Sony Ericsson Mailopsætning med Telmore
Fra : Lars Dahl

Dato : 28-05-03 19:49

Nogen har erfaringer med dette og kan guide mig en smule... Kan sq ikke
hitte ud af det

På Forhånd tak

-Lars

Fra : jec

Dato : 28-05-03 22:57

"Lars Dahl" <FjErNsPaM(maas@sproejtemaas.dk)> wrote in message
> Nogen har erfaringer med dette og kan guide mig en smule... Kan sq ikke
> hitte ud af det

Du skal oprette en normal tlf. modem konto, og bruge brugernavn/pass og
tlfnr. derfra. Det er dog ikke alle ISP der tilbyder at man kan rige op fra
mobil (der skal også kaldes op til et specielt tlf. nr.). CyberCity bruger
jeg og det virker fint. Kan dog ikke bruge ISDN opkald, hvis det er mening
at man skal kunne dette.

Fra : Michael Sørensen

Dato : 29-05-03 01:07

> [...]
> jeg og det virker fint. Kan dog ikke bruge ISDN opkald, hvis det er mening

Gå ind i Forbindelse -> Datakomm. -> Datakonti -> Tilføj ny

Telefonnummer 26265555 ingen bruger id eller password, sæt opkaldstype til
analog.

Under email klienten skal du huske at sige at den skal tilslutte via den nye
forbindelse.... Brug udgående server: mail.orangenet.dk

Så skulle du være kørende...

Mvh. Michael

Fra : Claus E Beyer

Dato : 29-05-03 10:24

"Michael Sørensen" <n2018@FJERN_MIGmip.sdu.dk> skrev i en meddelelse
> fra

> Gå ind i Forbindelse -> Datakomm. -> Datakonti -> Tilføj ny

> Telefonnummer 26265555 ingen bruger id eller password, sæt opkaldstype til
> analog.

Kan alle mon bruge dette, eller gælder det kun for opkald fra Orange
mobiltelefoner?

Claus

Fra : Lars Dahl

Dato : 31-05-03 19:44

Hmm.. problemet er at stort set lige meget hvad jeg jeg gør, så siger den
"Server ikke fundet"
Har også lige prøvet med orange-instillingerne?
???

-Lars

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 01-06-03 21:24

"Lars Dahl" <FjErNsPaM(maas@sproejtemaas.dk)> wrote in message
> Nogen har erfaringer med dette og kan guide mig en smule... Kan sq ikke
> [...]
Se http://www.bjargum.dk/ericsson_t68_mail.htm for en god oversigt - dog
med enkelte rettelser:
Tlf-nummer er 21210000 for TDC (og Telmore) kunder -du får aldrig adgang
hos Orange eller andre, når du ringer fra et andet ent.
DNS-adresse har jeg altid udeladt - bruges ikke mere.

Længere nede finder du teksten: "Du har nu oprettet en datakonto, og skal så
have oprettet en E-mail konto. Gå ind i
menu/meddelelser/indstillinger/E-mail/rediger konto/tilføj ny/giv kontoen et
navn. og lav så følgende indstillinger"
Den indeholder en fejl; byt om på E-mail og indstillinger - ellers finder du
det aldrig ;o
Min egen mail-konto lærte jeg - via min T39 - at jeg var nødt til at angive
IP-adressen - ikke "POP3.xxmail.dk men f.eks.195.143.45.32. Det har vist sig
også at være nødvendigt med min T68, men det kan være specielt for min mail,
der ligger i en fælles pulje. Og det er da vist heller ikke lige hos
TDC...

Og så burde det virke....

Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....

Fra : Fischer

Dato : 02-06-03 06:18

> Tlf-nummer er 21210000 for TDC (og Telmore) kunder
> -du får aldrig adgang hos Orange eller andre, når du
> ringer fra et andet ent.

Nummeret 21210000 har intet med Telmore - eller andre mobiludbydere at gøre.
Det tilhører TDC internet og er ganske rigtigt til mobil adgang via deres
betalingsabonnementer som Netplus, Nettid, m.fl.
Og nummeret kan tilgåes fra alle mobilabonnementer med data-adgang.

*Fischer