Grill til kanten af en båd - findes det?
Fra : Anders Buch

Dato : 27-05-03 21:13

Rygterne siger, at der findes specielle sejler grills, som man kan hægte på
siden af båden?

Nogen der ved hvor man kan finde noget sådan - måske online?

- Anders

Fra : Per

Dato : 27-05-03 23:14

Det er korrekt

Der findes en trationel type og en gastype
Jeg har ikke set den online - men ved at den findes bl.a. hos Tempo
Baadeudtyr i Greve

Navnet er Magma grill i rustfrit stål - pris 1499,- kan fået for det halve i
tyskland

og den anden hedder Magna gasbarbeque/grill - kost 2.599 - jeg gav for tre
år siden ca 225 DEM for den i Hamburg - den virker meget findt

Her er linket til Magma hjemmeside : http://www.magmabbq.com

;) Per

Fra : dk.fritid.sejlads

Dato : 28-05-03 07:42

Angående grill til både.
De findes i stort set alle udstyrskataloger til både

Fra : Spiff

Dato : 28-05-03 10:45

Har set dem hos div udstyrsforhandlere i rustfrit.

Personligt syntes jeg de burde forbydes, specielt fordi folk kan finde op at
bruge dem i en ferie-proppet havn hvor man ligger så tæt at man kan gå tværs
over havnet på bådene.
Ligger du for anker er det helt fint.
Nu antyder jeg ikke at du vil brugen den i en havn, men jeg briger det bare
på bane her i NG fordi for 2 år siden blev 3 både totalskadet i Egå marina
da der gik ild i en af dem. (ikke pga. grill). Den ilden startede i (en 45'
fod) brandte ned til vandlinien på 10 min. og sank. Når der gå ild i
glasfiber smelter det og ilden udvikler sig eksposivt. Så pas på ude i
sommerhavene og brug havnens grillplads på land.

God sommer
Jesper

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 28-05-03 22:47

Tja... det er farligt at leve, og ja... naturligvis skal man omgå båden og
miljøet med omtanke... men disse grille er vel godkendte, så npgen med
forstand derpå må jo have vurderet faren ved at have en gril monteret på
pulpittet... og endelig er der nok også en bruger vejledning der udførligt
forklarer hvorledes man skal anvende den, og hvor man må anvende den...

Jeg er principielt imod forbud... men synes det er fint du appelerer til
folks omtanke...
Jan Rasmussen

Fjern XXX Når du svarer på min E-mail

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-06-03 16:17

> [...]

> bruge dem i en ferie-proppet havn hvor man ligger så tæt at man kan gå tværs

Meld folk til havnefogeden! Det er ikke alene ulovligt, det er hamrende
sindsygt!

En tændt grill i en tæt pakket havn er det rene vanvid. Hvis folk grillede i
nærheden af min båd, så kom vandslangen i brug

Ifølge standardreglement for danske havne, så er *enhver* brug af åben ild i
cocpittet eller på dæk forbudt.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-06-03 17:09

Fra : Hans Olsen

Dato : 02-06-03 18:07

"Claus Tersgov" <clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
ÆRBØDIGST meget undskyld, jeg kom åbenbart til at
trykke på den forkerte svar knap.
jeg bliver nok aldrig tilgivet, men det er nu også
lige meget.
Det er nok fordi vi er lettere beruset, har lige grillet i en overfyldt
havn, masser
af mad, åben ild, rødvin osv. skide fulde - nå men vi sejler også nu
Undskyld Klavs
MVH
HO