Skærme
Fijala 3554
kabler
Fra : Nikolaj Borg

Dato : 27-05-03 17:48

Vil der være nogen mening i at erstatte mit nuværende SVGA-kabel med et, som
passer til de fem coax-stik (RGB, H-sync og V-sync) på min LG Flatron
915FT+? Skærmen anvendes primært til alm. desktop brug og spil og fodres
p.t. af et Radeon 9100.

/Nikolaj

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 27-05-03 21:49

Nikolaj Borg wrote:
> [...]
> passer til de fem coax-stik (RGB, H-sync og V-sync) på min LG Flatron
> 915FT+? Skærmen anvendes primært til alm. desktop brug og spil og fodres

Afhængig af kvaliteten af din skærm, dit nuværende kabel og hvilken
opløsning du anvender så er svaret måske

En tommelfinger regel er at du måske kan se forskel i 1600*1200 og
derover, men kun hvis det ikke i forvejen er en opløsning hvor din skærm
er på grænsen af hvad den kan.

Mvh

Bruno

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 27-05-03 21:54

"iddqdATworldonline.dk" <iddqd@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
>
> En tommelfinger regel er at du måske kan se forskel i 1600*1200 og
> derover, men kun hvis det ikke i forvejen er en opløsning hvor din skærm

Ok, jeg havde lidt på fornemmeren, at man skulle ud i den størrelsesorden,
før det ville give mening. Min skærm bør kunne give et ok billede i
1600*1200, men det er sjældent, at jeg er deroppe at vende. Så det giver kun
mening som lir... men er det ikke også grund nok? :)

/Nikolaj

Fra : Madsen

Dato : 27-05-03 22:31

Nikolaj Borg skrev:

> Så det giver kun mening som lir... men er det ikke også grund nok?
> :)

Jeg kan tydeligt se forskel på BNC og det almindelige HD15-kabel og
specielt i 1920 x 1200 som jeg ofte kører. Jeg kan også se forskel i
1600 x 1024, men der er mange faktorer der spiller ind.

Madsen.

Fra : WE

Dato : 27-05-03 23:00

Ja, 1600*1024 må se sjov ud.

Fra : Madsen

Dato : 27-05-03 23:13

WE skrev:

> Ja, 1600*1024 må se sjov ud.

Det ser faktisk ikke så ringe ud på en 16:10-monitor.

Madsen.