e.c 1150
Fra : Jon Ege Ronnenberg

Dato : 27-05-03 12:53

Jeg har en table som ser sådan ud:
bgcolor="#6C8693">

Men når jeg printer er den sort hvid.
Hvordan kan jeg få den i farver?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-05-03 13:55

Jon Ege Ronnenberg skrev:

> bgcolor="#6C8693">

Font må ikke stå her. Inde i en tr må der kun stå td eller th.
Noget andet er så at <font> er en forældet kode. Du kan og bør
benytte css i stedet.

> Men når jeg printer er den sort hvid.
> Hvordan kan jeg få den i farver?

Hvilken browser drejer det sig om? Umiddelbart bør der ikke være
forskel på skærm og print - men hvis det er en baggrundsfarve kan
det godt tænkes at den ikke udprintes. Det skal formentlig ændres i
printerdriveren - hvis det overhovedet er muligt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jon Ege Ronnenberg

Dato : 27-05-03 15:24

> [...]
> det godt tænkes at den ikke udprintes. Det skal formentlig ændres
> printerdriveren - hvis det overhovedet er muligt.

IE 5.5
Det med printerdriveren duer ikke her. Men findes der overhoved
nogen standarder indenfor printere/printerdrivere og web?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-05-03 16:40

Jon Ege Ronnenberg <007-is-his-iq@ofir.dk> skrev :

>Det med printerdriveren duer ikke her. Men findes der overhoved
>nogen standarder indenfor printere/printerdrivere og web?

Browsere udskriver ikke baggrundsfarver, det skal ændres i
browserindstillingerne.

Du kan ikke gøre noget ved det (heldigvis).
--
Knud

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 27-05-03 16:21

Jon Ege Ronnenberg <007-is-his-iq@ofir.dk> writes:

> Hvordan kan jeg få den i farver?

Start med at validere dit HTML :)

Uafhængigt af det, så er det browseren der bestemmer hvordan den
printer en side.

IE6:
Tools > Internet Options > Advanced > Printing
sæt hak i "Print background colors and images".
(gælder sikkert også ældre IE'er)

Opera 5, 6 og 7
Files > Print options
sæt hak i "Print page background".

Phoenix 0.5, Mozilla Firebird 0.6 og Mozilla 1.4b (og sikkert andre
XUL-baserede Gecko-browsere)
Files > Page Setup
sæt hak i "Print Background (colors & images)"

Netscape 4.8
Files > Page Setup
sæt hak i "Print Backgrounds"

K-Meleon 0.7
Files > Page Setup
sæt hak i "Print Background Colors" (og evt. "Pring Background Images")

Find selv på flere :)
/L

Fra : Jon Ege Ronnenberg

Dato : 28-05-03 18:35

Måske skal jeg bruge et billed med den ønskede farve som baggrund. Det
virker som den eneste mulighed for, at få det nogenlunde ens på alle
printere.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 28-05-03 19:03

> [...]

> Måske skal jeg bruge et billed med den ønskede farve som baggrund. Det
> virker som den eneste mulighed for, at få det nogenlunde ens på alle

Næh. Printeren er ligegyldig. Det er browseren (og altså brugeren) der
bestemmer Sæt blot denf arve på som du vil have, og hvis brugeren vil
slå den fra, så lad ham.

/L