Øster Snede, Nørvang Herred
Fra : Jørgen Poulsen

Dato : 24-05-03 22:57

Er der en i gruppen som eventuelt kan hjælpe med hvem der
bor på Aggersbøl Gods, Øster Snede, Nørvang Herred ved
folketællingen i 1916, eventuelt i 1911.

Venlig hilsen
Jørgen Poulsen
uncas@poulsen.mail.dk

Fra : Beth Jeppesen

Dato : 25-05-03 20:47

I Terkel Hansens bog om Øster Snede sogn er der denne liste:

Fra 1911 til 1928 var der en række ejere: 1911 J.A.Rothaus, 1917 Holm, 1920
A. P. Eriksen, 1921 Ravn, Albertsen og C. I. Pedersen. I 1924 overtages
gården af Jysk Landhypotekforening, som sælger til Andreas Jensen.

Men det er jo kun ejerrækken. Det du er interesseret i er måske
tjenstefolket, de står der ikke.

Med venlig hilsen
Beth Jeppesen

http://hjem.get2net.dk/bransholm

Fra : Jørgen Poulsen

Dato : 25-05-03 22:17

Beth Jeppesen <bransholm@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:S59Aa.988$J62.359@news.get2net.dk...
> [...]
> gården af Jysk Landhypotekforening, som sælger til Andreas Jensen.
>
> Men det er jo kun ejerrækken. Det du er interesseret i er måske

Hej Beth

Tak for dit svar. Det jeg specifikt er ude efter er oplysninger om ejeren
J.A. Rothaus og hans familie i 1916 eller 1911. Jeg ved ikke om han
er ejer før eller efter folketællingen i 1911?

Med venlig hilsen
Jørgen Poulsen