Aner i Skåne
Fra : PONielsen

Dato : 25-05-03 12:29

Hej.
Hvilken nyhedsgruppe er bedst, hvis man søger aner i Skåne (Malmø og omegn)?
Venlig hilsen
PO

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 25-05-03 19:45

"PONielsen" <p.o.nielsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Hvilken nyhedsgruppe er bedst, hvis man søger aner i Skåne (Malmø og
omegn)?

Uh ha,- det er jo altid svært at vurdere, hvad der er bedst.
Men:
se.hobby.genealogi -

-er en af de få svenske, som jeg har besøgt, -men du må endelig ikke
sammenligne den med nærværende danske!
Der kan gå flere dage mellem indlæggene der.... ;-(

I øvrigt er denne site absolut også et besøg værd:

http://www.landsarkivetkbh.dk/oresund/index.htm

Men det allerbedste:
Smut en tur til Malmø, og gå ind på et rimeligt stort bibliotek.
Der har man nemlig mikrokort + læsere, til de fleste Kirkebøger og
Husforhörslängder (en slags folketællinger), fra området.
God fornøjelse!

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 25-05-03 22:01

> [...]
> Hej.
> Hvilken nyhedsgruppe er bedst, hvis man søger aner i Skåne (Malmø og

Vore svenske brødre har vist en anden måde at forske på.
Se
http://www.ddss.nu/
Og /eller:
http://www.genealogi.se/
Hilsen Flemming Svendsen, Korsør.

Fra : Leif Rasmussen

Dato : 26-05-03 19:30

> Hvilken nyhedsgruppe er bedst, hvis man søger aner i Skåne (Malmø og
omegn)?

Det er godt nok ikke en nyhedsgruppe, men jeg kan varmt anbefale SCANGEN på:
http://www.algonet.se/~anderzb/genea/skanescangen.htm

Man skal godt nok tilmelde sig og al det der, men det er kompetente folk der
"sidder" i diskussionsgruppen!

Mvh
Leif Rasmussen