SMTP-server for GRPS hos Telia?
Fra : Christian Schmidt

Dato : 24-05-03 16:22

Dav,

Jeg har netop fået et GRPS-abonnement hos Telia, og der er fint hul
igennem - jeg kan hen wap- og websider og læse mails fra min POP3-konto.

Men jeg har ikke held med at sende e-mails fra telefonen (Motorola
T720). Iflg. Telia skal jeg bruge mail1.telia.com, men når jeg forsøger
det (eller andre servere), skriver telefonen "Serveren ikke tilgængelig"
(og det efter at den har skrevet "Tilslutter til server" og "Sender
e-mail" og "9889 byte overført").

Er det den rigtige SMTP-server, jeg har fat i? Er der nogen, der har
fået SMTP hos Telia til at virke?

Mvh
Christian

Fra : M

Dato : 24-05-03 17:45

Christian Schmidt wrote:

Hej,

Du skal bruge smtp.gprs-connect.dk

/M

Fra : Christian Schmidt

Dato : 25-05-03 15:29

> Du skal bruge smtp.gprs-connect.dk

Det virker - tak!

Jeg smider lige en mail til Telia og gør opmærksom på, at de nævner en
forkert server på deres website (selvom det sikkert er spildt
ulejlighed, idet Telia har for vane at ignorere mine henvendelser -
alene at bestille GRPS-abonnementet krævede tre mails og tre telefonopkald).

Christian

Fra : M

Dato : 25-05-03 19:22

www.telia.dk/gprs

under FAQ

"Om e-mailløsning hjemmeside nyhedsgruppe (usenet)

Jeg har e-mail konti i forvejen (POP3), kan jeg bruge dette via GPRS?
Ja hvis din email leverandør tillader dette ( gør de fleste). For at kunne
sende e-mail er du nødt til at ændre SMTP server til smtp.gprs-connect.dk"

/M

Fra : Christian Schmidt

Dato : 25-05-03 22:28

M wrote:
> www.telia.dk/gprs
>
> under FAQ

Ok - der havde jeg ikke kigget. Jeg havde kun læst i PDF'erne under
"Manuel opsætning".

Christian