to netkort i samme maskine?utraditionel an~
Fra : Henrik Mortensen

Dato : 27-05-03 20:38

Hvis jeg plopper endnu et netkort i min stationære PC, kan jeg så "se" den
med min bærbare PC?

Det skal siges at den stationære har allerede et netkort i der kører ADSL
via en router. Jeg er imidlertid blevet nærlig afsindig af at kravle rundt
med kablet for at få den bærbare koblet på den stationære, så nu søger jeg
en nem, billig løsning.

Jeg kunne umiddelbart tro at jeg nok kunne få hul igennem mellem de to
maskiner med det ekstra netkort, men vil jeg også kunne få hul igennem til
adsl routeren og dermed nettet fra den bærbare??

Jeg kører W2K på begge maskiner.Cisco678 router, og jeg har en mindre bunke
netkort på lager.

Kan det lade sig gøre, nogen gode tips og ideer?

Henrik

Fra : JBH

Dato : 27-05-03 21:09

Henrik Mortensen <dsl65684@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bb0egi$2fq2$1@news.cybercity.dk...
> Hvis jeg plopper endnu et netkort i min stationære PC, kan jeg så "se" den
> med min bærbare PC?

Jeps.

Det er sådan jeg deler min ADSL internetforbindelse. Jeg har sat et gammelt
COAX (10Mbit) kort i "serveren" som så kører ICS (internetsharing) under
win98. Den har også et delt drev/mappe og en laserprinter (praktisk når man
sidder i stuen med den bærbare og lige skal have et print)

Gamle COAX og PCMCIA kort til COAX får man smidt i nakken.

mvh
JBH

Ps. jeg er også "nærig" men det var mest for at slippe for at trække nye
ledninger i huset, (der var i forvejen COAX)

Fra : Lars Grau

Dato : 27-05-03 21:01

Det kan det godt, det er ikke så svært, jeg har bare erfaret at det ikke
skal være den samme type netkort, men det er nok fordi jeg ikke selv kan
holde styr på hvilket kort der er til nettet og hvilket kort som er til den
anden compter, og hvis jeg ikke husker meget fejl, så kan W2K godt router
imellem de 2 netkort.

Mhv
Lars

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 28-05-03 01:39

> [...]
bunke
> netkort på lager.
>
> Kan det lade sig gøre, nogen gode tips og ideer?

Hvis du har en router hvorfor så ikke bare købe en switch (eller hub)?
Det er da langt nemmere og giver dig flere muligheder for udvidelser...

Thomas

Fra : Søren Rohde

Dato : 30-05-03 18:30

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du har en router hvorfor så ikke bare købe en switch (eller hub)?
> Det er da langt nemmere og giver dig flere muligheder for udvidelser...

Ja lige præics netop - og hvis du lige i en hurtig vending skal have den
bærbare på nettet slipper du for at starte den stationære. Det er bestemt
pengene værd med en router. Og meget lettere hvis du får besøg af en
kollega/ven med endnu en bærbar der skal på nettet - eller overføre noget
til dig.

Mvh. Søren Rohde

Fra : MA

Dato : 01-06-03 08:39

Ellers er direkte parallel forbindelse også en mulighed hvis du kan nøjes
med 4 Mbit/s. Kræver et direkte parallel kabel. Har anvendt denne løsning
til min ene bærbare inden jeg installerede en router. Du slipper da for at
skulle investere i netværkskort og router. En router er dog langt at
foretrække, og hvis du kan nøjes med 6 Mbit/s er en trådløs router at
foretrække. D-link klarer sig bedt i test (PC World US ed. maj 2003) og få
p.t. for ca. kr. 1000,- + netkort à ca. kr. 500,-.