Abit Kt7a-RAID bundkort
Fra : Lars Brink

Dato : 27-05-03 13:37

Hej!

Jeg har et sådan bundkort. Vil til at lave et RAID setup (Se i .drev
gruppen) og kigger så efter den nyeste BIOS til kortet.

Den er online, dog noget gammel men alligevel. Jeg ser dog at driverne til
den onboard RAID controller er version 1.11 hvor hjemmesiden (HPT370/370A
RAID) har en version 2.3.

Kan det passe at Abit ikke følger med og får de nyeste versioner lagt
online? Måske laver de slet ikke nye BIOS længere? Nyeste
(http://shor.ter.dk/610325171) er fra 11.07.2002.

Hvad kan jeg gøre?

--
Mvh - Lars Brink

I have only been wrong once - that was when I thought that I was wrong.

Fra : Devast8or

Dato : 27-05-03 17:33

Lars Brink wrote:
> [...]
>
> Kan det passe at Abit ikke følger med og får de nyeste versioner lagt
> online? Måske laver de slet ikke nye BIOS længere? Nyeste

Prøv at spørge i alt.comp.periphs.mainboard.abit, der er noget med at
HighPoint BIOSen ikke er den rigtige i Abits officielle BIOS release. Der er
vist andre der har flikket en BIOS sammen med den rigtige HP BIOS i. Om du
så vil bruge en BIOS der ikke kommer fra Abit er op til dig.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Lars Brink

Dato : 27-05-03 22:38

> [...]
> vist andre der har flikket en BIOS sammen med den rigtige HP BIOS i. Om du
> så vil bruge en BIOS der ikke kommer fra Abit er op til dig.

Jeg fandt de omtalte BIOS på det link fra Jan.

Jeg har bestilt den der bios back-up ting som nævnes i FAQen således jeg kan
have 2 BIOSer på samme tid.

Mange tak,

Lars

Fra : Jan Vennike

Dato : 27-05-03 18:52

"Lars Brink" <usenet@papayaREMOVEconsulting.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Mvh - Lars Brink
>
> I have only been wrong once - that was when I thought that I was wrong.

Prøv at kigge på http://www.sudhian.com/showfaqs.cfm?fid=2 - der er nogen,
der har patchet den originale BIOS med den nyeste RAID bios.

--
Jan

Remove the cat in the emailadress to reach me

Fra : Lars Brink

Dato : 27-05-03 22:39

> Prøv at kigge på http://www.sudhian.com/showfaqs.cfm?fid=2 - der er nogen,
> der har patchet den originale BIOS med den nyeste RAID bios.

Yep! Perfekt. Laver lige en backup og så ellers på med det!

Jeg glæder mig sgu - det bliver godt når det her kommer op at køre.

Mvh,

Lars