Skærme
Fijala 3554
Skarpt billede på Syncmaster?
Fra : LMA

Dato : 28-05-03 10:30

Hej NG

Hvordan skal skærmindstillingerne være for at få et Skarpt billede på en
Samsung Syncmaster 1100P+?
Lige meget hvad jeg gør så ser den ikke helt klar ud, hvilket gør lidt ondt
i øjnene.

Jeg har et 128mb grafikkort(aner ikke hvad den hedder) så det burde da være
ok.

LMA

Fra : ct

Dato : 31-05-03 08:16

du skal ikke indstille noget særligt, jeg tror det er dit grafikkort der er
dårligt i 2D kvaliteten. Jeg har set masser af dårlige Geforce grafikkort
f.eks., 128MB siger intet om kvaliteten.
Godt skærmbillede får du med f.eks. et Matrox (duer ikke til spil) eller et
Geforce grafikkort fra f.eks. MSI, Asus eller lign. Personligt har jeg ejet
et Creative Geforce 3 der gav jordens ringeste 2D billede, og det var på det
tidspunkt et kort til omkring 2000,- kr.

Fra : Peter Ulriksen

Dato : 31-05-03 12:12

"ct" <no@way.se> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> tidspunkt et kort til omkring 2000,- kr.

Et godt 2D grafikkort og 3D grafikkort på en gang, det får du med ATI
grafikkort, sådan er det. fx de nye billige 9000 modeller. Og tænk ikke så
meget på om den har 64 eller 128 mb ram.

Peter Ulriksen