Antal chr$ på en 3310
Fra : Kim Larsen

Dato : 27-03-01 21:47

Hej

Hvormange tegn kan en sms være på, når den skal modtages på en Nokia 3310

160 ?

Kim

Fra : John Joe

Dato : 28-03-01 15:19

"Kim Larsen" <webpoint@gmx.net> wrote in message
> Hej
>
> Hvormange tegn kan en sms være på, når den skal modtages på en Nokia 3310
>
> 160 ?
>
> Kim

Det vil jeg gå ud fra - *Short*Messaging System....
Det er en standard. Man kan godt afvige fra standarden, men både senderen,
nettet og modtageren skal være kompatibel.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 28-03-01 16:40

Da jeg spurgte rundt omkring ang. forskellen på en Nokia3310 og en Nokia3210,
var det vibrator, vægt og at man kan skrive længere sms beskeder - den deler dem
_vist_ bare op ti flere beskeder på 160 tegn....

/Mikael

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-03-01 19:41

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

>den deler dem
>_vist_ bare op ti flere beskeder på 160 tegn....

Yup, og man skal selvfølgelig huske at man får lov til at betale for
dem alle sammen! Man kan altså ikke sende 'rigtige' SMS-beskeder der
er længere end 160 tegn. 3310 kan bare automatisk dele dem op (og
samle dem igen).
--
venligst
/Lasse

Send gratis SMS med bekræftelse: http://sms.fergusons.dk/

Fra : Erik Einum

Dato : 29-03-01 16:49

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev

> [...]
> dem alle sammen! Man kan altså ikke sende 'rigtige' SMS-beskeder der
> er længere end 160 tegn. 3310 kan bare automatisk dele dem op (og

Når man skriver beskjeder på 3310 så har man 459 tegn til rådighet
(3*160=480, differansen er vel til informasjon om at det er én SMS vil jeg
tro). Regner ikke med at 3310 kan vise beskjeder som er lengre enn 459 tegn
heller. Kan ikke noen prøve fra LogoManager å sende SMS (hvis den er lengre
enn én SMS blir den delt opp.) til 3310 som blir mer enn 3 beskjeder, for så
å se om den klarer å samle denne til én, eller om 3310 da oppfører seg på
samme måte som alle andre telefoner gjør når den er lengre enn 160 tegn? Jeg
har LogoManager, men kommer i farten ikke på noen som har 3310.

///Mvh. EE

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-03-01 20:12

Erik Einum skrev:

>Når man skriver beskjeder på 3310 så har man 459 tegn til rådighet
>(3*160=480, differansen er vel til informasjon om at det er én SMS vil jeg
>tro).

SMSer er jo altid SMSer :)

Grunden til du ikke har hele 480 tegn til rådighed er, at der sendes
nogle kontroltegn, så telefonen ved at den skal kæde beskederne
sammen, ellers ville den jo bare opfatte det som 3 forskellige
beskeder.

Fra : Finn Møgelmose

Dato : 29-03-01 20:47

Når en jeg kender sender en beksed til mig på flere en 160 tegn starter
sms'en med (Kædet 1/2) blablalblalblablalblablabla og i den næste (Kædet
2/2) blablablabla
Og nej jeg har ikke 3310
Hvis jeg skulle have den vil jeg hellere vente på 3330

Hans-Jacob

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-03-01 20:51

Finn Møgelmose skrev:

>Når en jeg kender sender en beksed til mig på flere en 160 tegn starter
>sms'en med (Kædet 1/2) blablalblalblablalblablabla og i den næste (Kædet
>2/2) blablablabla
>Og nej jeg har ikke 3310

HVIS du nu havde 3310, så kunne det være den automatisk kædede dem
sammen. En "IKKE-3310", kan jo godt modtage beskeder på over 160 tegn
fra en 3310, og det er sikkert de du ser her.

Fra : Erik Einum

Dato : 30-03-01 12:17

"Finn Møgelmose" <finnm@privat.dk> skrev
> Når en jeg kender sender en beksed til mig på flere en 160 tegn starter
> sms'en med (Kædet 1/2) blablalblalblablalblablabla og i den næste (Kædet
> 2/2) blablablabla

Dette fordi det ikke er plass til alt i en og samme SMS på din tlf.

> Og nej jeg har ikke 3310

Nei, for da hadde den ikke blitt delt.

> Hvis jeg skulle have den vil jeg hellere vente på 3330

Fornuftig!

PS! Du kan godt ta med den øverste linjen etter du har trykt svar/reply.
Altså den der det i mitt tilfelle står: " "Finn Møgelmose" <finnm@privat.dk>
skrev " hvis du skal slette noe, så kan du slette det etter "skrev", som jeg
har gjort manuelt (i OE). Det er også vanlig å ta med _litt_ av forrige
melding, men ikke alt (avhengig av lengden på forrige selvsagt!), slik at
man ser sammenhengen uten å gå bakover i tråden.

--
///Mvh. EE

Fra : Erik Einum

Dato : 30-03-01 12:19

> [...]
> nogle kontroltegn, så telefonen ved at den skal kæde beskederne
> sammen, ellers ville den jo bare opfatte det som 3 forskellige

Som jeg skrev: "differansen er vel til informasjon om at det er én SMS". Ser
du apostrofen over _e_ i "én"? Det betyr jo at det er 1 stk SMS. Videre så
er vi enige, du har bare brukt andre ord enn meg.

--
///Mvh. EE