Oversigt over Java
Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 27-03-01 21:22

Hej alle

Er der nogen, der kender en præcis oversigt over elementer i Java?
Jeg har Java Language Specification, men der er utrolig meget støj.

Jeg savner noget i denne retning:

Primitive typer:
operatorer..
konverteringer..
argumenter til metoder..
retur fra metoder..
etc..

og det samme for:

Klasser..
Referencer..
Interfaces..
Kontrolstrukturer..
Undtagelser..
etc..

Ulrik Magnusson

--
"The autochanger switched as I filled my sandwich
And futuristic sounds warbled off and on"

Fra : borg@cs.auc.dk

Dato : 27-03-01 22:29

på suns hjemmeside ligger dokumentation, tutorials etc.

java 1.3 API:

   http://java.sun.com/j2se/1.3/docs/api/index.html

java tutorial:

   http://java.sun.com/docs/books/tutorial/index.html

det skulle være nok til at komme igang.

/jakob

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 27-03-01 21:49

borg@cs.auc.dk wrote:

> på suns hjemmeside ligger dokumentation, tutorials etc.

Jeg tænker mere på generelle ting - om en klasse er java.awt.Label
eller java.lang.Object er ikke interessant. Det er mere interessant,
hvilke på hvilke måder den defineres. Baggrund: Vi er ved at konstruere
en decompiler - .class til .java, der tager udgangspunkt i at .class filen
er genereret af en Java oversætter. Derfor kan vi teste ved at gennemgå
de måder, man kan bruge elementer på. Fx:

Interfaces:
Definition af interfaceklasser
Brug af interfacemedlemsvariabler
Kald af interfacemetoder
Interfacereferencer som argumenter til metoder
etc

Ulrik Magnusson

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-03-01 00:19

Ulrik Magnusson wrote:

> Hej alle
>
> Er der nogen, der kender en præcis oversigt over elementer i Java?

Jeg har O'Reillys Java Language Reference stående ( Paperback 2nd
edition (August 1997) , O'Reilly & Associates; ISBN: 156592326X ) og den
er ganske god og formentlig præcis hvad du kigger efter. Jeg kan dog
ikke finde den på O'Reillys hjemmeside, så den kan godt være gået ud af
tryk.

--
Thorbjørn

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 28-03-01 01:03

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> [...]
> er ganske god og formentlig præcis hvad du kigger efter. Jeg kan dog
> ikke finde den på O'Reillys hjemmeside, så den kan godt være gået ud af

Jeg kunne se på indholdsfortegnelsen, at det lige præcis er sådan en fætter,

jeg tænker på - men den er udgået.. Indholdsfortegnelsen giver dog noget at
arbejde ud fra - men jeg er stadig bange at overse noget..

Tak!
Ulrik Magnusson

--
"No method in our madness