Vis 0-30
Fra : Martin

Dato : 27-03-01 21:43

Hvordan laver man så den kun viser de første 30 resultater ??
--

\ Bye for now Martin /
/\ http://www.geocities.com/lsvdk/ /\
>=)'> Email: martini@mailme.dk <'(=<
\/ ICQ: 58847459 \/
/ \

Fra : Kim Schulz

Dato : 27-03-01 21:43

Martin wrote:

> Hvordan laver man så den kun viser de første 30 resultater ??

jeg gætter på at det er i forbindelse med en database du mener.

prøv at kigge på SQL kommandoen LIMIT

f.eks.
SELECT * FROM tabellen WHERE x>y LIMIT 30

MVH
Kim Schulz

--
Democracy is a government where you can say what you think even if you
don't think.

Fra : Martin

Dato : 28-03-01 13:41

On Tue, 27 Mar 2001 22:42:41 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

>jeg gætter på at det er i forbindelse med en database du mener.

Hovsa... det glemte jeg lige i farten af skrive at det sæfølig er en
MySQL database

>prøv at kigge på SQL kommandoen LIMIT
>
>f.eks.
>SELECT * FROM tabellen WHERE x>y LIMIT 30

Jeps det ved jeg...
men hvis jeg nu gerne vil have en næste knap på som så skal plusse 30
til where... hvordan gørest det så ??

--

\ Bye for now Martin /
/\ http://www.geocities.com/lsvdk/ /\
>=)'> Email: martini@mailme.dk <'(=<
\/ ICQ: 58847459 \/
/ \

Fra : Rasmus Ebler Simonse~

Dato : 28-03-01 18:27

> Jeps det ved jeg...
> men hvis jeg nu gerne vil have en næste knap på som så skal plusse 30
> til where... hvordan gørest det så ??

Har du overhovedet kigget i maunualen? Måske ville det være en ide.

Følgende er taget fra
http://www.mysql.com/documentation/mysql/bychapter/manual_Reference.html#SEL
ECT

The LIMIT clause can be used to constrain the number of rows returned by the
SELECT statement. LIMIT takes one or two numeric arguments. If two arguments
are given, the first specifies the offset of the first row to return, the
second specifies the maximum number of rows to return. The offset of the
initial row is 0 (not 1):
mysql> select * from table LIMIT 5,10; # Retrieve rows 6-15

/rasmus

Fra : Jonas Delfs

Dato : 28-03-01 20:32

http://delfs.dk/php/index.php?p=articles&id=3