Glastonbury & Roskilde
Fra : Jacob Gunness

Dato : 27-05-03 16:26

Hej!

Som sædvanlig skal årets Roskilde-festival nok blive en fed oplevelse, men
vi er nogle stykker, der har talt om at prøve at tage til
Glastonbury-festivalen i stedet (ikke i år, da der er udsolgt).
Er der nogen, der har været der og har gjort sig nogle erfaringer med det?
Navnene ser gode ud, og det skulle jo være noget større end Roskilde, men
ellers ved jeg ikke så meget om det, så lidt ekstra info ville være rart!

Mvh.
Jacob

Fra : Anders

Dato : 29-05-03 00:31

In article <3ed38318$0$32443$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, jmgunness@oncable_punktum_dk
says...
> [...]
> ellers ved jeg ikke så meget om det, så lidt ekstra info ville være rart!

Hej, jeg kan give dig et andet tip, såfremt du er til techno er der en langt federe festival d.
12/7, nemlig Loveparade i Berlin, der siden 1997 blev verdens største med 1,5 - 2 mio
deltagere, og dermed særdeles meget større end Roskilde & Glastonbury tilsammen.

Kan man som nævnt lide techno er det det absolut fedeste. Een af mine venner var i 1998 til
hhv. Roskilde & 2 uger senere til Loveparade for hans første gang. Han var så positivt rystet
over LP at han ikke havde ord, og mente at der ikke eksisterede nogen sammenligning
overhovedet!
En primær forskel er at til LP kommer folk for musikken & dans, ikke for druk, så dermed er
stemningen en helt anden.

Mere info for interesserede:
http://www.loveparade.net/
http://www.techno.de

mvh Anders

Fra : Jacob Gunness

Dato : 29-05-03 10:02

> [...]
> siden 1997 blev verdens største med 1,5 - 2 mio deltagere, og dermed
> særdeles meget større end Roskilde & Glastonbury tilsammen.
Hej Anders,
tak for tippet! Nu er størrelsen jo ikke alting (!), så det er såmænd ikke
et mål i sig selv, at der skal være flest mulig mennesker. Jeg kan godt lide
techno, men kan også godt lide selve festivalstemningen, så derfor spurgte
jeg til Glast. Men det andet er da værd at overveje :)

- Jacob