High Speed Data indstillinger, Nokia 6510
Fra : Johnny

Dato : 22-05-03 22:45

Jeg har anskaffet mig en bærbar pc, og bruger min mobiltlf til at koble på
nettet. Min mobiltlf er en Nokia 6510 med infrarød port.
Min bærbar pc er ligeledes med indbygget infrarød port. Det er en Vega 900.
Internet udbyder er CyberCity, mobiltlf.operatør er Telmore.
Jeg kan sagtens koble op på nettet, men kun med en lav hastighed på 9.6
(Mener jeg det er). Jeg er tilmeldt hos Telmore til "High Speed Data", og
Nokia 6510 understøtter også dette har jeg fundet ud af.
Men er der nogle specielle indstillinger på min Nokia der skal til for at få
højere hastighed ?
Jeg ved at det KAN gå væsentligt hurtigere med High Speed Data, men jeg ved
ikke hvad pokker der ellers skal til ???
Håber virkeligt at der er nogle der kan hjælpe mig...?!
På forhånd tak...
- Johnny

Fra : Michael

Dato : 23-05-03 14:31

ja tak, også mig!. Sidder bare med en anden bærbar:)
Men har også både cybercity og en 6510, OS= xp pro, men kan kun komme på med
9,6 :(
Michael

Fra : Johnny

Dato : 23-05-03 15:38

Nu lykkedes det mig endelig at komme på med 28.8. Herligt. Efter en snak med
en tekniker fra Nokia.
Man skal hente et program fra Nokias hjemmeside, hvis man ikke har den cd
der fulgte med sin mobiltlf.
Det er programmet "Modem_Setup_for_Nokia_6510.exe" der skal bruges.
Det skal installeres, og pc'en genstartes.
Gå ind i Kontrolpanel > Nokia Modem options. Her ses mobiltlf som et modem.
HVIS den ikke gør det (hvad den ikke gjorde hos mig),
så skal modemdriveren opdateres : Gå ind i kontrolpanel igen og vælg
"telefon og modemindstillinger" og vælg fanebladet Modemer. Her
fremstår et standard (IrDA) modem (Kan ikke lige huske det ordret), marker
og vælg Egenskaber nederst. Gå nu ind i fanebladet Driver.
Klik på opdater driver, vælg at installere fra en liste. Vælg Søg ikke, jeg
vælger driveren og klik næste. Vælg nu Nokia 6510 på listen. nu opdateres
driveren. Det tager et minuts tid. Pc'en genstartes, og nu ses
mobiltelefonen som et mode når du går ind i Nokia Modem Options i
kontrolpanel. Sæt skyderen helt til højre og vælg Modem (marekeret).
NU funger det med High Speed Data
Mvh Johnny

Fra : Michael

Dato : 23-05-03 21:18

Tusind TAK! Det var lige det der skulle til! :)