MS Windows
briani 27239
Dekomprimeringsprogram?
Fra : Hans Paulin

Dato : 28-05-03 06:46

...en venlig sjæl har brændt en cd til mig med en masse videoklip
på, som skulle kunne ses på Mediaplayer - men ved halvdelen af
klippene - som jeg ikke kan se - kommer der en meddelse om, at
"Det rette dekomprimeringsprogram kunne ikke indlæses"...huh?

....jeg skulle ha seneste version af Mediaplayer: Version
6.4.07.1119...
Hans

Fra : Karsten Strøm

Dato : 28-05-03 08:44

"Hans Paulin" <his@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "Det rette dekomprimeringsprogram kunne ikke indlæses"...huh?
>
> ...jeg skulle ha seneste version af Mediaplayer: Version
Den seneste version af mediaplayer har ver.9.00.00.2980

---

Fra : P Nissen

Dato : 28-05-03 09:05

On Wed, 28 May 2003 09:43:37 +0200, "Karsten Strøm"
<faerk@adslhome.dk> wrote:

>"Hans Paulin" <his@it.dk> skrev i en meddelelse

>Den seneste version af mediaplayer har ver.9.00.00.2980

Det er ikke Mediaplayer som er problemet. Jeg bruger selv version 6.4
da det IMHO er langt den bedste version af programmet der findes.

Nå, men problemet er som sagt ikke Mediaplayer, men derimod
at Hans mangler de nødvendige codecs til at køre filmene med.
Med det gratis program AviCodec kan man se hvilke codecs der
skal bruges til at se en film og man kan se om man har de nødvendige
codecs. Desuden kan programmet hjælpe en med at finde de
manglende codecs på nettet.

En anden ting du kan gøre er at hente Perugios player pack på
http://hermanns-univers.dk/ ( DL Software )
Den indeholder alle de mest brugte codecs. Bare følg den danske
vejledninger der ligger som en HTML fil i pakken.
( En rigtig god codec pakke. Jeg bruger den selv )

mvh Per

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 28-05-03 09:38

On Wed, 28 May 2003 10:04:50 +0200, P Nissen wrote:

> Det er ikke Mediaplayer som er problemet. Jeg bruger selv version 6.4
> da det IMHO er langt den bedste version af programmet der findes.

Det synes jeg også lige indtil jeg faldt over Media Player Classic
http://gabest.org/

MPC kan også sommetider hjælpe lidt hvis man støder på et videoklip, hvor
man mangler et codec til.

--
Lars

Fra : P Nissen

Dato : 28-05-03 09:45

On Wed, 28 May 2003 10:38:12 +0200, Lars Jørgensen <not@real.one>
wrote:

>Det synes jeg også lige indtil jeg faldt over Media Player Classic
>http://gabest.org/
>
>MPC kan også sommetider hjælpe lidt hvis man støder på et videoklip, hvor
>man mangler et codec til.

Hmm, det ser sgu da spændende ud. Den må prøves.

Tak for tippet.

mvh Per

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-03 12:18

"Lars Jørgensen" <not@real.one> wrote in message

> Det synes jeg også lige indtil jeg faldt over Media Player Classic
> http://gabest.org/

Sjovt nok, er alle mine film i den vendt på hovedet.. det problem er ikke i
nogen af mine andre programmer ?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-05-03 16:49

In dk.edb.system.ms-windows, Lars Jørgensen <not@real.one> says...
> MPC kan også sommetider hjælpe lidt hvis man støder på et videoklip, hvor
> man mangler et codec til.

Der bruger jeg G-Spot.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : [8000]HH

Dato : 28-05-03 10:53

> En anden ting du kan gøre er at hente Perugios player pack på
> http://hermanns-univers.dk/ ( DL Software )

Kan også anbefale 3ivx codec'et (http://www.3ivx.com). Det er ikke specielt
godt til at encode, men til afspilning virker det fint. Afspiller alle de
film jeg smider efter det, både diverse .mpg, XviD, DivX osv. Det eneste
codec jeg har installeret er 3ivx+et ac3 codec, og jeg har aldrig haft en
film jeg ikke kunne afspille. Anbefales

Fra : Jannik Ebbe Brich

Dato : 28-05-03 11:48

Hej Hans !

Som andre allerede har sagt så har du et codec problem.

Nu er du jo ved at bevæge dig ind i DivX store verden, så her er et link til
alt hvad du kunne få brug for.

www.divx-digest.com

Jeg kan anbefale at installere Nimo codec pack.

Der er et par enkelte ting der kan lave ballade under installationen, men
skriv hvis der er problemer.

Jannik

Fra : Hans Paulin

Dato : 28-05-03 20:59

Jannik Ebbe Brich wrote:
> [...]
>
> www.divx-digest.com
>
> Jeg kan anbefale at installere Nimo codec pack.
>
> Der er et par enkelte ting der kan lave ballade under

Flot, flot flot!

....når jeg skrev, at jeg havde seneste version, var det fordi dét
var hvad jeg fik at vide, når jeg prøvede at hente subjektet!?

Tak til dig! - og de andre! - for tips'ne - nu skal jeg bare have
downloadet...
Hans