Sonofon er lukket, så hvordan GPRS med et ~
Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-05-03 09:13

Da Sonofon holder lukket idag, så kan de ikke svare, så jeg håber at
der er svar at hente her

Jeg har Sonofon Variant, hvor jeg fornylig har knyttet Sonofon Internet
til, nu har jeg så købt en T68i og kan ikke få GPRS til at virke
Nogen der ved om det er muligt uden at kontakte Sonofon?

Jeg kan heller ikke hente mail fra hverken den mailkonto jeg har hos
Sonofon Internet (med den gamle tlf. kunne jeg hente fra den med
WAPmail, har ikke forsøgt med den nye) heller ikke fra min egen
mailserver. Hvad gør jeg? Jeg har sat den til at gruge GSM til at
hente mail med, nu GPRS ikke virker.

Ivar Madsen

Fra : Johnny

Dato : 29-05-03 10:06

Ivar Madsen wrote:
> [...]
> WAPmail, har ikke forsøgt med den nye) heller ikke fra min egen
> mailserver. Hvad gør jeg? Jeg har sat den til at gruge GSM til at

Er du sikker på at du har et GPRS abonnement eller har du sat GPRS 2-GO
op på telefonen? At have et internet abonnement fra sonofon er ikke det
samme som at have GPRS på abonnementet.

Hvis GPRS er slået til på din telefon, så vil du have et aflangt
trekantet symbol ovenover signal-indikatoren på telefonen.

Jeg har lige vedlagt en lille vejledning i opsætning af e-mail på T68I:

<- KLIPPET FRA SONOFON.DK ->
E-mail indstillinger

Datakomm. (E-mail via GSM eller GPRS)

Tryk på "Navigations Knappen" i midten for at få telefonens menu frem.
Gå til Forbindelse og tryk YES.
Gå til Datakomm. og tryk YES.
Gå til Datakonti og tryk YES.
Markér Tilføj konto? og tryk YES.

Hvis E-mail via GSM
Markér GSM-data og tryk YES.
Indtast navn (Fx Email - GSM) og tryk YES.
Markér Telefonnummer og tryk YES.
Indtast: "+4540900090" og tryk YES.
Markér Bruger-ID og tryk YES.
Indtast dit brugernavn (modtaget i dit SONOFON Internet Velkomstbrev) og
tryk YES.
Marker Tast password og tryk YES.
Indtast din adgangskode (modtaget i dit SONOFON Internet Velkomstbrev)
og tryk YES.
Gå til Gem? og tryk YES.
Markér den nye profil og tryk på YES.
Markér Rediger og tryk YES.
Gå til Datahastighed og tryk YES.
Markér den ønskede hastighed og tryk YES.

Bemærk: SONOFON understøtter kun 9,6 kbits/s og 14,4 kbits/s.
Hastigheder højere end 9,6 kbits/s kræver High Speed Data abonnement

Markér Opkaldstype og tryk YES.
Markér ISDN og tryk YES.
Tryk NO indstil du er ude i hoved menuen igen.

Hvis E-mail via GPRS
(brug evt. samme som til WAP ellers fortsæt)

Markér GPRS-data og tryk YES.
Indtast navn (Fx Email - GPRS) og tryk YES.
Bemærk: Wap via GPRS kræver GPRS abonnement
Markér APN-navn og tryk YES.
Indtast "internet" og tryk YES.
Spring over Bruger-ID og Tast password
Gå til Gem? og tryk YES.
Tryk NO indstil du er ude i hoved menuen igen.

E-mail (Opsætning til SONOFON Mail)

I terminalens hovedmenu markéres Meddelelser og tryk YES.
Markér Indstillinger og tryk YES.
Markér E-mail og tryk YES.
Markér Rediger konto og tryk YES.
Markér Tilføj ny? og tryk YES.
Indtast kontonavn - (Fx. SONOFON Mail) og tryk YES.
Markér Tilslut via og tryk YES.
Vælg her den ønskede konto og tryk YES.
Markér POP3-server og tryk YES.
Indtast "mail.sonofon.dk" og tryk YES. (eller IP adressen 212.88.64.9
pga. software fejl i nogle terminaler)
Markér POP3-port og tryk YES.
Indtast "110" og tryk YES.
Markér Postkasse og tryk YES.
Indtast dit e-mail brugernavn (modtaget i dit SONOFON Internet
Velkomstbrev) og tryk YES.
Markér Password og tryk YES.
Indtast din e-mail adgangskode (modtaget i dit SONOFON Internet
Velkomstbrev) og tryk YES.
Markér SMTP-server og tryk YES.
Indtast "mail.sonofon.dk" og tryk YES. (eller IP adressen 212.88.64.9
pga. software fejl i nogle terminaler)
Markér SMTP-port og tryk YES.
Indtast "25" og tryk YES.
Markér E-mail-adresse og tryk YES.
Indtast din e-mail adresse (modtaget i dit SONOFON Internet
Velkomstbrev) og tryk YES.
Markér Fra navn og tryk YES.
Indtast dit navn og tryk YES.
Gå til Søgeinterval og tryk YES.
Vælg det ønskede interval eller Fra og tryk YES.
Tryk NO indtil menuen Indstillinger markér her Angiv konto og tryk YES.
Markér den netop oprettede konto og tryk YES.

--
/ Johnny

I love my Sony-Ericsson T310!

Fra : Michael Frandsen

Dato : 29-05-03 13:37

derefter skal du slukke din telefon i ca 10 minutter, nåre du tænder den
igen virker det.

mvh
michael

Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-05-03 17:15

Michael Frandsen skrev Torsdag den 29. maj 2003 14:37 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> derefter skal du slukke din telefon i ca 10 minutter, nåre du tænder
> den igen virker det.

Jeg kan stadig ikke få det til at virke I morgen vil jeg

1. Kontakte Sonofon, så jeg kan få GRPS.
2. Få opdateret firmwaren, har en oldsag til R5C001.

Ivar Madsen