pc-finder spørgsmål
Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 29-05-03 06:16

Hvad sker der hvis man installerer en lokal webserver, sætter ip'en på
spanden til pc-finder-basens, og laver en fin hosts entry oveni?

--
Knuuuud

Fra : Steffen Hansen

Dato : 29-05-03 12:15

"Arne Schwerdtfegger" <knud@INVALIDskodliv.dk> wrote in message
> Hvad sker der hvis man installerer en lokal webserver, sætter ip'en på
> spanden til pc-finder-basens, og laver en fin hosts entry oveni?
>
> --
> Knuuuud

Hvad i alverden ville formålet være med dette?

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 29-05-03 13:46

"Steffen Hansen" <steffenhansen@indbakke.dk> skrev i en meddelelse

Hej Steffen
Hm ved du godt at den computer du har brugt til dette indlæg er efterlyst ?

He ja det gør du vel, da du selv har efterlyst den, så jeg ophæver nu
efterlysningen igen, da den jo stadigvæk er på samme adresse.

MVH
Bjarne

Fra : Steffen Hansen

Dato : 29-05-03 18:23

> [...]
>
> He ja det gør du vel, da du selv har efterlyst den, så jeg ophæver nu
> efterlysningen igen, da den jo stadigvæk er på samme adresse.

Nej det vidste jeg ikke..... men hvem som helst kunne jo have gået ind og
efterlyst den på din hjemmeside....

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 29-05-03 19:45

> ?

> Nej det vidste jeg ikke..... men hvem som helst kunne jo have gået ind og
> efterlyst den på din hjemmeside....

Ja alle der har brugernavn og password ville kunne have gjort det.
Og da nr 2000 jo er offentliggjort her har su sikkert ret.

MVH

Fra : Thomas Corell

Dato : 29-05-03 13:58

Arne Schwerdtfegger wrote:
> Hvad sker der hvis man installerer en lokal webserver, sætter ip'en på
> spanden til pc-finder-basens, og laver en fin hosts entry oveni?

Så vil du kunne forvirre en pc-finder, så den ikke snakker med
sin/Gigasofts database.

--
Don't waste space

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 29-05-03 16:29

"Thomas Corell" <intheNOSPAMnews@corell.dk> skrev i en meddelelse

> Så vil du kunne forvirre en pc-finder, så den ikke snakker med
> sin/Gigasofts database.

Prøv det dog

Fra : Steffen Hansen

Dato : 29-05-03 18:23

"Thomas Corell" <intheNOSPAMnews@corell.dk> wrote in message

> Så vil du kunne forvirre en pc-finder, så den ikke snakker med
> sin/Gigasofts database.
>
> --
> Don't waste space

Ja men igen.... hvad ville formålet være med dette?

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 30-05-03 13:26

On Thu, 29 May 2003 19:23:13 +0200,
Steffen Hansen <steffenhansen@indbakke.dk> wrote:

> "Thomas Corell" <intheNOSPAMnews@corell.dk> wrote in message

> Ja men igen.... hvad ville formålet være med dette?

Bud 1)
Omgåelse. Glem alt om pc-finder, hvis du har passende hack i dine
route-tabeller, din dns-server eller dine hosts filer. Hvad der virker
er afhængigt af hvordan pc-finder kontakter sin ''base''.

Bud 2)
Analyse. Hvad foretager pc-finder sig egentlig? Hvad nu når der kan
svares tilbage på requests fra den falske server? Jeg er ked af at
pc-finder ikke har en autoopgraderingsfeature :)

--
Jesper

Fra : Socketd

Dato : 29-05-03 14:11

On Thu, 29 May 2003 14:46:13 +0200
"Bjarne Østergård" <boe@gigasoft.dk> wrote:

> [...]
>
> He ja det gør du vel, da du selv har efterlyst den, så jeg ophæver nu
> efterlysningen igen, da den jo stadigvæk er på samme adresse.

Jeg tror sgu at det er muligt at skrive beskeder til Steffen helt
privat. Du skal bare sende til hans E-mail (det er den ting med et @ i
midten) fremfor at poste til en nyhedsgruppe.

socketd