Vallekilde FT 1860 - tydning
Fra : Jeannie Kristensen [~

Dato : 24-05-03 10:22

Binær-fil ligger i binar.historie
Hvad hedder Christen Hansens søn:
Andreas eller Anders?
Er han 3 eller 5 år?

Hilsen Jeannie Kristensen

--
Min slægt: http://home1.stofanet.dk/jeannie.kristensen/ (opdateret 6. maj
2003)
Besøg også Sognetræf: http://www32.brinkster.com/sognetraef/index.asp

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 24-05-03 10:37

Han hedder Andreas iflg IGI Individual Record er han døbt i 1856

IGI Individual Record
PETER CHRISTENSEN
Christening: 08 SEP 1850
KAREN MARIE CHRISTENSDR
Christening: 22 JUN 1851 Vallekilde, Holbaek, Denmark
Death: 26 JUN 1853
CARL ANDREAS CHRISTENSEN
Christening: 15 MAR 1856
HANS FREDERIK CHRISTENSEN
Christening: 05 FEB 1858
CAROLINE MARIE CHRISTENSEN
Christening: 12 NOV 1859
ANE KIRSTINE KRISTENSEN
Christening: 08 FEB 1863

Sinceramente / Bien à vous / Seu sincerely

Tom Stryhn
stryhn@email.dk

http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/
last update / sidst opdateret 23.05.2003

Checked by Norton anti-virus system

Fra : Flemming Aasklint

Dato : 24-05-03 11:29

"Jeannie Kristensen [4700]" <Vaelg.svar@til.afsender> skrev i en meddelelse
> Binær-fil ligger i binar.historie
> [...]

Hej Jeannie

Jeg går ud fra det er blikkenslageren du leder efter.
Prøv FKT 1860 Hørve sogn - fil nr. 01179.tif - øverst på højre side.

Mvh.
Flemming Aasdklint
4500 Nykøbing Sj.

Fra : Jeannie Kristensen [~

Dato : 24-05-03 11:53

"Flemming Aasklint" <aasklint@nyka.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg går ud fra det er blikkenslageren du leder efter.
> Prøv FKT 1860 Hørve sogn - fil nr. 01179.tif - øverst på højre side.

Hej Flemming!
Det er lige netop blikkenslageren jeg leder efter.
Hvordan i alverden faldt du over den familie i Hørve?
I FT 1890 for Faarevejle, er han ført som født i Vallekilde. Vallekilde og
Hørve er nabosogne, så jeg må slå mig på de to sogne.

Tak for hintet.

Hilsen Jeannie

Fra : Arne Feldborg

Dato : 24-05-03 11:33

"Jeannie Kristensen [4700]" <Vaelg.svar@til.afsender> skrev Sat, 24 May
2003 11:22:07 +0200

>Binær-fil ligger i binar.historie
>Hvad hedder Christen Hansens søn:
>Andreas eller Anders?

Uden tvivl Andreas.

>Er han 3 eller 5 år?

Det kan du ikke afgøre ud fra det foreliggende, der må du tage andre
kilder i brug. Enten er der først skrevet 3 og senere rettet til 5 eller
også omvendt.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bøling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : K. Thidemann

Dato : 24-05-03 11:49

On Sat, 24 May 2003 11:22:07 +0200, "Jeannie Kristensen [4700]"
<Vaelg.svar@til.afsender> wrote:

>Binær-fil ligger i binar.historie
>Hvad hedder Christen Hansens søn:
>Andreas eller Anders?
>Er han 3 eller 5 år?

Jeg kan heller ikke afgøre om Andreas er 3 eller 5 år. FamilySearch
finder følgende børn når jeg søger på forældrene.

Måske kan det være en rettesnor.

Mvh
Ketty Thidemann
................ klip .....................

15. PETER CHRISTENSEN - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 08 SEP 1850 Vallekilde, Holbaek, Denmark

26. KAREN MARIE CHRISTENSDR - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 22 JUN 1851 Vallekilde, Holbaek, Denmark

13. CARL ANDREAS CHRISTENSEN - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 15 MAR 1856 Vallekilde, Holbaek, Denmark

14. HANS FREDERIK CHRISTENSEN - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 05 FEB 1858 Vallekilde, Holbaek, Denmark

11. CAROLINE MARIE CHRISTENSEN - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 12 NOV 1859 Vallekilde, Holbaek, Denmark

24. ANE KIRSTINE KRISTENSEN - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 08 FEB 1863 Vallekilde, Holbaek, Denmark

Fra : Arne Nielsen

Dato : 24-05-03 11:52

Jeannie Kristensen [4700] wrote:
> Binær-fil ligger i binar.historie