Vil Telmore skjule noget?
Fra : Peter

Dato : 26-05-03 20:07

Modsat fx CBB Mobil har Telmore lavet deres helt egen
prissammenligning over danske mobiltakster på deres hjemmeside:
http://www.telmore.dk/pristjek.html

Under sammenligningen med CBB Mobil vil jeg mene at Telmore burde
angive CBB Mobils takster ved tankning på nettet, oppe ved siden af
Telmores.
Så kunne kommentaren nederst i stedet lyde; " Tankes der op via
skrabekort er minutprisen 2,25 kr." Det andet virker højest
besynderligt, da skrabekortene ikke bruges særlig ofte blandt CBB's
kunder (iflg. Måling af CBB Mobil selv).

CBB Mobil henviser direkte til IT & Telestyrelsens teleprisguide.dk,
hvorfor nøjes Telmore ikke også bare med det? Hvad kan formålet med at
lave sin egen sammenligning være?

Telmore har også "glemt" opkaldsafgiften på ubesvarede opkald som
Orange og CBB Mobil blandt andre ikke opkræver. Den kan man ikke
sammenligne på i deres pristjek. Burde de egentlig ikke også have den
med?

Med venlig hilsen

Peter

Fra : Jimmy

Dato : 26-05-03 20:17

"Peter" <bruneivan@sol.dk> wrote in message

> [...]
> Telmores.
> Så kunne kommentaren nederst i stedet lyde; " Tankes der op via

Helt enig - Det er meget misvisende!

> Telmore har også "glemt" opkaldsafgiften på ubesvarede opkald som
> Orange og CBB Mobil blandt andre ikke opkræver.

Ja det er en stor mangel, når de ellers har forsøgt at få så mange andre
data med.

Det er efter min mening en vildledende sammenligning de har foretaget med
CBB.

Mvh
Jimmy

Fra : Ebbe

Dato : 26-05-03 21:18

Peter wrote:
> (bla bla)

Jeg kan ikke se det store i det her. Telmore er et firma. Firmaer gør
sådant noget...

Ebbe

Fra : Michael Jensen

Dato : 26-05-03 21:42

"Ebbe" <ebbe@skummerDOTcom> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke se det store i det her. Telmore er et firma. Firmaer gør
> sådant noget...

Men det er nu ikke særlig reelt. Der er i øvrigt ingen der tvinger dem til
at have en pris-sammenligning på deres site, derfor bør denne være i orden
når de har en.

Fra : Ebbe

Dato : 26-05-03 21:47

Michael Jensen wrote:

> Men det er nu ikke særlig reelt. Der er i øvrigt ingen der tvinger dem til
> at have en pris-sammenligning på deres site, derfor bør denne være i orden
> når de har en.

Jeg har heller ikke sagt det er iorden at lave det, men alle firmaer
laver sådant noget, og da Telmore faktisk er gode til _ikke_ at gøre
det, så synes jeg dette er en lille ting i forhold til mange andre
firmaer. Det er sådan set bare det hele :)

Ebbe

Fra : Fischer

Dato : 27-05-03 08:47

> [...]
> besynderligt, da skrabekortene ikke bruges særlig ofte blandt CBB's
> kunder (iflg. Måling af CBB Mobil selv).

Enig. Det virker ikke særligt sympatisk.

*Fischer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 27-05-03 09:22

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Enig. Det virker ikke særligt sympatisk.

På Telmores prissammenligningsside er man selvfølgelig ikke meget for åbent at
indrømme at CBB er billigere end Telmore. CBB er dog så lidt billigere end
Telmore, at jeg helt klart foretrækker Telmore frem for CBB. Er det ikke 1 øre
per minut at CBB er billigere end Telmore? Husk også at hvis man ikke har ladet
sin CBB i 6 måneder, så inddrages ens resttilgodehavende uden varsel.

Claus

Fra : Dennis Enøe

Dato : 27-05-03 09:57

> [...]
> besynderligt, da skrabekortene ikke bruges særlig ofte blandt CBB's
> kunder (iflg. Måling af CBB Mobil selv).
Iflg CBB selv ja, men der er da ingtet fórkert i hvad Telmore har gjort, det
kan være misvisende fordi mange ikke læser videre og ser hvad * betyder

> CBB Mobil henviser direkte til IT & Telestyrelsens teleprisguide.dk,
> hvorfor nøjes Telmore ikke også bare med det? Hvad kan formålet med at
> lave sin egen sammenligning være?
Den har da også mange gange været beskyldt for ikke at være sandfærdig, feks
du lede grundigt og ind under en masse under menuer for at se at CBB kan
tage
den høje takst, så her vi ljeg sige at Telmore´s side er bedre, selvom de
måske
skulle skrive den billige takst, men de har da på en simpel måde skrevet
begge priser
og lagt er link til teleguiden.

> [...]
> Orange og CBB Mobil blandt andre ikke opkræver. Den kan man ikke
> sammenligne på i deres pristjek. Burde de egentlig ikke også have den

CBB TAGER opkaldsafgift hvis du ikke kommer igennem:
Du betaler opkaldsafgift på 25 øre pr. opkald.
http://www.teleprisguide.dk/abonnement.asp?subscriptId=3297

Det er rigtigt at Orange ikke tager opkaldsafgift hvis ikke telefonen bliver
taget
og de har sågar abonnomenter hvor der slet ikke er opkaldsafgift på.

Ikke for at holde med Telmore (jo jeg er kunde der) men jeg vil ikke komme
med
begrundelser så som at andre firmaer også gør det, men ang CBB har de ikke
holdt
noget som helst skjult, alt står lige foran dig, den lave pris har de også
en refference
til så du kan se det ikke er altid at det er dyrt, det eneste jeg kan se der
er galt er at
de ikke skriver det med opkaldsafgiften på Orange.

Dennis

Fra : Dan Andersen

Dato : 30-05-03 22:25

Man glemmer blot lige, at man med TELMORE kan ringe fra udlandet... Det kan
man ikke fra CBB!

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 31-05-03 10:33

Dan Andersen wrote:
> Man glemmer blot lige, at man med TELMORE kan
> ringe fra udlandet...

En vigtig ting for mig.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Johnny

Dato : 27-05-03 11:59

Jeg mener, at have hørt, at det er ulovligt at lave prissammenligninger
som udleveres til forbrugere i Danmark. Nogen med lidt juridisk sans der
har hørt det samme, eller er det bare mig, der er helt i skove... ?

/Johnny

--
/ Johnny

I love my Sony-Ericsson T310!

Fra : Flemming Joensson

Dato : 27-05-03 15:35

Johnny <johnny_fjern_alt_efter_navnet@inpulse.dk> wrote in

> Jeg mener, at have hørt, at det er ulovligt at lave prissammenligninger
> som udleveres til forbrugere i Danmark. Nogen med lidt juridisk sans der
> har hørt det samme, eller er det bare mig, der er helt i skove... ?

Fortæl du det til www.edbpriser.dk/www.kelkoo.dk m.fl

Flemming