Altid rart...
Fra : Morten Steen

Dato : 27-05-03 20:32

Det er sgu altid rart at falde over nogle nye kunstnere, som man måske nok
har hørt om før, men aldrig rigtig hørt.
Helt i den ånd vil jeg spørge : er jeg den eneste der synes at John Mayer er
virkelig god musik? Er lige faldet over "No Such Thing" og "Your Body Is A
Wonderland". Det kan man da ikke andet end at synes om...

Morten

Fra : Jonas Bille

Dato : 27-05-03 23:14

d. 27/05/03 21:31 skrev Morten Steen på morten.x@film.dk i artiklen
bb0eh8$2frh$1@news.cybercity.dk:

> [...]
> virkelig god musik? Er lige faldet over "No Such Thing" og "Your Body Is A
> Wonderland". Det kan man da ikke andet end at synes om...

Han er en singer/songwriter, der klart kan anbefales. Hele den sidste måned
har jeg rålyttet til hans "debut"-cd: Room for Squares, suveræn plade!
Desuden er han en den fedeste guitarist; altså for dem, der kan lide sådan
noget musik - han bruger ikke plektre, men fingerspil hele vejen igennem.

Han har også en ep-ting, som hedder "Inside Wants Out". Der er numre fra
Room for Squares + noget andet. Den er ligeså god.

Desuden er der nogle fede liveting rundt omkring - blandt andet en udgave
med Nsync's "Gone". Virkelig stor humor.

hilsen, Jonas

Fra : Kim Jensen

Dato : 27-05-03 23:19

Morten Steen wrote:
> [...]

Jep.

Det er da ok musik, men jeg synes bare ikke det er særlig nyskabende -
falder blidt ned i kurven med alt det andet letfordøjelige pop/rock.
Ikke et ondt ord om JM, men nogen musikalsk revolution bidrager han
næppe til med dette udspil.

Noget af det jeg synes er fascinerende i musikbranchen er når kunstnere,
som man lige troede man viste hvor man havde, sætter sig for at lave
noget helt ekstraordinært og anderledes. I den elektroniske genre, som
jeg bevæger mig mest i, vil det være tilfældet for navne som fx Swayzak,
Herbert, Richie Hawtin og Aphex Twin. De formår alle at bidrage med nye
idéer og koncepter, netop som man troede man var forberedt på det meste

I den mere letfordøjelige afdeling synes jeg at enkelte
"populær-musikere" - som fx Björk og Sting - også formår at udvide de
snævre genrekasser, som mange sikkert gerne vil putte dem ned i. For mig
er det netop denne evne til at forny sig, der adskiller den måske
håndværksmæssigt gode musiker fra den kreative /kunstner/.

(Uha, sikken et langt og "dybt" svar på en så ukompliceret post

Kim Jensen
colormatch.dk // farver til dit website!

Fra : Niels T

Dato : 27-05-03 23:23

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> wrote in message news:bb0eh8$2frh$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> virkelig god musik? Er lige faldet over "No Such Thing" og "Your Body Is A
> Wonderland". Det kan man da ikke andet end at synes om...

Nemlig !! Har også først "opdaget" ham for et par måneder siden
Why Georgia (og Comfortable) kan også anbefales, men de to overnævnte er imho bedre.
Kan også rigtig godt lide Glen Phillips - Walk On the Ocean (med John Mayer)

Mvh
Niels Thomsen

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 27-05-03 23:51

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> skrev i en meddelelse :
> Det er sgu altid rart at falde over nogle nye kunstnere, som man måske nok
> har hørt om før, men aldrig rigtig hørt.

Jeps, jeg opdagede Evanescence for 3 måneder siden, købte albummet og
udnævnte mig selv til storfan af dem. De er dæleme gode!

> [...]
> virkelig god musik? Er lige faldet over "No Such Thing" og "Your Body Is A
> Wonderland". Det kan man da ikke andet end at synes om...

John Mayers musik er stille og rart at lytte til, så nej, du er ikke ene om
at kunne lide hans musik, det er meget catchy.

> Morten

Mvh
Mads

Fra : AJC

Dato : 28-05-03 01:48

> [...]

> Mayer er virkelig god musik? Er lige faldet over "No Such Thing" og
> "Your Body Is A Wonderland". Det kan man da ikke andet end at synes

Hans måde at synge på virker irriterende på mig.

Fra : Jacob E.

Dato : 28-05-03 12:35

Morten Steen wrote:
> [...]
> Mayer er virkelig god musik? Er lige faldet over "No Such Thing" og
> "Your Body Is A Wonderland". Det kan man da ikke andet end at synes

Aldeles pragtfuldt og dejligt uforpligtende musik. Er en af de skiver jeg
køber i nær fremtid.

Mvh Jacob E