Frame-relay
Fra : Towli

Dato : 27-05-03 13:22

Hej X-perter

Jeg sidder og prøver på at fatte frame-relay...

Jeg fatter ikke helt det der med LMI's - hvis de kun har lokal betydning
mellem frame-relay router og frame-relay switchen (som jeg forstår det
bliver de ikke sendt henover frame-realy "skyen"), hvordan kan de så
informere routeren i den anden ende om hvorvidt forbindelsen er oppe og
hvilke DLCI's der er aktive i den anden ende (og give dem global betydning).

I vikeligheden kan en frame-realy forbindelse vel godt køre uden lmi?

1000 tak for en afklaring...

/T

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-05-03 00:32

On Tue, 27 May 2003 14:21:36 +0200, "Towli" <towli@oldboyz.dk>
wrote:

> Jeg sidder og prøver på at fatte frame-relay...

Dit spørgsmål lyder lidt som en skoleopgave,

Prøv at starte på:
http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/cisintwk/ito_doc/frame.htm
http://www.angelfire.com/ca/framerelay/FRLMI.html
http://www.dtool.com/gang.html
http://networking.earthweb.com/netsp/article.php/10953_962071_3

> Jeg fatter ikke helt det der med LMI's

Det her heller ikke så simpelt som du angiver: Signaleringen har
kun lokal signifikans, men der kan jo godt signaleres om noget
globalt.

> I vikeligheden kan en frame-realy forbindelse vel godt køre uden lmi?

Ja.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Towli

Dato : 28-05-03 07:02

Tak for "cluet" Asbjørn!

(Lmi's kører over reserveret DLCI 1023 eller 0 på Cisco default...Har jeg
fundet ud af ;) ).

/T

> [...]
>
> -A
> --
> Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon
Postel