Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotodag ?!
Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 28-05-03 17:48

Hej

Jeg er medlem af en studenterforening, og jeg skal til at arrangere en
"fototur", men da jeg ikke har den store erfaring med dette, vil jeg gerne
have lidt gode råd til hvad man skal lave på en sådan tur/dag...

Jeg havde umiddelbart tænkt på at ringe til en fotograf, og høre hvad
han/hun skal have for at komme og "hygge" med os en dags tid, evt. med lidt
tid i et atelier, hvor man kan få nogle teknik råd, og så slutte af med et
foredrag...

Hvad siger i til sådan noget, skal man gøre det på en anden måde eller
????????

Håber på noge gode forslag...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : MiBO

Dato : 28-05-03 18:16

René Ernst Nielsen wrote:
> [...]
> foredrag...
>
> Hvad siger i til sådan noget, skal man gøre det på en anden måde eller

Halløj

Tjah, et tema for hele ekskursionen kunne være godt, f.eks. "Havnen",
"Byens pladser" eller noget mere abstrakt som "Linier og buer", "Mønstre
i Mønstre".

Kig evt. på www.usefilm.com, de har en stribe projekter med nogle
eksotiske temaer.

At få en rutineret "fætter" til at komme og give ideer og vejledning vil
gøre det til alletiders mulighed for at få inspiration og lærdom.

/michael

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 28-05-03 19:30

> At få en rutineret "fætter" til at komme og give ideer og vejledning vil
> gøre det til alletiders mulighed for at få inspiration og lærdom.

Ja, det tænkte jeg også, vi er en studenterforening, for lægestuderende, så
det nærmeste mange af os kender til foto er nok noget med røngten det er
selvfølgelig kun for dem der synes sådan noget er interesant, så lidt
erfaring har de fleste sikkert nok...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Kurt Hansen

Dato : 28-05-03 21:54

Wed, 28 May 2003 20:29:51 +0200, skrev René Ernst Nielsen:

> [...]
>det nærmeste mange af os kender til foto er nok noget med røngten det er
>selvfølgelig kun for dem der synes sådan noget er interesant, så lidt

Jeg har aldrig kunnet finde ud af det der med røntgenfotografering.
Når man ta'r et billede af armen, får man sgu et billede af benet

Og til patienterne: lad være med at spørge om du må få negativerne med
hjem. Den har de hørt 1.000 gange før

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 28-05-03 21:59

Og til patienterne: lad være med at spørge om du må få negativerne med
> hjem. Den har de hørt 1.000 gange før

man kan nu godt få en kopi af røngten, hvis man skulle få lyst til dette,
mod betaling selvfølgelig

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Mose

Dato : 29-05-03 09:05

> man kan nu godt få en kopi af røngten, hvis man skulle få lyst til dette,
> mod betaling selvfølgelig

Jeg tror, at det sjove ligger i at det var negativerne der spørges til .....

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 29-05-03 11:51

> Jeg tror, at det sjove ligger i at det var negativerne der spørges til

Det havde jeg gættet, det var mere oplysningen om, at man faktisk kunne få
sine "billeder" med hvem, hvis det kunne være interesant for nogen...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : MiBO

Dato : 29-05-03 12:26

Kurt Hansen wrote:

> [...]
> Når man ta'r et billede af armen, får man sgu et billede af benet
>
> Og til patienterne: lad være med at spørge om du må få negativerne med

Tjah, sidste gang fik jeg ordre på at tage dem med hjem (fra lægen i
frankrig til kirurgen i danmark, dobbelt-overrevent ledbånd på
indersiden af knæet )

Så det hænder man får dem udleveret, men det er ikke altid lige sjovt.

En anden ting, på hvidovre fortsatte de med at tage røntgen, men det var
sq digitalt, dvs. de kom direkte op på nogle pc-skærme, i farver (stik
den )

/michael

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 29-05-03 13:30

> En anden ting, på hvidovre fortsatte de med at tage røntgen, men det var
> sq digitalt, dvs. de kom direkte op på nogle pc-skærme, i farver (stik
> den )

jeg har aldrig hørt om røngten i farver, det er en undersøgelse, hvor man
skelner mellem en masse gråtoner..

Men de er mange steder beyndt at tage "digitale" billeder, det gør det noget
nemmere, så skal man ikke lede efter posen med patientens billeder...

Fra : MiBO

Dato : 29-05-03 20:32

René Ernst Nielsen wrote:

> jeg har aldrig hørt om røngten i farver, det er en undersøgelse, hvor man
> skelner mellem en masse gråtoner..

det ved jeg ikke noget om, jeg kan kun sige hvad jeg så (jeg fik lov til
at humpe med ud i kontrolrummet og se billederne)

> Men de er mange steder beyndt at tage "digitale" billeder, det gør det noget
> nemmere, så skal man ikke lede efter posen med patientens billeder...

det giver da mening, og EPJ (Elektronisk Patient Journal) er videre i
samme dur

nu vi vist tem'li' OT, så over'n'out herfra

happy trails

/michael

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 30-05-03 05:48

> nu vi vist tem'li' OT, så over'n'out herfra

Det er vist rigtigt, roger, over and out...

Fra : Karsten Kryger Hanse~

Dato : 28-05-03 18:36

> Jeg er medlem af en studenterforening, og jeg skal til at arrangere en
> "fototur", men da jeg ikke har den store erfaring med dette, vil jeg gerne
> have lidt gode råd til hvad man skal lave på en sådan tur/dag...

I de gode gamle dage, og nogen steder eksisterer de faktisk endnu,
arrangerer man fotorally. Det er lidt a'la en fotomaraton, men uden emner
til hver time. I stedet får man måske 6 timer til at løse opgaven. Det kan
f.eks. være to emner udvalgt af en dommer, eller et digt man skal fortolke
fotografisk. Man kan så efterfølgende afholde en konkurrence hvor hver
deltager afleverer f.eks. to fotos indenfor hvert emne, og dommeren der
satte emnet op, bedømmer efterfølgende billederne. Det giver en
underholdende måde at lave fototur på.

En anden løsning er simpelthen at køre et spændende sted hen, parkere bilen
og gå rundt at og tage billeder. Det lyder meget simpelt, men det behøver
ikke være mere kompliceret. Man kan eventuelt mødes på et fast tidspunkt til
lidt fælles mad. Sådanne ture har jeg været på mange af gennem årene som
medlem af en fotoklub.

Lidt OT: Muligheden kunne også senere byde sig for at man tager på fototur
på en forlænget weekend til en storby i Europa. Eventuelt kan man lave en
fast opsparing over en længere periode, så gør det ikke så ondt i
pengepungen når man skal afsted. Jeg har personligt selv været i Paris og
London på fototur sammen med 20 andre.

Jeg har personligt aldrig haft en prof. med på en fototur til at lære fra
sig, og jeg tror faktisk at de gode resultater med noget sådant vil være
meget begrænsede. Så hellere invitere vedkommende en aften i mere rolige
omgivelser.

Mvh.
Karsten Kryger Hansen
www.karsten.kryger.dk