Sonofon's prisstigninger !?
Fra : Polle

Dato : 26-05-03 19:49

Hejsa

Nu har jeg set en del steder at Sonofon's Variant abb. stiger.... men jeg er
som kunde ikke blevet informeret om det!

Er det lovligt fra Sonofon's side ?
Jeg så (herinde så hut jeg visker) at det skete fra den 28. i denne
måned....

Vil bare vide om jeg skal skælde dem huden fuld når jeg får en evt. dyrere
regning end normalt (pga prisstigning vel at mærke;)) eller om jeg skal
sluge det råt.

Polle

Fra : Carina

Dato : 26-05-03 20:14

Polle wrote:

> Vil bare vide om jeg skal skælde dem huden fuld når jeg får en evt.
> dyrere regning end normalt (pga prisstigning vel at mærke;)) eller om
> jeg skal sluge det råt.

Slug det råt. De er, jævnfør Telestyrelsen, kun forpligtet til at melde det
ud i pressen. Jeg ser det nogle gange i en lille avisnotits.

Så man kan godt overse det. Og du ligner jo en loyal Sonofon-kunde, Polle

Carina

Fra : Christian Poulsen

Dato : 26-05-03 20:40

> Er det lovligt fra Sonofon's side ? Jeg så (herinde så hut jeg visker)
> at det skete fra den 28. i denne måned....

Gamle kunder bliver kun overført til det nye abb. hvis de ønsker det.
Ellers kan de udstå deres seks måneder som de er bundet, og derefter
opsige det.

Fra : Jean

Dato : 26-05-03 21:02

Christian Poulsen skrev:
> Gamle kunder bliver kun overført til det nye abb. hvis de ønsker det.
> Ellers kan de udstå deres seks måneder som de er bundet, og derefter
> opsige det.

Vil det sige, at man som nuværende Sonofon Variant-kunde, ikke automatisk
får de nye priser? Det er altså kun nye og kommende kunder, der 'hænger' på
det nye abonnement?

Mvh Jean

Fra : Christian Catu

Dato : 26-05-03 21:33

"Jean" <ask@me.dk> wrote in message

> [...]
> får de nye priser? Det er altså kun nye og kommende kunder, der 'hænger'

Her fra den 3. juni begynder Sonofon at sende breve ud til eksisterende
kunder, hvori man bliver gjort opmærksom på det. Der får man også at vide
hvornår man bliver konverteret (engang i løbet af sommeren). Kan man ikke
vente på dette abonnement (der for de fleste af os gør telefonregningen
billigere) kan man konvertere sig selv via Sonofons tast selv service på
80295050 ( tast 0, tast 1)

/Catu

Fra : Harry Honkanen

Dato : 26-05-03 22:55

In article <3ed279a8$0$24656$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
cNOSPAM@catu.dk says...

> [...]
> vente på dette abonnement (der for de fleste af os gør telefonregningen
> billigere) kan man konvertere sig selv via Sonofons tast selv service på

"Alle Variant abonnenter vil automatisk blive konverteret til det nye
Variant abonnement inden 1. september 2003. Du vil modtage en SMS der
bekræfter konverteringen"

Se hele teksten, følg linket nedunder
http://shor.ter.dk/59708577

Harry

Fra : Jean

Dato : 27-05-03 08:35

Harry Honkanen skrev:
> "Alle Variant abonnenter vil automatisk blive konverteret til det nye
> Variant abonnement inden 1. september 2003. Du vil modtage en SMS der
> [...]

Ok, det havde jeg overset... tak for det!

Mvh Jean

Fra : C

Dato : 27-05-03 10:16

Kunder som ikke ønsker at benytte den "nye" variant, kan opsige deres abb.
selv
om de er i uopsigelighedsperioden...

Christian

Fra : Jacwin

Dato : 27-05-03 07:16

Jeg fandt ud af der var ved ske noget, da jeg så en tv reklame med nye
dukker, jeg tjekkede deres netside og ringe til deres kundeservice.

Jeg fandt ud af de har slettet familietaksen på 70 øre hvilket vil
betyde at min samlede telefonregning vil stige med ca 75 kr.

Nu har jeg sagt mit abonnement op !!

Jeg takker sonofon mange gange for behandlingen af en loyal kunde gennem
6 år

Fra : Jean

Dato : 27-05-03 08:43

Jacwin skrev:
"> Jeg takker sonofon mange gange for behandlingen af en loyal kunde gennem
> 6 år

Sådan er det, man kan blive så skuffet!
Forresten, nogen der kan få Sonofons online faktura til at virke?
Jeg har forsøgt at logge ind flere gange, på flere følgende dage, men (suk):
"Cannot service this request, please try again later."

Mvh Jean (som synes Sonofon stinker og glæder sig til, at de 6 måneders
binding er gået, så man kan komme ud af lortet...)

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-05-03 09:52

Jacwin wrote:

> Jeg fandt ud af de har slettet familietaksen på 70 øre hvilket vil
> betyde at min samlede telefonregning vil stige med ca 75 kr.

Har du overvejet fx OrangeModus For Flere?

http://orangeprivat.dk/mobil/orangemodus/priser/modusforflere/

Har man fx ModusForFlere 5, så kan man internt i gruppen ringe til 58
øre pr. minut. Ialt 10 timer.
Selv når man taler mere end den købte taletid, så ringer man til 54 øre
pr. minut til hinanden.
Tilgengæld skal man så også bruge de 10 timer for at få det til 58 øre.
Man kan nemlig kun overføre det antal minutter som man har købt.
Derudover har SMSer stadig den horrible pris på 50 øre.
Opkaldsafgift er der ingen af, mens man ringer indenfor den købte pakke.

Man får altså et sted mellem 5-10 timers taletid for 350 kroner. Gad
vide, hvilket abonnement i andre selskaber der kan følge med det?
Og man kan være 3 brugere på abonnementet.

Nej, jeg arbejder ikke for Orange eller partnere, men i min husstand er
det den billigste løsning på samtaler (vi har MFF3)

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Johnny

Dato : 27-05-03 08:37

"Polle" <Polle@post5NOSPAM.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Nu har jeg set en del steder at Sonofon's Variant abb. stiger.... men jeg
er
> som kunde ikke blevet informeret om det!

Stiger og stiger for nogen betyder det fald jeg greb knoglen for at opsige
mit lort, men endte sku med at blive rimlig tilfreds, godt nok stiger
taksten mellem familie telefonerne på det nye variant, men hos os har konen
et stort smsforbrug og jeg et stort samtaleforbrug.

Med det nye variant kommer jeg til at drage del i den billige smstakst og
konen i den billige samtaletakst.

Med prisen på 45 kroner i abb. bliver det blot et gennemsnit af det vi
betaler nu her.

Først troede jeg også at man både betalte for variant abb. + familie abb.
men fik af vide at famileabb. kostede 45 kroner pr telefon men så skulle man
se bort fra variantprisen ovenfor i skemaet som efter min mening ikke er
helt nemt at hitte ud af.

Men alt i alt er det helt ok for vores vedkommende.

Og nej jeg er ikke trofast sonofonkunde, men gider ikke smarttalk telia
tiscali CBB og "Telmore som er gud her i gruppen" Telmore er sikkert godt
nok men gider ikke at være afhængig af at tanke på nettet og så videre.

Hilsen

Johnny

Fra : Johnny

Dato : 27-05-03 11:49

Johnny wrote:
> [...]
> se bort fra variantprisen ovenfor i skemaet som efter min mening ikke er

Det som min "navne-broder" Johnny, så rigtigt siger er, at det nye
variant abonnement faktisk er en fordel for mange familier. Jeg syntes
abonnementet virker uoverskueligt, når har læst om det her i gruppen,
men prøv at checke www.sonofon.dk og brug online udregneren på siden. Så
bliver det meget lettere at forstå.

Fordelen ved Variant familie er netop, at man jo mere man ringer og
sms'er jo billigere bliver det. Det er så hele familiens samlede
forbrug, der bestemmer minutprisen, når måneden er omme.

Et eksempel:
Mor og far har hver deres telefon og de snakker meget i den. Mette og
Mads på 15 og 13 år sms'er meget.

Mor og far ringer hver 90 minutter i måneden og sender 20 sms'er hver.
Mads og Mette skriver hver 240 sms'er og ringer 20 minutter i måneden.

Det giver en minuttakst på 0,95 kr. og en sms takst på 0,20 kr. pr. stk.

Udover dette så er der jo også GPRS2GO inkluderet i abonnementet, så man
kan hente email via GPRS. Og så giver Sonofon også tilskud på nye
mobiltelefoner...

Jeg skal selv have koblet min mor, far og søster på en variant familie.
Jeg både ringer og sms'er meget, og det samme gør min søster. Sammen kan
vi få den billige takst på 0,89 kr. pr. minut og mine forældre, som ikke
bruger deres telefon - udover når de er i campingvogn - får også billige
takster. Set i forhold til den gamle variant og andre selskaber på
markedet, så er det billigst for mig.

Det nye abonnement er ikke for alle, men har man et normalt forbrug, så
er det min påstand at der for langt de flestes vedkommende er penge at
spare i forhold til det gamle variant.

Jyllands-posten har for øvrigt en artikel omkring det nye abonnement:
http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=1839302

--
/ Johnny

I love my Sony-Ericsson T310!

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 28-05-03 20:18

Hejsa

> Udover dette så er der jo også GPRS2GO inkluderet i abonnementet, så man
> kan hente email via GPRS.

Til 60 kr/MB ja.
TDC tager til sammenligning kun 25 kr/MB.
Hos Telmore er det endda helt gratis i en periode.

> Og så giver Sonofon også tilskud på nye
> mobiltelefoner...

Ja, og det er formentlig grunden til, at de har ændret abonnementsvilkårene.
Ellers vil de tabe for mange penge på de kunder, der blot får telefonerne
åbnet.

--
mvh Kasper / Unlock Århus
www.unlockaarhus.dk

Remote unlock Nokia 3510i, 7210 mfl. og Motorola
Logs til unlock Siemens A50, C55 og Ericsson

Fra : Anders Hougaard

Dato : 27-05-03 19:59

Polle skrev:

> Hejsa
>
> Nu har jeg set en del steder at Sonofon's Variant abb. stiger.... men jeg
er
> som kunde ikke blevet informeret om det!

Prisstigninger er vel så meget sagt...Abonnementsprisen er nu fast 45 kr. om
måneden, mens den før var hhv. 25 kr., 50 kr. og 60 kr. afhængigt af hvor
meget man taler. Samtidig falder minuttaksten mærkbart, og der er nye
fordele, fx Variant Familie og GPRS-2-GO.

> Er det lovligt fra Sonofon's side ?

Ja iht. de betingelser du skrev under på ved oprettelsen. Dog kan du nu
opsige dit abonnement med 14 dages varsel uanset om du har haft abonnementet
i 6 måneder eller ej. Du kan desuden få udleveret simlockkoden når
abonnementet er opsagt.

> Jeg så (herinde så hut jeg visker) at det skete fra den 28. i denne
> måned....

Produktet lanceres d. 26/5. Alle eksisterende Variant-kunder vil blive
konverteret til det nye Variant. Konverteringen startet vistnok engang i
juni og er tilendebrag d. 1. september.

> Vil bare vide om jeg skal skælde dem huden fuld når jeg får en evt. dyrere
> regning end normalt (pga prisstigning vel at mærke;)) eller om jeg skal
> sluge det råt.

Det nytter i hvert fald ikke noget af skælde dem huden fuld. Prisændringerne
er en fordel for langt størstedelen af deres kunder - hvis du ikke er
tilfreds med den kan du som nævnt vælge at opsige dit abonnement med kort
varsel.

Mvh

Anders