Lorte-Kashmir
Fra : David Rasmussen

Dato : 29-05-03 12:51

ARGH! Jeg var til koncert med dem i går i Vega, og ligesom sidste gang
jeg hørte dem, på grøn scene på Roskilde i 1999, var lyden fuldstændigt
ødelæggende elendig. Så elendig at folk slet ikke kunne høre noget,
synge ordentligt med, klappe i takt eller noget. Jeg forstår ikke
hvordan et så dygtigt band vil tage til takke med så elendig lyd. Hvem
laver deres lyd live? Lyden er så dårlig at det fuldstændig ødelægger
samhørigheden med publikum og det kunsteriske udtryk. Det lød som en
clockradio der spillede 120 dB + alt alt alt for høj bas. Man kunne
næsten ikke høre sang, guitar og keyboard. Det er sgu for dårligt
drenge!!! Grrrr....

Dette var et vredesudbud, jeg sender en mere velformuleret og
konstruktiv kritik til dem på deres side eller hvor man nu kan komme i
kontakt med dem. Jeg mener virkeligt at det er noget der er ødelæggende
for oplevelsen og for hele grunden til at spille en koncert. Flere af
mine venner som er hobby-lydmænd kunne lave bedre lyd. Jeg kunne selv,
ved f.eks. bare at skrue ned, for det første... Lyden var så rodet at
det var en støjmur hvor man kunne ane antydningen af en Kashmir-sang
inde bag ved, hvis man kendte sangen (det gjorde man). Men hvis man ikke
kendte sangene ville man have svært ved overhovedet at fastlå hvilken
tone eller akkord der blev spillet nu, fordi det druknede i støj.

/David

Fra : ChrisStoffer

Dato : 29-05-03 13:10

Hej!
Forstår godt din frustration over den dårlige lyd, men min oplevelse var en
helt anden, da jeg var til koncert med dem i voxhall, århus. Der var lyden
helt i top - hverken for høj eller lav.. Tror du ikke, at det kan være
spillestedet, der er problemet? Jeg ved det ikke - har slet ikke forstand på
lyd..
mvh
Karen Trier Clausen

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-05-03 13:23

ChrisStoffer wrote:
> [...]
> spillestedet, der er problemet? Jeg ved det ikke - har slet ikke forstand på

Måske. Jeg har hørt dem på Plænen i Tivoli i 1999 eller 2000, og der var
lyden glimrende. Jeg har også været til andre koncerter i Vega hvor
lyden var ok. Alene det at skrue lyden 3-10 dB ned i går, ville have
gjort lyden meget bedre. Men så skulle der også skrues op for sang,
guitar og keyboard. Eller ned for bas og trommer. Det meste druknede i
højfrekvent ssssssssccccccccccchhhhhhhhhhhhhhh støj fra hi-hat etc.

/David

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 29-05-03 16:32

"ChrisStoffer" <stofferdreng17@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> helt i top - hverken for høj eller lav.. Tror du ikke, at det kan være
> spillestedet, der er problemet? Jeg ved det ikke - har slet ikke forstand

Hmm, næppe... Der er normalt rimelig god lyd på Vega, hvis man altså liige
ser bort fra at højtalerne har en uvane med at gå i tide og utide.

Mvh. Jacob

Fra : C. Lassen

Dato : 29-05-03 14:51

Gør lige som mig. Brug ørepropper!!!
Jeg har været til rigtig mange koncerter og frygten for tinitus har gjort at
jeg altid medbringer ørepropper. Lige pludselig kan man høre det hele og man
har ikke Vesterhavet i ørene når man går i seng.. Pas på ørene, de kan ikke
repareres!

Fra : Butterfly McQueen

Dato : 29-05-03 16:35

"C. Lassen" <tubeaudio@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
man
> har ikke Vesterhavet i ørene når man går i seng.. Pas på ørene, de kan

Ja,det er rigtigt-det er en god ide.
Men jeg har bare været udsat,både som udøvende
og tilskuer, for at de skærer vigtige detaljer fra.
Diskanten har det med at blive skåret lidt væk.

Mvh Butterfly
"Now children,can anyone tell me,why Chubby
Checker left The Beatles in 1972?"Mr.Garrison.
www.destruktion.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-03 17:53

"Butterfly McQueen" <tul@nospamtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men jeg har bare været udsat,både som udøvende
> og tilskuer, for at de skærer vigtige detaljer fra.
> Diskanten har det med at blive skåret lidt væk.

Hvilket måske kunne have hjulpet på Davids Kashmir-oplevelse.

Jeg har ellers hørt fra mine venner, at lyden i Vega i går skulle have ramt
lyden på allbummet ret godt. Men det skal jeg ikke udtale mig om.... Jeg var
der jo ikke.

Fra : Butterfly McQueen

Dato : 29-05-03 18:27

"Øistein Wind" <oistein.wind(elefant-snabel-a)gmx.net> skrev i en
meddelelse news:3ed63ae7$0$76099$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "Butterfly McQueen" <tul@nospamtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket måske kunne have hjulpet på Davids Kashmir-oplevelse.

Nu skrev David,at bassen var for høj,og resten,
guitar sang,forsvandt i lydmuren.
Her ville et par ørepropper gøre lyden værre.
Det er bare min erfaring.
I de bands jeg har spillet guitar i,har jeg aldrig brugt dem,fordi jeg
har svært ved at høre min guitar.
Men det er nok bare mig.
Men en ordentlig lydmand,er jo alt hvad der skal til,
for at man kan bruge dem og stadig få en god oplevelse.

Mvh Butterfly
www.destruktion.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-03 18:40

aaah... Han skrev nu, at(citeret fra hans 2. indlæg):

>Det meste druknede i
>højfrekvent ssssssssccccccccccchhhhhhhhhhhhhhh støj fra hi-hat etc.

> Her ville et par ørepropper gøre lyden værre.

Jeg tror nu det ville have hjulpet

Fra : John K

Dato : 29-05-03 22:01

> [...]
> Men jeg har bare været udsat,både som udøvende
> og tilskuer, for at de skærer vigtige detaljer fra.
> Diskanten har det med at blive skåret lidt væk.

Tja... det er jo "bare" et spørgsmål om at købe ordentlige ørepropper

Jeg har altid selv et sæt ørepropper med - om ikke andet er de rare at have
hvis man havner til en koncert med en døv lydmand

Mvh

John

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-05-03 00:01

C. Lassen wrote:
> [...]
> har ikke Vesterhavet i ørene når man går i seng.. Pas på ørene, de kan ikke

Ørepropper ville helt klart være en god ide her, men det er ikke nok.
Det var ikke bare for højt, det var stærkt misproportioneret. Man kunne
i forvejen ikke høre Kasper's vokal og guitar særligt tydeligt, og
heller ikke keyboardet. Hvis jeg havde taget ørepropper på, ville jeg
slet ikke kunne høre noget af det. Kun bas og trommer.

/David

Fra : Butterfly McQueen

Dato : 30-05-03 01:40

> [...]
> heller ikke keyboardet. Hvis jeg havde taget ørepropper på, ville jeg
> slet ikke kunne høre noget af det. Kun bas og trommer.

Det er det jeg mener.
Den lydmand havde en off-day,virker det til.
Men når lyden er i orden,virker ørepropperne
som de skal.
Kan kun anbefale de såkaldte "juletræer",
man kan købe i enhver musikforretning.

Mvh Butterfly
So,what state is Wales in?"G.W.Bush
www.destruktion.dk

Fra : DumbWarrior

Dato : 31-05-03 02:30

Jeg var også til den koncert og jeg må indrømme at den ikke var lige så god
som deres sidste koncert i Vega. Men jeg fandt den nu stadig drøngod, men
jeg var også "lettere" beruset, så kræver det jo ikke så meget :P

DW