PF Ringetoner til Nokia 6100
Fra : HSK2840

Dato : 27-05-03 21:17

Hejsa

Er der ikke en eller anden der ved hvordan man får en MIDI fil til at lyde
ordentligt på en Nokia 6100? Jeg har prøvet med en del forskellige, og mange
MIDI filer har 'for mange' toner til at telefonen umiddelbart kan afspille
dem. Man kan så pille lidt ved indstillingerne i Nokia Sound Converter, men
ofte giver det ikke noget særlig godt resultat efter min mening.

Nogen med erfaringer eller lignende til deling?

/HSK

Fra : Dr.Ralph

Dato : 29-05-03 02:44

> [...]
> ofte giver det ikke noget særlig godt resultat efter min mening.
>
> Nogen med erfaringer eller lignende til deling?

Nokia anvender kun 4 polytoner, hvor S///E bruger 32, Siemens 16, Samsung
32-40, Panasonic 32 og Mototrola nu også 32 polytoner - derfor er Nokia
hvad man må kalde en underudviklet mobil på dette område - den formår ikke
at afspille bare lidt avancerede melodier pga dens kun 4 toner - derfor
lyder komplicerede sange ad H til på en Nokia - tror det ner svært at gøre
noget ved dette - andet end at leve med det eller skifte mobil mærke.

Jeg har selv en Nokia 6100 og en Siemens S55 - og S55'en kan afspille 16
poly'er ad gangen - og kan spille langt flottere og mere komplicerede
ringetoner.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : HSK2840

Dato : 30-05-03 16:21

> Jeg har selv en Nokia 6100 og en Siemens S55 - og S55'en kan afspille 16
> poly'er ad gangen - og kan spille langt flottere og mere komplicerede
> ringetoner.

Tak for dit svar. Hold da k... hvor er jeg ved at være grundigt træt af
Nokia. Enten er der fejl i telefonens software eller også er
funktionaliteten mangelfuld. Hvis man vil ha' en Nokia der kan spille flere
toner, så skal man jo rende rundt med "mursten 2" aka N7650. (Mursten 1 =
N1610).

Tror jeg skal have et kig på en S///E....

/Henrik

Fra : Dr.Ralph

Dato : 02-06-03 13:21

On Fri, 30 May 2003 17:21:10 +0200, HSK2840 wrote:

> [...]
> N1610).
>
> Tror jeg skal have et kig på en S///E....

Tag dig et grundigt kig på S///E T610 - det bliver min næste mobil.......
Den kommer i næste uge til DK- ca . pris <3.000 kr

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph