Hvor stabil er uret i n3210
Fra : Carsten Riis

Dato : 28-03-01 07:59

Hej alle

Jeg gik så og tænkte i mit stille sind om uret i N3210 har noget
afvigelse eller om det går ret nøjagtig over også over længere tid.
Her tænker jeg på om der er afvigelse over en uge, måned, kvartal,
halvår, år.

Findes der i hele taget mobiltelefoner som får deres urindstilling fra
mobilnettet????

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-03-01 09:41

Carsten Riis skrev:

>Findes der i hele taget mobiltelefoner som får deres urindstilling fra
>mobilnettet?

Det mener jeg bl.a. nogle Ericsson-modeller gør. Der er vist endda
nogle der automatisk stiller sig til sommertid, og ændrer klokken når
man rejser ind i en anden tidszone.
--
venligst
/Lasse

Send gratis SMS med bekræftelse: http://sms.fergusons.dk/

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-03-01 10:12

Lasse Hedegaard wrote:

> .... Der er vist endda
> nogle der automatisk stiller sig til sommertid, og ændrer klokken når
> man rejser ind i en anden tidszone.

Det er jo ligesom ideen med at få tidsindstillingen fra mobilnettet.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-03-01 13:13

Carsten Riis skrev:

>Det er jo ligesom ideen med at få tidsindstillingen fra mobilnettet.

Tja, det kunne også bare være at få et ur der ikke løb eller tabte
tid.

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-03-01 22:19

Lasse Hedegaard wrote:

> Tja, det kunne også bare være at få et ur der ikke løb eller tabte
> tid.

Hvordan vil du sikre dig før købet? Og særlig på mobiltelefon?

Jeg har i hele taget ikke fået svar på mit første spørgsmål. Er der
slet ikke noget som ved det?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-03-01 22:40

Carsten Riis skrev:

>Hvordan vil du sikre dig før købet? Og særlig på mobiltelefon?

Jeg forstår ikke dine spørgsmål?

- Jeg skrev:

> [...]

Det kan godt være det er mig, eller måske er det fordi det er sent,
men jeg kan ikke gennemskue hvad du mener. :)

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-03-01 22:49

Lasse Hedegaard wrote:

> Jeg forstår ikke dine spørgsmål?

På mange mobiltelefoner findes der en kronometer-funktion.
Dette kronometer skal ofte indstilles manuelt fx. på Nokia3210.

Og der spørger jeg til om kronometeret over en længere tidsperiode
(fx. en måned) stadig kan få 60 sekunder på et minut og 60 minutter på
en time og 24 timer pr. døgn. Eller om kronometeret har "vundet" eller
"tabt" noget tid på fx en måned.
Mit fokusområde er kronometret i Nokia3210, men generelle bemærkninger
om mobiltelefoners kronometre er da også velkomne.

Bagefter spørger jeg om der findes mobiltelefonmodeller, hvor
kronometerfunktionen bliver styret af udbyderens mobiltelefonnet.
Ligesom radiostyrede kronometre.

> Det kan godt være det er mig, eller måske er det fordi det er sent,
> men jeg kan ikke gennemskue hvad du mener. :)

Hertil spørger jeg: Hvordan vil du sikre dig før købet, at den
kronometerfunktion som er indbygget i en mobiltelefon ikke løber eller
taber tid.
Det ved man jo ikke før der er gået en rum tid alligevel.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-03-01 23:07

Carsten Riis skrev:

>På mange mobiltelefoner findes der en kronometer-funktion.
>Dette kronometer skal ofte indstilles manuelt fx. på Nokia3210.

Yup, så langt var jeg med :)

>Hertil spørger jeg: Hvordan vil du sikre dig før købet, at den
>kronometerfunktion som er indbygget i en mobiltelefon ikke løber eller
>taber tid.

Jeg har ikke sagt jeg kunne sikre mig, men jeg skrev som kommentar på
dit svar:

|Tja, det kunne også bare være at få et ur der ikke løb eller tabte
|tid.

Du skrev idéen var at få tidsindstillingen fra mobilnettet, jeg skrev,
at idéen også kunne være bare at være sikker på der ikke løb eller
tabte tid.

Du har læst det anderledes end jeg mente det.

Fra : Erik Einum

Dato : 28-03-01 12:49

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev

> Det mener jeg bl.a. nogle Ericsson-modeller gør. Der er vist endda
> nogle der automatisk stiller sig til sommertid, og ændrer klokken når
> man rejser ind i en anden tidszone.

Nokia 8210 og 8850. (Kanskje også 8250 og 8890). Disse to har et menyvalg
for aktivering/deaktivering av funksjonen. Nokia 6210 skal visstnok ha det
ifølge www.nokia.no, men denne har ikke menyvalg. Har ikke fått telefonen
til å stille seg, men det er ikke sikkert Telenor støtter dette, de støtter
heller ikke celleinfo (ingen i Norge såvidt jeg vet).

///Mvh. EE

Fra : Devast8or

Dato : 28-03-01 18:27

Hvilken menu skal man ind i for at stille på dette på en N8210? jeg synes da
ikke jeg har set noget om det

Devast8or

Fra : Thomas Hansen

Dato : 28-03-01 21:51

"Devast8or" <devast8or@systembl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilken menu skal man ind i for at stille på dette på en N8210? jeg synes
da
> ikke jeg har set noget om det
>
> Devast8or

I menuen 'Indstillinger'. Punkt 3, der hedder 'Auto opdatering af dato/tid'

Thomas

Fra : Devast8or

Dato : 29-03-01 16:04

Mange tak. Synd jeg ikke vidste det inden vi skiftede til sommertid så jeg
kunne have testet det ordetligt. Men jeg kunne jo bare have læst manualen
ordentligt :)

Devast8or

Fra : Christian Flintrup

Dato : 28-03-01 22:02

Erik Einum <erik-ein@nospam.online.no> wrote:
> Nokia 8210 og 8850. (Kanskje også 8250 og 8890). Disse to har et menyvalg

Min 3310 har det også :)

--
Christian Flintrup