser det for at være miljøsvineri at fodre med amerikanske
foderprodukter uanset hvor geniale de er. Men det skal da blive sjovt at se
om det virkelig er så revolutionerende som du siger.

På forhånd tak
Søren Voigt

PS: Du virker efterhånden mere ivrig på at sælge regal end importøren. Du
kendte til den hemmelige hjemmeside som importøren ikke vil ud med. Og jeg
er imponeret over, at du har navnene på forhandlere når regal ikke selv
ønsker eller kan oplyse nogen på den hjemmeside du selv har peget på.

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 16-08-03 21:16

On Sat, 16 Aug 2003 13:34:32 +0200, "Søren Voigt"
<soren_voigtfjerndette@hotmail.com> wrote:

Hej Søren

Der findes 3 muligheder for dig:

En forhandler i Korsør: Troldehytten. Halsskovvej 17 tlf 58 37 06 98

En forhandler i Næstved: Stengårdens Foder, Sorøvej 420, Ganges Bro
tlf 73 20 65 denne forhandler har også en hjemmeside:
http://www.stengaarden.dk/

Den sidste og tredje mulighed for dig er at kontakte hunden og
katten(bonnies dyrehandel) i helsingør, de leverer gerne til døren.
Bonnie Dyrehandel, Kongevejen 8 tlf 49 21 07 76

Og skal lige sige at Regal yder opdrætterrabat.

Jeg aner ikke hvilke helsekostforretning Rikke snakker om

Nææ jeg virker nok mere ivrig efter at fortælle folk om at der findes
det her gode foder...salget står andre for .-)

Navne på forhandlere har jeg fra de 29 A-4sider som jeg har bedt om at
få tilsendt, sider der deklarerer hver produkt Regal har i deres
sortiment, en forhandler liste samt en prisliste for opdrættere
Altså information jeg selv har bedt om at få tilsendt ved at oplyse
importøren min adresse pr email...så slemt er det heller ikke

--
Camilla Sabroe

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 15-08-03 19:40

On Fri, 15 Aug 2003 20:04:57 +0200, "Søren Voigt"
<soren_voigtfjerndette@hotmail.com> wrote:

Hej Søren

Faktisk var det en person ved navn Vibeke der startede denne her lange
tråd idet hun efterspurgte erfaringer om dette foder. Det er først
helt nede i indlæg nr 13 i denne her debat at Regal importøren kommer
ind og skriver at han takker for de tilkendegivelser folk på debatten
er kommet med og ja han skriver hvordan man kommer i kontakt med
firmaet...reklame ja for nogen for andre en vigtig oplysning.

Faktisk så kan jeg godt forstå at du ikke mærker den samme interesse
fra Regal importøren, havde det været mig havde jeg sku også trukket
mig tilbage for når en person vedkender at han/hun er
forhandler/importør af et bestemt mærke...uhhh så stikker janteloven
desværre sit grimme ansigt frem.

Så vidt jeg ved er lovgivningen i USA og DK meget forskellig. I USA er
det lovligt at ikke deklarerere det hele mens vi her i DK skal ned i
mindste detalje...manglende opbakning, ja i dine øjne Søren men i mine
øjne er der tale om to forskellige lande og to forskellige former for
markedsføring. Kald det useriøst eller what ever you want!

Jeg tror at med den mængde information jeg har fået fra Regal
importøren at hvis alt det skal på hjemmesiden så tager det sku fandme
lang tid før den side er oppe....hvis du altså absoulut forlanger at
få helt ned til mindste havregryn deklareret!

Siger det igen Søren, hvordan du agter at få fat i informationer fra
Regal er dit problem ikke mit...kan ikke se hvad jeg skal med dit fax
nummer eller brokkerier over at du ikke får den info..så vidt jeg
erindre han har bedt om du sendte din snailmail....nok for at undgå
din antispam adresse !!!

Hvad er det du ikke forstår Søren....at jeg efter små 4 uger allerede
kan se skinnede pels, blanke øjne, flot tandkød og en kat der slet
ikke går rundt og småprutter men spinder og bare trives?

Jeg sagde ikke noget om at du ville finde havre resultater på regal og
havre, men at du ville finde resultater på hvor godt havre er for dyr
og menneskers tarmflora!

Hvad tror du vildhunden levede af før vi mennesker kom til...kun kød
og rodfrugter...nej vel...korn faldt jo også på jorden og jeg tror
ikke at hundens anatomi er ændret i de tusinde år der er gået siden

--
Camilla Sabroe

Fra : Søren Voigt

Dato : 15-08-03 21:15

> On Fri, 15 Aug 2003 20:04:57 +0200, "Søren Voigt"
> <soren_voigtfjerndette@hotmail.com> wrote:

Hej Camilla

> [...]
> er kommet med og ja han skriver hvordan man kommer i kontakt med
> firmaet...reklame ja for nogen for andre en vigtig oplysning.

Var det ikke dig (og ikke regal-manden) der kom med linket til regal's
_hemmelige_ hjemmeside hos it-entre?

> [...]
> mig tilbage for når en person vedkender at han/hun er
> forhandler/importør af et bestemt mærke...uhhh så stikker janteloven

Vås. Vælger man at stå frem med et produkt og påstå bestemte egenskaber, så
kan man ikke beklage sig over at jeg som forbruger udfordrer produktet.

Du lyder jo som om at jeg har angrebet manden personligt. Jeg har bare bedt
ham om at deklarere produktet offentligt, og det har han afvist. Det er jeg
virkelig kritisk overfor, og det fastholder jeg.

Vedkommende kunne jo bare stille op på at fortælle hvorfor hans produkt er
så genialt. Han siger at han har dokumentation for at det er så og så
fantastisk, men han vil ikke skrive det på hjemmesiden, og han vil ikke give
informationen her i gruppen. Han vil gerne deltage i tråden med sin billige
reklame, men han vil ikke følge den op med information. Det er virkelig ikke
særlig seriøst. Og hvis manden har så fine fornemmelser, så burde han måske
overveje om han overhovedet kan tåle spørgsmål fra markedet og om han dermed
er den rette til at markedsføre et foderprodukt.

> [...]
> øjne er der tale om to forskellige lande og to forskellige former for
> markedsføring. Kald det useriøst eller what ever you want!

Jo, men nu vil denne mand altså gerne markedsføre et produkt i Danmark, og
så er det vel dansk lov der gælder? Hvis han gerne vil markedsføre et
foderprodukt der kun skal deklareres som regal gør på deres amerikanske
hjemmeside, så kan jeg kun sige at det er for fattigt for mig, og manden må
være forberedt på, at når han opreklamerer sit foder her i gruppen, så kan
der komme kritik af den ubehjælpsomme information han vil give.

> [...]
> lang tid før den side er oppe....hvis du altså absoulut forlanger at
> få helt ned til mindste havregryn deklareret!

Det eneste jeg beder om er, at regal vil lave en helt almindelig deklaration
af indholdet af sit foder. Fuldstændig på linje med det vi ser fra Hills,
Iams, Royal Canin, Henne, Specific etc. etc. etc. Det er vel ikke for meget
at forlange? De vil gerne oplyse en masse salgsgas på deres hjemmeside, men
hårde fakta - nej tak. Det samme gælder deres amerikanske sider hvor kun ca.
_halvdelen_ af foderet er deklareret. Hvad er den anden halvdel? F.eks. svar
på følgende enkle spørgsmål: Hvor højt er vandindholdet i foderet? Hvor
meget vand skal jeg betale for at transportere tværs over Atlanterhavet hver
gang jeg køber en sæk regal?

> [...]
> nummer eller brokkerier over at du ikke får den info..så vidt jeg
> erindre han har bedt om du sendte din snailmail....nok for at undgå

Jeg har da ingen særlig interesse i at få information fra regal. Indtil
starten på denne tråd har dette foder ikke interesseret mig, og det kommer
stadig til at undgå min opmærksomhed så længe regal ikke ønsker at deklarere
deres foder på en ordentlig måde. Hvis indholdet skal være en hemmelighed
eller omgærdet af mystik, så er det da godt at min dyrlæge har minimum fem
andre (veldeklarerede) produkter som jeg kan vælge. Heraf to
danskproducerede som er mere veldeklarerede og hvor jeg kan ringe og snakke
med fabrikken hvis jeg er i tvivl om noget. Jeg har for flere dage siden sat
spørgsmålstegn ved påstanden om, at Regal er GMO-frit, men regal har jo
stadig ikke fået noget svar på dette fra USA. Eller også var svaret ikke
lige det han gerne ville have.

> Hvad er det du ikke forstår Søren....at jeg efter små 4 uger allerede
> kan se skinnede pels, blanke øjne, flot tandkød og en kat der slet
> ikke går rundt og småprutter men spinder og bare trives?

På en kat!!!! Ikke på en hund. Og fordi havre er godt for din kat er det jo
ikke nødvendigvis særlig godt for min hund.

> Jeg sagde ikke noget om at du ville finde havre resultater på regal og
> havre, men at du ville finde resultater på hvor godt havre er for dyr
> og menneskers tarmflora!

Kom nu for pokkker med konkrete links. Det er jo ren udenomssnak dette.
Fortæl mig hvor det var du læste noget om havrens geniale effekt på hundens
fordøjelse. Det interesserer mig virkelig, men lad være med at sig til mig
at jeg skal søge på "google under havre".

> Hvad tror du vildhunden levede af før vi mennesker kom til...kun kød
> og rodfrugter...nej vel...korn faldt jo også på jorden og jeg tror
> ikke at hundens anatomi er ændret i de tusinde år der er gået siden

Det er et fint argument som jeg på sin vis godt kan købe, men nu taler du jo
bare om "korn" (eller ris) hvilket indgår i alle foderprodukter jeg lige kan
komme i tanke om. Hvorfor skulle det være genialt at bruge havre og hvorfor
vil regal ikke deklarere indholdet af f.eks. kulhydrater og vand i deres
foder? Hvorfor vil de ikke underbygge påstanden om at foderet er GMO-frit?

Der er jo masser af fabrikker der mener at deres fodersammensætning er helt
genial, men så argumenterer de for det, og lader det være op til mig at
afgøre om jeg synes at det virker som et produkt som er værd at bruge penge
på.

Med venlig hilsen
Søren Voigt

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 15-08-03 21:36

On Fri, 15 Aug 2003 22:15:07 +0200, "Søren Voigt"
<soren_voigtfjerndette@hotmail.com> wrote:

Hej Søren

>Var det ikke dig (og ikke regal-manden) der kom med linket til regal's
>_hemmelige_ hjemmeside hos it-entre?

Hvordan kan den side dog være hemmelig når jeg som helt ny bruger af
foderet og uden viden om den kan finde den ved en ganske simpel
søgning på www.google.com og skriver regal pet foods som søgeord. Hvis
det link dukker op blandt de hits så har den da ikke været hemmelig.
Grunden til at jeg opgav linket var for at fortælle andre at jeg altså
havde fundet den under en søgning.

>Vås. Vælger man at stå frem med et produkt og påstå bestemte egenskaber, så
>kan man ikke beklage sig over at jeg som forbruger udfordrer produktet.

Ja man kan udfordre produktet, dog med måde.

>Du lyder jo som om at jeg har angrebet manden personligt. Jeg har bare bedt
>ham om at deklarere produktet offentligt, og det har han afvist. Det er jeg
>virkelig kritisk overfor, og det fastholder jeg.

Ok du har altså bedt manden om at deklarere produktet ved at lægge 29
A-4 sider herind på NG på en gang

> [...]
>overveje om han overhovedet kan tåle spørgsmål fra markedet og om han dermed
>er den rette til at markedsføre et foderprodukt.

I mine øjne prøvede han faktisk at sætte en debat i gang, og mon ikke
at han udbad sig om din mail adresse for at du kunne læse alle de
sider og så stille konkrete spørgsmål dertil. Man kan spørge om meget
men man kan også spørge om noget i øst og få svar i vest.

> [...]
>være forberedt på, at når han opreklamerer sit foder her i gruppen, så kan
>der komme kritik af den ubehjælpsomme information han vil give.

Hvem siger at han ikke er i gang med at sætte en deklaration på, så
vidt jeg erindre skrev han at hjemmeside kun var halvfærdig.

> [...]
>meget vand skal jeg betale for at transportere tværs over Atlanterhavet hver

Så send dog ham din snailmail og få svaret.

> [...]
>spørgsmålstegn ved påstanden om, at Regal er GMO-frit, men regal har jo
>stadig ikke fået noget svar på dette fra USA. Eller også var svaret ikke

Okey så kan vist ud fra det her svar rolig konkluderer at du er
skeptisk og slet ikke ønsker selv at få fat i dine informationer eller
søge dem ....som visse andre af os

Så skal vi ikke bare sige at denne her tråd er over and out

>På en kat!!!! Ikke på en hund. Og fordi havre er godt for din kat er det jo
>ikke nødvendigvis særlig godt for min hund.

Tjaa nu har jeg ikek hund pt men som jeg skrev tidligere ville jeg
ikke have tøvet...upps kender du nogen hunde med hvede allergi...jeg
gør!

> [...]
>fordøjelse. Det interesserer mig virkelig, men lad være med at sig til mig
>at jeg skal søge på "google under havre".

Hvorfor skal man diske op med et konkret link til dig når du jo
allerede har anfægtet troværdigheden af en kommende dansk regal
side???

> [...]
>foder? Hvorfor vil de ikke underbygge påstanden om at foderet er GMO-frit?

Igen ...har du lagt mærke til den stigende tendens af foderallergi
blandt hunde...hvor mange hunde mon er på special kost...ja jeg tænker
og overlader svaret til din dyrlæge han må vist være mere troværdig i
dine øjne.

> [...]
>afgøre om jeg synes at det virker som et produkt som er værd at bruge penge

Samme er hvad vi har forsøgt, men det er virkelig som at tale til en
dør/væg her.

Så skal vi ikke bare sige at denne her tråd er over and out.

End Of Discussion

--
Camilla Sabroe

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-08-03 22:04

>Så skal vi ikke bare sige at denne her tråd er over and out.
>
>End Of Discussion

,,,,og hvad fik vi så ud af det ?? INGEN ting !! en masse spørgsmål og
ingen svar ! regal kommer aldrig i min hunds madskål, for jeg vil sku
vide hvad maden indeholder før jeg fodrer med den ! og at nogen er
glade for maden kan man ikke bruge til noget som helst, for der er
også mange der er glade for at fodre med aldi/nettofoder.

Fra : Søren Voigt

Dato : 15-08-03 22:24

> [...]
> det link dukker op blandt de hits så har den da ikke været hemmelig.
> Grunden til at jeg opgav linket var for at fortælle andre at jeg altså

Det slog dig slet ikke, at importøren (regal) ikke selv havde oplyst denne
homepage, men netop holdt sig til at opgive siden: www.regalpetfoods.dk (der
absolut INTET fortæller om produkterne).

> Ja man kan udfordre produktet, dog med måde.

Hvorfor kun "med måde". Debatten her er vel kun underlagt de begrænsninger
der gælder for god netiquette.

> Ok du har altså bedt manden om at deklarere produktet ved at lægge 29
> A-4 sider herind på NG på en gang

Nej Camilla. Regal skriver selv tidligere i denne tråd til mig: "Jeg har
> [...]

> sider og så stille konkrete spørgsmål dertil. Man kan spørge om meget
> men man kan også spørge om noget i øst og få svar i vest.

Det var ikke min mail-adresse han bad om, men min postadresse. Frimærke og
konvolut-adresse om du vil..... Og vi taler jo kun om en halv A4-side!! Det
er jo hurtigere at skrive det ind og offentliggøre deklarationen her i
gruppen end det er at gå i postkassen med et brev

> Hvem siger at han ikke er i gang med at sætte en deklaration på, så
> vidt jeg erindre skrev han at hjemmeside kun var halvfærdig.

Regal skrev: "Hjemmesiden har vi ikke fået lavet færdig endnu, men jeg havde
oprindeligt ikke forestillet mig at de fulde varedeklarationer skulle
medtages, men det vil jeg overveje".

Han sagde at han ville _overveje_ det. Men moderfirmaets side deklarerer jo
heller ikke produkterne, så han er vel underlagt producentens krav om
hemmeligholdelse af indholdet. Hvorfor er regal modvillige overfor at
publicere deklarationer?

svar

> Så send dog ham din snailmail og få svaret.

Mit ærinde var bare at få en deklaration på hundefoderet. Du og regal mener,
at hvis man gerne vil vide hvad der er indholdet i disse produkter, så må
man lige opgive sin postadresse til firmaet først. Det er selvfølgelig en
informationspolitik som man kan vælge og det er fuldt lovligt og på sin vis
uangribeligt. Dog må det være sådan, at hvis folk gerne vil rekalmere for
deres produkter her i nyhedsgruppen, så må de altså være forberedt på at
"stå pinen ud". Man kan selvfølgelig stadig godt lade være med at svare på
de spørgsmål der kommer til foderet, men så står man ret nøgen tilbage. Jeg
er da fuldstændig ligeglad, men nu ved jeg bare, at jeg ikke skal have
regal ind i halshullet på mine hunde. Udeklareret foder fra en producent der
ikke ønsker åben adgang til information om produktet er ikke noget for mig.
Der findes da heldigvis også masser af alternativer.

> Okey så kan vist ud fra det her svar rolig konkluderer at du er
> skeptisk og slet ikke ønsker selv at få fat i dine informationer eller
> søge dem ....som visse andre af os

Ja - eller sagt på en anden måde: Hvis regal ikke ønsker at informere
ordentligt om sine produkter, så skal de ikke serveres for mine hunde!

> Tjaa nu har jeg ikek hund pt men som jeg skrev tidligere ville jeg
> ikke have tøvet...upps kender du nogen hunde med hvede allergi...jeg
> gør!

Men hvordan kan du - helt uden erfaringer med regals hundefoder - sige
sådan?

> Hvorfor skal man diske op med et konkret link til dig når du jo
> allerede har anfægtet troværdigheden af en kommende dansk regal
> side???

Jeg ser intet om havrens fortræffelige egenskaber på denne side (som
importøren ikke har frigivet - og som han f.eks. hvad angår GMO udsagnet
ikke står 100% bag ved). . Og det var jo dig der mente at jeg bare skulle
søge på google efter havre og så ville jeg forstå hvorfor regal var godt.

> [...]
> blandt hunde...hvor mange hunde mon er på special kost...ja jeg tænker
> og overlader svaret til din dyrlæge han må vist være mere troværdig i

Jeg kunne ikke drømme om at lade svaret være op til min dyrlæge (som i
øvrigt er en "hun"). Det er ikke særlig sand

> Samme er hvad vi har forsøgt, men det er virkelig som at tale til en
> dør/væg her.

Regal har ikke engang en deklaration på sine amerikanske sider. Jeg kommer
derfor ikke til at bruge tid på at overveje dette produkt.

> Så skal vi ikke bare sige at denne her tråd er over and out.

Jo det kan vi da godt. Nu har regal jo også fået en masse gratis omtale. Og
det var vel tanken med at de gik ind i denne tråd i første omgang.

mvh
Søren Voigt

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 15-08-03 22:24

"Søren Voigt" <soren_voigtfjerndette@hotmail.com> wrote in message
> [...]
jeg
> virkelig kritisk overfor, og det fastholder jeg.

Jeg forstår ikke helt, hvad det er du mangler - foderet er stort set lige så
godt deklareret på den danske hjemmeside, som f.eks. hennes er? Eller
hvad... Det eneste jeg umiddelbart mangler er oplysninger om, hvilke
vitaminer og mineraler der er i - og så hvad den der luftklassifikation
egentlig går ud på (muligvis jeg ikke er særlig videnskabelig, men jeg
forstod ikke helt den med lette og tunge molekyler osv.)

Bruger i øvrigt selv Nutro og er godt tilfreds - bare lige for ikke at få
tillagt skumle hensigter

-Trine

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-08-03 22:10

On Fri, 15 Aug 2003 23:24:27 +0200, "Trine Dyrgaard"
<pipo@kantorvaenget.dk> wrotd:

> [...]
>forstod ikke helt den med lette og tunge molekyler osv.)
>
>Bruger i øvrigt selv Nutro og er godt tilfreds - bare lige for ikke at få

,,,og jeg bruger nutro også , der kan man da få lidt af vide om hvad
der er i ! netop fordi de har gjort meget ud af at vise hvad foderet
indeholder virker det profesionelt, ikke som mange af de andre
eukanuba osv der deler skoleskemaer ud med maden og bruger flere sider
på at beskrive meningsløs salgssnak ala pedigree-reklamen din hund får
supergod trivsel med alle de nødvendige vitaminer der skal til for et
godt langt liv med sund pels og blabla ligegyldig snak hvis der ikke
kan komme nogle fakta på bordet, har de noget at skjule efter min
mening ! dem der har deres på det rene skal nok skilte med det .

Fra : Søren Voigt

Dato : 15-08-03 22:58

"Trine Dyrgaard" <pipo@kantorvaenget.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg forstår ikke helt, hvad det er du mangler - foderet er stort set lige

> godt deklareret på den danske hjemmeside, som f.eks. hennes er?

Hej Trine,

Bare tag en simpel ting som kulhydrater. Dette er udeklareret hos regal. Kun
ca. 50% af indholdet er deklareret. Det er ikke særlig betryggende.

Og så må jeg sige, at jeg er ved at falde ned af stolen når jeg ser priserne
på regal. Man skulle tro, at det var en mærkevare!

mvh
Søren Voigt

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 15-08-03 23:25

Søren skrev
<men nu vil denne mand altså gerne markedsføre et produkt i Danmark, >

Det har faktisk været på markedet gennem
længere tid

<foderprodukt der kun skal deklareres som regal gør på deres amerikanske
hjemmeside, >

Produkterne er deklaret i henhold til dansk lovgivning

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-08-03 20:28

> [...]

>skeptisk til hundens evne til at have noget somhelst fodermæssigt udbytte af

,,,,,,,Kanon godt indlæg !!

Fra : Søren Voigt

Dato : 13-08-03 19:05

> Et spørgsmål som jeg synes er interessant: er der nogen som kender til
> andre fodermærker der er lavet på havre og ikke hvede???

Hej Camilla,

Jeg er enig i at dit spørgsmål er interessant. Hvordan har du fået
informationen fra Steen Hauerbach? Jeg vil også gerne lære hvorfor havre er
bedre end hvede. Men hvorfor er Steen Hauerbach i tvivl om hvorvidt han vil
distribuere dette materiale på regal.dk? Har du måske et link til
moderselskabets hjemmeside som forklarer hvorfor havre er bedre end hvede?
Hvorfor vil han gerne sende det til mig pr. fodpost, men undlader at sende
det ud i nyhedsgruppen?

Jeg synes at mystikken breder sig!

Med venlig hilsen
Søren Voigt

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-08-03 19:09

On Wed, 13 Aug 2003 20:05:09 +0200, "Søren Voigt"
> [...]

>Hvorfor vil han gerne sende det til mig pr. fodpost, men undlader at sende

,,,,,,,,enig ! hvem skrev at regal havde det samme IPnr som Eifel ?

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 13-08-03 20:04

> [...]

>Hvorfor vil han gerne sende det til mig pr. fodpost, men undlader at sende

Hej Søren

Jeg kan kun anbefale dig at gøre som jeg har gjort, nemlig skrive til
Sten Hauerbach på den email han opgav i et andet indlæg i denne her
tråd og bede om at få matrialet tilsendt.

Jeg er ved at prøve at nærlæse den amerikanske hjemmeside grundigt, så
svaret på dit spørgsmål må jeg være dig skyldig eftersom jeg kun læser
lidt hver dag af hensyn til min studier.

Jeg kender ikke Sten Hauerbach overhovedet så hvorfor han har skrevet
til dig som han har, det må han svare på.
--
Camilla Sabroe

Fra : Søren Voigt

Dato : 13-08-03 20:26

"Camilla Sabroe" <pepperNOSPAM1@albertsen.org> skrev i en meddelelse

Hej Camilla,

> Jeg kan kun anbefale dig at gøre som jeg har gjort, nemlig skrive til
> Sten Hauerbach på den email han opgav i et andet indlæg i denne her
> tråd og bede om at få matrialet tilsendt.

Jeg begriber ikke hvorfor jeg skulle opsøge Sten Hauerbach på en privat
mail. Min mailddresse kan sagtens udledes af mine indlæg, så Sten Hauerbach
kunne jo bare sende materialet som han gerne ville. Problemet er at Sten
Hauerbach insisterer på at sende informationen på snailmail.

Jeg skulle sende min snailmail-adresse til ham og så ville han sende mig
materialet pr. post. Og ikke 24 sider som du har fået, men ½ A4-side.

Så spørger jeg: Hvorfor var det lige at denne ½ A4-side ikke lige så godt
kunne finde ind på mandens hjemmeside? Det tager jo længere tid at gå på
posthuset med snailmails til dig og mig end det gør at lægge denne halve
A4-side ind på hjemmesiden. Eller hyr?

Og selv de 24 sider kan vel publiseres på internet. Eller er Regal bange for
kritik?

> Jeg er ved at prøve at nærlæse den amerikanske hjemmeside grundigt, så
> svaret på dit spørgsmål må jeg være dig skyldig eftersom jeg kun læser
> lidt hver dag af hensyn til min studier.

Jeg synes at du har en helt forkert tilgang til dette. Her har vi et helt
almindeligt foderprodukt. Lige ud af landevejen. Der er _intet_ ekceptionelt
dokumenteret ved dette produkt overhovedet. Det er produceret i USA
formentlig på GMO-materiale og transporteret i tunge papirssække og med over
et kilo vand pr. sæk. Tværs over Atlanterhavet. Hvad var det nu lige ved
dette foder som vi ikke kunne lave lige så godt i denne del af verden? Jeg
tror ikke at du finder svaret - uanset din prisværdige indsats - på Regal's
hjemmeside i USA....

> Jeg kender ikke Sten Hauerbach overhovedet så hvorfor han har skrevet
> til dig som han har, det må han svare på.

Hvordan kom du til at kende linket til: http://www.it-entre.dk/demo/regal/
der er de såkaldt "næsten færdige" sider? Kender du alligevel Sten Hauerbach
eller var det noget du lige tilfældigt kom over på din søgen på nettet? Har
du noget med it-entre.dk at gøre?

Mvh
Søren Voigt

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 13-08-03 22:07

On Wed, 13 Aug 2003 21:25:49 +0200, "Søren Voigt"
<soren_voigtfjerndette@hotmail.com> wrote:

Hej Søren

Her med svar på dine spørgsmål:

Først og fremmeste vil jeg gøre det HELT klart for dig og skære det nu
ud i pap NEJ JEG KENDER IKKE STEN HAUERBACH...til dit svar skal siges
jeg er en ganske almindelig bruger af Regal foderet som jeg har fået
kendskab til gennem en veninde...that´s it. At jeg udviser begejstring
for dette foder skyldes nok den gode effekt det har haft på min kat.

Jeg har fået matrialet tilsendt pga jeg har af egen vilje sendt en
mail på regal@70213070.dk som er den mail Sten Hauerbach selv oplyste
til dig i sit indlæg.

At du har problemer med at sende en snailmail til en person der kan
give dig informationer du ønsker er dit problem..ikke mit. Desuden kan
du vel selv bede om at få det fulde matriale såfremt du ønsker det ???

Hmmm sjovt nok søger du selv svaret på noget vedr regal men ønsker det
alligevel ikke....sjov indstilling du selv har...well jeg læser i
hvertfald videre om ikke andet for at selv blive lidt klogere end at
være uvidende!

Demosiden for regal kan faktisk findes ved en simpel google
søgning...husk google er din ven. Søg under Regal Pet Foods og voila
du vil finde linket under de mange hits.

Og til dit sidste spørgsmål : nej jeg har ikke noget med it-entre at
gøre, faktisk undre det mig at du udleder dette.

Min eneste fejltagelse må vel være at jeg brænder for et foder jeg
synes der er godt.

--
Camilla Sabroe

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-08-03 12:49

Hej Søren

Jeg tror altså ikke helt du har fattet meningen. Jeg har ikke noget check
på, hvad Statoils det billigste er. Som jeg skrev, Ifølge Pedigree Pal,
var der stor forskel på hvalpefoder, og foder til voksne hunde. Hvis denne
forskel var så stor, hvordan kan varedeklarationen så være 100% identisk.
Som jeg skrev, de eneste forskelle, var størrelser på bogstaverne, og
størrelsen på de enkelte stykker i sækken.
Om Pedigree Pal, så er lig med Statoils billigste, det vil jeg så lade dig
om at afgøre. Varedeklarationen afslørede i hvert fald ingen forskel på
disse to sække, som der efter firmaets eget udsagn, skulle være stor forskel
på. Så er varedeklarationen, set med mine øjne intetsigende, og jeg mener
da Pedigree Pal, er et af de anerkendte mærker. Så vi har her 2 varer, bare
med samme varedeklaration. Hvem skal jeg tro nu. Firmaet, eller
deklarationen.

I øvrigt, så tror jeg, at man skal have kræft for at fortælle om, hvordan
samfundet opfører sig, når man har fået det.

M.V.H.....Benny..

Fra : Søren Voigt

Dato : 12-08-03 19:02

> Hej Søren
>
> Jeg tror altså ikke helt du har fattet meningen. Jeg har ikke noget check
> på, hvad Statoils det billigste er.

Jeg tror, at det er dig der ikke helt er med her.....

> Som jeg skrev, Ifølge Pedigree Pal,
> var der stor forskel på hvalpefoder, og foder til voksne hunde. Hvis
denne
> forskel var så stor, hvordan kan varedeklarationen så være 100% identisk.

Nu skal jeg jo ikke udtale mig om Pedigree Pal, men for seriøse
hundefoderprodukter er deklarationen vidt forskellig mellem de forskellige
produkter. Varedeklarationen er naturligvis 100% identisk forstået på den
måde at "kulhydrater" staves "kulhydrater" uanset hvilket firma der er tale
om......

> Som jeg skrev, de eneste forskelle, var størrelser på bogstaverne, og
> størrelsen på de enkelte stykker i sækken.

Pjat. Der er meget stor forskel på produkterne. Det gætter jeg på, at du
godt ved.

> [...]
bare
> med samme varedeklaration. Hvem skal jeg tro nu. Firmaet, eller

Jeg vil da gerne tro at et lavprisprodukt som Pedigree Pal også bliver solgt
hos Statoil. Men fordi du har fundet to produkter på markedet med samme
dekilaration så holder det ikke at påstå at "alt hundefoder er det samme".

> I øvrigt, så tror jeg, at man skal have kræft for at fortælle om, hvordan
> samfundet opfører sig, når man har fået det.

Du har tabt mig.

Med venlig hilsen
Søren Voigt

Fra : Søren Voigt

Dato : 14-08-03 21:15

"regal" <regal.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Hjemmesiden er næsten oppe at stå på
> www.regalpetfoods.dk

Hvornår er siden oppe? Det er nu næsten to uger siden at du skrev
ovenstående.

Mvh
Søren Voigt