Hulk-hulk
Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 28-05-03 17:38

Hulk ,jeg købte i mandags 10 røde neon-fisk,nu er de 8 af dem døde.Hvorfor
mon ?
Kan det være de to Tiger-barber som jeg også har,eller er det måske vandet,
eller hvad kan det mon være......er der nogle som kan komme med et bud.

hilsen Majbritt

Fra : Kenth & Susanne Fugl~

Dato : 28-05-03 17:39

Hej majbrit
Jeg kan godt følge dig, jeg havde selv 25 neon for 3 uger siden . Først
troede jeg at det var mine 2 siamesiske hajer, så dem solgte jeg .Så fik jeg
15 stk mere og der er idag kun 5 tilbage, så jeg har mistænkt enten min
labeo bicolor ( som er 12-14 ca) eller mine 2 scalare. Der er
ihverttilfældet en eller flere "kaninbaler" i mit bassin.

venlig hilsen
kenth fuglsang
www.fuglsang2.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-05-03 11:46

"Kenth & Susanne Fuglsang" skrev i en meddelelse
> labeo bicolor ( som er 12-14 ca) eller mine 2 scalare. Der er
> ihverttilfældet en eller flere "kaninbaler" i mit bassin.

Stort set alle fisk er "kanibaler" og æder
hvad de kan gabe over.

Så hvis der er nogle, der har en mund, der er stor nok
til en lille Neon, så kan det sagtens være dem.

Det kan også bare være, at fiskene ikke kan
lide skiftet fra butikken til hjem - det er jo noget
af et kultur-skifte.

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Dan

Dato : 29-05-03 17:02

Neon-fisk er ret sarte. Især hvis akvariet er nyetableret det kan de ikke
klare. Så hvis man vil have Neon skal man lade akvariet "køre" evt. med
andre fisk i, i 3 eller flere måneder så der er opbygget en bakterieflora.
Så kan man komme dem i og så skulle der ikke ske noget.
Med Venlig Hilsen
Dan