Køb af Hvalp
Fra : yvogkim

Dato : 27-05-03 18:14

Ja så fik vi købt en dejlig hvalp da/sv gårdhund,hun er rigtig dejlig,men
det er da lidt bittert at finde ud af når man kommer hjem at den er 12 uger
gammel,jeg ved da godt at jeg burde have kigget på kvitteringen,men det er
da også en tillidssag,og når man står og snakker med sælger om hvornår hun
skal have sin første vaccine,og hun siger det kan i vente med til hun er 12
uger,så regner man da med alt er ok.Og jeg kendte jo på forhånd svaret jeg
ville få "Hvis du føler dig snydt så kom med hende",er det ikke lidt en
skidt måde at handle på,vi kunne da ikke drømme om at aflevere hende
tilbage,for hun er da dejlig.

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 27-05-03 18:47

Hejsa

"yvogkim" <kimkri@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Ja så fik vi købt en dejlig hvalp da/sv gårdhund,hun er rigtig dejlig,

Stort tillykke med hende, en D/S gårdhund er en dejligt race ( som du jo nok
ved har jeg jo en selv *SS* )

> [...]
> skal have sin første vaccine,og hun siger det kan i vente med til hun er

Sikke da noget, kan godt forstå du er bitter

> vi kunne da ikke drømme om at aflevere hende
> tilbage,for hun er da dejlig.

Nej selvfølgelig skal hun ikke tilbage, for om hun er 8 uger eller 12 uger,
gør hende jo ikke til en ringere hvalp, men jeg ville da helt klart
alligevel tage kontakt til sælger, og høre hvad hun/han har at sige til det.
Vil du ikke fortælle os hvad der vider sker når du har snakket med sælger
hvis du altså ringer til hende/ham )?

Har du købt hende med stamtavle? Hvis hun har, ville jeg da efter jeg har
snakket med sælger, snakke med Dansk kennel klub, og høre hvad de mener om
salget.

Endnu engang tillykke med hende, hvad hedder hun, og han du evt et billed af
hende vi/jeg må se?

mange hilsner fra

Bolette og Nicki

Fra : yvogkim

Dato : 27-05-03 19:53

Ups:Hun svarede bare at hvis vi følte os snydt så kunne vi bare komme
tilbage med hende!!

Fra : Pia J

Dato : 27-05-03 19:59

"yvogkim" <kimkri@get2net.dk> wrote in message
> Ups:Hun svarede bare at hvis vi følte os snydt så kunne vi bare komme
> tilbage med hende!!

Det var dog en latterlig måde at komme af med sine hvalpe på. Jeg forstår
godt, hvis I har mistet tilliden, hvalpen er jo ikke mindre værd fordi den
er en måned ældre, så hvorfor lyve? Men hun kan da være sikker på, at
hvalpekøbere aldrig ringer og beder om råd eller fortæller hvordan dyrene
har det.

:Pia

Fra : yvogkim

Dato : 27-05-03 19:58

Hej
Hun hedder Zenta,og sælger siger bare at vi kan aflevere hende tilbage hvis
vi føler os snydt,hun er uden stamtavle hendes mor er ren men faderen er en
blanding af Da/Sv gårdhund og et eller andet ubestemmeligt.

Fra : yvogkim

Dato : 27-05-03 20:11

Jeg burde give hendes navn her i gruppen,men der er måske nogen der har gode
oplevelser med køb af hvalp hos hende,hun opdrættede også ægte
hunde:Pomerain,det er nok ikke stavet korrekt men bær over med mig)

Fra : Mari

Dato : 28-05-03 01:53

> [...]
> oplevelser med køb af hvalp hos hende,hun opdrættede også ægte
> hunde:Pomerain,det er nok ikke stavet korrekt men bær over med mig)

Det synes jeg ikke du skulle gøre - det er utroligt usympatisk
at hænge folk ud offentligt - hvor de ikke kan forsvare sig.

Hvis du kendte racen - så kunne du måske også forventes at
kende forskel på en 8ugers og en 12ugers hvalp - så du havde
stillet spørgsmålet. Sælger havde måske den forventning til dig, som køber.

Mange seriøse opdrættere venter faktisk med at sende deres hvalpe
ud i verden til de er 10-12 uger gamle, så hvad det er du synes er
så forkasteligt - det kan jeg ikke følge dig i.

/Mari

Fra : yvogkim

Dato : 28-05-03 04:41

Hallo jeg spurgte hvor gammel hun var,så det må helt være sælger der er gal
på den,der er ikke noget at tage fejl af,sælger løj om alderen og desforuden
er hun faktisk lille og er ikke større end en otte ugers hvalp,desuden ville
jeg naturligvis ikke sætte navn på uden at gøre hende opmærksom på det,så
kunne hun jo forsøge at forsvarre sine løgne her i forumet,når man står med
en hvalp og siger"ja hun skal ned og have sin første vaccine når hun bliver
12 uger " og sælger svarer "ja men der er god tid men hold hende væk fra
steder hvor der kommer andre hunde indtil da" HVAD VILLE DU SÅ TRO ,hvis det
havde været en schæfer ville det have været lettere at bedømme alderen da
der er så stor forskel på en 8 ugers hvalp og en 12 ugers hvalp.Men ok du
mener åbenbart at sælger har handlet rigtigt.
kim

Fra : Tina Gerner Jensen

Dato : 28-05-03 12:41

Undskyld mig lige, det lyder til at du er godt gal og det kan jeg måske også
godt forstå, hvis sælger har sagt at den er 8 uger, men men for mig lyder
det også lidt som om i bare lige er kommet ind fra gaden og købt hunden.
har i ikke været på besøg et par gange for at se hvalpene, det er svært at
vælge første gang man ser dem?? har du ikke fået en fødselsdato?? så kan
man jo også selv regne ud.Det er heller ikke den første vaccination når
hvalpen er 12 uger, så måske du ikke selv har undersøgt nok om hunde??
MVH
Tina
yvogkim <kimkri@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ed42fe4$0$13194$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : yvogkim

Dato : 28-05-03 13:41

godt,det lyder som om i er enige om at det er ok at lyve,så er det ligesom
på plads,historien bag købet er ikke relevant,kun sælgers moral,og den kan
ikke være så høj,men det betyder tilsyneladende ikke noget for TGJ+Mari
mvh
kim

Fra : Michael Petersen

Dato : 28-05-03 13:55

"yvogkim" <kimkri@get2net.dk> mumbled something in

> [...]
> ligesom på plads,historien bag købet er ikke relevant,kun sælgers
> moral,og den kan ikke være så høj,men det betyder tilsyneladende ikke

jeg må indrømme at jeg også finder det mystisk at man ikke fanger problemet
tidligere i købsprocessen.
Medmindre selvfølgelig at dette er et ind-fra-gaden køb hvor man ikke har
mødt hverken kennel-ejer, hundeforældre eller hvalpen andet end den dag man
købte den og det synes jeg virker meget letsindigt for et dyr man trods alt
tilbringer de fleste af ans vågne timer med.
Men den del af det vil du jo trods alt ikke referere fra.
Men jeg synes da du skulle levere tilbage hvis problemet er så stort. Og
hvis du ikke vil levere tilbage fordi du godt kan lide hunden ser jeg ikke
hvad problemet med de 4 uger er ! Du skal jo ikke stå til ansvar over for
kennelejeren på noget tidspunkt.

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Skal du til Roskilde Festival ? Så tjek denne side
http://roskildeforum.around.dk

Fra : Mari

Dato : 28-05-03 13:59

> [...]
> ikke være så høj,men det betyder tilsyneladende ikke noget for TGJ+Mari

Jo, historien bag købet betyder faktisk en hel del for at kunne bedømme
om du har grund til at være så forurettet.
At du er forurettet berettiger dig ikke til at hænge navngivne personer ud
på nettet. Det kan afstedkomme at din udbyder lukker din konto, injuriesag
mv.

Selvfølgelig skal en sælger ikke lyve - men du kunne selv have gjort dit
til,
at der ikke blev grund til det - ved at være en seriøs køber, der sætter dig
ind i tingene - og ikke først opdager slige ting, når du er kommet hjem.
Min første tanke var faktisk, at sælger havde skrevet
forkert dato........ og at det var dét, der var fejlen.

/Mari

Fra : Tina Gerner Jensen

Dato : 28-05-03 14:13

hej igen

Moralen betyder da meget, men jeg syntes du er ret meget skyld i det selv,
historien bag købet er da relevant, jeg tror du har opdaget at du har lavet
en fejl da du købte din hvalp du har glemt at spørge hvornår de er født???
for så havde du jo også vidst at hvalpen var 12 uger og ikke 8. det er da
også meget normalt man får fødselsdatoen som man skal bruge når man skal til
dyrlæge og så man selv kan holde regnskab med hvor gammel ens hund er, men
det er måske bare mig der syntes det???
Jeg ville også syntes det var underlig hvis jeg skulle købe hvalp og
opdagede at sælger havde sagt en anden alder på hunden, så havde jeg nok
valgt at købe en anden sted.
MVH
Tina ejer af en lab på 1år og 21 dage.
yvogkim <kimkri@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ed4ae3e$0$13250$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : yvogkim

Dato : 28-05-03 15:44

som sagt i er enige om at løgn er ok og køber har fejlen,når en står og
lyver en lige ind i hovedet.så er jeres moral ligesom sat på plads også!!!og
jeg gentager lige jeg har ikke nævnt personen ved navn og hvis jeg gør
bliver hun da underrettet om det så hun kan forsvare sig!!!!

Fra : Tina Gerner Jensen

Dato : 28-05-03 17:31

Hej igen igen

Du forstår åbenbart ikke hvad vi mener, jeg mener ikke det er ok at lyve,
men at du ikke selv har været for vågen, når man køber hvalp undersøger man
alt omkring dyret inden man køber den. så vores moral fejler ingen ting, men
din opfattelse er åbenbart en anden. men der er jo også dem der bare vild
have ret,
Og så lige igen jeg syntes ikke en sælger skal lyve, men går man ud og køber
ny bil finder man da også ud at hvornår bilen er fra inden man køber den.
yvogkim <kimkri@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ed4cb28$0$13248$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : x Vuf x

Dato : 28-05-03 19:30

Wed, 28 May 2003 05:41:29 +0200, yvogkim wrote:

> [...]

Du har med andre ord købt en blandingshund hos en Pomeranian-opdrætter?
Jeg forstår ikke rigtigt problematikken her...

Jeg sælger helst ikke før hvalpene er 10 uger gamle.

> [...]
>der er så stor forskel på en 8 ugers hvalp og en 12 ugers hvalp.Men ok du
>mener åbenbart at sælger har handlet rigtigt.

Hvordan fandt du ud af, at hvalpen var 12 uger?
Og sagde opdrætteren med rene ord til dig, at den var 8 uger?

--
Mvh Sonja P. sonpet@***pc.dk http://www.sonpet.dk

Dyr har ikke andre guder end dig, så behandl dine dyr,
som du vil, din gud skal behandle dig...

Fra : yvogkim

Dato : 29-05-03 12:28

Ja hun sagde til os begge at den var 8-9 uger,både i tlf og da vi stod med
hvalpen,det er rigtigt at vi ikke har fulgt hvalpen fra fødslen,og besøgt
stedet jævnligt som man i nogle tilfælde gør,men tag ikke fejl vi holder
meget af vores hunde uanset hvad,jeg skrev bare indlægget for at "pive"
lidt,jeg fandt ud at at hun havde skrevet fødselsdagen på kvitteringen men
skrevet lidt utydeligt,så derfor ringede jeg selvfølelig til hende for at
høre hvad der stod,og så skulle hun lige finde ud af datoen,og ringe tilbage
og der fik jeg så den rigtige dato.Og jeg gentager at vi kunne ikke drømme
om at aflevere hende tilbage bare for de 3 uger,det er bare det at man skal
handle i god tro og det syntes jeg ikke hun gjorde,iøvrigt skal det siges at
hun virkede meget sød og var meget ærlig og vi kunne mærke at hun tog det at
"handle" med hunde seriøst.så også derfor kunne hun da bare have sagt at
hvalpen var 12 uger.
mvh
kim