CC ADSL
Fra : Morten Trab

Dato : 28-03-01 06:38

Overholder CyberCity fristen på de 6 uger mht. svar om man kan få ADSL eller
ej??

Det er nemlig med udgangen af denne uge at jeg har ventet i 6 uger på svar,
men jeg har endnu ikke hørt noget.

Mvh. Morten Trab

Fra : Rasmus Gercke

Dato : 28-03-01 15:37

Ja...det har de gjort her i Århus.
men det kan vel variere eftersom de er afhængige af at TDC kommer ud og
kobler dig på på centralen.

Fra : Lars Koch

Dato : 29-03-01 12:37

Tja.. i morgen fredag var sidste dag for mit vedkomne, og jeg har idag lige
fået afslag. Selvom min kammerat i opgangen ved siden af fik det på 3 uger
hos WO.

Fra : Bobby McFr@g'it

Dato : 29-03-01 12:51

"Lars Koch" <larskoch@get2net.dk> wrote in message

> Tja.. i morgen fredag var sidste dag for mit vedkomne, og jeg har idag
lige
> fået afslag. Selvom min kammerat i opgangen ved siden af fik det på 3 uger
> hos WO.

En go' kammerat af mine, søgte hos CC og fik afslag (nul kobber). Søgte så
hos WOL og fik afslag (dårligt kobber). Så søgte han igen hos CC og fik "Go
for Launch". Så jeg synes du sku' prøve at søge igen... Det lugter lidt at
snyd og fusk fra StjæleDanmark's side, don't ya think?

- Bobby

Fra : John Hinge

Dato : 29-03-01 19:03

"Bobby McFr@g'it" skriver:

> [...]
> for Launch". Så jeg synes du sku' prøve at søge igen... Det lugter lidt at
> snyd og fusk fra StjæleDanmark's side, don't ya think?

Eller også ku det måske tænkes at nogen i nærheden var flyttet,
så der var blevet kobber fri i ejendommen ?

Men neeeej, det er meget meget mere sandsynligt det er noget TDC har
gjort specifikt for at snyde din kammerat. Jep. Klart.

--
John Hinge
Jeg repræsenter ikke TDC Internet, jeg arbejder der bare.

Fra : Richard Flamsholt

Dato : 29-03-01 21:10

John Hinge <johi_gimmenospam_@int.tele.dk> skrev:
>Eller også ku det måske tænkes at nogen i nærheden var flyttet,
>så der var blevet kobber fri i ejendommen ?

Den forklaring hører man ofte, ja - men:

Hvor ofte sker det, at der frigives kobber på den måde? Statistisk set
ville jeg umiddelbart tro, at det er meget, meget sjældent at en ledning
bliver ledig pga en flytning, for normalt flytter der vel andre ind, der
overtager ledningen. Jeg kan kun komme på disse tre forklaringer:

- fastnetforbindelsen nedlægges, fx fordi ejendommen skal rives ned
- den, der flytter ind, ønsker ikke en fastnetforbindelse
- den fraflyttede havde mere end én fastnetforbindelse

Sandsynligheden af de tre forklaringer forekommer mig at stå i kraftig
kontrast med frekvensen (her i gruppen) af beretninger om folk, der har
fået en positiv kobberdom efter først at have fået et afslag.

--
Richard Flamsholt
richard@flamsholt.dk - www.richard.flamsholt.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 30-03-01 02:41

On Thu, 29 Mar 2001 22:10:17 +0200, Richard Flamsholt
<richard@flamsholt.dk> wrote:

> [...]
>ville jeg umiddelbart tro, at det er meget, meget sjældent at en ledning
>bliver ledig pga en flytning, for normalt flytter der vel andre ind, der

Det ville være korrekt, hvis der var tale om ét enkelt stykke kobber.
Men sådan hænger det ikke sammen.

Med "rå kobber" skal der være ledigt fra centralen og til dig - et
"helt" kabel kan godt gå igennem et par samlebokse undervejs. Med
andre ord kan der være brugt kabel på første del af distancen (fx fra
centralen til første samleboks), evt. derefter i en helt anden
retning.

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Richard Flamsholt

Dato : 30-03-01 22:23

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> skrev:
>Det ville være korrekt, hvis der var tale om ét enkelt stykke kobber.
>Men sådan hænger det ikke sammen.

Undskyld, men jeg kan ikke se, at det skulle gøre en forskel.

At nettet topologisk set består af samlebokse og mellemkabler ændrer vel
ikke på sandsynligheden for at en flytning frigør kobber. Hvis du mener,
at nettets opbygning har indflydelse på den sandsynlighed, må du meget
gerne forklare helt præcis hvorfor.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 31-03-01 00:00

On Fri, 30 Mar 2001 23:23:18 +0200, Richard Flamsholt
<richard@flamsholt.dk> wrote:

>At nettet topologisk set består af samlebokse og mellemkabler ændrer vel
>ikke på sandsynligheden for at en flytning frigør kobber.

Det betyder, at enhver flytning, der bare er nogenlunde i din retning
i centralen, kan påvirke det.

Forestil dig at der er tre samlebokse imellem dig og centralen. For at
du kan få ADSL, kræver det at:

Der er ledig, rå kobber fra centralen til boks 3
Der er ledig, rå kobber fra boks 3 til boks 14
Der er ledig, rå kobber fra boks 14 til boks 17
Der er ledig, rå kobber fra boks 17 til dit hus.
(tal fundet på af mig)

Men - hvis der så er en anden, der flytter ind et andet sted, bliver
kobberet mellem centralen og boks 3 måske brugt til dette (og så
videre til nogle andre bokse, og til hans hus). Således er der kun
ledig, rå kobber på en del af strækningen, og det kan du ikke bruge
til noget.

Fra : Richard Flamsholt

Dato : 31-03-01 01:21

>Det betyder, at enhver flytning, der bare er nogenlunde i din retning
>i centralen, kan påvirke det.

En ny abonnent vil naturligvis gøre indhug i det ledige kobber, som i
det eksempel du skitserer. Det siger sig selv.

Men spørgsmålet er: hvor stor er sandsynligheden for, at en flytning kan
*frigøre* kobber? Jeg vil mene, at det sker meget sjældent og nævnte tre
(sjældne) eksempler, hvor det kunne ske.

Jeg synes, det er et interessant sørgsmål, fordi flytninger ofte nævnes
som mulig begrundelse for, at en person pludselig får en positiv kobber-
dom efter først at have fået en negativ. Statistisk set vil jeg mene, at
flytninger kun kunne være årsag til frigørelsen af en meget, meget lille
del rå kobber af den simple årsag, at hvor folk flytter ud flytter andre
jo ind. Kun hvis en forbindelse decideret nedlægges vil der frigives rå
kobber - og det sker vel i praksis meget sjældent?

Fra : Johnnie Hougaard Nie~

Dato : 31-03-01 08:08

Richard Flamsholt wrote:
> Kun hvis en forbindelse decideret nedlægges vil der frigives rå
> kobber - og det sker vel i praksis meget sjældent?

Det kunne ske hvis en bolig har haft mere end en enkelt telefon
linie. F.eks. til brug for computer eller fax. Det var tilfældet
i en lejlighed, hvor jeg boede tidligere.

Eller hvis et firma flytter, og måske frigiver adskillige linier.

Eller hvis rå kobber brugt til datatransmission frigives til fordel
for en nyere teknik med mindre krav. F.eks. fra en 4-tråd fast
opkoblet linie til ADSL med splitter.

Eller hvis der faktisk bliver udbygget med ekstra rå kobber på en
særlig trængt delstrækning.

Eller hvis kapacitet frigives ved at flytte nogle til nye kabler
og/eller centraler.

Eller hvis nogle almindelige telefon linier multiplexes, så der
kan være flere samtaler på samme kobberpar.

Eller hvis en fraflytter havde ekstra rå kobber til ADSL.

Eller hvis nogen konverterer fra separat rå kobber til splitter-
baseret ADSL.

Eller hvis TDC ændrer politik for hvor meget rå kobber der skal
reserveres for at kunne opfylde forsyningspligten. De vil jo
også gerne sælge rå kobber, i stedet for at det bare ligger der.

Og det hele gælder jo ikke kun for "i nærheden" af den som gerne
vil have rå kobber, men også for delstrækninger til centralen.

Mvh. Johnnie

Fra : Bobby McFr@g'it

Dato : 31-03-01 15:46

"Johnnie Hougaard Nielsen" <sfromis@post1.tele.dk> wrote in message

> Det kunne ske hvis en bolig har haft mere end en enkelt telefon
> linie. F.eks. til brug for computer eller fax. Det var tilfældet
> i en lejlighed, hvor jeg boede tidligere.

I flg. TeleDK (spurgte dem om det), så frigives kobberet IKKE - ellers sku'
de jo frem med gravemaskinen, hvis den nye lejer efter 3 mdr. ell. lign.
sku' ha' en extra telefon eller ADSL...

- Bobby

Fra : Bobby McFr@g'it

Dato : 31-03-01 15:45

"Richard Flamsholt" <richard@flamsholt.dk> wrote in message

> [...]
> jo ind. Kun hvis en forbindelse decideret nedlægges vil der frigives rå
> kobber - og det sker vel i praksis meget sjældent?

Hehe... præcis - hvor mange ta'r deres kobber med, når de flytter? Når nye
lejere flytter ind overtager de sgu da' kobberet, og INTET kobber er blevet
ledigt...

- Bobby

Fra : Christen Stephansen

Dato : 31-03-01 16:42

> Hehe... præcis - hvor mange ta'r deres kobber med, når de flytter? Når nye
> lejere flytter ind overtager de sgu da' kobberet, og INTET kobber er
blevet
> ledigt...

Argh!

Hvis den foregående lejer/boligejer havde mere end en telefonlinie, så kan
man frigive de overskydende ved fraflytning. Fik du spurgt om det?

/Christen Stephansen

Fra : Bobby McFr@g'it

Dato : 01-04-01 11:13

"Christen Stephansen" <lucifer@jones.dk> wrote in message

> Hvis den foregående lejer/boligejer havde mere end en telefonlinie, så kan
> man frigive de overskydende ved fraflytning. Fik du spurgt om det?

JA! - og deres svar var, at man ikke frigav kobberet af den grund.

- Bobby

Fra : Bent skohorn

Dato : 30-03-01 07:50

Bestil igen. Jeg kender adskillige tilfælde hvor folk på 4. bestilling har
fået deres linie. Det koster ikke dig noget at bestille igen ud over
tålmodighed..

John/shay - du burde kunne se hvem jeg er.. svar mig privat hvis det er..

Du ved det der er noget pis. Der er ingen der har beviser på at tdk bare
trækker et ja/nej fra en pose, men alle ved at det er sådan det foregår.
Desværre. Det hæmmer 'it-samfundet Danmark.' og det er sgu en skam.

Fra : Bobby McFr@g'it

Dato : 31-03-01 15:42

"John Hinge" <johi_gimmenospam_@int.tele.dk> wrote in message

> Eller også ku det måske tænkes at nogen i nærheden var flyttet,
> så der var blevet kobber fri i ejendommen ?

NEJ

> Men neeeej, det er meget meget mere sandsynligt det er noget TDC har
> gjort specifikt for at snyde din kammerat. Jep. Klart.

Tro hvad du vil

> Jeg repræsenter ikke TDC Internet, jeg arbejder der bare.

Så burde du jo vide bedre...

- Bobby

Fra : Peter Brodersen

Dato : 31-03-01 18:44

On Sat, 31 Mar 2001 16:42:23 +0200, "Bobby McFr@g'it"
<bk@handshake.dk> wrote:

>Tro hvad du vil

Af jer to er det da dig, der render rundt og tror fanatisk på en sag?

>Så burde du jo vide bedre...

.... for det er jo common knowledge, at lægmand ved bedst?

Fra : Bobby McFr@g'it

Dato : 01-04-01 11:14

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message

> Af jer to er det da dig, der render rundt og tror fanatisk på en sag?

LOL - du læser vist ikke særligt grundigt, gør du?

> ... for det er jo common knowledge, at lægmand ved bedst?

Yeah right... Siden hvornår har man kunnet sammenligne tdc som værende
lægmand? :)

- Bobby

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-04-01 12:13

In article <9a6v1i$s9$1@news.cybercity.dk>,
"Bobby McFr@g'it" <bk@handshake.dk> wrote:

> Yeah right... Siden hvornår har man kunnet sammenligne tdc som værende
> lægmand? :)

En (fremmed)ordbog ville måske være en god ting at slå op i her.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Lars Koch

Dato : 29-03-01 22:45

"Bobby McFr@g'it" <bk@handshake.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> - Bobby
> Jep. Har lige bestilt hos WO og afmeldt mig fast operatør hos 1001
Lars.

Fra : Morten Trab

Dato : 29-03-01 23:43

> Det er nemlig med udgangen af denne uge at jeg har ventet i 6 uger på
svar,
> men jeg har endnu ikke hørt noget.

Har fået brevet idag...INTET afslag, teknikeren kommer den 24. april..

Mvh. Morten

Fra : Gorm Joergensen

Dato : 30-03-01 19:25

Jeg venter også stadig, på 4 uge nu, men der sker vel snart noget inden
efteråret ...

Nå op med humøret, til den tid er der kommet nye, bedre og billigere ting på
markedet.

mvh