Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Telelinse til Pentax 1000
Fra : Margit Wulff

Dato : 27-05-03 20:42

Jeg har i forvejen en Telelinse hvorpå der står 1:3,5/135 og jeg kunne
godt tænke mig en der kunne nå lidt længere væk.

Er der nogen der ved hvor man kan få sådan en - visse fotohandlere
handler med brugt udstyr har jeg hørt. Og hvor meget skal jeg regne
med at komme til at give for en større telelinse?

vh Margit Wulff

Fra : Peter Andersen

Dato : 27-05-03 22:11

Margit Wulff wrote:
> [...]
> handler med brugt udstyr har jeg hørt. Og hvor meget skal jeg regne
> med at komme til at give for en større telelinse?

1000 - 1500kr for en 210mm/bl.4 sådan noget i den retning. 2.000kr hos en
forhandler.

--
Vh. Peter Andersen

Fra : Carsten Kolind

Dato : 28-05-03 05:39

Hej Margit

Prøv evt. et kig på www.ebay.co.uk hvor der ar et stort udbud af brugt
fotoudstyr.

Hilsen
Carsten

Fra : Margit Wulff

Dato : 28-05-03 15:32

Tak for svarene. Jeg prøver linket og ser om der dukker noget
interessant op.

vh Margit Wulff

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-05-03 09:55

> [...]
> handler med brugt udstyr har jeg hørt. Og hvor meget skal jeg regne
> med at komme til at give for en større telelinse?

Hej Margit

Nu kender jeg ikke lige den nævnte Pentax, så med fare for at sige noget
sludder. Så kunne du jo undersøge om der fås en Tamron adapterring til
Pentax'en, og kan du finde sådan en har du jo hele Tamron's Adaptal 2 serie
at lede efter, som ved hjælp af adapterringen jo kan bruges til næsten alle.
af de lidt ældre spejlrefleks kameraer.

M.V.H.....Benny..