joypad?
Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-05-03 16:33

hvilket joypad er det bedste... jeg vil gerne have et nyt til mgs
substance... met et ps2 joypad kan man langsomt slippe skydeknappen så han
ikke affyrer et skud... det er komplet umuligt med tastatur og det joypad
jeg har... findes der nogle joypads til pc hvor det er muligt... evt med
analoge sticks så man osse kan snige sig etc.... det jeg gerne vil er vel
egentlig et ps2 lign joypad til pc.... any1?

--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Darth_Vader

Dato : 28-05-03 17:22

er der ikke noget med at der findes en adapter til ps2 pads så de virker på
en pc??
mvh
henrik

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 28-05-03 20:01

Darth_Vader wrote:
> er der ikke noget med at der findes en adapter til ps2 pads så de
> virker på en pc??
> mvh
> henrik

Jo masser. Jeg har selv tre forskellige af slagsen. En gammel en til
Parallel- og Gameport: http://tinyurl.com/cvuo , en ikke så fed en hvor
analog styring altid er aktiv: http://tinyurl.com/cvud , og en hvor man
kan skifte mellem analog/digital på joypad'en ligesom man kan på
Playstation: http://tinyurl.com/cvu7

-Sune

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-05-03 20:45

en hvor man
> kan skifte mellem analog/digital på joypad'en ligesom man kan på
> Playstation: http://tinyurl.com/cvu7

lyder umiddelbart som den bedste, eller hvad?
er den at finde i DK eller dansk hjemmeside?
bliver controlleren akkurat som på ps2... altså vil mgs til pc blive det
samme som til ps2?

tak for et godt svar

hilsen sniper_Nolight

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 28-05-03 22:28

sniper_Nolight wrote:
> en hvor man
>

> lyder umiddelbart som den bedste, eller hvad?
> er den at finde i DK eller dansk hjemmeside?

Jeg købte den fra en netbutik i Hong Kong for nogle år siden.

> bliver controlleren akkurat som på ps2... altså vil mgs til pc blive
> det samme som til ps2?

Jeg bruger selv den gamle grå Sony Dualshock model hvor knapperne ikke
er analoge. Om omformeren understøtter de analoge knapper på de nye
sorte PS2 joypads skal jeg ikke kunne sige - de fungerer muligvis som
almindelige digitale knapper. Til gengæld virker den med det samme du
har sat den til, man skal ikke installere noget. Dvs, man kan nemt tage
den med hjem til vennerne og slutte den til hvis man får brug for det,
og det er jo herligt. De to analoge thumbsticks virker perfekt, og alle
spil der bruger Direct Input og ellers understøtter joysticks kan se
controlleren.

Uanset hvilke egenskaber dit joypad har, så skal spillet være lavet til
at udnytte dem! Dvs, det nytter ikke noget at have 27 analoge knapper,
hvis du bare skal spille Donkey Kong - styringen i Donkey Kong ikke
bliver analog af at du bruger et analogt joystick.

Hvis du vil spille det første Metal Gear Solid på PC, så vil jeg
anbefale dig at anskaffe Playstation-udgaven og spiller den i en
emulator som f.eks PCSX, ePSXe eller VGS.
Jeg har aldrig prøvet 2'eren (har ellers savlet over traileren :), men
jeg tvivler på at PC udgaven af MGS2 understøtter analog styring, måske
analoge x og y akser, men med 92% sikkerhed ikke analoge knapper....

Eller mener du et helt andet spil?

> tak for et godt svar
>
> hilsen sniper_Nolight

Velbekomme.

-Sune

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-05-03 08:34

> Eller mener du et helt andet spil?

nej jeg mener det nye mgs 2 substance som er ude til pc, ps2 og xbox... mit
joypad hedder vistnok sidewinder pro, men der er ingen analoge knapper...
det gamle mgs 2 sons of liberty kunne styres med de analoge sticks på ps2
udgaven og det er det jeg savner... desuden var det muligt at trække sin
pistol (og holde folk op og tage deres nametags etc.).
Det der var lækkert var så at hvis du slap knappen langsomt så sænkede han
pistolen UDEN at affyre et skud... det kan jeg ikke med sidewinderen... når
først jeg har trukket og uanset hvordan jeg slipper knappen affyrer han et
skud - irriterende... der kunne jeg forestille mig at med det org dualshock
2 at spiloplevelsen måske ville blive som på ps2.... for mgs substance er
virkelig fedt til pc.... man kunne ønske sig de havde opdateret styringen
til mus som de eksempelvis har gjort med tommy i gta VC men så heldige er vi
ikke.... jeg gad ellers godt styre snake og raiden i first person med mus og
ikke sigte med et joypad.... men alt i alt et fedt spil... det bedste til
ps2 ever... tastaturstyring kræver tilvænning men bestemt ikke umuligt....
men et joypad ville være toppen.... prob er at jeg ikke har mulighed for
handel med udenlandske butikker da jeg ikke er den lykkelige ejer af et
visa
men tak for dine svar

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 29-05-03 10:09

sniper_Nolight wrote:

> [...]
> slipper knappen affyrer han et skud - irriterende... der kunne jeg
> forestille mig at med det org dualshock 2 at spiloplevelsen måske

Ja, hvis ellers spillet understøtter analog styring på de funktioner!
Det har som sagt ikke noget at gøre med hvilket joystick du slutter til,
spillet skal være programmeret til at udnytte joysticket.
Selvom du 100% sikkert vil kunne bruge thumbsticks'ne på din PS2
controller på PC versionen, er det ikke sikkert at
de_fungerer_"analogt", fordi det er muligt at spillet ikke understøtter
analog styring.

> [...]
> ikke umuligt.... men et joypad ville være toppen.... prob er at jeg
> ikke har mulighed for handel med udenlandske butikker da jeg ikke er

Adaptoren er fra nogen der hedder "Boom", og i bunden står der "PS-PC
USB CONVERTOR" og "XK-PC2003". Måske kan du finde den i DK..

Hehe... jeg så lige dit site - Jeg har Underground 4, Fritz the Cat. Har
du set filmen? Det er Ralph Bakshi, ham med Lord of the Rings
tegnefilmen, der har lavet den.

-Sune

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-05-03 12:35

> Adaptoren er fra nogen der hedder "Boom", og i bunden står der "PS-PC
> USB CONVERTOR" og "XK-PC2003". Måske kan du finde den i DK..

jeg vil forsøge mig

> Hehe... jeg så lige dit site - Jeg har Underground 4, Fritz the Cat. Har
> du set filmen? Det er Ralph Bakshi, ham med Lord of the Rings
> tegnefilmen, der har lavet den.

jeg har set filmen, men har ikke set lotr som tegnefilm... måske jeg skulle
give den en chance
jeg har netop i dag lavet en handel der indebærer at jeg har hele
underground samlingen komplet .. med de mest sjældne af dem i 1. årgang!...
stort set de første albums... så jeg er ret glad

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 29-05-03 13:38

sniper_Nolight wrote:

> [...]
> underground samlingen komplet .. med de mest sjældne af dem i 1.
> årgang!... stort set de første albums... så jeg er ret glad

Heh he tillykke tillykke. Hvis jeg skulle gå hardcore ville jeg nok
foretrække de amerikanske originaler, men de er nok ikke helt nemme at
få fat på! Men jeg har en "The Adventures Of Fat Freddy's Cat - Book 2"
i engelsk tryk fra 1978

-Sune