Foder - QC+
Fra : Trine A.

Dato : 27-05-03 21:43

Er der nogen der har erfaringer med dette foder??

Jeg er et fjols til at gennemskue ingredienslister....så alt hjælp modtages
med kyshånd

http://www.kennel-hall-of-fame.dk/ingrediensliste_adult.htm

--
Hilsen
Trine

Fra : R. Ilsøe

Dato : 27-05-03 21:51

> Er der nogen der har erfaringer med dette foder??

Hej Trine... Jeg har selv siddet og læst om det idag da jeg stærkt overvejer
det til Balto. Det skulle eftersigende være rigtig godt... Jeg har lige fået
mailet matreiale på det i dag med meget god, udførlig forklaring på de
forskellige ingredienser mm. Har dog ikke personlig erfaring med det, men
den hund jeg har set der brugte det ser rigtig godt ud! (Kr.
Kristensen

Rinnie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-05-03 22:07

On Tue, 27 May 2003 22:42:36 +0200, "Trine A." <trinealsing@yahoo.dk>
wrotd:

>Er der nogen der har erfaringer med dette foder??
>
>Jeg er et fjols til at gennemskue ingredienslister....så alt hjælp modtages
> [...]

,,,,,,,,,,,Når de skriver "kylling" eller frisk kylling så er det
indhold de skriver om der kun inden maden bliver tøret ! og dermed
efter at det er tøret ryger det længere ned af ingredienslisten ! og
førstepladsen bliver måske ris eller andet billigt fodder.

læg mærke til hvor langt nede i listen der står tøret kyllingelever og
tøret æg ! som er rigtig godt og dyrt.

ingredienslister for mennesker og hunde har den regel at det der er
mest af i varen skal stå øverst ! så i dette fodder skal du langt ned
af listen for at støde på de gode/dyre proteiner . så netop derfor kan
du heller ikke regne med deres energifordeling ! dem der har noget at
skjule laver deres lister uoverskuelige.

Jeg er iøvrigt blevet tilbudt dette fodder af en bordeaux-ejer jeg
tror at det er stærkt opreklameret i disse kredse.

Hvis jeg var dig og skulle vælge nyt tørfodder ville jeg væleg Nutro
eller Proplan

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-05-03 22:23

On Tue, 27 May 2003 23:06:56 +0200, "Punish the deed, not the breed"
<nobody@home.com> wrotd:

>On Tue, 27 May 2003 22:42:36 +0200, "Trine A." <trinealsing@yahoo.dk>
>wrotd:

,,,,,,hvis der står tørret/frysetøret kylling øverst på listen så kan
du regne med at det er det der er mest af i varen. ellers forsvinder
alt vand og fedt fra kyllingen når tøringen først går igang efter de
har skrevet ingredienslisten og dermed er det ikke længere det der er
mest af i varen.

Læg iøvrigt mærke til at det der er andet mest af i varen er
kyllingemel , og det er knust kylling , det vil sige, hjerne knogler
indvolde næb kløer osv, faktisk alt kyllingeaffald

resten er ris majs og bilig fedt først til sidst kommer det gode
nemlig tøret æg og kylling, altså det bedste er der mindst af i varen
!

der er ingen grund til at læse om vitaminerne det er det samme i
næsten alt fodder , og også det billigste at proppe i !

det ser ud til at der er lige så _lidt_ kød/æg i dette fodder som der
er i hills og eukanuba. Jeg ville ikke fodre min hund med det selv om
jeg fik det gratis Desuden har jeg også set hunde der levede af
nettofodder som så sunde ud men jeg tvivler på at de bliver lige så
gamel og sygdomsfri som dem der får det gode fodder.

Fra : vri

Dato : 28-05-03 09:59

Ny bliver jeg nød til at blande mig her!!!!

Punish det er noget være sluder. Du er da også bare ekspert i alt!!!

Jeg har selv brugt QC+ i over et år og det er det eneste foder (færdigt) min
hund har kørt ordentligt på.

Og lad mig så dementere:
Frisk kylling er frisk kyllingekød og ben, som er brugt direkte i
produktionen. Grunden til at man ikke bruger dette udelukkende er, at
tørfoder ikke må indholde mere end 12% vand og denne grænse vil blive
overskredet.

Kyllingemel (ikke af forveksle med kyllingebenmel) er dehydreret kylling
m/ben. Det er ikke affald!!! Man bruger dette for at holde vandmængden nede.

Jeg kan fortælle dig (og andre hvis det skulle have interresse) at der er
ca. 40% Kylling i QC+ (ca 20% af hver), hvilket er langt mere end alle andre
foderprodukter jeg kender.

Æg. Er helt klart den bedste protein kilde der kan puttes i foder men......
Så ville protein niveauet stige og foderet ville blive til et proteintilskud
som bodybildere kunne bruge.

Kyllingelever (som i øvrigt er frisk) bliver brugt som smagsforstærker.
Langt de fleste andre produkter bruger leverekstrakt.

Hvis du ikke vil fodre med foderet fordi du tror du ved hvad du taler om er
din sag Punish!!!! Men det gør du bare ikke!!!!!

MVH
VRI

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-05-03 10:20

"vri" <vri.k9@ofir.dk> wrote in message
> Ny bliver jeg nød til at blande mig her!!!!
>
> Punish det er noget være sluder. Du er da også bare ekspert i alt!!!

Vi har jo ikke sagt at det er dårligt foder, vi omtaler bare måde på at
deklarere ingredienser.

> [...]
men......
> Så ville protein niveauet stige og foderet ville blive til et

Nu er proteintilskud jo ikke ulovlige, men nok ikke gode som fuldfoder til
hunde.

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.

Fra : Bjergskoven

Dato : 31-05-03 19:58

..

>Æg. Er helt klart den bedste protein kilde der kan puttes i foder men......
>Så ville protein niveauet stige og foderet ville blive til et
proteintilskud
>som bodybildere kunne bruge.

Hej VRI

Protein indholdet i et æg er ca. 12,5 %.Ligemeget hvor mange æg du kommer i
et foder, vil protein indholdet aldrig kunne overstige dette tal.

Venlig hilsen

Merete

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-06-03 09:58

"Bjergskoven" <info@bjergskoven.dk> wrote in message
> [...]
>
> Protein indholdet i et æg er ca. 12,5 %.Ligemeget hvor mange æg du kommer
> et foder, vil protein indholdet aldrig kunne overstige dette tal.

Hvis man tørrer ægget vil %delen af protein stige. Er der et indhold på:

vand 50 %
protein 20 %
fedt 10 %
kulhydrat 10 %
andet 10 %

vil der efter at man har tørret 50 % af vandet væk være:

vand 25 %
protein 30 %
fedt 15 %
kulhydrat 15 %
andet 15 %

ikke ?

Fra : Mighty

Dato : 02-06-03 10:38

Hej Merete.
Kan forstå du har nogle spørgsmål vedr. QC+. Jeg vil meget besvare disse
spørgsmål, så skriv venligst til mig på mfe@k9-products.dk

Mvh. Martin

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-06-03 08:18

On Mon, 2 Jun 2003 11:38:14 +0200, "Mighty" <apbt@ofir.dk> wrotd:

>Hej Merete.
>Kan forstå du har nogle spørgsmål vedr. QC+. Jeg vil meget besvare disse
>spørgsmål, så skriv venligst til mig på mfe@k9-products.dk
>
>Mvh. Martin

,,,,,,,,,,det kunne ellers være intersant hvis vi alle kunne se
spørgsmål og svar

Fra : Kr Kristensen

Dato : 28-05-03 06:39

> [...]
> tror at det er stærkt opreklameret i disse kredse.
>
> Hvis jeg var dig og skulle vælge nyt tørfodder ville jeg væleg Nutro
Kan kun stærkt anbefale qc+
Garanteret analyse:

Protein (Min.)
26,00 %

Fedt (Min.)
15,00 %

Fiber (Max.)
4,00 %

Vand (Max.)
9,00 %

Fedtsyreprofil:
Omega 6 - Omega 3: 5:1 til 10:1

Ingredienser:
Kylling, kyllingemel, malede brune ris, majs glutenmel, havremel, malet
majs, kyllingefedt (konserveret med blandede tocoferoler og c-vitaminer),
tørrede roetrævler, tørret kyllingelever, tørrede æg, tørret tang,
dehydreret lucernemel, lecithin, hørfrøolie, hvidløgspulver, monosodium
fosfat, calcium carbonat, potassium klorid, choline klorid, glucosamin
hydroklorid, DL-methionin, vitamin supplement (A, D-3, E, B-12), c-vitamin,
chondroitin sulfat, mangan oxid, kædet jern aminosyre, kædet mangan
aminosyre, kædet zink, aminosyre, niacin, calcium pantothenat, biotin, kædet
kobber aminosyre, inositol, riboflavin supplement, thiamin mononitrat,
pyridoxin hydroklorid, folinsyre, ethylenediamin dihydroiodide, sodium
selen, lactobacillus acidophilus.

Fordøjelige kalorier:
4268 kcal/kg = 91,3%

Energifordeling:
Protein: 27,5%
Fedt: 32,6%
Kulhydrat: 40,0%

Prøv lige at lægge mærke til fordøjeligsprocenten som ligger på 91% det vil
sige at der ikke er SÅ mange lorte at samle op da unden udnøtter fodret
næsten fult ud

kristian

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-05-03 08:33

> [...]

>sige at der ikke er SÅ mange lorte at samle op da unden udnøtter fodret

,,,,,,,,,,,hvordan regner man fordøjeligsprocenten ud ?? tror du at
det bliver testet nogen steder ? er der en myndighed der tester det ?
nej vel, derfor kan de skrive lige hvad de vil !det gælder om at kunne
gennemskue listen ikke bare at læse den !

Fra : Stine Frandsen

Dato : 29-05-03 17:09

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse >
> ,,,,,,,,,,,hvordan regner man fordøjeligsprocenten ud ??

Det gør man ved at veje den mængde der kommer ind i den ene ende, og ved at
veje den mængde der kommer ud igen og så simpel procentregning

> tror du at det bliver testet nogen steder ?

Ved ikke lige med hundefoder, men ved at både mink- og svinefoder testes på
den måde.

>er der en myndighed der tester det ?

Det gør de forskellige "forsøgs-stationer" bl.a.

Stine

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 29-05-03 17:31

On Thu, 29 May 2003 18:09:21 +0200, "Stine Frandsen"
<xsantippe@webspeed.dk> wrotd:

> [...]
>den måde.

> Det gør de forskellige "forsøgs-stationer" bl.a.

nå det vidste jeg ikke ! det kunne være intersant at vide om det
bliver testet på hundefodder, for der er jo ikke alle
fodderfabrikanter der snakker om fordøjeligsprocent, og gad vide om
man kan få en sammenligning nogen steder ? ellers kan man jo ikke
bruge det til meget.

Fra : Kr Kristensen

Dato : 29-05-03 18:36

Her er dokumentationen

Fordøjelige kalorier:
4268 kcal/kg = 91,3%

AAFCO klasifiseret

QC+ Adult giver en komplet og balanceret ernæring til alle hundens
livsstadier, dokumenteret af Association of American Feed Control Officials
(AAFCO) hunde ernæringsprofil.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 29-05-03 18:52

On Thu, 29 May 2003 19:36:11 +0200, "Kr Kristensen"
<krkr@post1.tele.dk> wrotd:

> Her er dokumentationen
>

>Fordøjelige kalorier:
>4268 kcal/kg = 91,3%

,,men det kunne være intersant at vide om det bliver tjekket nogen
steder ? og om man kan sammenligne med andet fodder ?

Fra : Kr Kristensen

Dato : 29-05-03 19:01

"Kr Kristensen" <krkr@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> QC+ Adult giver en komplet og balanceret ernæring til alle hundens
> livsstadier, dokumenteret af Association of American Feed Control
Du får den lige en gang mere AAFCO klasifiseret er=dokumenteret af
Association of American Feed Control Officials

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 29-05-03 19:11

On Thu, 29 May 2003 20:00:47 +0200, "Kr Kristensen"
<krkr@post1.tele.dk> wrotd:

>"Kr Kristensen" <krkr@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Officials
>Du får den lige en gang mere AAFCO klasifiseret er=dokumenteret af
>Association of American Feed Control Officials

..........ok. men ved du om der er en sammenligning af de forskellige
foddertyper nogen steder på nettet ?

Fra : Kr Kristensen

Dato : 29-05-03 19:16

> .........ok. men ved du om der er en sammenligning af de forskellige
> foddertyper nogen steder på nettet ?

Nej
Men prøv at spørge de forskellige foderforhandlere om det er noget de kan
svare på
QC+ tør
kr
ps rart at se at du også er nede på jorden og ikke bliver ved med at
forvakle eks denne foder også

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 29-05-03 19:29

On Thu, 29 May 2003 20:16:12 +0200, "Kr Kristensen"
<krkr@post1.tele.dk> wrotd:

> [...]
>QC+ tør
>kr
>ps rart at se at du også er nede på jorden og ikke bliver ved med at

,,,jeg er skam nede på jorden hvis der kommer oplysninger man kan
bruge til noget, har intet imod dette fodder, men der findes bare
noget der er bedre, folk må helt selv om hvad de fodrer med, jeg vil
da bare gerne blive klogere og finde noget der er endnu bedre end det
jeg har hvis det findes, det er hvad jeg er interseret i. og ikke som
nogle misforstår og tror at jeg bare rakker alting ned.

Fra : Mighty

Dato : 30-05-03 09:38

Bliver lige nødt til at spørge dig punish. hvad er det der gør at du tror
nutro er bedre end f.eks. eukanuba eller hills??
hvad er det for en hunderace du beskæftiger dig med?

Fra : Kr Kristensen

Dato : 28-05-03 06:45

"Trine A." <trinealsing@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har erfaringer med dette foder??
>
> Jeg er et fjols til at gennemskue ingredienslister....så alt hjælp
> [...]
Hej Trine
Ja jeg haeren meget god erfaring med dette foder og kan stærkt anbefale det
ingredienslisten har du selv fundet men jeg kan godt fremsende yderlig
materiale hvis du har interesse for det
kristian

Fra : Trine A.

Dato : 28-05-03 07:11

"Kr Kristensen" <krkr@post1.tele.dk> wrote in message

> [...]
det
> ingredienslisten har du selv fundet men jeg kan godt fremsende yderlig

Hej Kristian

Ellers tak Jeg har lige snakket med hende der har Hall of fame (og som
altså sælger foderet) og hun ville komme ud til mig og sludre om foderet og
racens generelt

Se _det_ kalder jeg service *ss* Det er ikke engang en af hendes hvalpe jeg
har købt, og alligevel kører hun gerne fra Jyllinge til Greve for at
sludre....og tog sig tid til at snakke med mig 50 min i tlf *ss*

Hilsen
Trine

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-05-03 08:33

On Wed, 28 May 2003 08:11:22 +0200, "Trine A." <trinealsing@yahoo.dk>
wrotd:

> [...]
>har købt, og alligevel kører hun gerne fra Jyllinge til Greve for at
>sludre....og tog sig tid til at snakke med mig 50 min i tlf *ss*

,,,,,,,,,,,,,fordi hun er flink , behøver foderet jo ikke at være godt
vel

Men prøv at spørge hende hvad der er mest af i varen _efter_ det er
blevet lavet til tørfodder ! og ikke inden ! spørg hende om forskellen
på tøret kylling og kylling ! du vil nemt kunne regne ud at det der er
mest af i varen er ris, hvis hun er ærlig altså ! og hvor mange
sælgere er det ?men det gidder jeg ikke bruge mere tid på, det er jo
trods alt ikke min hund der skal spise det

jeg kender også nogen der stærkt kan andbefale brugsens og nettos
fodder og de er også flinke tror du så at fodderet er godt ?

Fra : Kr Kristensen

Dato : 28-05-03 08:56

> ,,,,,,,,,,,,,fordi hun er flink , behøver foderet jo ikke at være godt
> vel

Er det virklig sådan at hvis det ikke er dig der er kommet med noget ja så
skal det bare høvles ned

> [...]
> sælgere er det ?men det gidder jeg ikke bruge mere tid på, det er jo
> trods alt ikke min hund der skal spise det
Som ingredienslisten siger KYLLING
Hvad er korrekt ernæring for din hund?
Vi begynder med frisk udbenet kylling, kombineret med brune ris, kvalitets
fedt og kelaterede mineraler. Alt dette for at sikre, at din hund får super
kvalitets ernæring. Ikke levninger fra mad- eller foderindustrien, men
kvalitets ingredienser og så lidt mere til..... Det er plusset. Det er det
der adskiller os fra alle de andre. Din hund yder bedre. Den arbejder
hurtigere, hårdere, dygtigere og den stråler mens den gør det.
QC+ er dedikeret til din hund

Og da jeg har en MEGET aktiv hund ser jeg selvfølgelig KUN et godt reslutat
men ellers syntes jeg at du skulle holde dig Laaaangt væk fra os
Kristian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-05-03 09:19

> Er det virklig sådan at hvis det ikke er dig der er kommet med noget ja så
> skal det bare høvles ned

> Som ingredienslisten siger KYLLING

FRISK kylling.
Som tørret vil ryge langt ned af listen.
Punish har ret, der er stor forskel på ingredienserne inden og efter
tørring.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-05-03 09:28

On Wed, 28 May 2003 10:18:51 +0200, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrotd:

> [...]

>FRISK kylling.
>Som tørret vil ryge langt ned af listen.
>Punish har ret, der er stor forskel på ingredienserne inden og efter

,,,,,,Endelig en der kom mig til undsætning der er mest ris i
varen, det er vist ikke til at løbe fra.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-05-03 09:42

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message
> On Wed, 28 May 2003 10:18:51 +0200, "Christian B. Andresen"
> <nobody@domain.country> wrotd:

> ,,,,,,Endelig en der kom mig til undsætning der er mest ris i
> varen, det er vist ikke til at løbe fra.

Kyllingemel......det er svært at vide om det bliver mindre ved tørring. Det
gør ris nu også.
Generelt er kvaliteten af tørfoder alt for ringe, men sålænge folk køber 30
kg og 199,- i Bilka så vil det nok forblive sådan.

--
mvh/rg. Christian (Som betaler 469, for 15 kg. Pro-Plan.)

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-05-03 10:08

> [...]
>Generelt er kvaliteten af tørfoder alt for ringe, men sålænge folk køber 30
>kg og 199,- i Bilka så vil det nok forblive sådan.

,,,,,,,,,,ja jeg sammenligner det lidt med at lade sine børn leve af
røde pølser fra netto hele livet, de skal nok være glade i det første
lange stykke tid, men tvivler på at de bliver særligt gamle eller
sunde

Jeg syntes i øvrigt at proplan ser meget fornuftigt ud, snakkede med
en sælger af det , han var meget proff og samtidig ærlig, selvfølgelig
var han interseret i at sælge men samtidig ærlig, vi var enige om at
hvis man tjekker ingredienslisten på eukanuba og hills så er der ikke
meget kød i varen, men de har et stort reklamebudget som virker. Men
den eneste forbedring proplan kan give mig i forhold til Nutro er at
der er fiskeolie i , det mangler i Nutro men nu har han jo vænnet sig
til Nutro så tror ikke at jeg gidder at skifte,men måske en dag hvor
han ikke gidder at æde det mere.

Fra : Kr Kristensen

Dato : 28-05-03 09:40

> FRISK kylling.
> Som tørret vil ryge langt ned af listen.
> Punish har ret, der er stor forskel på ingredienserne inden og efter
> tørring.
Ingredienslisten PÅ sække SIGER kylling som første og det foreholder jeg mig
til da det som står først på en liste i færdigvaren er det som der er mest
af

kristian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-05-03 09:49

> [...]
mig
> til da det som står først på en liste i færdigvaren er det som der er mest

Ja, men inden tørring / pillepresning. Efter det er sket er der forsvundet
en masse vand. Så daler de mest vandholdige ingredienser ned af listen, så
bliver % delen af tørre ingredienser større.

Prøv at se på en dåse hundemad, der er måske 40 % vand. Det er noget dyrt
vand.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-05-03 10:07

On Wed, 28 May 2003 10:40:12 +0200, "Kr Kristensen"
<krkr@post1.tele.dk> wrotd:

> [...]
>til da det som står først på en liste i færdigvaren er det som der er mest

Loven om kæledyrsfodder kræver, at producenten lister ingredienserne
på embalagen i faldende orden efter vægt. Mange producenter skriver
frisk kylling eller lam som første ingrediens. I frisk kylling eller
lam kan indholdet af vand og fedt være op til 75% Efter vand og fedt
er fjernet, ville det tørede kød være den 6. eller 7. ingrediens på
basis af tør vægt. Derfor vil kylling og lam IKKE være den første
ingrediens.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-05-03 09:22

>Er det virklig sådan at hvis det ikke er dig der er kommet med noget ja så
>skal det bare høvles ned

,,,,,,,,,,nej jeg høvler da ikke nogen ned er du ikke lidt sart nu ?
jeg minder bare om at sælgere altid er flinke og at det ikke
behøver at være det samme som at det de sælger er godt, det er skam
ikke for at høvle nogen ned, jo måske lige de dårlige sælgere

>Som ingredienslisten siger KYLLING

,,,,,,ok men vil du give mig ret i at der kun var mest kylling i
foderet inden det blev tøret ned ? som færdigvare når man står med
posen så er der jo ikke mest kylling i længere vel ? eller hvordan ?

>Hvad er korrekt ernæring for din hund?

,,,,,,,,,,jeg ved godt at det er en hel videnskab ernæring i sig selv,
men, hvis man holder af sin hund og ønsker den sund og et langt liv,
må man jo sætte sig ind i tingene og ikke bare stole blindt på folk
fordi de er flinke. Hvis vi snakker korekt ernæring fra tørfodder så
gælder det jo om at få så meget kvalitetskød for pengene altså så mget
af de gode proteiner med så høj biologisk værdi som muligt, og der kan
jeg fortælle at i toppen ligger tørrede æg og så kommer tøret kylling
og frisk kylling er langt længere nede i biologisk værdi fordi at det
er proppet med vand og fedt, som så forsvinder i tøringsprocessenog
dermed er kylling ikke længere det der er mest af i QC. hvis der
virkelig var mest kylling i varen ville der være skrevet tøret eller
frysetøret kylling ! og ikke frisk kylling.

> [...]
>
>Og da jeg har en MEGET aktiv hund ser jeg selvfølgelig KUN et godt reslutat
>men ellers syntes jeg at du skulle holde dig Laaaangt væk fra os

,,,,,,,,,,,,hvorfor skal jeg holde mig langt væk ? fordi jeg stiller
spørgsmål til maden ? må man ikke være kritisk ? profesionelle
foddersælgere er da altid parat til at svare på spørgsmål ? eller det
er måske ikke jeres salgsteknik ? at være åbne og parat til at svare
på spørgsmål ? måske er det fordi jeg har for meget forstand på det at
jeg er for besværgelig ?

Fra : vri

Dato : 28-05-03 10:07

> [...]
> er måske ikke jeres salgsteknik ? at være åbne og parat til at svare
> på spørgsmål ? måske er det fordi jeg har for meget forstand på det at

Du er ikke kritisk Punish, det er en smædekampange du har gang i. Tråden
startede med en der spurgte folk til råds ang. foderet. Da du ikke kender
foderet og tydeligvis ikke har den fjerneste ide om hvad du snakker om,
syntes jeg du skulle holde din kæft. Jeg debaterer ikke så meget her inde,
men følger meget med. Du har en mening om alt og mærkeligt nok er det altid
den modsatte af alle andre. Er der ikke en gruppe der hedder dk.fritid.brok
??? Der kunne du sikkert få afløb for alt dit galde..!!

VRI

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-05-03 11:52

>Du er ikke kritisk Punish, det er en smædekampange du har gang i. Tråden
>startede med en der spurgte folk til råds ang. foderet. Da du ikke kender
>foderet

,,,jeg udtaler mig på baggrund af ingredienslisten på hjemmesiden hun
linkede til ! det var hvad spørgsmålet gik ud på at personen ikke
mente at hun var særlig god til at gennemskue sådan en liste !og jeg
har prøvet at hjælpe og prøvet at gennemskue listen, hvad har du imod
det ?

og tydeligvis ikke har den fjerneste ide om hvad du snakker om,
>syntes jeg du skulle holde din kæft.

,,,,,,,,,og hvad bygger du det på at jeg ikke har den fjerneste ide om
hvad jeg taler om ? ??? du kunne jo prøve at svare på nogle af de
spørgsmål jeg stillede istedet for at kritisere mig uden at komme med
argumenter .

Jeg debaterer ikke så meget her inde,

,,,,,,,,,,nej åbenbart ikke og det er vel også sagen ligegyldigt ik,
hvis du har noget viden om fodder så kom med den ellers burde det vist
være dig der skulle holde kæft. Der intet hold i dit indlæg jeg mener
mere at du er den der bare vælter galde ud .

Fra : R. Ilsøe

Dato : 28-05-03 12:13

> [...]
> mente at hun var særlig god til at gennemskue sådan en liste !og jeg
> har prøvet at hjælpe og prøvet at gennemskue listen

<snip>

Set ud fra ingredienserne, hvad mener du så om foderet i forhold til feks.
Royal Canine, LoneStar, Eukanuba, Olivers osv.?

Rinnie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-05-03 17:04

On Wed, 28 May 2003 13:12:53 +0200, "R. Ilsøe" <flatterdk@hotmail.com>
wrotd:

><snip>
>
>Set ud fra ingredienserne, hvad mener du så om foderet i forhold til feks.
>Royal Canine, LoneStar, Eukanuba, Olivers osv.?
>
>Rinnie

,,jeg har kun sammenlignet det med Nutro som jeg selv bruger, har ikke
sammenlignet de andre mærker med hinanden, olivers og lonestar har jeg
aldrig kigget på, men royal kanin er et kæmpe stort mærke med mange
reklamekroner og mener at have tjekket det for et par år siden, og
mener absolut ikke at der er meget kvalitetsprotein i varen, men jeg
skal jo ikke gøre mig til specialist slet ikke uden at have tjekket
ingredienslisten først!!.men har da gået alle lister igennem for at
tjekke hvad der er godt og det eneste jeg har fundet der matcher Nutro
er Proplan. der var engang en der hed "hanne h jørgensen" herinde der
havde en del forstand på den slags det er lidt ærgeligt at man ikke
kan få meninger fra sådan en som hende mere.

Fra : vri

Dato : 28-05-03 13:57

> [...]
> mente at hun var særlig god til at gennemskue sådan en liste !og jeg
> har prøvet at hjælpe og prøvet at gennemskue listen, hvad har du imod

Ja det gjorde du, men var dine udtalelser korrekte?? NEJ!

> [...]
> hvad jeg taler om ? ??? du kunne jo prøve at svare på nogle af de
> spørgsmål jeg stillede istedet for at kritisere mig uden at komme med

Har jeg gjort længere oppe i strengen, så du kan jo bare læse det indlæg.

> [...]
> være dig der skulle holde kæft. Der intet hold i dit indlæg jeg mener
> mere at du er den der bare vælter galde ud .

Syntes ikke det er sagen ligegyldig. Har man noget fornuftigt at sige så sig
det. Har man ikke, men syntes man bør fare i blækhuset hver eneste gang der
kommer et indlæg, så tyder det på at man har lidt for mange meninger om lidt
for mange ting. Jeg skal nok holde kæft når jeg ikke ved noget om tingene.
Du ser mig jo heller ikke kommentere hver enenste lille indlæg du kommer
med..... Det ville sku også tage alt for lang tid..... Noget du
tilsyneladende ikke har problemer med. Du må da have dine meninger, men
skarp kritik, som ovenikøbet er forkert, virker på mig som brok og smædning.

MVH
VRI

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-05-03 17:07

>Ja det gjorde du, men var dine udtalelser korrekte?? NEJ!

,,,jammen så modbevis det da istedet for at prøve at genere mig !?

>Har jeg gjort længere oppe i strengen, så du kan jo bare læse det indlæg.

,,jeg har læst alle indlæg og du har ikke kommet med argumenter der
holder ! men gener du bare videre jeg er sådan set ligeglad hvad din
hund æder !

du er en af dem man kalder laveste fællesnævner, og det forstår du
aldrig selv !!!!!!!!

Fra : vri

Dato : 28-05-03 17:37

Og så prøver vi lige igen. Strengen er tilsyneladende så lang, at ikke alle
kan følge med....

Jeg skrev tidligere (med div. rettelser og tilføjelser):

Ny bliver jeg nødt til at blande mig her!!!!

Punish det er noget være sludder. Du er da også bare ekspert i alt!!!

Jeg har selv brugt QC+ i over et år og det er det eneste foder (færdigt) min
hund har kørt ordentligt på. (Dermed ikke sagt, at der findes andre gode
fodermærker)

Og lad mig så dementere:
Frisk kylling er frisk kyllingekød, som er brugt direkte i
produktionen. Grunden til at man bruger dette er for at holde askenivauet
nede (prøv at checke ingredienslisten) Grunden til at man ikke bruger dette
[...]

Vitaminerne er da også vigtige. E-vitamin og C-vitamin bruges til at
konservere foderet. Det gør, at man ikke behøver at bruge kemiske stoffer
som BHA & BHT til at koncervere med.

Prøv lige at læse ingredienslisten igen. Først kommer: Frisk kylling (som
kommer i efter produktet er tøret) dernæst kommer kyllingemel, som blot er
tørret kylling og IKKE affald! Dernæst kommer alle de andre gode sager, så
som grade 1 majs (godkendt til menneske brug) osv. Der er intet affald eller
unaturligt i dette foder.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-05-03 20:55

>Vitaminerne er da også vigtige. E-vitamin og C-vitamin bruges til at
>konservere foderet. Det gør, at man ikke behøver at bruge kemiske stoffer
>som BHA & BHT til at koncervere med.

,,,,det syntes jeg ikke at de havde beskrevet nogen steder , at det er
konserveret med c-vitamin ? men måske har jeg læst forkert.

>Prøv lige at læse ingredienslisten igen. Først kommer: Frisk kylling (som
>kommer i efter produktet er tøret)

,,,,,,,,,,,,,,hvor står det ? altså at det kommer i efter at det er
tøret ? det vil jeg meget gerne vide ?

dernæst kommer kyllingemel, som blot er
>tørret kylling og IKKE affald!

,,,,,,,,,det er ikke blot tøret kylling det er kyllingemel der er
meget stor forskel ! kylingemel er hele kylinger der er mast ! og om
du vil betegne det som affald er op til dig , jeg ville da aldrig æde
en mast kylling med alt ! så for mig er det madaffald og det tror jeg
de fleste mennesker syntes .

Dernæst kommer alle de andre gode sager, så
>som grade 1 majs (godkendt til menneske brug) osv. Der er intet affald eller
>unaturligt i dette foder.

,,,,,,,,,,majs er sikkert meget godt men meget billigt også så derfor
ikke noget at råbe hurra for , spørgsmålet er hvor meget kød der er i
varen og det ser ikke ud til at der er meget i den ! men jeg har
forklaret det mange gange nu og orker ikke mere, i kan godt få ret
bare det ikke er min hund der skal spise det og mig der skal betale
for det.

Fra : Spam the creep, not ~

Dato : 28-05-03 13:15

"vri" <vri.k9@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Du er ikke kritisk Punish, det er en smædekampange du har gang i.

,,,,,,,, nu er jeg nødt til at tage punisk i forsvar for det er jo helt hen
i vejret bare fordi punisk ikke lige deler din mening så er det
smædekampagne det er i hvert tilfælde det sidste som punisk kunne finde på
og det har vi der har lidt erfaring i gruppen i hvert tilfælde bevis på
punisk hjælper alle de svære diskussioner på vej med al sin viden og
kærlighed til den sunde debat og han tænker aldrig på sin egen
forfængelighed og har i hvert tilfælde ikke noget horn i siden på andre
herinde at kalde det smædekampange er helt forkert bare fordi punisk er
kritisk overfor lige præcis din mening jeg er i hvert tilfælde helt enige
med punisk om det jeg tror hun mener nemlig at du er latterlig når du mener
at det foder som jeg godt nok heller ikke kender kan bruges til
nogetsomhelst

> Tråden
> startede med en der spurgte folk til råds ang. foderet.

,,,,,,,,jo men rejser man den slags spørgsmål herinde må man være forberedt
på at vi er nogen der ikke er enige enhver der har været med i gruppen ved
at det er den sikreste måde at blive uvenner med alle på den kendsgerning at
du har erfaring med brug af det foder der bliver diskuteret synes jeg at du
bruger negativt til at svine punsk til med for det kan jo ikke være rimeligt
at man skal have prøvet alt foder på markedet før man skriver i denne gruppe
det er for langt ude og det er mega barnligt at du mener at bare fordi du
har prøvet dette foder så har du en særlig ret til at have en mening om det

Fra : vri

Dato : 28-05-03 13:51

"Spam the creep, not the heap" <dingo@nothing.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det er for langt ude og det er mega barnligt at du mener at bare fordi du
> har prøvet dette foder så har du en særlig ret til at have en mening om

Punish har jo ikke kritiseret min mening. Han har dog kritiseret et foder
han ikke kender og kommer med udtalelser om det på baggrund af en ukorrekt
viden. Når han så udtaler at foderet er noget lort og jeg ved noget andet,
så kalder jeg det smæde kampange! Se længere op i strengen, der har jeg
argumenteret i mod hans urigtige argumenter. Det er ikke Punish personligt,
men der er da andre kritiske indlæg jeg ikke har rakket ned. Det skyldes
nok, at disse er mere saglige. Alle har da ret til at have en mening og give
den til kende. Men jeg vil også forbeholde mig retten til at kommentere
noget når jeg nu ved det er forkert det folk skriver. Hvad du så mener om
Punish's alletilstedeværende kommentarer om hint og dit må du om. Mit
forrige indlæg her var ganske rigtigt barnligt, for gruppen er til saglig
debat ikke nedrakkelse af andre. Så undskyld PUNISH du har naturligvis lov
til at have dine meninger, men pas på med at udtaler dig kritsikt om alt,
især når du som nu, er forkert på den. Det virker sku bare som en gang brok.

MVH
VRI

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-05-03 17:04

>Punish har jo ikke kritiseret min mening. Han har dog kritiseret et foder
>han ikke kender og kommer med udtalelser om det på baggrund af en ukorrekt
>viden.

,,,,,er det en ukonkret viden at læse ingredienslisten ?

,,og jeg ønsker ikke at brokke mig ! jeg ville da blive glad hvis jeg
fandt et hundefodder der var endnu bedre end det jeg har!! , så jeg
håbede egentlig bare på at høre nogle meninger om hundefodder der
kunne bruges til noget.

Og du kan ikke kalde det ukonkret viden at udtale sig om
ingredienslisten, for den er det eneste vi har at støtte os til.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-05-03 17:03

On Wed, 28 May 2003 14:14:47 +0200, "Spam the creep, not the heap"
<dingo@nothing.com> wrotd:

det kunne være sjovt at se hvem der har skrevet dette , hvis der er en
der har tjek på at spore ip-numre for det er jo tydelig vis en der
plejer at skrive herinde men pludselig gerne vil være anonyn så
hun/han kan være så primitiv som hun/han i virkligheden er

Fra : Karina og Christian

Dato : 28-05-03 17:28

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message
[klip]

> [...]
> plejer at skrive herinde men pludselig gerne vil være anonyn så
> hun/han kan være så primitiv som hun/han i virkligheden er

Det er lidt svært at være anonym, når man har et fast ip-nummer. I hvert
fald har jeg kunne få ip-nummeret på "spam the ..." til at passe med en af
de faste skribenters ip-nummer.

Man kunne fristes til at undres.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-05-03 20:59

On Wed, 28 May 2003 18:28:05 +0200, "Karina og Christian"
<vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrotd:

> [...]
>fald har jeg kunne få ip-nummeret på "spam the ..." til at passe med en af

,,,,,,,ja jeg syntes nu at det er lidt pinligt, du burde afsløre hvem
det er , eller lære os andre at spore ip-numre

Fra : Kr Kristensen

Dato : 28-05-03 21:08

> ,,,,,,,ja jeg syntes nu at det er lidt pinligt, du burde afsløre hvem
> det er , eller lære os andre at spore ip-numre

Du er ellers god til alle andre ting så dette må du da også selv kunne hitte
lige som os andre

Fra : R. Ilsøe

Dato : 28-05-03 21:15

> Du er ellers god til alle andre ting så dette må du da også selv kunne
hitte
> lige som os andre

Hahaha...

Rinnie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-05-03 22:51

On Wed, 28 May 2003 22:15:05 +0200, "R. Ilsøe" <flatterdk@hotmail.com>
wrotd:

>hitte
>
>Hahaha...
>
>Rinnie

,,,jeg syntes ellers at du sagde at jeg hakkede på dig ? og ville
invitere til fredsmøder osv , hvad er det lige du laver ? bliver du
ikke ved med at hakke på mig forskellige steder? du er da slet ikke
til at tage seriøst på nogen måde

faktisk er det jo lidt sørgeligt at bare fordi du og andre ikke har
forstand på hundefodder at i så skal prøve at gøre grin med mig når
jeg prøver at hjælpe

Gaaaab en børnehave.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 29-05-03 07:07

> [...]
> invitere til fredsmøder osv , hvad er det lige du laver ? bliver du
> ikke ved med at hakke på mig forskellige steder? du er da slet ikke

Jeg grinte da bare af noget jeg synes var aldeles fin humor... Det var ikke
mig der skrev det til dig... Men alligevel er det endnu engang mig du går
efter! Så længe du endnu ikke har givet mig grund til virkelig at kunne
ta' dig seriøs er jeg også temmelig ligeglad med om du tar' mig seriøs!

Rinnie

Fra : Karina og Christian

Dato : 28-05-03 21:22

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message
[klip]

> ,,,,,,,ja jeg syntes nu at det er lidt pinligt, du burde afsløre hvem
> det er , eller lære os andre at spore ip-numre

Det jeg undrede mig over var, at man gør sig den umage at skifte navn (for
det har man vel gjort) og efterfølgende skrive adskillige indlæg under disse
(nye?) navne.

Hvorom alting er, stemmer de omtalte IP-numre overens med Søren Voigts
IP-nummer. Om det er en tilfældighed skal jeg lade være usagt.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Spam the creep, not ~

Dato : 28-05-03 17:43

> [...]
> plejer at skrive herinde men pludselig gerne vil være anonyn så
> hun/han kan være så primitiv som hun/han i virkligheden er

,,,,,,,,,jeg forstår dig simpelthen ikke jeg roser dig for at lave gode
indlæg og tager dig i forsvar overfor andre hvorfor går du nu også efter
mig? min ip-adresse gør mig vel ikke i sig selv til et primitivt menneske
måske er det dig der læser nogle ting mellem linjerne fordi du egentlig slet
ikke mener alle de ting du skriver , det ville være ærgerligt for du er
simpelthen så klog og vidende om de ting du skriver om og de debatter du
kaster dig ud kører bare så godt fordi du er med når du f.eks. skriver til
"vri" at "du er en af dem man kalder laveste fællesnævner, og det forstår du
aldrig selv !!!!!!!!" så er det at mine nakkehår rejser sig af begejstring
over din debatkvalitet du beriger virkelig gruppen med dine vidende indlæg
, og jeg forstår godt at du er pinligt berørt over at få ros - det er
uvant for mange mennesker men en stor person som dig må lære at håndtere
kritik og ros lige godt jeg ved godt at der i øjeblikket ikke er ret mange
andre i gruppen der roser dig det skal nok komme og jeg er helt på linje med
dig når det gælder folk der bruger QC+, nordmænd, jægere og jagthundefolk og
hundeejere der vil operere for navlebrok det kan virkelig pisse mig af

Fra : vri

Dato : 28-05-03 17:56

> [...]
og
> hundeejere der vil operere for navlebrok det kan virkelig pisse mig af

*LOL* det er virkelig høj klasse det her

Fra : Søren Voigt

Dato : 28-05-03 19:37

> "Spam the creep, not the heap" <dingo@nothing.com> skrev i en meddelelse

> *LOL* det er virkelig høj klasse det her

Jeg har det også lidt godt ved tanken om at fru punisk for en gang skyld
sidder og grubler over hvordan hun kan dekode IP-adresser frem for at tænke
over hvordan hun kan være pervers her i gruppen

Søren Voigt

Fra : R. Ilsøe

Dato : 28-05-03 19:55

> [...]
tænke
> over hvordan hun kan være pervers her i gruppen

*LOL* Ja... Jeg har knækket den!

Rinnie
....HYYYL... hvordan kunne de anullere det mål??
(Ser' fodbold... Hehe)

Fra : Kr Kristensen

Dato : 28-05-03 21:12

"R. Ilsøe" <flatterdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> tænke
>
> *LOL* Ja... Jeg har knækket den!
jeps ingen problem i dette

Fra : Tina

Dato : 28-05-03 15:17

"Trine A." <trinealsing@yahoo.dk> wrote in message news:<3ed3cdbe$0$13251$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...

> Er der nogen der har erfaringer med dette foder??

Mit bidrag til denne debat er, at man må holde øje med sin hund.

Meninger om de forskellige typer foder er mange og uoverskuelige. Det
den ene hund trives på er ikke nødvendigvis bedste for den anden osv.

Jeg har været glad for Eukanuba, da jeg brugte det til min gamle tæve.
Der i mod har Royal Canin, hills aldrig fungeret.

Min nuværende hund er allergiker (indåndingsallergi) og har gennem
hele livet haft svært ved at optage sit foder ordentligt, hvilket bla
har medført en kedelig pels. Da jeg for ca et år siden skiftede til
det laksebaserede hundefoder Kronch Active (Henne Pet Food) tog han på
for første gang i sit fire årige liv, hans pels blev blank. Han har
stort set ikke haft diarré siden (hvis man ser bort fra dengang han åd
hele kødbenet....) og mængden af hvad der kommer ud i den anden ende
er også klart reduceret. Dette foder koster mig ca 200 kr mindre end
det af dyrlægens. Med dette vil jeg ikke sige at Kronch-serien er det
bedste foder på markedet. Min pointe er nemlig at det på nuværende
tidspunkt ser ud til at være det bedste for min hund! Og så længe
vores hunde trives. (alm. mængde afføring, blank pels, alm foderstand,
alm velfære etc) så er det sgu ligemeget hvad foderet så ellers
hedder.

Bare min holdning

Mvh Tina

NB: Der med ikke sagt, at det ikker er i orden og direkte fornuftigt
at spørge til råds om andres erfaring(er)

Fra : vri

Dato : 28-05-03 16:44

"Tina" <tk_rd@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> NB: Der med ikke sagt, at det ikker er i orden og direkte fornuftigt
> at spørge til råds om andres erfaring(er)

Jeg kan kun tilslutte mig dette indlæg. Fornuftigt, sagligt og helt klart
værd at læse.

MVH
VRI

Fra : Trine A.

Dato : 28-05-03 18:43

> [...]
> vores hunde trives. (alm. mængde afføring, blank pels, alm foderstand,
> alm velfære etc) så er det sgu ligemeget hvad foderet så ellers

Hej Tina

Tak for dit input Det er lige præcis hvad jeg har gjort med mine
katte.....alt andet (og jeg har prøvet stort set ALT der er at finde på
markedet) får min hunkats pels til at skælle og bliver meget mat. Men efter
at jeg er skiftet til Olivers, har hun fået den flotteste pels, jeg kunne
ønske mig...og det bedste af det hele...hun ELSKER det Men der er jo en
del forskel på hunde og katte *gg* så derfor ville jeg lige forhøre mig
herinde omkring QC+

> Mvh Tina
>
> NB: Der med ikke sagt, at det ikker er i orden og direkte fornuftigt
> at spørge til råds om andres erfaring(er)

*gg* det havde jeg skam gennemskuet

Mvh
Trine