Hunde og forhaver, måske OT..
Fra : Klaus G.

Dato : 28-05-03 13:25

Hej.

Jeg er måske OT, og ved ikke hvor jeg ellers skal spørge, så nu prøver jeg
her.

Min forældre har en fin forhave, som ligger lige op af et fortov. De bruger
ret mange timer hver uge, på at holde den pæn og flot. Og her kommer
problemet så. Hver, eller hver anden dag, man kommer hjem, så ligger der en
stor hundelort og flyder. Idag kom jeg hjem og så at der har været en hund
inde og grave, og rende over det hele. De tramper blomster og alt muligt
ned. Ikke altid samme hund(forskellige størrelser på
hundelortene/ødelæggelserne). Så er der nogen af jer hunde elskere der
kender en effektiv metode, til at få hunde til at lade være med at
skide/ødelægge vores forhave? Findes der noget man kan sprøjte lidt rundt
omkring, som hunde ikke bryder sig om, og så holder sig væk? Eller hvordan?
Alle forslag modtages, og jeg tror ikke at det hjælper at sætte et skildt
op, da de folk som slæber deres hunde forbi, ikke på forhånd finder det
forkert at lade deres hund rende rundt i andre folks velholdte forhaver :(

PS:
Er er jeg alt for OT, så må i meget gerne henvise til anden gruppe.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-05-03 13:32

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> writes:

<hundelorte i haven>

Hej

Prøv at søge tilbage i dk.fritid.hus-og-have ved hjælp af Google
Groups. Emnet har været oppe _mange_ gange, du er absolut ikke den
eneste der synes at det er et problem.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Klaus G.

Dato : 28-05-03 13:49

> Hej
>
> Prøv at søge tilbage i dk.fritid.hus-og-have ved hjælp af Google
> Groups. Emnet har været oppe _mange_ gange, du er absolut ikke den
> eneste der synes at det er et problem.

Ok, takker.

Lige umildbart så skulle Hjortetaksolie(staveplade?), eller kaffegrums kunne
gøre noget ved det, så det må jeg lige prøve.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : Mari

Dato : 28-05-03 14:06

> [...]
> skide/ødelægge vores forhave? Findes der noget man kan sprøjte lidt rundt
> omkring, som hunde ikke bryder sig om, og så holder sig væk? Eller

Hos MATAS køber I en lille flaske Hjortetakolie. Dypper nogle pinde i det
og stikker pindene i jorden - med den dyppede ende af pinden opad.

Samme pinde dyppes jævnligt efter behov. Det stinker voldsomt, så
brug pinde i stedet for at hælde det på planter/sten. På den måde kan I
bedre docere.

Brug endelig handsker - og pas på ikke at få det på jer.

/Mari

Fra : Dharma

Dato : 28-05-03 22:48

Hej Klaus!

Der findes også noget der hedder "gå væk hund" og er på dåse. Den er
utrolig effektiv på fortovet. Men jeg kan ikke fortælle hvad det koster.

Men du har ret i, at det er noget svineri, at folk ikke samler op efter
deres hunde. Jeg er selv hundeejer, men ved stadig godt hvordan det er,
når man skal ordne fortov og der ligger hundelorte overalt.
Hilsen
Dharma

http://www.kandu.dk/