Billig mobil med GPRS + Infrarød
Fra : Morten Nielsen

Dato : 26-05-03 18:32

Hey!

Nu da man kan prøve GPRS gratis i tre måneder hos Telmore fra 1/7, så skal
det selvfølgelig udnyttes fuldt ud :) Derfor vil jeg gerne have en telefon,
selvfølgelig med GPRS, der har infrarød port, så den kan kommunikere med min
PDA.

Nogle der ved om der er sådan en mobils på tilbud i øjeblikket? Gerne med
abonnement og tilskud fra TDC, så kan abonnement få lov til at ligge i
skuffen ;)

Vhils Morten

Fra : Carina

Dato : 26-05-03 18:41

Morten Nielsen wrote:
> Hey!
>

> Nogle der ved om der er sådan en mobils på tilbud i øjeblikket? Gerne
> med abonnement og tilskud fra TDC, så kan abonnement få lov til at
> ligge i skuffen ;)

Ikke mere. TDCs telefoner er nu låst så andre udbydere der kører på TDCs net
kort ikke virker

Mærkelig kringlet sætning, men du forstå?

Carina

Fra : Morten Nielsen

Dato : 26-05-03 19:20

> Ikke mere. TDCs telefoner er nu låst så andre udbydere der kører på TDCs
net
> kort ikke virker

Jeg forstå ;) Har ellers lige købt en Panasonic GD 67 (uden infrarød,
damn!), med et TDC abonnement.. Der var det intet problem at sætte mit
Telmore kort i.

/Morten

Fra : Carina

Dato : 26-05-03 19:26

Morten Nielsen wrote:

> Jeg forstå ;) Har ellers lige købt en Panasonic GD 67 (uden infrarød,
> damn!), med et TDC abonnement.. Der var det intet problem at sætte mit
> Telmore kort i.

Det er jo fint.

Men der går vel også lidt tid inden de låste telefoner når fra lagre osv ind
i butikkerne

Carina

Fra : Christian Poulsen

Dato : 26-05-03 20:52

> Men der går vel også lidt tid inden de låste telefoner når fra lagre
> osv ind i butikkerne

Ja, det er korrekt. Det er AFAIR også først fra i fredags det trådte i
kraft. Så alle telefoner man køber den næste uges tid eller to, burde
virke med fx et Telmore-kort.

Fra : Carina

Dato : 26-05-03 18:43

Morten Nielsen wrote:
> Hey!
>
> Nu da man kan prøve GPRS gratis i tre måneder hos Telmore fra 1/7, så

Forresten, GPRS ligger som standard på alle TDCs abn. Og Billedbeskeder er
gratis at sende.

Carina

Fra : Fischer

Dato : 26-05-03 18:50

> Nogle der ved om der er sådan en mobils på tilbud
> i øjeblikket? Gerne med abonnement og tilskud fra
> TDC, så kan abonnement få lov til at ligge i skuffen ;)

Et forslag:
http://www.mobilkompagniet.dk/Default.asp?Action=Details&Item=1719

*Fischer

Fra : Morten Nielsen

Dato : 26-05-03 19:35

> Et forslag:
> http://www.mobilkompagniet.dk/Default.asp?Action=Details&Item=1719

Det var et godt bud på en billig telefon, med de funktioner jeg efterlyser.
Men har Motorola T260 T9 text input?

Vhils Morten

Fra : Fischer

Dato : 26-05-03 20:00

> Det var et godt bud på en billig telefon, med de funktioner
> jeg efterlyser.
> Men har Motorola T260 T9 text input?

Nej, for det var ikke en af de funktioner du bad om.

Den har indbygget iTap ordbog. Den virker ikke helt som T9, bl.a. kan man
ikke gemme sine egne ord.

Hvis du vil have en Nokia SMS-maskine, så må du nok købe en Nokia og blive
flået hvis du samtidig vil have IR modem og GPRS.
Jeg tror ikke at mange Nokia-ejere vil kunne leve med en T260 - på samme
måde som jeg (T260-ejer) helst er fri for alle Nokias pop-smarte funktioner
som jeg ikke har en rygende fis at bruge til.

*Fischer

Fra : Morten Nielsen

Dato : 26-05-03 20:22

iTap er fint nok til mig ;) Har haft Nokia én gang (en 6210 jeg vandt i en
konkurrence, tak for det, Mobilmagasinet
Jeg syntes at Motorola virker som en solid telefon, især min cd930 var jeg
glad for.

Tak for tippet, jeg overvejer at købe den!

/Morten

Fra : Claus E Beyer

Dato : 27-05-03 06:05

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror ikke at mange Nokia-ejere vil kunne leve med en T260 - på samme
> måde som jeg (T260-ejer) helst er fri for alle Nokias pop-smarte funktioner
> som jeg ikke har en rygende fis at bruge til.

Hej Fischer.

Véd du hvordan man kan se hvilken softwareversion, man har på sin T260?

Det er endnu ikke lykkedes mig at få GPRS-data gennem min T260 via ir-porten til
pc'en. Det lykkes mig at kalde op, men der går ingen data igennem. Jeg mistænker
manglende automatisk tildeling af DNS-servere for at være årsagen.

Mon det vil hjælpe at anskaffe et kabel til at forbinde T260 og pc'en med?
Telebutikken i Nykøbing F. vil have knap 1000 kr for et sådant kabel. Mon ikke
det kan fås billigere?

Claus

Fra : Fischer

Dato : 27-05-03 09:14

> Véd du hvordan man kan se hvilken softwareversion, man har på sin T260?

Desværre ikke.

> [...]
> via ir-porten til pc'en. Det lykkes mig at kalde op, men der går ingen
> data igennem. Jeg mistænker manglende automatisk tildeling af DNS-servere

Hvilken Windows bruger du?
På min PC med Windows 2000 kan jeg ikke få GPRS wizard til at ringe op (det
virker med alm CSD opkald).
På min gamle bærbare med Win98 virker det hele perfekt.

> Mon det vil hjælpe at anskaffe et kabel til at forbinde T260 og pc'en med?

Det tror jeg ikke. Du skal vel alligevel gennem IrDa driveren, så jeg tror
bare det bliver det samme.

*Fischer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 27-05-03 19:07

> Desværre ikke.

> Hvilken Windows bruger du?
> På min PC med Windows 2000 kan jeg ikke få GPRS wizard til at ringe op (det
> virker med alm CSD opkald).

Tak for dine kommentarer.

Det var det samme som hos mig. Det vil sige jeg kan godt kalde op og koble på
med *99#, men der kommer ingen data igennem.

> På min gamle bærbare med Win98 virker det hele perfekt.

Hos mig virker det heller ikke med Win98.

> Det tror jeg ikke. Du skal vel alligevel gennem IrDa driveren, så jeg tror
> bare det bliver det samme.

Når man bruger kabel, skal man så også gennem infrarød-driveren?

Er det driveren fra http://www.ircomm2k.de/ du taler om?

Claus

Fra : Fischer

Dato : 27-05-03 21:21

> Det var det samme som hos mig. Det vil sige jeg kan godt
> kalde op og koble på med *99#, men der kommer ingen
> data igennem.

Så langt kommer jeg ikke med Win2k. Den nægter at ringe op. Jeg har ikke
rodet ret meget med det, men inden d. 1/7 skal jeg have det op og køre.

> Når man bruger kabel, skal man så også gennem infrarød-driveren?

Det skal jeg i al fald med min gamle Ericsson SH888.
Når der er en fysisk IR port i PC'en vil driveren ofte lave en COM-port til
denne som man skal ringe op til.
Når der ikke er en fysisk port, men køres via datakabel, vil driveren lave
en virtuel port (f.eks. COM4) til den fysiske port (f.eks. COM1). Det er så
den virtuelle port man skal ringe op til.

> Er det driveren fra http://www.ircomm2k.de/ du taler om?

Ja, men kun med Windows 2000.

Jeg vil snarest prøve at rode noget mere med det og skal nok skrive om mine
erfaringer.

*Fischer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 28-05-03 07:55

> Så langt kommer jeg ikke med Win2k. Den nægter at ringe op. Jeg har ikke
> rodet ret meget med det, men inden d. 1/7 skal jeg have det op og køre.

Jeg har heller ikke brugt Motorola GPRS-Wizard, men derimod en vejledning som
jeg fik sendt direkte fra Motorola som e-mail. Det ville da være fedt hvis jeg
kunne hjælpe dig med at kunne kalde op, og du måske derefter kunne hjælpe mig
til at
få data igennem.

Jeg bringer her nedenfor vejledningen jeg fik fra Motorola:

Hvis du bruger IR og Win 2000 er du nødt til at hente en ny driver: se venligst
her;

IR & Windows 2000
Windows 2000 is not supplied as standard with the IrComm module required for
Infrared mobile communications. Note that this is a Windows issue, so the
solution offered is a third party one. Though this usually sorts out the
problem, Motorola cannot guarantee that it will work.
Download the IRComm2k patch from www.IrCOMM2k.de, ( click on English Pages, then
on Current Version and download the English Version).
The Downloaded file is in zip format and must be completely extracted before
running setup.exe. Make sure that all unnecessary programs are closed before
running this, especially Antivirus or Synchronisation software, and that the IR
port is not being used. Now restart the computer.
Select Control Panel / Wireless Link and deactivate both the File and image
transfer options
To complete, manually install a modem as detailed below.

GPRS
Modem Installation
Go to Control Panel and choose Phone and Modem Option.
Click Modems tab at the top.
Choose Add.
Select "Don't detect the Modem, I will choose it from a list." Select Next.
Choose a Standard Modem (28,800 or 33,600). Select Next.
Choose the Virtual Infrared COM Port. Select Next.
Select Finish
Make sure the modem is selected in the list of modems and click on properties.
Change the speed to 57,600
Select the Advanced tab.
In the Extra dial-string modem commands box.enter:
AT+CGDCONT=1,"IP","APN"
Where APN is specific to the network you are using.
Choose "Change Default Preferences" and check port speed is 57,600 and flow
control is on none.
Select Okay / Okay / Close.
Dial-up Networking Setup
Go to Network and Dial-up Connections (in Control Panel)
Select Make New Connection.
Select Next.
Choose "Dial-up to the Internet". Select Next.
Choose "I want to set up my internet connection manually". Select Next.
Choose "I connect through a phone line and modem". Select Next.
Select the modem that you have just set up. Select Next.
Put *99# into the Dial-up number box and then untick the "Use area code and
"dialling rules"
Click on "Advanced"
Choose Connection Type " PPP" and Logon procedure "None".
Now click on the Addresses tab at the top and choose "Internet service provider
automatically supplies one" for the IP address and the DNS numbers (unless
specified by network).
Select Okay.
Select Next.
Enter your User Name and Password as supplied by your ISP. Select Next.
Choose a name for the connection. Select Next.
Choose No for the Internet mail account and press NEXT.
Select Finish
This completes the setup for making a GPRS connection. You can now double click
on the connection icon, activate the infrared port on your phone, enter username
and password and press connect.

VEJLEDNING SLUT!

Claus

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 26-05-03 19:55

> [...]
>
> Nogle der ved om der er sådan en mobils på tilbud i øjeblikket? Gerne med
> abonnement og tilskud fra TDC, så kan abonnement få lov til at ligge i

husk på at en ny nokia kan låses billigt / gratis op! uden at den skal
sendes...

Fra : CS

Dato : 26-05-03 20:47

> husk på at en ny nokia kan låses billigt / gratis op! uden at den skal
> sendes...

Bortfalder garantien på telefonen ikke, hvis man vælger denne løsning?

CS

Mangler du en ven, så prøv http://groups.google.com/

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 26-05-03 21:03

> Bortfalder garantien på telefonen ikke, hvis man vælger denne løsning?

Nej... det er jo Nokia der står for garantien, de er ligeglade med om den er
låst op eller ej... de kan jo heller ikke se om man har betalt 500,- for
koden hos tdc

Fra : Søren

Dato : 27-05-03 17:23

"Morten Nielsen" <mkn@NOSPAMofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogle der ved om der er sådan en mobils på tilbud i øjeblikket? Gerne med
> abonnement og tilskud fra TDC, så kan abonnement få lov til at ligge i

Hej

Jeg har lige fået min SE T310 købt i www.Telekæden.dk til 249kr.
Jeg har købt den med telia abb. Men da jeg stoppede mit telmore kort i var
det helt uden problemer.
Den har MMS, Infrarød, GPRS og farveskærm og polytoner..

Venligst