Soltek SL-75DRV5 han pludselig ikke se min~
Fra : LB

Dato : 27-05-03 19:35

Hej NG

Jeg har lige opgraderet min egen PC, og tager så alle mine "gamle stumper,
og installere dem i min 2. pc, som min søn bruger, der går dog ca.3 uger
inden den gamle (mig) får taget sig sammen til at sælge stumperne fra min 2.
pc, og installeret de "nye" i 2. pc'en, som i mellemtiden ligger i deres
respektive æsker (blot for at fortælle at tingende er opbevaret ordentligt)

Stumperne der skal installeres i 2. pc'en, er følgende:

Bundkort Soltek SL-DRV5 (BIOS T1.5)
AMD XP2000+ med en MIST Silent Twin
512 MB PC2700 Kingston (helt ny)

Følgende stumper sad allerede i pc'en:
Seagate Barracuda IV 60 GB
PleXwriter 16/10/40A
48X CDROM Drive
Hercules Geforce 3 500TI
SB 5.1 Player
Trust netkort
Altsammen monteret i en Antec server tower, med en 300W PSU

Efter jeg har samlet pc'en igen, og booter 1. gang står harddisken og tikker
højlydt = kaput, det var jeg ikke i tvivl om
Men her kommer så mit store problem, mit bundkort kan "se" alle mine drev i
bios og under boot, men så snart der skal læses fra harddisken, kommer der
et skærmbilled hvor der øverst står :

Phoenix Technoligies, LTD
System Configurations

Herunder er der så en ramme,der fylder halvdelen at skærmens højde, denne
ramme er delt i 2, og øverst del står der alle de oplysninger der er om
deninstalleret CPU, CPU Type, CPU ID
CPU Clock
Base Memory
Extended Memory
L1 Cache Size
L2 Cache Size

I den nederste del, står der:
Diskette Drive A : 1.44, 3.5 in.
Diskette Drive B : None
Pri. Master Disk :_ <--- curceren står bare og blinker?????

Jeg kan ikke bote fra Disk, eller CD, selv on jeg sætter det som 1. boot i
Bios, men hvis jeg fjerner harddisken, kan jeg boote som jeg vil, men da der
så ikke er en harddisk, kan jeg stadig ikke komme videre, det er lidt
frustrerende, og jeg har prøvet med 3 forskellige kabler, og 3 forskellige
harddiske, bla. en helt ny, der endnu ikke var blevet partitioneret.

Jeg gav simpelthen op, og tog min defekte harddisk, og mit "defekte"
bundkort, og smuttede ind til den butik, hvor jeg havde købt varerne
(MultimedieWorld på falkoner alle' på Frederiksberg), hvor de kikkede på
tingende, og konstaterede at min harddisk var defekt, og jeg fik, mod en
lille ekstra betaling opgraderet min Seagate til en nyere model, dobbelt så
stor, og med 8MB Cache, hvilket jo var god service, men samtidigt kunne de
ikke finde fejl på bundkortet, hvilket jeg slap for at betale for igen god
service

Så jeg er lige vidt, og håber nu på at i kan hjælpe mig, så jeg kan få den
pc lavet færdig, og min søn igen kan komme til at game og rode på den igen.

Mvh
Lars

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 28-05-03 00:04

LB wrote:
> [...]
>
> Så jeg er lige vidt, og håber nu på at i kan hjælpe mig, så jeg kan
> få den pc lavet færdig, og min søn igen kan komme til at game og rode

Jeg forstår ikke dit problem. Du har fået konstateret at harddisken var kaput
og fået en anden og bundkortet ikke fejler noget, hvad så? Kan du stadig
ikke boote op med en harddisk sat til bundkortet.

mvh
Henning