Maximal vægt på krogen?
Fra : Pcman

Dato : 28-05-03 21:06

Hej NGére.

Konen og jeg skal ud at køre i morgen. I den forbindelse er jeg ved at læsse
campingvognen, så jeg får den rette vægt på trækkrogen. Men hvad er egentlig
den rette vægt på kuglen? Jeg mindes at vægten skal ligge mellem 65 og 80
kilo.

Men har jeg ret?

Jeg har nemlige målt med badevægten og den nuværende vægt på på kuglen er 84
kilo. Håber lige at der er en der sidder med det rigtige svar.

Med venlig hilsen
Jarl
--
Gruppens ældste campingvogn - LM Camping 1966
Honda CB 550 F 1979

Fra : Per

Dato : 28-05-03 21:50

Maximal vægt skal stå på dit typeskilt ved bilens campingkrog. Dette er det
maximale du må belaste bilen med ( måles når campingvognen står vandret ! ).
Der findes også en værdi for campingvognens ideelle kugletryk, men denne
værdi må ikke overstige bilens maximale tilladte kugletryk.

Hilsen Per .... og god tur, vores CV er lige klar til tur i morgen ( med 48
Kg's kugletryk )

Fra : Pcman

Dato : 29-05-03 00:19

"Per" <per-a@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> værdi må ikke overstige bilens maximale tilladte kugletryk.
>
> Hilsen Per .... og god tur, vores CV er lige klar til tur i morgen ( med

Hej Per.
Tak for hjælpen. Jeg vidste ikke at man fandt ud af det på den måde
Jeg har nu 90 kilo på vægten. Der står 180 kilo på trækket, så jeg har vi
ingen grund til panik.
Med venlig hilsen
Jarl
--
Honda CB 550 F 1979
MB 207 på vej afsted med cv og 90 kilo undervægt

Fra : Per

Dato : 29-05-03 06:52

OK, så har du jo ikke nogle problemer.
Så er det bare at finde den vægt som er bedst at køre med, hvis du ikke har
nogle data for din CV.
En MB 207 er det ikke en Mercedes bus ?? ( det forklarer jo den høje
maximale trækkrogsvægt, som normalt ligger fra 50 - 100 kg. )

Hilsen Per..........

Fra : Carsten Stage

Dato : 29-05-03 06:57

Per wrote:

> En MB 207 er det ikke en Mercedes bus ?? ( det forklarer jo den høje
> maximale trækkrogsvægt, som normalt ligger fra 50 - 100 kg. )

I den forbindelse skal amn også lige tænke på at der ligeledes for
campingvognen er en maksimal tilladt belastning af trækket. På min LMC står
der at det er maksimalt 75 kg.

Med venlig hilsen.

Carsten Stage
--
http://campingstuff.dk

Fra : Pcman

Dato : 29-05-03 07:37

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> wrote in message

> I den forbindelse skal amn også lige tænke på at der ligeledes for
> campingvognen er en maksimal tilladt belastning af trækket. På min LMC
> [...]

Hej Carsten.
Det vil jeg lige nå at tjekke idag inden vi kører nogen steder.
Mvh
Jarl
--
Honda CB 550 F 1979
MB 207

Fra : Pcman

Dato : 29-05-03 07:35

> [...]
> En MB 207 er det ikke en Mercedes bus ?? ( det forklarer jo den høje
> maximale trækkrogsvægt, som normalt ligger fra 50 - 100 kg. )

Hej Per.
Jeg regner med at finde balancepunktet når jeg skal køre idag. MB 207 har en
totalvægt på 2500 kilo. Den må max trække 1675 kilo. CVén har en totalvægt
på 900, så trækket vejer ialt 3400 kilo. Det må jeg ifølge motorkontoret
godt køre med det lille kørekort som jeg har
Tak for din hjælp.
Mvh
Jarl
--