Oprydning
Fra : Kim N. Jensen

Dato : 27-05-03 13:13

Vel vidende at dette ikke er en køb-og-salg-gruppe, ville jeg lige
annoncere, at jeg har ryddet lidt op på hylden med slægts og
lokalhistorie-bøger og hvad deraf følger - og inden jeg sender nedenstående
"ud i fri handel" syntes jeg, gruppen her skulle have chancen først:

Altså:

Nedenstående bøger sælges. Der bliver lagt porto oveni efter gældende
takster, og der handles efter først-til-mølle-princippet:

Erik Blom og Ole F. Schmidt: Købmandsslægten Jens Peter Schmidt fra Aarhus
fulgt gennem otte slægtled. 208 sider, privatudgivet i København 1990. Mange
billeder og noter bl.a. i form af renskrifter af originaldokumenter.

150.-
***

Fynske Aarbøger bd. VI:2 (1957, 2. bind.) Hm. Jeg købte den i sin tid,
fordi der er en artikel om skolerne i Horne sogn, hvor min tipoldemoder (en
af dem) drev noget småbørnsundervisning. Hun er desværre ikke omtalt... Af
de øvrige artikler kan nævnes: Hvor gammel er Ærøskøbing - Alexander Durhan,
Kgl. Majestæts Skibshøvedsmand - En vidtløftig degn - Jens Holst i Søby
Turup - Oberst Christian Fibiger og hans slægt samt En gruppe voldsteder i
Ollerup og Egense sogne.

20.-
***

Gregers Hansen: Bispen og Betleren, Anetavler for Anna-Sophie Hjort, Gertrud
Westergaard og Gregers Hansen. ved Gregers Hansen, Kbh. 1981, 15x21, 94
sider, ill., med personregister, helpluv.

100.-
***

KØBENHAVNS KOMMUNEBIBLIOTEKER., SLÆGTSLITTERATUR. Personalhistorie - Katalog
over dansk og norsk Litteratur. 4. Udgave. København 1944. 15x22, 211
sider. - Det er vist mest et kuriosum, men den noteres hos de prof.
antikvarboghandlere til mellem 150 og 200.-

50.-
***

Erik Nørr: Præste- og Sognearkiver, med en totalregistratur af Støvring
Kommune, udg. af Lokalhistorisk afd./Landsark. Sjælland. 94 sider, København
1983.

25.-

Chr. Ottesen: Det kgl. Vajsenhus gennem to hundrede Aar. Udg. af Det kgl.
Vaisenhus/Haase og Søn, Kbh. 1927. (Ualmindelig velholdt eksemplar!) Der er
omtaler af en del - men langt fra alle, i 1927 næsten 6000! - elever, der er
udgået fra Vaisenhuset - bla. mangler der omtaler af to af "mine",
handskemager Hjortholm og skomager Gjørup Nielsen

50.-
***

P. Rhode: Samlinger til Haderslev=Amts Beskrivelse. Kbhvn., 1775
incl.prospekt 1768 af Haderslev Bye. BEMÆRK: Faksimileudgave fra 1942.
Uindbundet.

200.-
***
SLÆGTSBOG - nærmest sådan en slags fortrykt Brother's Keeper med plads til
64 personer på hhv. fædrene og mødrene side (altså 128 i alt). Dansk
Historisk Håndbogsforlag u.å. Ganske jomfruelig og ubeskreven.

75.-
***

Westergaard: Danske Portræter i Kobberstik, Litografi og træsnit. En
beskrivende Fortegnelse. K., 1930-34. 2 Bd. VIII,970,985,(98) sider.

250.-
***

Århus stifts Årbøger. Historisk Samfund for Århus Stift. 1966. 162 sider.
Hæftet, med fotos i sort/hvid. Indhold bl.a. Familien i Bangs Oliemølle -
Fiskergade - Guldsmed David Andersen Broe, Horsens.

20.-
***

Det var vist det.

Med venlig hilsen

Kim N. Jensen

---

Fra : Kim N. Jensen

Dato : 27-05-03 14:01

OPDATERING !

[...]

*SOLGT* Erik Blom og Ole F. Schmidt: Købmandsslægten Jens Peter Schmidt fra
[...]

*SOLGT* Chr. Ottesen: Det kgl. Vajsenhus gennem to hundrede Aar. Udg. af Det
[...]

*SOLGT* Århus stifts Årbøger. Historisk Samfund for Århus Stift. 1966. 162

Fra : Kim N. Jensen

Dato : 27-05-03 14:43

OPDATERING nr. 2!

[...]

*SOLGT* Fynske Aarbøger bd. VI:2 (1957, 2. bind.) Hm. Jeg købte den i sin

Fra : Kim N. Jensen

Dato : 27-05-03 16:58

OPDATERING nr. 3!

[...]

*SOLGT* P. Rhode: Samlinger til Haderslev=Amts Beskrivelse. Kbhvn., 1775

Fra : Kim N. Jensen

Dato : 27-05-03 17:14

OPDATERING nr. 4!

[...]

*SOLGT* Gregers Hansen: Bispen og Betleren, Anetavler for Anna-Sophie Hjort,
[...]

*SOLGT* KØBENHAVNS KOMMUNEBIBLIOTEKER., SLÆGTSLITTERATUR. Personalhistorie -