Stort dilemma :(
Fra : Lene Vang

Dato : 28-05-03 10:09

Hejsa allesammen
Hjælpe.......

Jeg står i et grande stort dilemma, og har brug for jeres råd og meninger.
Som nogle af jer ved så har jeg ikke nogen kat fordi at jeg stadig bor
hjemme, og havde nøjes med at prøve at kattenappe jeres katte (Aurora, Frode
og Gumle, Kesto)
Men nu har jeg fået min egen lejlighed her til den 15 juni, men problemet er
at jeg ikke må holde kat, men kun hund. føøøj
Skal jeg prøve chance og anskaffe mig en alligevel, for det skal være en
indekat, så den er lidt nemmere at skjule, jeg ved at der er en del som har
katte derude. For jeg kunne jo prøve at få en voksen kat, og hvis nogen
skulle spørge, sige at jeg har haft katten som killing.

Hvad syntes I?????

Hilsen
Lene - som savner sig egen kat :(

Fra : Marianne Juul Peders~

Dato : 28-05-03 10:32

Lene Vang wrote:

> Men nu har jeg fået min egen lejlighed her til den 15 juni, men
> problemet er at jeg ikke må holde kat, men kun hund. føøøj

Det var da en underlig regel ;-(

> [...]
> del som har katte derude. For jeg kunne jo prøve at få en voksen kat,
> og hvis nogen skulle spørge, sige at jeg har haft katten som killing.

Jeg kan sagtens forstå at du overvejer at anskaffe dig en kat, forbud eller
ej - men tænk alligevel på konsekvenserne HVIS du får en sur nabo, som
vælger at klage, så er det desværre dig og missen, som må betale prisen.

Har du overvejet at prøve at få lavet reglerne om? Det var da besynderligt
at man må holde hund, men ikke kat! Måske er der ikke tænkt på indekatte, da
reglerne blev til.
Hvis jeg var dig, ville jeg da lige prøve at kontakte beboerbestyrelsen
eller boligselskabet. Husdyrregler skal ofte tages op på beboernes
generalforsamling, så det var måske en mulighed..

> Hilsen
> Lene - som savner sig egen kat :(

Det forstår jeg godt

--
Mvh.
Marianne Juul Pedersen

Fra : Lene Vang

Dato : 28-05-03 10:40

> Det var da en underlig regel ;-(

Ja for nu har de bare løse hunde til at rande rundt og skide allevejne i
stedet for kattene, jeg ved ikke hvorfor, men jeg vil sgu heller have katte
til at rende løse end hundene.

> [...]
> ej - men tænk alligevel på konsekvenserne HVIS du får en sur nabo, som
> vælger at klage, så er det desværre dig og missen, som må betale prisen.

Jeg ved at den tidligere beboere havde lejet ud til en som havde 2
indenkatte gående uden problemer

> [...]
> eller boligselskabet. Husdyrregler skal ofte tages op på beboernes
> generalforsamling, så det var måske en mulighed..

Det er noget som er blevet vedtaget for kun 1 til 2 år siden, så jeg tror
ikke at det nytter noget at råbe højt. For ellers kunne jeg godt finde på at
nævne det.

Hilsen
Lene - som savner sig egen kat :(

Fra : Marianne Juul Peders~

Dato : 28-05-03 10:56

Lene Vang wrote:

> Jeg ved at den tidligere beboere havde lejet ud til en som havde 2
> indenkatte gående uden problemer

Det kan da sagtens være at du aldrig vil få den slags naboproblemer, men
alligevel er du nødt til at kalkulere med risikoen. De forstående naboer du
f.eks. måtte have nu, kan pludselig blive skiftet ud med en kværulant af
rang
Om du tør tage chancen, kan kun være op til dig selv.

> Det er noget som er blevet vedtaget for kun 1 til 2 år siden, så jeg
> tror ikke at det nytter noget at råbe højt. For ellers kunne jeg godt
> finde på at nævne det.

Hvis det var mig, der blev præsenteret for sådan en tåbelig regel (hund,
ikke kat), så ville jeg ikke kunne lade være med at i det mindste bede om en
forklaring for sådan en regel, og jeg ville være ret ligeglad med om reglen
var vedtaget for nylig.
Men jeg kan sagtens forstå det nok vil være sværere at få ændret noget, som
de andre beboere synes de lige har taget stilling til. Men forsøge - det
ville jeg alligevel

--
Mvh.
Marianne Juul Pedersen

Fra : Mulle's mor

Dato : 28-05-03 14:51

"Lene Vang" <lenevang@FJERNMIGtiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> katte derude. For jeg kunne jo prøve at få en voksen kat, og hvis nogen
> skulle spørge, sige at jeg har haft katten som killing.

Hvis du spørger mig, så ville jeg:

1. Forsøge at finde en anden lejlighed - hvis det er umuligt:
2. Ikke anskaffe en kat, tænk om du bliver nødt til at aflive/gå af med den
igen. Så hellere vente...

Det er bare min mening, selvom jeg godt kan forstå du meget gerne vil have
dig en kat....
--
Hilsen Mulle, Miv og MissRosa's mor

http://hei.homepage.dk

Fra : Majer

Dato : 28-05-03 15:57

Lene Vang wrote:
> Men nu har jeg fået min egen lejlighed her til den 15 juni,
> men problemet er at jeg ikke må holde kat, men kun hund. føøøj

Hmm.. Det virker da f7uldstøndig mårkeligt!! Det fleste steder er det da
heldigvis omvendt. Hvor er det lige du skal bo henne?? Er det også i Køge??
(Jeg bor selv i Karlemosen)

> [...]
> ved at der er en del som har katte derude. For jeg kunne jo
> prøve at få en voksen kat, og hvis nogen skulle spørge, sige

Det er svært at svare på, det kommer an på hvor "cool" man er, eller hvor
meget man vil stå igennem for en kat.

Hos os må man have en hund eller kat, og det skal anmeldes til
ejendomsselskabet. Da vi fik vores første kat, fik vi ikke lige meldt det.
Og nu har vi så to katte, som jo så begge bor her ulovligt! Jeg tænker
aldrig over det, og vi har da flere gange haft håndværkere eller
ejendomsfunktionærer oppe for at lave noget. Og der har aldrig været nogle
kommenteret på det. Vores katte sidder begge meget i vinduerne og på
altanen, men det har ikke ført til naboklager.

Måske er jeg heldig?!? Eller måske er jeg dumdrestig?!? Det vil tiden vise.
Det er gået godt i de første år i hvertfald.

Mange hilsner fra
--
Køgehønen, Majer
www.majer.dk

Fra : maz

Dato : 28-05-03 16:08

"Lene Vang" wrote in message
> [...]
> katte derude. For jeg kunne jo prøve at få en voksen kat, og hvis nogen
> skulle spørge, sige at jeg har haft katten som killing.
Hej Lene
Om du vil anskaffe dig en kat 'ulovligt', må du selv tage stilling til. MEn
du bør overveje konsekvenserne nøje= du kan risikere at blive opsagt fra dit
lejemål.
Min holdning er: vælger du at anskaffe dig en kat, så er katten 100% dit
ansvar - også hvis det er ensbetydende med flytning for at beholde katten.
Man kan ikke anskaffe sig en kat og så 'bare' skille sig af med den igen,
fordi det ikke lige passer ind i ens 'planer' eller hændelser i livet - en
kat er jo ofte lig med 10-20 år af ens liv. Hermed blot ment (og dermd ingen
kritik af dig) -> tænk dig godt om, selvom du så gerne vil have en kat nu.
Hvis du vælger at anskaffe en kat 'ulovligt', så bør du som det mindste
sikre dig, at du er 150% sikker på, at een eller flere i din familie/netværk
VIL og KAN tage katten i det tilfælde, at du i en periode ikke kan have
katten hos dig.. Det er i hvert fald mit råd :)

Fra : Grit Wessel

Dato : 28-05-03 22:42

Hej Lene

I min første lejlighed var det også forbudt at have dyr. Ca. 2/3 af alle
beboerne havde hund eller kat, så jeg turde godt at tage chancen + at mine
forældre havde tilbudt at overtage kattene, hvis jeg skulle få nogen
problemer med dem. Mit første kuld er født der.

Senere flyttede jeg i hus, og kunne selv bestemme (næsten da - min daværende
forlovede, havde også noget at skulle have sagt), og selv om jeg egentlig
ikke var bange for at miste kattene i lejligheden, så var det en enorm
lettelse, at jeg ikke skulle bekymre mig, hver gang jeg slæbte kattene op og
ned at trapperne (dyrlæge, udstillinger osv.) eller når de sad i vinduerne.

I april, da jeg pludselig stod uden bolig, fik jeg tilbudt en lejlighed,
hvor man ikke måtte have dyr. Udlejeren sagde, at han ikke ville gøre noget
ved det, hvis jeg havde dyr alligevel - med mindre, at der var nogen, der
klagede. Heldigvis fik jeg noget andet, for man kan aldrig vide, om naboen
er kværulant, og ville elske at kunne klage over tilstedeværelsen af kat

MVH Grit
--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Kate

Dato : 28-05-03 23:47

Hej Lene

Dejligt at du har fået lejlighed, det var jo et stort ønske. Men sikke
ærgerligt lige at skulle få tilbudt en sådan et sted. Må indrømme at
_jeg_ personligt ikke ville have nerver til en eller to ulovlige
misser. Jeg tror aldrig jeg ville have et roligt øjeblik, men sådan er
vi så forskellige. Mine forældre havde deres første kat i en lejlighed
hvor det var ulovligt at holde kat, og det gik godt i ca. 8 år, så
flyttede de i hus og kunne slippe for bekymringerne.
Men altså kun du kan selvfølgeligt beslutte, jeg turde bare ikke.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : AEK

Dato : 29-05-03 00:03

"Lene Vang" <lenevang@FJERNMIGtiscali.dk> skrev i en meddelelse

Hej Lene,

Jeg fik " pludselig " en kat af min daværende kæreste. Desværre måtte der
ikke holdes husdyr.
Alle vidste jo, at Tøsen var der. Og alle elskede hende.
Dog blev en nabo sur på os, hun var sur på alle. Hun truede med at melde os
til boligforeningen.
Jeg valgte at flytte, for Tøsen skulle være der hos mig, koste hvad det
ville.

Nu har jeg så 3 gangstere, altså katte.
Hvor jeg bor, må jeg kun have have 2 stk. Det er faktisk ret svært at finde
en lejebolig , hvor man må have 3 katte.....
MEN jeg har 3 og de SKAL være her !
Den " øverste " af viceværterne ved udemærket, at jeg har 3 - men som vi
plejer at pjatte med : han kan kun se de 2 af dem )

HVIS jeg kom til at stå i en situation, hvor jeg skulle vælge, så ville jeg
være nødt til at flytte. Det er jeg helt afklaret omkring.

Det betyder MEGET, hvordan din vicevært er.
MEN, hvis du vælger at få en kat- skal du i givet fald også være klar til at
flytte, hvis det blev aktuelt )

/ Anya, Oscar, Tøsen & Tildemusen.

Fra : Charlotte

Dato : 29-05-03 00:16

On 28/05/03 11:08, in article h0%Aa.20040$YZ6.722834@news010.worldonline.dk,
"Lene Vang" <lenevang@FJERNMIGtiscali.dk> wrote:

> [...]
> katte derude. For jeg kunne jo prøve at få en voksen kat, og hvis nogen
> skulle spørge, sige at jeg har haft katten som killing.

Hej Lene.

Jeg bor selv I lejlighed hvor jeg ikke må have kat.
Jeg er konstant bange for at blive opdaget...

Jeg synes at du skal blive skrevet op til en lejlighed hvor man må have kat,
og så væbne dig med tålmodighed, selvom det er svært

Hvad sker der med misser hvis den bliver opdaget, og du bliver truet med
opsigelse ?

Prøv at få ændret reglerne, argumentér for at en kat så absolut ikke er til
større gene for de andre beboere, end en (måske stor og bidsk) hund...

Held & lykke med det hele

Venlig hilsen
Charlotte & den usynlige kat....