Foto
IBM760 5420
Teil 3020
S602 Fuji - filter gevind?
Fra : Petersen_Michael

Dato : 29-05-03 12:28

Hej

Jeg går og overvejr at investerer i et Fuji S602

er der filtergevind på optikken, og hvis ja, hvilken diameter?

vil jo være lidt fedt, hvis jeg kan genbruge mine filtre fra
mine nuværende optikker, med hhv 49 og 55mm gevind

er der nogen der kan finde noget negativt at sige om nævnte
kamera?

hvor finder man 1GB kort til dte kamera?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 29-05-03 22:57

Petersen_Michael wrote:
> [...]
>
> vil jo være lidt fedt, hvis jeg kan genbruge mine filtre fra
> mine nuværende optikker, med hhv 49 og 55mm gevind

Ja det har 55 mm gevind, men da optiken skyder frem når kameraet
tændes, så skal du købe et specielt rør, som også bruges til tele
og widevinkel forsatserne.

Man kan iøvrigt få div. gevindkovertere, jeg har en der går fra
58 til 55 mm, så jeg kan bruge alt det tilbh. jeg har i 58 mm.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 30-05-03 06:46

"Niels Ebbesen PowerBook" <niels@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse
> Ja det har 55 mm gevind, men da optiken skyder frem når kameraet
> tændes, så skal du købe et specielt rør, som også bruges til tele
> og widevinkel forsatserne.

tele og vidvinkel forsats ?

skal lige være 100% sikker kameraet har en 6x zoom
ækvivalant 35-210mm right uden brug af nogen form for fortsats ?

hmm.. jeg må ud til min faste fotohandler idag, og tage det
nærmere i øjensyn..

> Man kan iøvrigt få div. gevindkovertere, jeg har en der går fra
> 58 til 55 mm, så jeg kan bruge alt det tilbh. jeg har i 58 mm.

med 55mm gevind, bliver mine 49mm filtre hurtigt noget små :-/
har ellers en adapter der går den modsate vej

nå det er der jo råd for...

Fra : Lyrik

Dato : 29-05-03 23:55

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:bb4qr0$nrc$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> Jeg går og overvejr at investerer i et Fuji S602
> er der nogen der kan finde noget negativt at sige om nævnte
> kamera?
++++++++++++++++++++++++++++++

I testen på http://www.dcresource.com siges at billederne har masser af
hakker og komprimeringsfejl.
Filmmoden som prises som "Den bedste på noget kamera", har jeg undersøgt
med følgende resultat:
Den er 640 x 480 i MJPG med 30 billeder i sekundet.
Lyden er underlødig og kun 8000Hz. 8-bit mono.Forbruget af hukommelse er
over 1 Megabyte i sekundet! 32 megabyte på 29 sekunder!
Det vil sige at på en memorystik på 128 Megabyte er der til ca. 2 minutters
film. Ikke meget må man sige.

Det var så det negative.

Hilsen
Jens

Fra : Petersen_Michael

Dato : 30-05-03 16:41

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> I testen på http://www.dcresource.com siges at billederne har masser af
> hakker og komprimeringsfejl.

> Det var så det negative.

tak for hjælpen

problemstillingen er nu blevet simplificeret..

jeg har været hos min sædvanlige fotohandler, og holde en S602 i
hånden, og det er bare ikke det, det skal være..

så er der kun to mulighedder tilbage

1) investerer i et slumtronic digi. kamera, dog med tilbehørssko for
dedicated flash og bruge det til de billeder jeg kun skal bruge på
PCen, samt beholde mit analoge spejlreflex

2) investerer i et S2 og et par Nikon objektiver, og skrotte mit analoge
spejlreflex

hvad koster sådan et S2 hus ?

Fra : Leif Jensen

Dato : 30-05-03 21:50

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:bb7u1k$6i5$1@sunsite.dk...
> [...]
> PCen, samt beholde mit analoge spejlreflex
>
> 2) investerer i et S2 og et par Nikon objektiver, og skrotte mit analoge

Er faldet i pris til ca. 15.000,- i Tyskland, det plejer at betyde en pris
på 18-19.000 kr i DK
Hvorfor vil du netop have Fuji? Har du tilbehør eller?
Nu skriver du ikke hvilke objektiver du har, men skal du starte på en frisk
bør du overveje Canon 10D. Jeg er overbevist om at 10D har været den primære
årsag til prisfaldet på S2. Canon har virkelig sat konkurrenterne til vægs
med 10D, og det bliver spændende at følge det næste udspil fra Nikon og
Fuji.

--
"Luffe"

Fra : Petersen_Michael

Dato : 30-05-03 21:42

"Leif Jensen" <leif_jensenNOSPAM@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er faldet i pris til ca. 15.000,- i Tyskland, det plejer at betyde en pris
> på 18-19.000 kr i DK
> Hvorfor vil du netop have Fuji? Har du tilbehør eller?

det var et tilfælde at jeg rendte ind i Fuji..

jeg er ikke synderligt mærke fixeret..

> Nu skriver du ikke hvilke objektiver du har, men skal du starte på en
frisk

det skal jeg, der er vidst ikke fremstillet et digi hus. der kan benytte
mine Olympus
AF objektiver 35-70 & 70-210 zoom det dækker stort set mit behov, well en
50mm F1,8 står da på ønskelisten.. ligesom 28 - 85 eller 35 - 105 kune være
handigt, min 70-210 er lidt tung at rende rundt med..

en SCA adapter til min Osram VS300 formodder jeg at kunne få så den kan
kører TTL på et hvert hus, jeg måtte anskaffe mig..

derfor troede jeg at S602 ville være et oplagt valg med en 6x zoom
der ca svare til 35-210 i 35mm terminologi, samt tilbehørs sko..
og en pris på 6-7K kunne accepteres..
men, så kommer der udgift til 1GB ram kort, og det der rør, der er
nødvendigt, for
at kune benytte filtre..
samt den ulempe, at jeg er låst, sådan optik mesigt..
efter at have læst anmeldelser, samt holdt kameraet i hånden, er jeg heller
ikke
så imponeret, well.. det er da et udemærket allround kamera..
men jeg får ikke rigtigt noget jeg ikke har i forvejen, ud over skiftet fra
analog til
digital.

> [...]
> med 10D, og det bliver spændende at følge det næste udspil fra Nikon og

right jeg har fundet en pris på 10D den hedder 15K, om det så er for huset,
eller der følger en 3x zoom med er mig sådanset ligegyldigt
det er mere end jeg er villig til at ofre på sagen..
så kan jeg godt klare mig med mit analoge, 1 times fremkaldelse,
og min scanner.. hvis det skal gå stærkt med at få et billede på PCen..