St. Andreas Kirke
Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 27-05-03 19:20

I forbindelse med oplysninger omkring en vielse
er det oplyst, at parret er viet i St. Andreas Kirke
- jeg aner bare ikke, hvor den ligger.
Er der nogen, der kan hjælpe mig med det?

mvh.Bodil.

Fra : Tom Brøndsted

Dato : 27-05-03 19:47

Bodil Grove Christensen wrote:

>I forbindelse med oplysninger omkring en vielse
>er det oplyst, at parret er viet i St. Andreas Kirke
>- jeg aner bare ikke, hvor den ligger.
>Er der nogen, der kan hjælpe mig med det?
>
>mvh.Bodil.

Den katolske kirke i Charlottenlund hedder vist sådan.

/tb

Fra : Kim N. Jensen

Dato : 27-05-03 20:31

Der er sikkert mange, fx. Skt. Andreas Kirke, Gothersgade 148, 1123
København K (den blev vistnok indviet i 1905) - kan du afgrænse
området/tidspunktet for vielsen vil det måske være lettere ?

mvh.

Kim

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3ed3ad9c$0$24667$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

---

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 27-05-03 21:03

"Kim N. Jensen" <kim-niel@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Der er sikkert mange, fx. Skt. Andreas Kirke, Gothersgade 148, 1123
> København K (den blev vistnok indviet i 1905) - kan du afgrænse
> området/tidspunktet for vielsen vil det måske være lettere ?

Jo, det er da nemt. Vielsen foregik d. 19.11. 1916.
Mvh.Bodil.

Fra : Kim N. Jensen

Dato : 27-05-03 21:36

OK - men altså ikke noget område? Jeg kan sådan hurtigt finde en Skt.
Andreas i Lem, en i Hadsund, en katolsk i Charlottenlund, og så den
førnævnte i København. Indvielsesår (og sikkert flere kirker) kan man fx.
finde hos http://www.reitoft.dk/kirker.html.

"Hope this helps" som amerikaner altid skriver....

meddelelse news:3ed3c476$0$24689$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> "Kim N. Jensen" <kim-niel@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jo, det er da nemt. Vielsen foregik d. 19.11. 1916.
> Mvh.Bodil.

---

Fra : Leif Thor Olsen

Dato : 27-05-03 21:44

> [...]

BGC> er det oplyst, at parret er viet i St. Andreas Kirke
BGC> - jeg aner bare ikke, hvor den ligger.
BGC> Er der nogen, der kan hjælpe mig med det?

Trap 4. udg. 1929, Bd. 1 (Kbh.) side 253: Skt. Andreas Kirke ved
Kommunehospitalet, hj¢rnet af N¢rre-Farimags- Goters- og Bartholinsgade.

--
Mvh. Leif - leif@nightcall.dk