Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Program til let 2:3 beskæring af digital f~
Fra : M@ds

Dato : 28-05-03 18:20

Hej

Findes der et program der let og elegant kan beskærer digital fotos i 2:3
format. Jeg forestiller mig noget med hvor den som default skar lige meget
fra hver kant, men såfremt den ene kant var meget pæn, så kunne man justere
dette så den tog mere fra den anden kant.
Det skal virke på JPG billeder.

Jeg har en pæn stak billeder jeg skal igennem, så det skal helst være
rimelig nemt og ligetil med simple keyboard shotcuts til alle funktionerne
jeg skal bruge.

Hilsen
Mads

Fra : KNL DtP

Dato : 28-05-03 18:36

"M@ds" <mads@iname.com> skrev i en meddelelse

> Findes der et program der let og elegant kan beskærer digital fotos i
2:3

Prøv og kig på JPEG Crops:

http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 29-05-03 09:39

M@ds wrote:
> [...]
>
> Jeg har en pæn stak billeder jeg skal igennem, så det skal helst være
> rimelig nemt og ligetil med simple keyboard shotcuts til alle

Jeg bruger PixPhotoLab, som virkelig er smart til netop det formål. Desuden
er det freeware.
PixPhotoLab gør det på den måde, at du indlæser alle billederne, og den
laver en en ramme i den ønskede størrelse feks 2:3 som du kan flytte rundt
på billedet. Du placerer altså bare rammen på et billede af gangen, og får
således præcist det udsnit du vil ha. Når du har placeret ramme individuelt
på alle billederne, trykker du gem, og har nu alle dine billeder i 2:3
(eller noget andet du ønsker). Pisse smart, og nemt!

http://www.mapril.net/pplab
Ups, det er vist ikke freeware længere, men der er en 20 dages fuld version
til download.

Mvh
Peter