Enter the matrix.. Hvad er menningen??!
Fra : MaRk

Dato : 28-05-03 13:02

Hej

Hvad går spillet Enter The Matrix ud på??

Er det godt??

Hvilke spil kan det sammenlignes med??

Mvh
Mark

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-05-03 13:05

"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse
> Er det godt??
>
> Hvilke spil kan det sammenlignes med??

Jeg kunne også godt tænke mig at vide om det er de 3-400 kr værd, hvis man
er vild med de to Matrix film?

Fra : Torben Pedersen

Dato : 28-05-03 13:58

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse

Det første der falder mig ind er Max Payne, men ikke ligeså godt.

Vh.

Torben

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-05-03 14:16

"Torben Pedersen" <ace__v@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det første der falder mig ind er Max Payne, men ikke ligeså godt.

Hvis man er vild med filmene, går man så glip af noget hvis man IKKE får
spillet Enter The Matrix? Gider ikke længere bruge næsten 400 dask på mere
eller mindre ligegyldige spil, der kommer meget andet godt ud man kunne
spare sammen til i stedet.

Fra : Torben Pedersen

Dato : 28-05-03 14:37

> [...]
> eller mindre ligegyldige spil, der kommer meget andet godt ud man kunne

Nu skal det siges at jeg har desvære ikke set The Matrix Reloaded endnu,
regner med at se den på fredag, men jeg kán ikke lige huske, hvor mange
gange at jeg har set The Matrix, så man kan godt sige at jeg syntes at
filmen(e) er sk... gode, jeg er desvære heller ikke kommet så langt i Enter
The Marix, så jeg ved ikke om der er nogen store overraskelser i det senere
hen, men indtil videre syntes jeg ikke at der er noget vildt banebrydende i
det, det ser da ok ud når man bevæger sig i slowmotion, og det er også meget
fedt at hoppe rundt og sparke "banditterne" med et lækkert cirkelspark m.m.
men som sagt, så holder Max Payne stadig i forhold til.

Vh.

Torben

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-05-03 14:58

> [...]
m.m.
> men som sagt, så holder Max Payne stadig i forhold til.

Max Payne var et fremragende spil og holder iflg. min mening stadig.
"Bullettime" var banebrydende dengang. Spørgsmålet er så om gameplayet og
historien i ETM (Enter The Matrix) er 400 dask værd. Og om spillet bidrager
med noget til Matrix filmtrilogoen og det filosofoske univers. Giver spillet
en forøgelse af filmoplevelsen, eller spiller man kun spillet for spillets
egen skyld?

Fra : kr0oZe

Dato : 28-05-03 14:51

> [...]
> eller mindre ligegyldige spil, der kommer meget andet godt ud man kunne

Der er gjort meget ud af at skabe den rette stemninger
med autentiske scener fra filmen og mellemsekvenser med
de rigtige skuespillere, men rent grafisk er der meget at
ønske. Jeg fik selv PS2 udgaven til anmeldelse, og den
hakkede helt afsindig meget. Kontrolsystemet fungerede
ellers godt, og det var rimelig underholdende at spille
igennem. Om det så er 400 dask værd er en anden sag. ;)

--
// Christian Kruse //
Skribent @ www.filmzonen.dk

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-05-03 15:05

"kr0oZe" <ckruse3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ellers godt, og det var rimelig underholdende at spille
> igennem. Om det så er 400 dask værd er en anden sag. ;)

Indtil videre er der ikke rigtigt noget der har overbevist mig om at jeg bør
lægge 400 dask på disken for dette spil. Det nyeste nummer af Privat
Computer (nr. 6) giver det også kun karakteren 69%. Andre kan selvfølgelig
være uenige heri. Jeg har ikke set nogen demo på nettet endnu. Eller måske
er det bare undgået min opmærksomhed. Er der en demo ude eller kommer der
evt. en senere?

Fra : eio

Dato : 28-05-03 15:32

> Jeg kunne også godt tænke mig at vide om det er de 3-400 kr værd, hvis man
> er vild med de to Matrix film?

Nej, køb det om et år når du kan finde det i rodebunken til 49,75

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-05-03 16:11

"eio" <elephant@inorbit.com> skrev i en meddelelse
> Nej, køb det om et år når du kan finde det i rodebunken til 49,75

Okaaayyy, det var da en klar melding .

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-05-03 16:38

> Okaaayyy, det var da en klar melding .

og desværre har han ret.... man kan ikke undgå at sammenligne med max og
bullittime som fungerede optimalt... jeg elskede at flyve tilbage i luften
og i en glidende bevægelse skyde fliser af væggene i undergrundsbanen....
matrix har lign focus funktion som bare ikke er lige så godt og langtfra
flydende i forhold til... og det er ikke til at sigte ok eftersom det er sån
halvautomatisk eller lign... desuden er det ekstremt mørkt. historien vil
jeg ikke sige meget om da jeg ikke er nået så langt, men de missioner jeg
har spillet er meget ens i udseende....

--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-05-03 17:40

> [...]
> jeg ikke sige meget om da jeg ikke er nået så langt, men de missioner jeg

Det lader da indtil videre til at jeg godt kan bruge pengene på noget andet.
Men det er da sådan set lige så godt at få at vide.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-05-03 20:47

> Det lader da indtil videre til at jeg godt kan bruge pengene på noget
andet.
> Men det er da sådan set lige så godt at få at vide.

efter jeg havde skrevet mit indlæg, spillede jeg lidt igen for at overbevise
mig selv om at spillet er fedt... men der er hele tiden et eller andet der
bare gør at de fede ting i spillet alligevel ikke er helt i top, så jeg er
nødt til at stå ved mit indlæg.... der findes langt bedre spil at bruge
penge på

sniper_Nolight

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-05-03 23:17

> [...]
> nødt til at stå ved mit indlæg.... der findes langt bedre spil at bruge

Indtil videre er der tilsyneladende heller ikke nogen der har haft nogle
særlige indvendinger mod den opfattelse. Så noget kunne jo tyde på at du
ikke er helt gal på den ;).

Det er ikke mere end et par dage siden at jeg fik checket om mit keyboard
var "cola-proof"!!! Det var det desværre ikke...........he, og det
reservekeyboard jeg bruger i skrivende stund har også problemer med at par
af tasterne, så jeg bruger de sparede penge på et nyt keyboard i stedet.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-05-03 08:43

> Indtil videre er der tilsyneladende heller ikke nogen der har haft nogle
> særlige indvendinger mod den opfattelse. Så noget kunne jo tyde på at du
> ikke er helt gal på den ;).

ja desværre for en gangs skyld... havde de ramt "max stilen" så kunne det
virkelig have været et storspil

> [...]
> af tasterne, så jeg bruger de sparede penge på et nyt keyboard i stedet.

he... jeg ved ikke om det skal være et specielt dyrt eller andet tastatur,
men jeg har et genius comfy KB-06X stående i æske og det hele så hvis du bor
på fyn må du gerne købe det for en 50,-

Fra : Per Nielsen

Dato : 29-05-03 09:47

> ja desværre for en gangs skyld... havde de ramt "max stilen" så kunne det
> virkelig have været et storspil

Virker det ikke mere som merchandise? De skal jo gerne tjene nogle (mange)
penge mens Matrix hysteriet er på sit højeste. 2'eren går i biografen nu, og
3'eren ruller så over lærredet til november. Filmene er fede, men det kan
ikke længere få mig til at købe et spil der virker halvfærdigt. Med mindre
det giver én en udvidet og/eller bedre forståelse af filmene, og det mener
jeg ikke at have læst nogle give udtryk for.

> [...]
> men jeg har et genius comfy KB-06X stående i æske og det hele så hvis du

Takker for tilbuddet. Desværre bor jeg på Lolland, så med forsendelse kommer
det vel op på knap 100,-. Desuden har jeg kig på et Logitech Internet
Navigator Keyboard Special Edition. Det ser rimeligt sejt ud, og med en
masse dejlige ekstra funktionsknapper. 330,- inkl. forsendelse hos Befro. Du
kan se mere her, hvis du har lyst:

http://www.befro.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=1316

http://www.logitech.com/index.cfm?countryid=4&languageid=1&page=products/det
ails&contentid=5013&crid=1&detail=2

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-05-03 10:02

> [...]
> det giver én en udvidet og/eller bedre forståelse af filmene, og det mener
> jeg ikke at have læst nogle give udtryk for.

merchandise er det vel altid, men det skal ikke være en undskyldning for at
lave noget bras... desuden må det være utilfredsstillende for programmørerne
at skulle overholde en deadline der ikke kan røres ved pga filmpremierer...
efter så lang tid med at arbejde på et spil må det osse være irriterende for
dem at shippe en vare der ikke er som de gerne vil have den... for der er
bestemt plads til forbedring... måske der kommer en ordentlig stak patches
til det med tiden

> http://www.befro.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=1316

http://www.logitech.com/index.cfm?countryid=4&languageid=1&page=products/det
> ails&contentid=5013&crid=1&detail=2

ser finno ud... personligt har jeg vænnet mig til microsoft natural
keyboard, så jeg bliver ved de "knækkede" tastaturer

Fra : Per Nielsen

Dato : 29-05-03 10:38

> [...]
> bestemt plads til forbedring... måske der kommer en ordentlig stak patches

Måske kan jeg købe det brugt af dig når du er færdig med det til en rimelig
penge?

http://www.logitech.com/index.cfm?countryid=4&languageid=1&page=products/det

> ser finno ud... personligt har jeg vænnet mig til microsoft natural
> keyboard, så jeg bliver ved de "knækkede" tastaturer

Jeg har bestilt ovennævnte tastatur for 330,- inkl. forsendelse. Alle de
ekstra funktioner ser tillokkende ud. At det også ser ud af noget gør da
heller ikke noget ;).

Fra : MaRk

Dato : 29-05-03 10:31

Hey

> [...]
> Navigator Keyboard Special Edition. Det ser rimeligt sejt ud, og med en
> masse dejlige ekstra funktionsknapper. 330,- inkl. forsendelse hos Befro.

Jeg har det keyboard der, og fuck hvor er det lækkert
Se du bare at få det købt, lyd knappen er rigtig deejlig at bruge, idet hele
taget virker mange af knapperne meget anvendligt...

Der er sådan noget F-lås på, der gør at F knapperne fungere som genvejs
taster også (det ka slås fra) og det er også rigtig godt, noget man hurtigt
tager i brug

Mvh
Mark

Fra : Per Nielsen

Dato : 29-05-03 10:39

> Jeg har det keyboard der, og fuck hvor er det lækkert
> Se du bare at få det købt, lyd knappen er rigtig deejlig at bruge, idet
hele
> taget virker mange af knapperne meget anvendligt...

Tak for anmeldelsen, det ER allerede bestilt ;).